Страница 67 от 320
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 09 Фев 2021 09:08
от speeder88
Видовете хибриди са ми ясни. Идеята ми беше дали като движа дълго време със 150 на темпомат както обикновено шофирам да не източа батерията и при намаляне зад тир и нужда от ускорение да се усеща все едно карам обикновен атмосферен автомобил.
Благодаря за отговорите! Винаги е по-добре да питаш патило отколкото само данни на хартия или сладките приказки на търговците!
Разходът не ме притеснява толкова много. Шофирам по около 20к на година като може би малко над половината е извънградско. А и в момента карам Qashqai c 1.6 DiG-T мотора със 163 коня и там съм с викнал с около 9/100 при гореописаните параметри!
Може би ще си изврънкам още един тест-драйв, защото предния път направих една обиколко през Цариградско към Дружба и не ми дадоха да я понастъпя.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 09 Фев 2021 10:23
от Filbor
Офтопик
wachman написа: ↑09 Фев 2021 06:46
Както знаете (предполагам ) има няколко вида хибриди. Такива които са изцяло на ток (Tesla и др.).
За първи път чувам някой да нарича, че Тесла e хибрид
... Ако е изцяло на ток, то вече не е хибрид.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 09 Фев 2021 10:27
от nicktodorov
Струва ми се, че мислите за хибридите, като за чисто електрически автомобили, или батерията на телефон или нещо подобно.
Тук няма имам някаква енергия в батерията и тя трябва да стигне до края на трипа...Приемете, че автомобила независимо от вашите предпочитания и желания, сам ще си редува ползване на ел мотора и зареждането му.
Но аз също спорелям мнението на Hursa, че ел системата на Тойота е доста слаба и на практика освен за пъплене в задръстване, маневриране на паркинг или плавно шофиране по лек наклон, за друго движение само на ток не става. И остава само комбинираното движение на бензин + леко подпомагане от ел ситемата само в началните моменти при ускорение ли при някои изкачвания с малко газ. Но там пак не можете вие умишлено да влияете напълно кога и по колко да става това допомагане...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 09 Фев 2021 10:41
от Krachunov
Hursa написа: ↑08 Фев 2021 20:07
се вгражда по-маломощен (често по-малък) и по-икономичен ДВГ
Частта с по - малък двигател,не мисля че е релевантно за тойотските хибриди. Королата за пример е с 1.8 двигател около 90 коня.. Предната Корола примерно е 1.6 двигател 133 коня.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 09 Фев 2021 12:51
от Hursa
► Виж съдържание
Наистина Тойота за хибридите използват ДВГ със сравнително голям "работен обем". Може би е до някъде изключение двигателя на приус 2 (и първо поколение) - а тогава още не бе разпространен т. н. "даунсайзинг" на европейския пазар. Но трябва да се има предвид, че двигателите на хибридите на тойота работят по така наречения "цикъл на Милър" (по често наричан "аткинсонов двигател"). И при тях "работния обем" не се използва по начина характерен за двигателите работещи по "чистия цикъл на Отто" (като при по стандартните "бензинови" двигатели). Може да се приеме, че са аналогични на двигатели с относително по-малък работен обем (според мен). За съжаление това не ги прави много по-леки и компактни. Но пък - като потребители, можем да се надяваме, че по-големия обем ги прави "по-дългоживущи" (с относително голям пробег), двигателя е относително по-слабо натоварен. Според мен, това е свързано и с относително малката ел мощност при тойотовските хибриди - съответно по висока мощност от ДВГ.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 09 Фев 2021 13:13
от BOz
speeder88 написа: ↑09 Фев 2021 09:08
да се усеща все едно карам обикновен атмосферен автомобил.
Ами той си е такъв.
nicktodorov написа: ↑09 Фев 2021 10:27
Но аз също спорелям мнението на Hursa, че ел системата на Тойота е доста слаба
Кой друг аналогичен хибрид на обсъждания е значително по-мощен?
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 09 Фев 2021 15:20
от Hursa
► Виж съдържание
BOz написа: ↑09 Фев 2021 13:13
Кой друг аналогичен хибрид на обсъждания е значително по-мощен?
Голф, октавия, леон - всеки с по два модела - 204, 245 кс. И това все достъпни модели. Дори ионик е с по-голяма ел мощност. (В други класове - примерите са повече - освен изброените, пежо, ситроен, рено, кия. Мисля, че и форд. "Достъпни" марки - не от т. н. "премиум". Жалко, че не развиха ампера и волт.)
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 09 Фев 2021 15:28
от ToyotaPassion
Защо като коментирате най-новите хибриди на Тойота, не коментирате и RAV4 Prime (RAV4 PLUG-IN HYBRID в Европа)? Не че скоро ще е налична за пазаруване в БГ, но в Англия вече можеш да си я поръчаш...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 09 Фев 2021 15:35
от Hursa
Не се предлага, поне у нас. И не се знае цената, на която ще я предложат. (Ако е на цената на аналогичен лексус - едва ли ще може да се нарече "достъпна" за нашия пазар, дори за европейския.)
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 09 Фев 2021 15:52
от ToyotaPassion
Малко по-скъпа от едно Пежо 3008 Plug-in, както и предполагах преди време.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 09 Фев 2021 16:35
от BOz
Hursa написа: ↑09 Фев 2021 15:20
Голф, октавия, леон - всеки с по два модела - 204, 245 кс. И това все достъпни модели. Дори ионик е с по-голяма ел мощност. (В други класове - примерите са повече - освен изброените, пежо, ситроен, рено, кия. Мисля, че и форд. "Достъпни" марки - не от т. н. "премиум". Жалко, че не развиха ампера и волт.)
Пак да попитам - кой друг "
аналогичен" хибрид е по-мощен? Защото ти даваш други модели, които са плъг-ин хибриди, които са друга класа. Защо не вземеш милд хибридите тогава за сравнение?
И защо не искаш да приемеш, че мощността се определя главно от големината на батерията. Милд хибрид, хибрид, плъг-ин, електричарка. По-голяма батерия = по-голяма електрическа мощ. Нищо кой знае колко трудно за разбиране има в случая.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 09 Фев 2021 17:00
от Hursa
► Виж съдържание
Ами защото не е точно така, има връзка с общата енергоемкост, но да поставят два - три пъти "по-голяма" батерия тогава. Погледнете и плъгин приуса - системна мощност 122 кс, ДВГ 98 кс. В случая батерията на споменатите плъгин хибриди е около и над десет пъти по енергоемка. И въпреки това предлагат моделите на много достъпна цена. Защо да се избере хибрид, ако за същата или почти същата цена може да се вземе плъгин. Ако предлаганите плъгин хибриди са по-тромави, също може да се избере хибрида. Но в случая - по-динамични са тези плъгин хибриди. Та значи - защо да предлагат хибриди, като предлагат изгодни и конкурентни плъгин хибриди.
Затова смятам, че сравнението е повече от адекватно - всичко, което може да даде хибрида, го дава и плъгин хибрида (като същевременно "дава повече от хибрида").
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 09 Фев 2021 17:23
от BOz
Колко струва един плъг-ин хибрид да кажем Хюндай Йоник и една Тойота Приус, които са си преки конкуренти?
При една и съща батерия като капацитет, Тойотата отново води в електрическата мощ, което ти се пробваш да изтъкнеш, че не е така.
Също и с по-мощните аналози на конкурентите - ел. мощността на Тойота не е по-малка. Просто тоталната (сумарна) мощност е по-слаба, заради други причини.
Но ел. мощността си е абсолютно адекватна в сравнение с конкуренцията.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 09 Фев 2021 17:33
от Hursa
► Виж съдържание
В случая - имам предвид добавъчната мощност, която получава автомобила от ел системата. Сигурно си имат причини, но за мен, като потребител това са проблеми на тойота - да си ги решат и да предложат нещо конкурентно. Аз не виждам нищо адекватно на конкуренцията, когато при 98 кс ДВГ, системната е 122 кс. А по-евтината октавия - при 150 кс ДВГ, може да се вземе хибридна с 245 кс.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 09 Фев 2021 18:17
от centil
Сравняването на Hybrid с plug-in-Hybrid е нелогично и не води до адекватни изводи.
Използването на plug-in по магистрала е безпредметно. Батерията ще е свършила след 40-50км и тогава бензиновия двигател трябва да пренася по-тежката батерия, което не е екологично/икономично. Този вид са създадени за главно градско ползване, като се шофира изключително с използване на ел.енергия от контакта вкъщи. Във всички рекламни брошури до 2020 се набляше към клиенти, които използват автомобила си по 50-60км за ден, а през ноща си зареждат батерията. Сега всички производители, които имат проблеми с покриването на квотата от CO2 се надпреварват да предлагат тази система.