Страница 67 от 82
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 18 Яну 2020 13:49
от skydiver
Преди много години на въпроса ми "Танковият окоп предпазва ли танка?" един майор отговори : "Танковият окоп е като окосмението при жената, долу...
Прикрива, но не предпазва."
Та толкова по темата за "омаслителите" и клапаните.
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 21 Яну 2020 15:22
от FraDiavollo
Сякаш излишно се преекспонира твърдението, че клапани, глави и двигател като цяло се прецакват от каране на газ. Има произведени автомобили с фабрично монтирани газови уредби - върват си като всички други, двигателят е абсолютно същия като бензиновия. Единствено в електрониката (имам предвид таблото) е вграден нивомер за газта. Колите с доп. монтиран ГИ може да се настроят като фабричните и всичко да работи без проблем. На 3 мои коли при навъртени над 300 000 км на газ никога не съм имал проблем с разваляне на двигател в следствие на това, че колата е газифицирана. Наскоро си сложих и на настоящата ми кола (Toyota Awensis 2014 с Valvematic мотор). Минах 1 500 км за последния месец. Няма проблеми с монтирания газов инжекцион и не очаквам такива. Да, верно е, че има таксита, които гарат на газ и при тях се стига до ремонт на двигател, но при тях проблемите се случват след много голям пробег (над 200 000 км) и възможно най-евтина поддръжка, т.е. спорно е дали проблемите в двигателя са от монтираната газова уредба или от друго. И въпреки това сметките се връзват отлично - за 200 000 км избиваш едни 10-12 хил. лева + монтираната уредба. Със сигурност ремонта на колата, какъвто и да е той не струва толкова.
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 26 Яну 2020 11:31
от tega
Здравейте!
Много време се чудих да слагам ли газ на Тойотата, но след като се наложи да пътувам всяка седмица от Стара Загора до София, решението бе взето.
Става въпрос да Toyota RAV4, двигател VVTi 2.0 произведена 2005 година и закупена от ТМ Ауто изток на реални 86000км през 2011година.
Монтираха ми газов инжекцион LPG TECH януари 2018г.Досега съм изминал около 25000км. и проблем не съм имал.
Разхода и на газ е 11л когато карам с 90-100км/ч, и 12л при скорост 130км/ч
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 28 Яну 2020 21:45
от urb
Ниския разход на газ не е много добро нещо. Говори за бедна смес, а оттам до ремонта пътя е кратък.
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 29 Яну 2020 09:41
от urb
Решава се с газ анализатор и/или показанията на ламбда сондата. Но не съм газаджия. Отиди на майстор да види настройките и да каже дали не е бедна сместа, ако това те притеснява. Иначе на бедна смес горят клапани (изпускателните) по принцип.
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 29 Яну 2020 23:19
от dimkaraganchev
Кой е казал, че при бедна смес разходът е по-нисък...

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 30 Яну 2020 09:54
от urb
Аз съм казал. Почти винаги е по нисък.
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 31 Яну 2020 10:12
от Toshiro
urb написа: ↑30 Яну 2020 09:54
Почти винаги е по нисък.
Освен в случаите, когато сместа е бедна, разходът е завишен, а колата не ще да откине от невървеж.
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 31 Яну 2020 11:12
от urb
Зависи колко е бедна. Случаи много. По принцип бедната смес води до много бели.
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 31 Яну 2020 12:00
от optimo
urb написа: ↑31 Яну 2020 11:12
Зависи колко е бедна. Случаи много. По принцип бедната смес води до много бели.
Точно този въпрос , най много ме мъчи. Говорих с двама газаджии, което ми затвърди мнението, Не са инженери, не четат. Занаятчии, който правят едно и също, без да мислят.
Имал съм 4 коли на газ, първата беше голф 2 карбуратор и помня рафата на сливница . Мина съм и през френски инжекцион.
Класическото смесообразуване Компа гледа ламдата и се стреми да има перфектна смес.
Няколко дена гледам компа на тойота. следя тримове и дюзи и ламда. Останах с впечатлението че ( нямам доказателства) но се следи натоварване, позиция на педала и куп други неща.
Определено при едни и същи обороти и скорост (по круз) компа според товара обогатява или обеднява сместа. И то в големи граници.
А сега ми обяснете, като ми пуснат газовата по бензиновите времена - какво се получава при много бедна смес
При ланди ренцо това беше и най трудното за настройка- под какви времена да гаси инжекторите, спира цилиндър за нямаш бедна смес. Лошото че за тойота не видях нито една успешна примерна настройка по този параметър.
Сега за газаджиите-
ОБД не го включвали - пречело. Корекцияа и аутоадаптацията правиели мизерии спрали я, и т.н.
На въпроса ми Защо да дам толкова пари за висок клас инженкцион,- като няма да ползвам функциитте - Било най хубавото????? Защо???
Явно попадам на газаджии , на на инженери.
ПП за малко да пропусна, Задавам въпрос в БРЦ. защо инженерите в Италия , са се старали и губили времето да правят ОБД ... _Щото не разбирали.
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 31 Яну 2020 16:16
от vfr800
optimo написа: ↑31 Яну 2020 12:00
Сега за газаджиите-
ОБД не го включвали - пречело. Корекцияа и аутоадаптацията правиели мизерии спрали я, и т.н.
На въпроса ми Защо да дам толкова пари за висок клас инженкцион,- като няма да ползвам функциитте - Било най хубавото????? Защо???
Явно попадам на газаджии , на на инженери.
ПП за малко да пропусна, Задавам въпрос в БРЦ. защо инженерите в Италия , са се старали и губили времето да правят ОБД ... _Щото не разбирали.
Мисля че във въпроса ви се намира отговора

Въпросните газаджии са газаджии не са инженери, а защо не са инженери е логично. Ако вие сте инженер ще се занимавате ли да слагате газови уредби. Ще кажете, какво пречи, ами пречи, защото в единия случай ставката е 60лв на час и реално въпросната уредба няма да ви излезе 1500лв а ще ви струва 2200лв, и тези +700 ще бъдат свързани с труда. Въпроса е че никой не го интересува къде отиват въпросните 700лв всеки гледа да мине тънко и поради тази причина инженерите газаджии са кът

Сега ще дойде някой и ще каже, ама аз съм готов да си платя, за да ми се направи както трябва. Вие сте готов, но вие сте 1 от 10000, а с парите на 1 от 10000 трудно се преживява.
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 31 Яну 2020 16:47
от optimo
Не е баш така, не е като да работят без пари
https://www.lpgshop.co.uk/lpg-ecus-conversion-kits/
евтините уредби почват от 160-70 , а тея за директно впръскване стигат до 700лв.
Така че като им гледам цените, надника им почва от 800кинта за монтаж. Ако тея пари се взимат бз да са учили, колко ли ще взимат ако прочетат две страници.
Въпроса е що са толкова глупави тия италиански- полски инженери, та правят някакви секуенти, ОБД , аутоадаптации, като нашите газаджии ги смятат за глупости и не ги включват
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 31 Яну 2020 16:56
от vfr800
Не че са глупости, просто не ги разбират, а и реално на по-старите автомобили < 2010 OBD корекцията наистина може да създаде проблеми, ако не се настрои ръчно. Повечето ECUта са така прорамирани, че много малка част от CPUто е заделена за OBD комуникацията. Като резултат се получава така, че ако се следят много параметри(автоматичен режим) опресняването става на много големи интервали. От там се получават много големи корекции от страна на газовото ECU, и се получава нещо като не добре изчислен PID контролер, започва осцилация, която излиза извън контрол и резултата е светещи лампи по таблото и аварийни режими. С новите коли това не е проблем, ECUтата са достатъчно мощни и там да не ползваш OBDто си е направо престъпление, но да не изпадаме в детайли, като цяло винаги става въпрос за пари ;)
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 05 Фев 2020 20:43
от osemshest
Здравейте колеги. От няколко дни съм собственик на Toyota Yaris Verso с ДВГ 2nz 2004г. 1.3, 84к.с. Днес споменах на мой познат, че намерението ми е да ѝ боцна газово, тъй като колата се ползва доста градско и по светофарите ще се кисне. Той се свърза с човек, който е работил в Тойота и ми наприказва такива неща за този двигател, че едва ли не съм щяла да си сложа таралеж в гащите ако му добавя газово. На тия двигатели душицата издържала между 20 хил и 80 хил км с газова уредба. След това се налагало сериозен ремонт на двигателя, който често минавал 1000лв. Струва ли си риска? Колата се ползва поне веднъж в месеца и за сериозно извънградско (поне 450км на ден), или казано иначе най-малко 5000км си отиват извънградско годишно. Поне на досегашната ми Корсичка беше така. Тендецията беше с Тойотата малко повече да "пощъкам" из земите на майка България, че и извън нея-мания ми е. За сравнение с Корсата правех на година грубо 12 000-13 000км./година.
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 05 Фев 2020 23:11
от Двигателист
Човекът от Тойота спомена ли по-конкретно, какво всъщност се случва с двигателя при работа на пропан-бутан, че да се скапе за 20-80 хил.км.?