Виждам че ги разбирате тия работи.
А къде и как според вас мерят тока?
През шунт?
Поздрави,
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Публикувано на: 11 Ное 2019 20:30
от slowtraveler
Не съм разглеждал схемата как точно е реализирано... (вероятно гледайки какво излиза от компютъра може да се направи някакъв извод)
Вариантите според мен са два - през шунт, или косвено - чрез това, което е подадено към транзисторите като ШИМ...
В единият случай навярно ще има 'целеви' и 'реален' ток, а във вторият случай - само една стойност върната от компютъра...
Ако имаш по-подробна схема - може да анализираме....
Но относно мостовата схема - за това съм убеден, че трябва да са еднакви (диоди/транзистори/тиристори и т.н.) - просто асиметрията при такива решения обикновено наистина води до дефект в 'различния' елемент...
Дори в някои случаи сме сменяли всички елементи с друг модел/не съвсем точен аналог - пак си работи, но само ако всички елементи са еднакви (а в други случаи сме подбирали от купа елементи такива, с напълно еднакви параметри, ама това е друг случай )...
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Публикувано на: 11 Ное 2019 20:50
от Petar555
Благодаря. Мислех и за безконтактно - с хол-сензор.
Дали е възможно. За съжаление имам само блок-схеми от патента. За другото гадая и ровя.
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Публикувано на: 11 Ное 2019 21:18
от slowtraveler
Не вярвам да е безконтактно...
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Публикувано на: 12 Ное 2019 20:40
от Petar555
Да, ето ги шунтовете. По един за трите мотора и един на входа на 12 волта. Мерят тока през тях с IR2171S.
IMG_20191112_202436~3.jpg (949.58 KiB) Преглеждано 2429 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Публикувано на: 12 Ное 2019 22:00
от slowtraveler
Да, умно е направено (интересно решение - информацията за пада на напрежение върху шунта +/-260мВ го връща като PWM - интересно как ли го обработват след това)...
Сменяй транзистора и вероятно ще тръгне без други драми...
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Публикувано на: 13 Ное 2019 09:51
от borkata
ПОМОЩ !
Моля, дайте читав майстор на ММТ - проблем с актуатора, който обслужва съединителя.
Тойота Ярис".
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Публикувано на: 15 Ное 2019 13:27
от Petar555
Колега,
Писал съм на лични.
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Публикувано на: 16 Ное 2019 13:39
от Yanko_RG
Здравейте съфорумци. Моята е Ярис 2009 vvt-i MMT. Сутрин като я запаля на студено, я оставам да поработи 10мин. и при потеглянето тресе. Между първа и втора пак тресе, като натисна да спирам - пак притриса. Като загрее добре тресенето почти изчезва. Като превключва често се чува много отчетливо. Пробвах номера с тест на съединителя на 5-та с 50-55км/ч включвам на М и подавам газ до ламарината, НО колата си ускорява съвсем равномерно и оборотите също. Дайте мнения. Аз съм от Благоевград! Благодаря на всички отзовали се!
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Публикувано на: 16 Ное 2019 23:31
от Митхат
Позиционирайте без луфт актуатора и направете една инициализация на съединителя на добре загрял мотор.
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Публикувано на: 17 Ное 2019 12:13
от Yanko_RG
За съжаление аз не съм правил нищо досега по този автомобил и не съм по ремонтните дейности. Разбирам от много други неща но не и от това. Хабер си нямам какво е актуатор и как се прави инициализация на съединител. По добре да ида в специализирания местен сервиз - Тойота Монца Блгд.
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Публикувано на: 17 Ное 2019 12:35
от Митхат
Yanko_RG написа: ↑17 Ное 2019 12:13
За съжаление аз не съм правил нищо
Е това не е за съжаление,ами направо за хвалба.Успех.