Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 09 Ное 2024 07:11
BOz написа: ↑28 Окт 2024 11:26 Искам да споделя едни мисли за това кое е конкурент на РАВ4.
https://www.gwm.bg/%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D ... wey/wey-03
През изминалата седмица успях да видя въпросния автомобил на изложението. С две думи, за същата цена получаваш такъв автомобил, че РАВ4 е като изкаран от миналото десетилетие. Ако влезнем в качеството на изработка, РАВ-ката е в трета глуха.
Единственото нещо, което липсва на този автомобил, е имидж и доказала се надеждност. Ако изключиш тази надеждност и имидж от уравнението, то дилемата е все едно преди 30 години дали да си купиш Москвич или Камри, например.
Тъй като не споделям мненията за споменатите два конкурента на Равката, да взема и аз да споделя едно видео, което ми изскочи тези дни за модел, който на мен ми изглежда повече като истински конкурент и то от марка, славеща се като луксозна. За въпросния Мерцедес:Мирослав Петков написа: ↑28 Окт 2024 19:54 Аз пък гледах Honda c rv плъгин, цената му беше 121хил и беше с по луксозен интериор от рав-ката! Не съм чел колко е надежна хибридната им система, но ако е аналогична бих взел нондата!
- Сложили са по-голяма батерия (24.8 kwh, сравнено с 18.4 kwh при Равката), но пробегът не е особено по-голям - към 90 км го дават, което е постижимо и за Тойотата и то с цели 25% по-малка батерия.
- Разходът на бензин също звучи леко разочароващо (почти 10 литра на 100 км), предвид че при Тойотата е с 40% надолу. Видно хибридната система на Тойота превъзхожда немската, но пък вероятно купувачите на такава кола не ги интересува особено разхода, а търсят по-скоро лукса.
- Мерцедеса все пак има задвижване на всички колела, за разлика от споменатия по-горе модел на Хонда, за който поне аз останах с впечатление, че е само с предно предаване.
- Цената на Мерцедеса не знам как върви в България, но с бързо търсене в Гугъл цената в долари ми звучи близка до тази на Тойотата, поради което смятам, че това вече се явява реален конкурент, особено за хората търсещи повече лукс.
И преди 3 години, когато гледах видеа, за да се информирам преди покупката на Равката, при сравненията с другите марки винаги се изтъкваше, че техният интериор превъзхожда този на Тойота. Това си остана и единственият параграф, по който и до ден днешен конкурентите могат да изпъкнат по някакъв начин. За тези 6 години, откакто е излязло това поколение на Рав4, Тойота така и не направиха някаква съществена промяна по интериора и това не е случайно - първо според мен е достатъчно практичен и второ явно не е пречка тази кола да става най-продавания модел в света в годините назад, най-вече заради превъзхождащата в технологично отношение хибридна система, а и славата за нейната гаранция и надеждност. От моя гледна точка на просто селско чадо и от опита ми с предишните коли (Поло, Йети) и със сегашното Зое, в Тойотата като седна си се чувствам, че сядам в значително по-луксозен и комфортен интериор от споменатите и качеството на изпълнението също изглежда доста стабилно (без движещи се пластмаси, за разлика от Зоето, при което например подлакътникът му имам чувството, че всеки момент ще се разпадне). И пак понеже вероятно съм простичък и назадчив по отношение на модерното, предпочитам в пъти истинските физически бутони в "остарелия" интериор на Равката, пред разните полу-физически полу-тъч изпълнения, които ще видите в долното видео за Мерцедес Бенц. Единственото, което бих се радвал да видя като промяна (но на дали), в следващото поколение Rav4 PHEV, е да предложат трифазно 22 kw AC зареждане, каквото е при Зоето. 100 пъти по-практично ми се струва да имаш такова бързо зареждане на евтините/безплатни AC станции, отколкото бързите DC зарядни портове, които слагат на новите плъг-ин хибриди като Кодиак, китайските Уей и споделения в долнотото видео Мерцедес. 11 kw AC зарядно, което слагат на въпросните конкурентни плъг-ин хибриди пък ми се струва все още твърде бавно и едно 22 kw решение би направило всеки един модел да изпъкне пред конкурентите, поне ако аз трябва да избирам между тях.
Ето го и споменатото видео, което исках да споделя: