Страница 63 от 79

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 09 Ное 2024 07:11
от Monster
BOz написа: 28 Окт 2024 11:26 Искам да споделя едни мисли за това кое е конкурент на РАВ4.
https://www.gwm.bg/%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D ... wey/wey-03
През изминалата седмица успях да видя въпросния автомобил на изложението. С две думи, за същата цена получаваш такъв автомобил, че РАВ4 е като изкаран от миналото десетилетие. Ако влезнем в качеството на изработка, РАВ-ката е в трета глуха.
Единственото нещо, което липсва на този автомобил, е имидж и доказала се надеждност. Ако изключиш тази надеждност и имидж от уравнението, то дилемата е все едно преди 30 години дали да си купиш Москвич или Камри, например.
Мирослав Петков написа: 28 Окт 2024 19:54 Аз пък гледах Honda c rv плъгин, цената му беше 121хил и беше с по луксозен интериор от рав-ката! Не съм чел колко е надежна хибридната им система, но ако е аналогична бих взел нондата!
Тъй като не споделям мненията за споменатите два конкурента на Равката, да взема и аз да споделя едно видео, което ми изскочи тези дни за модел, който на мен ми изглежда повече като истински конкурент и то от марка, славеща се като луксозна. За въпросния Мерцедес:
- Сложили са по-голяма батерия (24.8 kwh, сравнено с 18.4 kwh при Равката), но пробегът не е особено по-голям - към 90 км го дават, което е постижимо и за Тойотата и то с цели 25% по-малка батерия.
- Разходът на бензин също звучи леко разочароващо (почти 10 литра на 100 км), предвид че при Тойотата е с 40% надолу. Видно хибридната система на Тойота превъзхожда немската, но пък вероятно купувачите на такава кола не ги интересува особено разхода, а търсят по-скоро лукса.
- Мерцедеса все пак има задвижване на всички колела, за разлика от споменатия по-горе модел на Хонда, за който поне аз останах с впечатление, че е само с предно предаване.
- Цената на Мерцедеса не знам как върви в България, но с бързо търсене в Гугъл цената в долари ми звучи близка до тази на Тойотата, поради което смятам, че това вече се явява реален конкурент, особено за хората търсещи повече лукс.

И преди 3 години, когато гледах видеа, за да се информирам преди покупката на Равката, при сравненията с другите марки винаги се изтъкваше, че техният интериор превъзхожда този на Тойота. Това си остана и единственият параграф, по който и до ден днешен конкурентите могат да изпъкнат по някакъв начин. За тези 6 години, откакто е излязло това поколение на Рав4, Тойота така и не направиха някаква съществена промяна по интериора и това не е случайно - първо според мен е достатъчно практичен и второ явно не е пречка тази кола да става най-продавания модел в света в годините назад, най-вече заради превъзхождащата в технологично отношение хибридна система, а и славата за нейната гаранция и надеждност. От моя гледна точка на просто селско чадо и от опита ми с предишните коли (Поло, Йети) и със сегашното Зое, в Тойотата като седна си се чувствам, че сядам в значително по-луксозен и комфортен интериор от споменатите и качеството на изпълнението също изглежда доста стабилно (без движещи се пластмаси, за разлика от Зоето, при което например подлакътникът му имам чувството, че всеки момент ще се разпадне). И пак понеже вероятно съм простичък и назадчив по отношение на модерното, предпочитам в пъти истинските физически бутони в "остарелия" интериор на Равката, пред разните полу-физически полу-тъч изпълнения, които ще видите в долното видео за Мерцедес Бенц. Единственото, което бих се радвал да видя като промяна (но на дали), в следващото поколение Rav4 PHEV, е да предложат трифазно 22 kw AC зареждане, каквото е при Зоето. 100 пъти по-практично ми се струва да имаш такова бързо зареждане на евтините/безплатни AC станции, отколкото бързите DC зарядни портове, които слагат на новите плъг-ин хибриди като Кодиак, китайските Уей и споделения в долнотото видео Мерцедес. 11 kw AC зарядно, което слагат на въпросните конкурентни плъг-ин хибриди пък ми се струва все още твърде бавно и едно 22 kw решение би направило всеки един модел да изпъкне пред конкурентите, поне ако аз трябва да избирам между тях.

Ето го и споменатото видео, което исках да споделя:


Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 09 Ное 2024 09:35
от slowtraveler
Предполагам има някакви обърквания в сметките за разхода... Ако погледнеш предходният хибриден GLC350е му дават разход 2л/100... Пък на новият - 10+л/100 градско.. Да не би вече да смятат разхода само с ДВГ, а електрическият да си е отделно?
Из сайтовете също има притеснителни разминавания - не знам вярно ли е, но ми се струва странно (и много малко) предходният GLC да е бил с просвет 12см,,, А новият с 20+см...
За електрическият пробег - там вероятно също факторите са различни... Братовчед ми си смени 'старият' Рейндж Ровър Спорт с последният модел плъгин хибрид... 400+к.с... Та електрическият му пробег се въртял около 100км, въпреки доста по-големият обявен от производителя..

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 09 Ное 2024 09:59
от Monster
Това с 1-2 литра на 100 км е за онази странна сметка дето първо караш на ток докато свърши и после караш малко на бензин. Иначе във видеото 10 литра на 100 км се споменаваше за варианта, в който не си заредил батерията с ток и си караш на бензин. При Равката в този вариант разходът е около 6 литра на 100 км, та от там споменах, че е 40% надолу заради по-ефективната хибридна система.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 10 Ное 2024 17:13
от Мирослав Петков
Аз пък следя развитието на cablegate в канада и америка и си поръчах този протектор за буксата. В този крип подробно са обяснили причината за гарваничната корозия. Пуснете си субтитри , че говорят на френски.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 10 Ное 2024 18:23
от BOz
Monster написа: 09 Ное 2024 07:11 Цената на Мерцедеса не знам как върви в България, но с бързо търсене в Гугъл цената в долари ми звучи близка до тази на Тойотата,
Rav4 в УСА е от 43к Долара.
GLC от 60k Долара.
Не е като да не се разминават.
Мирослав Петков написа: 10 Ное 2024 17:13 За въпросния Мерцедес:
- Сложили са по-голяма батерия (24.8 kwh, сравнено с 18.4 kwh при Равката), но пробегът не е особено по-голям - към 90 км го дават, което е постижимо и за Тойотата и то с цели 25% по-малка батерия.
На Мерцедеса пробега по ЕПА е 86 км.
На Равката - 67 км.
Разлика от 28% по-голям пробег се получават от 35% по-голяма батерия.
Вземайки предвид, че Мерцедеса тежи с около 13% повече, не мисля, че Равката е толкова по-икономична.

Нека сравняваме цифрите в един и същ формат и стандарт.

Но накратко, това не не са конкурентни автомобили. Няма да попаднат в една везна на чуденката дали да вземеш едната или другата, при 50% разлика в покупната им цена.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 11 Ное 2024 09:34
от dechev_alexander
Здравейте, аз чакам доставка на Рав 4 плъг ин хибрид . Обадиха ми се че колата вече пътува за България от Япония.Да попитам колко отнема горе долу като време този процес ?

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 11 Ное 2024 09:45
от simichoil
dechev_alexander написа: 11 Ное 2024 09:34 Здравейте, аз чакам доставка на Рав 4 плъг ин хибрид . Обадиха ми се че колата вече пътува за България от Япония.Да попитам колко отнема горе долу като време този процес ?
Около месец и половина отне при мен самата доставка от Япония до България. Разтоварват в Пазарджик ако не се лъжа и от там вече към съответните градове. Плаца на който се разтоварват е на Рено (така разбрах аз).

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 11 Ное 2024 12:32
от dechev_alexander
simichoil написа: 11 Ное 2024 09:45
dechev_alexander написа: 11 Ное 2024 09:34 Здравейте, аз чакам доставка на Рав 4 плъг ин хибрид . Обадиха ми се че колата вече пътува за България от Япония.Да попитам колко отнема горе долу като време този процес ?
Около месец и половина отне при мен самата доставка от Япония до България. Разтоварват в Пазарджик ако не се лъжа и от там вече към съответните градове. Плаца на който се разтоварват е на Рено (така разбрах аз).
На мен на 20 октомври ми звъннаха,че пътувала колата ама дилъра каза декември януари,че ще бтде тука. Надявам се декември да дойде

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 11 Ное 2024 18:26
от zorbata
Alexandov_777 написа: 21 Окт 2024 09:44 Здравейте! Някой имал ли е подобен проблем: На EV mode, с останала батерия за 3-4 км., директно се включва двигателя, и то според мен в режим за зареждане на батерията.
Сега като е малко по-студено забелязах, че при температура под 5С* и оставащи 6 км. на батерия, се включва дв. и на таблото пише че си е в EV режим.
А сутрин ако нямам достатъчно заряд на батерията за EV режим, мога да си пусна климатизацията на купето като се ползва ток от батерията за това.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 11 Ное 2024 18:40
от Мирослав Петков
Точно така е момчета на колите на всички ни! Което означава ,че така работи системата и всичко е наред.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 15 Ное 2024 08:27
от eurosp
Да попитам и при вас ли е така.
Колата е Rav4 plug in 2021. Карам я основно като хибрид в момента. С една дума не зареждам батерията. Когато запали сутрин, колата работи 6-8 мин на двигател без значение дали е пуснато парното. Предната, която беше нормален хибрид работеше 3-4 мин макс и гаснеше. Не разбирам каква толкова е разликата. Все едно са вдигнали работната температура на двигателя .А най -странното е че спирам при загряла напълно кола, паля я след 10 мин и тя пак работи 1-2 мин. на двигател. Тези неща нямаше да ги усетя ако не карах и хибрида и плъгина по едни и също време. Някой има ли подобни наблюдения или обяснение

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 15 Ное 2024 08:44
от WoLF
Или загрява до работна температура катализатора или дозарежда батерията до някакво санитарно ниво...

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 15 Ное 2024 19:06
от Мирослав Петков
Така е, запали ли веднъж работи доста време. Дори и да съм спрял за половин час и пак да запаля ,т.е още е топла, пак първото палене на бензин продължава дълго. Не съм карал хибрид да хвана разликата, но потвърждавам по дългата работа на двигателя при първо палене!

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 15 Ное 2024 20:07
от mukot
Според мен е заради по-голямата батерия на плъг-ина. Държи повече ток в нея, защото при правене на алгоритъма за управление разсъжденията са, че който е с плъг ин може да иска да кара само на ток и да зарежда електричество за да пести. Искам да кажа, че оптимизацията при плъг ин е със зареждания на електричество, а ако не го зареждаш е по-неоптимален от "самозареждащия се" хибрид. mellow.gif

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 15 Ное 2024 22:57
от Мирослав Петков
Така е докато загрее, после ще те бия с твоя самозареждащ хибрид ,ако щеш на вървеж ,ако щеш и на нисък разход - в хибриден режим, не на ток!