Страница 63 от 320

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 12 Яну 2021 21:32
от Sandocan
Ако не се изчака да паднат оборотите на двигателя и не се спазва изискването за интервала от време на превключване между "предавките" и при другите колеги ще го има помръдването.Така че , напълно нормално е да го има този "ефект".

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 12 Яну 2021 21:52
от stereo_man
И при мен го има. На моменти е все едно някой ме е ритнал отзад. Не знаех, че има някакво изискване за интервал за чакане. Не винаги ми го прави, а винаги тръгвам по един и същи начин - без да изчаквам. Ако може да споделите какъв е интервала на изчакване

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 12 Яну 2021 23:44
от Sandocan
Колега тези въпроси са ми донякъде досадни щото си ги задавах преди доста години но първо се опитах да намеря информация в ръководството за експлоатация на автомобила.Може и да предизвиква съмнение у накой но ,при АТ особено от по старите като технология този интервал е важен за ресурса на кутията

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 12 Яну 2021 23:51
от slowtraveler
За каква кутия става въпрос? Има няколко фактора - при повишени обороти на двигателя, той е развъртял валовете в кутията до по-високи обороти, а целият този метал има инерция... Която се предава към трансмисията в момента на зацепване на предавка... При по-студено масло - различна фрикция - същата работа...
Относно ресурса - не бих се притеснявал - съвременните кутии нямат много общо с едновремешните :)

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 13 Яну 2021 08:50
от metoyo
Ритането при мен се появи, когато деактивирах автоматичната ръчна спирачка при паркиране-заради застудяването. От август до ноември докато ползвах ръчната не риташе. И да, не всеки път рита, не съм забелязал да зависи от някакви фактори.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 13 Яну 2021 08:59
от Mcl
При мен си е активирана ръчната, но явно трябва малко време да поработи колата. Тази сутрин се беше заледила и я чаках да разтопи, и нямаше проблем. А предишните 3 сутрини не я чаках и се случваше това "ритане" , явно е нормално.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 13 Яну 2021 09:01
от metoyo
Колеги да питам, вчера забелязах, че волана вече не ми е хоризонтален ohmy.gif . Леко е на дясно когато карам на право. Прегледах атмосферите на гумите, еднакви са, няма тропане при движение. Поради каква причина ложе да е "мръднал", колата няма и 5000км.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 13 Яну 2021 09:08
от Krachunov
На последната корола, единствената механична част която се движи е Р Паркинг. Всичко друго се контролира от компютъра. Имаше едно клипче тук във форума в който един пич разкоства скоростната кутия и обяснява част по част. И при паркинг има една част която заключва чаркалаците. D и R нищо механично не се контролира, както при стандартните кутии. (да ме извините за лаишкото обяснение).
Та това приритване при мен съм забелязал се получава, когато преди да включа на Р (паркинг) съм се движил на задна, примерно при паркиране и след това потеглям напред или ако съм спрял под наклон без значение посоката. Нормално е с автоматичната ръчна да го елиминира, понеже след като включиш на Р тя захапва и автомобила не се "отпуска" на "скоростната кутия"

П.П.
Ето това е видеото:
https://www.youtube.com/watch?v=-dHeRJdrnI8

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 13 Яну 2021 09:14
от Krachunov
А ето тук конкретно обяснява за паркинг позицията. Ще видите че паркинг "предваката" е с нещо като шлици в които зацепва и именно заради това се усеща друсването.
https://youtu.be/-dHeRJdrnI8?t=1445

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 13 Яну 2021 09:45
от slowtraveler
Ако говорите за хибридите - търсите под вола теле tooth.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 13 Яну 2021 10:36
от BOz
Krachunov написа: 13 Яну 2021 09:08 или ако съм спрял под наклон без значение посоката. Нормално е с автоматичната ръчна да го елиминира, понеже след като включиш на Р тя захапва и автомобила не се "отпуска" на "скоростната кутия"
Ето това е основната причина защо кутията "рита" когато се изкара от П.
Пробвайте да видите, че няма да ви рита, ако преди да вкарате П, примерно сте в позиция Д или Р, вкарате неутрал Н, след това дръпнете ръчна, след това отпускате спирачката, за да "висне" цялата кола на ръчната спирачка и накрая включите П, след това няма кутията да ви "рита" когато я "изкарате" от П. Аз лично не бих дърпал ръчна зимата, ама това е съвсем друга тема. За теста и/или ако имате друго мнение по въпроса, не е проблем. tooth.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 15 Яну 2021 15:08
от wachman
BOz написа: 13 Яну 2021 10:36
Krachunov написа: 13 Яну 2021 09:08 или ако съм спрял под наклон без значение посоката. Нормално е с автоматичната ръчна да го елиминира, понеже след като включиш на Р тя захапва и автомобила не се "отпуска" на "скоростната кутия"
Ето това е основната причина защо кутията "рита" когато се изкара от П.
Пробвайте да видите, че няма да ви рита, ако преди да вкарате П, примерно сте в позиция Д или Р, вкарате неутрал Н, след това дръпнете ръчна, след това отпускате спирачката, за да "висне" цялата кола на ръчната спирачка и накрая включите П, след това няма кутията да ви "рита" когато я "изкарате" от П. Аз лично не бих дърпал ръчна зимата, ама това е съвсем друга тема. За теста и/или ако имате друго мнение по въпроса, не е проблем. tooth.gif
slowtraveler написа: 13 Яну 2021 09:45 Ако говорите за хибридите - търсите под вола теле
От личен опит: при хибридите няма значение в кой момент превключвате лоста на P. При мен винаги след позициониране на лоста в паркинг позиция след няколко секунди се включва ръчната спирачка. За да го няма "ритането" сутринта аз съм стигнал до извода че, е достатъчно да се изчака с натиснат педал на спирачката, докато се задейства ръчната.
ПП: карам и чисто нов автомобил произведен от VAG групата. Когато го вземахме от търговеца, чинно ни обясниха как трябва да се паркира автомобила за престой с автоматична трансмисия. Спираме -> лоста на N -> натиска се бутонът за ръчната спирачка (P) -> лоста се премества в позиция P. Причината е, че при позиция P не се активира автоматично ръчната спирачка.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 15 Яну 2021 15:25
от BOz
Аз се обърках от писането ти.
wachman написа: 15 Яну 2021 15:08 От личен опит: при хибридите няма значение в кой момент превключвате лоста на P. При мен винаги след позициониране на лоста в паркинг позиция след няколко секунди се включва ръчната спирачка.
Точно това е идеята - да задействаш ръчната спирачка и колата да "висне" първо на спирачките, а не да "висне" върху скоростната кутия.
Няма значение дали ръчната е автоматична или ръчна. Винаги идеята е да се отпускане колата първо върху спирачките и след това П, за да не се натовари заключващия механизъм на скоростите.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 15 Яну 2021 15:35
от Mcl
Еми днес 2-ри ден пробвам, но наистина когато първо се дръпне ръчната и след това на паркинг не помръдва колата. А другия въпрос е, зимата ако не ползваме ръчна спирачка за да не замръзне пречи ли по някакъв начин на скоростната кутия.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 15 Яну 2021 15:42
от BOz
Не пречи. Стига сега да не спираш на някой сериозен наклон, който просто вътрешно да те кара да дърпаш ръчната.tooth.gif
Общо взето е въпрос на усещане. Но на очевидно равен терен или на лек наклон, няма смисъл от ръчна.

п.п. А тия нови Короли когато са на Д и отвориш шофьорската врата, "вдига" ли ти сама автоматичната ръчна спирачка?