slowtraveler написа:Хм... Твърдо не мисля, че немците нямат финансов и интелектуален ресурс да направят добър хибрид.
Според мен просто изчакват, тъй-като все още ползата от хибрида не е чак толкова голяма....
Да, това съм го слушал. Изчакват, изчакват, колко още да изчакват, като вече Нисан и Митсубиши продават електрически коли??? Те немците докато направят свестен хибрид, японците масово ще продават ел.коли на слънчеви батерии. Виж, хибрид не се прави от днес за утре-там има много проектиране, тестове, потенциал-огромен финансов и инженерен- То не е като да сглобиш нова генерация дизелче!
Немците просто не си могат! Стига сте ги извинявали-ама те не искааат, ама те имали друга философияя, слушал съм ги тия тотални глупости. Никой не бяга от парите-търсенето на хибриди расте непрекъснато-продадени над 2 млн.-целият реален пазар е окупиран от Тойота, няма нормален производител, който ако може, не би влязъл да печели от това търсене.Германците просто нямат потенциала да произведат свестен хибрид-Това го доказа Мерцедес, които избързаха и края на 2009 година изкараха хибрид на S-class, който е направо смехотворен- 20 к.с. електромотор на 2 тона купе, обща мощност 286 коня и лоша, недодялана работа на хибридната система.Германците го признаха. Направиха тест срещу Лексус хибрид и признаха,че при японския хибрид никога не усещаш кога превключва от двиг на ел.мотор, кога ги комбинира и т.н., изобщо не се усеща работата на хибридната система, Докато при Мерцедес хибрида всичко се усеща biggrin.gif типично некадърно по германски biggrin.gif И дизелите им тракат, и ужкимските им хибриди работят дървеняшки. Това са фактите, другото да казваме-ах,видиш ли ,те германците не искат да правят хибриди,са само евтини неверни приказки. Всеки иска да е там ,където има пазар. Отделен въпрос е кой може да представи на пазара изпитан и заслужаващ си продукт. Германците отделно не могат да вкарат хибридите си в приемлива цена, освен че единственият им хибрид Мерцедес се провали при прякото сравнение с Лексус хибрид. Това са истините!
slowtraveler написа:А за 'изключителната екологическа полза' - не знам колко 'екология са изяли' тези батерии, защото производството на батерии е едно от най-мръсните производства...
Надявам се знаеш,че производството на оловни акумулатори е много по-мръсно производство от производството на никел-металхидридни и литиево-йонни батерии!!! А с оловни акумулатори са екипирани милионите конвенционални коли по света. Интересно, щом си толкова екологично замислен,защо не си зададеш въпроса производството на милионите замърсяващи оловни акумулатори за обикновените коли колко замърсяват и осигурено ли им е рециклирането?
Отделно Тойота е изградила заводи за рециклирането на излезлите от употреба батерии. Нещо,което никоя друга фирма не прави за акумулаторите от милионите модели конвенционални коли на различните марки, по целия свят!
slowtraveler написа:Но че е много изгоден извън града - това са пълни глупости. Там нямаш спиране, че да събираш 'излишна' енергия.
Нямаш и гасене на двигателя.
Как да нямаш спиране,а имаш ли намаляване на скорост? А това не се ли реализира като ток тази излишна енергия на спиране/намаляване на скорост. А и при намаляване на скорост извън града ти намаляваш от висока скорост, което автоматично хибрида оползотворява по-голямо количество енергия, която след това ползваш. Не е нужно самото гасене на двигателя, достатъчно е електромотора да го подпомага в различни режими, и най-вече в неефективните за двигателя режими и това да позволи двигателят 1.8 цикъл на Аткинсън да работи в най-ефективните си режими! 1000000 пъти повторих, запознайте се с концепцията на цикъла на Аткинсън , и тогава пишете в такива теми. Щял да харчи колкото обикновена бензинка и тем подобни глупости ми писна да чета. Това са откровени неистини. Никой не е лепнал стандартен 1.5 или 1.8 двигател, та да харчи колкото бензинка. Отделно,че електромоторът подпомага основния двигател .Дори при движение по инерция, батериите се зареждат и след това електромоторът подпомага двигателя. Това сваля разхода. Съчетано с уникалната аеродинамика и икономичният двигател хибридът е икономичен и извън града!
slowtraveler написа:И какво ти остава - един 1.5л двигател, който освен преките загуби по придвижването на автомобила (като всеки обикновен автомобил) имаш и допълнителни такива : допълнително тегло на батерии, покриване загубите и на електрическата система (загуби в батерии, преобразуване, зареждане и т.н.)... Е да - щом си си взел икономичен автомобил се стараеш да караш икономично, че да не се изложиш (как ще оправдаеш разход 7л/100 извънградско пред приятелите си със 'свръхикономичния' автомобил, ако го настъпиш)...
А за икономията разчиташ единствено на аеродинамиката...
Както обясних по-горе, за икономията не разчиташ само на аеродинамиката.Само българин може да разглежда толкова опростенчески нещата. Добре че японците не са българи.
Първо-- Допълнителното тегло на батериите е 39кг. Приус е лек- 1300кг. Приус е по-лек от дизелите в класа. Теглото на батериите изобщо не нарушава икономичността му, защото японците и това са предвидили-изработили са леки батерии. Все пак хибридът не е правен в Съветския съюз,нито в Германия, а в Япония. Тия работи японците са уточнили още при разработката, защо ги смятате за прости, че ще пуснат хибрид , който заради тежките батерии ще харчи много....хаха
Второ- Такъв разход на Приус 7/100 извънградско са едни хипотези и трябва много да го настъпваш за подобен разход, реалните собственици отчитат извънградски разходи 3.5-4/100 и магистрални 4-5/100км. при нормално каране, не икономично. При икономично шофиране се споменава за разход от 3.2-3.5/100км.
slowtraveler написа:Там също има сериозна конкуренция - МБ Е220 (Blue efficiency) - 0.24, Tatra от 1935г - 0.21
Извинявай Е-клас Блуефишънси е 0.25 ,освен ако нямаш предвид купето.
А и каталожни данни от 7/100 градско и 4.5/100 извънградско ме навеждат на мисълта,че в реалния живот задвижването на 2 тонния Е-клас ще отнеме доста повече нафта, тоест не може да се сравни с икономичния хибрид ,който вече беше тестван в реални условия срещу Голф 6 1.6 TDI Bluemotion и Приус показа по-нисък градски и извънградски, както и среден разход! РАзбира се, и по-добри емисии! А ти къде изръси тук Е-клас.... То само с аеродинамика не става, това само доказва Е-клас! Трябва и технически потенциал.
За Татра с 0.21 каква й беше съдбата? То не е само да направиш рекорд, а да го използваш по предназначение, с успех, а не само да се показват от ретро снимките. А тя сигурно е постигнала успехи за времето си.