Страница 7 от 28

Публикувано на: 07 Юни 2010 17:48
от pesheto
И аз мисля, че ще стане така. Само да измислят някакви по силни и мощни батерии верно ще изчезнат на секундата хибридите. А това ще спести доста мъки на околната среда относно замърсяването от трафика, а аз до колкото знам то е най сериозно от всички замърсители.

Публикувано на: 07 Юни 2010 19:01
от Vesko
Scott написа:
Vesko написа:Все още са далеч от икономични, за екологични вероятно също....
Нека цитирам гуруто на хибридите
Приус не работи с обикновен бензинов двигател,а със специфициран двигател с цел икономичност,работещ по принципа на Аткинсън,отделно най-добрата аеродинамика в автоиндустрията днес cd=0.26 на Приус,показва ясно,че Приус при всички положения е по-икономичен от всяка бензинова кола дори на магистрала! Та дори от теста с Джетата става ясно,че Приус не само е по-икономичен от бензинките магистрално,а дори харчи колкото една дизелова джета магистрално.На градско Приус буквално убива Джета с непостижим от нея нисък разход!! За вредни емисии изобщо не говорим дори. Като среден разход Приус има много по-добър среден разход от дизелова джета! И това е нормално! Технологията си казва думата! Реално сравнението тук е Модерна технология vs едновековна стара техника
Nadiavam se suvsem skoro da moga da napravia pochti priako sravnenie na hibrid s obiknoven dvigatel i hibrid s dvigatel s cikala na adkinson. S hibrid s cikala na adkinson ot shell na pazardjik do sofia i malko gradsko mi dade 11.3l/100... Opredeleno ne e po-ikonomichen ot vsiaka edna benzinova kola biggrin.gif Da ne govorim za dizelova. Poslednit mi opit sofia dobrich s 2.2D4D uspiah da mu kacha razhoda samo do 6.4 biggrin.gif


Надявам се съвсем скоро да мога да направя почти пряко сравнение на хибрид с обикновен двигател и хибрид с двигател с цикъла на адкинсон. С хибрид с цикъла на адкинсон от shell на пазарджик до софия и малко градско ми даде 11.3л/100... Определено не е по-икономичен от всяка една бензинова кола Да не говорим за дизелова. Последнит ми опит софия добрич с 2.2Д4Д успях да му кача разхода само до 6.4

Публикувано на: 07 Юни 2010 20:40
от jim_beam
определено е икономичен Приуса.
а относно 2.2д4д аз успях да докарам средния му разход на 13.5(аутобан). laugh.gif със сигурност няма да взема повече дизел!

Публикувано на: 07 Юни 2010 22:36
от diver
jim_beam написа:определено е икономичен Приуса.
а относно 2.2д4д аз успях да докарам средния му разход на 13.5(аутобан). laugh.gif със сигурност няма да взема повече дизел!
Не ми се фали толкоз, от приуса извадих 15 laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Публикувано на: 08 Юни 2010 04:18
от LEXUS
Vesko написа:
Scott написа:
Vesko написа:Все още са далеч от икономични, за екологични вероятно също....
Нека цитирам гуруто на хибридите
Приус не работи с обикновен бензинов двигател,а със специфициран двигател с цел икономичност,работещ по принципа на Аткинсън,отделно най-добрата аеродинамика в автоиндустрията днес cd=0.26 на Приус,показва ясно,че Приус при всички положения е по-икономичен от всяка бензинова кола дори на магистрала! Та дори от теста с Джетата става ясно,че Приус не само е по-икономичен от бензинките магистрално,а дори харчи колкото една дизелова джета магистрално.На градско Приус буквално убива Джета с непостижим от нея нисък разход!! За вредни емисии изобщо не говорим дори. Като среден разход Приус има много по-добър среден разход от дизелова джета! И това е нормално! Технологията си казва думата! Реално сравнението тук е Модерна технология vs едновековна стара техника
Nadiavam se suvsem skoro da moga da napravia pochti priako sravnenie na hibrid s obiknoven dvigatel i hibrid s dvigatel s cikala na adkinson. S hibrid s cikala na adkinson ot shell na pazardjik do sofia i malko gradsko mi dade 11.3l/100... Opredeleno ne e po-ikonomichen ot vsiaka edna benzinova kola biggrin.gif Da ne govorim za dizelova. Poslednit mi opit sofia dobrich s 2.2D4D uspiah da mu kacha razhoda samo do 6.4 biggrin.gif


Надявам се съвсем скоро да мога да направя почти пряко сравнение на хибрид с обикновен двигател и хибрид с двигател с цикъла на адкинсон. С хибрид с цикъла на адкинсон от shell на пазарджик до софия и малко градско ми даде 11.3л/100... Определено не е по-икономичен от всяка една бензинова кола Да не говорим за дизелова. Последнит ми опит софия добрич с 2.2Д4Д успях да му кача разхода само до 6.4
Много интересно как ги правиш изводите. Могъл си да го одкараш на 11/100, амо бензиновата може да я докараш и на 20/100, изобщо какво доказва това? Че можеш да караш ашлашката. И дизел ще го докараш на 10/100, бъди преспокоен. Не знам къде ще сравниш хибрид с двигател без цикъл на Аткинсън..... Бъди спокоен, японците не са по-неразбиращи от теб, че са сложили на хибрида цикъл на Аткинсън. Добре че си ти, та да им отвориш очите. Теорията,че хибридът харчи колкото обикновена бензинова кола е тотално губеща. Дори германците от Ауто-Билд сравниха директно УЛТРА-МОДЕРНИЯ ДИЗЕЛ biggrin.gif хаха Голф 6 1.6TDI Bluemotion с жалките 105 коня на фона на Приус със 136. Приус се оказа по-икономичен с над 1.5 л/100км градско, извънградско също с около 0.5/100, само при бързо магистрално каране Голф дизел е по-икономичен с около 0.5/100км. ,но защо да пиша пак, ето тук съм го написал в 1 друга тема:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?p ... 3c0e923429

И изобщо цялата логиката на предназначението на тия автомобили сте я обърнали с главата надолу. Хибридите са направени за икономично придвижване, а не за каране с газ до долу. Аз съм напълно убеден,че при каране със 130-150км/ч. Приус няма да даде повече от 5/100км на магистрала!!! Колегата с Приус 2 от САЩ го е писал сума ти пъти,че му харчи 3-4/100км. , може и 5/100 зависи от сезона и карането, тука още един колега беше засекал на Приус 3 на тест-драйв градско 3.3/100км.
Така че ,както ти се стараеш да дадеш максимален разход на Приус, така други дават минимален. Зависи кой какво цели.

Ето днес чета Аурис Хибрид ще е на пазара есента, тоест до няколко месеца. Среден разход 3.8/100км. , емисии 89гр/км., 22950 Евро цена. На цената на дизел от този клас, но хибридът е по-икономичен, технологичен, и безшумен.

Публикувано на: 08 Юни 2010 04:51
от LEXUS
Vesko написа:Личното ми мнение е че хибридите са един много добре изигран рекламен трик. Все още са далеч от икономични, за екологични вероятно също. Но понеже трябва да се помага на прогреса карам хибрид и 99% пак ше си купя хибрид. Че старият се оказа не много надежден biggrin.gif
Ехх,тоя рекламен трик заради него вече над 2 млн. човека си купиха хибриди и не се усетиха,че им харчат много и че замърсяват,а? 2 млн. човека жертви на рекламен трик, и , видиш ли, продължават да си ги купуват напук на рекламния трик...ауу , колко прости хора. Те и от Администрацията на Калифорния и сума ти други щатове също са жертви на този рекламен трик, та даже и пари от данъци опрощават на заблудените, купили си хибриди. В Европа , начело с Англия, Дания и т.н. да не изреждам почти всички развити европейски държави също почти освобождават от данък заблудените от рекламния трик , каращи хибриди, а другите,дето не са заблудени от рекламния трик, и си карат бензинови коли и дизели, които според теб харчат колкото хибридите..., си плащат данъците и никой не им ги опрощава. Но ще кажеш, и европейските администрации са жертви на рекламния трик, както в Щатите, та затова като първите наивници губят пари от несъбрани данъци от каращите хибриди .
А понеже рекламният трик на Тойота е много глобален, та затова жертви на този рекламен трик станаха и Мерцедес, БМВ и Порше, които 20 години след Тойота осъзнаха,че бъдещето е на алтернативните автомобилни технологии,а не на развитието на едновековни дизелови двигателни технологии.., и Мерцедес първи от германците пръкнаха един неадекватен хибрид, БМВ още мъчат работата по направата на хибрид, а Порше останаха на етап прототипна версия все още. Но да кажем,че и те са жертви на рекламния трик, та затова тръгнаха да влагат средства в разработки на хибриди.
Само че Евро-съюзът, по примера на САЩ, приема все по-ожесточени емисионни стандарти за нови автомобили и стимулира покупката на хибриди,не на дизели. Именно все по-строгите емисионни мерки накараха Фолксваген да спре отвратително шумните и вибриращи помпи-дюзи дизели, и слава богу. Разбира се, разбирачите българи, живяли до онзи ден в комунистическа изолация, започнаха да изкупуват тотално деградиралите дизели на Фолксваген и си ги карат тук, та даже им се радват, а за хибридите казват само-това е рекламен трик, ние си караме изпитани дизели на Фолксваген,спрени от производство,а хибридите са рекламен трик.
Само че хибридите все повече се купуват , разбира се, в по-културните,напредничави общества. И откакто Тойота представи хибридите на света преди близо 15 години, те все повече се купуват и са все по-търсени и уважавани.


П.С. Личното ми пък мнение за твоя случай е ,че е труден за разбиране аргументът- Пак ще си КУПЯ хибрид, въпреки че не съм доволен -харчи много, май не е екологичен, но аз ще помагам на прогреса..., на кой прогрес ще помагаш, след като си убеден,че хибридите не са по-прогресивни нито като разход, нито като емисии от обикновена бензинова кола. Пък на всичкото отгоре си недоволен и от надеждността на хибрида...
И пак ще си купиш, ОК, но защо , само за да платиш повече пари за хибрид, за който си убеден,че не е по-ефективен от обикновена бензинка, и да продължиш да обясняваш във форума колко няма смисъл от хибрид... Интересна икономическа логика имаш, особено във времена на икономическа криза.

Публикувано на: 08 Юни 2010 08:10
от slowtraveler
Хм... Твърдо не мисля, че немците нямат финансов и интелектуален ресурс да направят добър хибрид.
Според мен просто изчакват, тъй-като все още ползата от хибрида не е чак толкова голяма....
А за 'изключителната екологическа полза' - не знам колко 'екология са изяли' тези батерии, защото производството на батерии е едно от най-мръсните производства...
Иначе за в града - спор няма. Хибрида си е голямо предимство - събирането на енергията при спиране и изгасването на двигателя не може да не са изгодни и да не пестят енергия...
Но че е много изгоден извън града - това са пълни глупости. Там нямаш спиране, че да събираш 'излишна' енергия.
Нямаш и гасене на двигателя.
И какво ти остава - един 1.5л двигател, който освен преките загуби по придвижването на автомобила (като всеки обикновен автомобил) имаш и допълнителни такива : допълнително тегло на батерии, покриване загубите и на електрическата система (загуби в батерии, преобразуване, зареждане и т.н.)... Е да - щом си си взел икономичен автомобил се стараеш да караш икономично, че да не се изложиш (как ще оправдаеш разход 7л/100 извънградско пред приятелите си със 'свръхикономичния' автомобил, ако го настъпиш)...
А за икономията разчиташ единствено на аеродинамиката...
Там също има сериозна конкуренция - МБ Е220 (Blue efficiency) - 0.24, Tatra от 1935г - 0.21 :whistle:

Изображение

Публикувано на: 08 Юни 2010 12:22
от Vesko
[quote="LEXUS]
П.С. Личното ми пък мнение за твоя случай е ,че е труден за разбиране аргументът- Пак ще си КУПЯ хибрид, въпреки че не съм доволен -харчи много, май не е екологичен, но аз ще помагам на прогреса..., на кой прогрес ще помагаш, след като си убеден,че хибридите не са по-прогресивни нито като разход, нито като емисии от обикновена бензинова кола. Пък на всичкото отгоре си недоволен и от надеждността на хибрида...
И пак ще си купиш, ОК, но защо , само за да платиш повече пари за хибрид, за който си убеден,че не е по-ефективен от обикновена бензинка, и да продължиш да обясняваш във форума колко няма смисъл от хибрид... Интересна икономическа логика имаш, особено във времена на икономическа криза.[/quote]
Да ще си взема пак. Не твърдя че няма смисъл от хибридите, а че технологията има много да се развива още много за да има наистина добър ефект от тях. И ако хората си купуват хибриди ще стимулират автопроизводителите да влагат средства и ресурси да доразвиват технологията. Малкото разминаване е че аз не говоря за приус, а за rx400h и където хибридната технология му дава достатъчно мощност, а тя просто няма как да харчи по-малко от обикновенна бензика <100к.с.

Недоволен съм от ламарините на хибрида, кривят се и се мачкат както на обикновена бензинова кола biggrin.gif

ПП: Ако тойота или лексъс пуснат водородна кола също бих си взел. Просто обичам техническите новости

Публикувано на: 08 Юни 2010 20:16
от jim_beam
LEXUS написа:
Vesko написа:Личното ми мнение е че хибридите са един много добре изигран рекламен трик. Все още са далеч от икономични, за екологични вероятно също. Но понеже трябва да се помага на прогреса карам хибрид и 99% пак ше си купя хибрид. Че старият се оказа не много надежден biggrin.gif
Ехх,тоя рекламен трик заради него вече над 2 млн. човека си купиха хибриди и не се усетиха,че им харчат много и че замърсяват,а? 2 млн. човека жертви на рекламен трик, и , видиш ли, продължават да си ги купуват напук на рекламния трик...ауу , колко прости хора. Те и от Администрацията на Калифорния и сума ти други щатове също са жертви на този рекламен трик, та даже и пари от данъци опрощават на заблудените, купили си хибриди. В Европа , начело с Англия, Дания и т.н. да не изреждам почти всички развити европейски държави също почти освобождават от данък заблудените от рекламния трик , каращи хибриди, а другите,дето не са заблудени от рекламния трик, и си карат бензинови коли и дизели, които според теб харчат колкото хибридите..., си плащат данъците и никой не им ги опрощава. Но ще кажеш, и европейските администрации са жертви на рекламния трик, както в Щатите, та затова като първите наивници губят пари от несъбрани данъци от каращите хибриди .
А понеже рекламният трик на Тойота е много глобален, та затова жертви на този рекламен трик станаха и Мерцедес, БМВ и Порше, които 20 години след Тойота осъзнаха,че бъдещето е на алтернативните автомобилни технологии,а не на развитието на едновековни дизелови двигателни технологии.., и Мерцедес първи от германците пръкнаха един неадекватен хибрид, БМВ още мъчат работата по направата на хибрид, а Порше останаха на етап прототипна версия все още. Но да кажем,че и те са жертви на рекламния трик, та затова тръгнаха да влагат средства в разработки на хибриди.
Само че Евро-съюзът, по примера на САЩ, приема все по-ожесточени емисионни стандарти за нови автомобили и стимулира покупката на хибриди,не на дизели. Именно все по-строгите емисионни мерки накараха Фолксваген да спре отвратително шумните и вибриращи помпи-дюзи дизели, и слава богу. Разбира се, разбирачите българи, живяли до онзи ден в комунистическа изолация, започнаха да изкупуват тотално деградиралите дизели на Фолксваген и си ги карат тук, та даже им се радват, а за хибридите казват само-това е рекламен трик, ние си караме изпитани дизели на Фолксваген,спрени от производство,а хибридите са рекламен трик.
Само че хибридите все повече се купуват , разбира се, в по-културните,напредничави общества. И откакто Тойота представи хибридите на света преди близо 15 години, те все повече се купуват и са все по-търсени и уважавани.


П.С. Личното ми пък мнение за твоя случай е ,че е труден за разбиране аргументът- Пак ще си КУПЯ хибрид, въпреки че не съм доволен -харчи много, май не е екологичен, но аз ще помагам на прогреса..., на кой прогрес ще помагаш, след като си убеден,че хибридите не са по-прогресивни нито като разход, нито като емисии от обикновена бензинова кола. Пък на всичкото отгоре си недоволен и от надеждността на хибрида...
И пак ще си купиш, ОК, но защо , само за да платиш повече пари за хибрид, за който си убеден,че не е по-ефективен от обикновена бензинка, и да продължиш да обясняваш във форума колко няма смисъл от хибрид... Интересна икономическа логика имаш, особено във времена на икономическа криза.
еваларка на LEXUS за този монолог,споделям напълно разсъжденията му! :thumbsup:

@slowtraveler
струва ми се,че омаловажаваш постижението хибрид.то няма да реши проблема със замърсяването,нито с нулевия разход.но дори само заради екологичната му амбиция си е едно постижение в посока нулеви емисии.

Публикувано на: 08 Юни 2010 20:32
от slowtraveler
jim_beam, не омаловажавам 'постижението хибрид'...
С удоволствие бих си взел хибрид за градско каране.
Просто не смятам, че е панацея и че е идеален за всички условия....
Както всяко по-специализирано МПС, изкараш ли го извън идеалната му среда (в случая - града) предимствата му изчезват.
Все едно да кажеш, че F1 е най-добрата напредничаво МПС, ама с него е трудно да ореш и всеки Беларус ще накъса Ф1 в угарта :thumbsup:

Публикувано на: 09 Юни 2010 00:07
от Bass_Man
LEXUS написа:...............................
Само че Евро-съюзът, по примера на САЩ, приема все по-ожесточени емисионни стандарти за нови автомобили и стимулира покупката на хибриди,не на дизели. Именно все по-строгите емисионни мерки накараха Фолксваген да спре отвратително шумните и вибриращи помпи-дюзи дизели, и слава богу. Разбира се, разбирачите българи, живяли до онзи ден в комунистическа изолация, започнаха да изкупуват тотално деградиралите дизели на Фолксваген и си ги карат тук, та даже им се радват, а за хибридите казват само-това е рекламен трик, ние си караме изпитани дизели на Фолксваген,спрени от производство,а хибридите са рекламен трик.
.....................................
ХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХА :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Тия дни имах възможността да пообиколя БГ с един Пасат 1.9TDI 2008г. на под 50 000км . И просто супер много си харесах предишното служебно Берлинго ! А тия хора дето сравняват това недоразумение с Авенсис ( имаше доста такива теми ) трябва много сериозно да се замислят дали нямат ментални проблеми !!!

ПС: на около 25000км има сменена гарнитура на главата .

Публикувано на: 09 Юни 2010 01:33
от Scott
LEXUS написа:...а за хибридите казват само-това е рекламен трик, ние си караме изпитани дизели на Фолксваген,спрени от производство,а хибридите са рекламен трик...
Да бе, вЕрно, от десетина автомобила с под 100 г/км СО2 (освободени от пътна такса и такса 'Задръстване' във Великобритания) 8 са дизели, от които 4 са на VAG, един Приус и една Хонда Хибрид.
Bass_Man написа:...А тия хора дето сравняват това недоразумение с Авенсис ( имаше доста такива теми ) трябва много сериозно да се замислят дали нямат ментални проблеми...
Викаш докато обикаляше с Авенсиса беше друго, нали :whistle:

Публикувано на: 09 Юни 2010 01:55
от LEXUS
Scott написа:
LEXUS написа:...а за хибридите казват само-това е рекламен трик, ние си караме изпитани дизели на Фолксваген,спрени от производство,а хибридите са рекламен трик...
Да бе, вЕрно, от десетина автомобила с под 100 г/км СО2 (освободени от пътна такса и такса 'Задръстване' във Великобритания) 8 са дизели, от които 4 са на VAG, един Приус и една Хонда Хибрид.
Така ли, а тези дизели от кой клас са? И с каква мощност? С какво вътрешно пространство?
И да те попитам- дизелите не са ли по-големи замърсители от хибрида?? Дали пък дизелът не работи с нафта и дали пък именно дизелът не изхвърля сажди? И дали пък точно дизелът не е подпомаган от електромотор и харчи постоянно, което пък означава постоянно изхвърляне на замърсители ? И изобщо колко си интересен да сравняваш дизел с хибрид. Все едно да сравниш парен локомотив с влака Шинкансен в Япония! Стига глупости, тук не е форума на Фолксваген да си говориме лекомислени неща.

Отделно ще те питам в Калифорния колко дизели са позволени за продажба, а след това може да провериш колко дизели в Щатите са освободени от данъци. Всичко това защото са много чисти.
Scott написа:
Bass_Man написа:...А тия хора дето сравняват това недоразумение с Авенсис ( имаше доста такива теми ) трябва много сериозно да се замислят дали нямат ментални проблеми...
Викаш докато обикаляше с Авенсиса беше друго, нали :whistle:
Било е по-тихо със сигурност.

Публикувано на: 09 Юни 2010 02:31
от LEXUS
slowtraveler написа:jim_beam, не омаловажавам 'постижението хибрид'...
С удоволствие бих си взел хибрид за градско каране.
Просто не смятам, че е панацея и че е идеален за всички условия....
Както всяко по-специализирано МПС, изкараш ли го извън идеалната му среда (в случая - града) предимствата му изчезват.
Все едно да кажеш, че F1 е най-добрата напредничаво МПС, ама с него е трудно да ореш и всеки Беларус ще накъса Ф1 в угарта :thumbsup:
Слоу, ти като технически грамотен човек ,мисля, би разбрал, че Приус, благодарение на най-ниското челно съпротивление в света/ само Мерцедес Е-клас има такава аеродинамика/, заедно с двигател с цикъл на Аткинсън, проектиран с цел икономия, и това съчетано с оползотворяване на енергията при всяко намаляване на скоростта, зареждане на батериите при движение по инерция и т.н. довеждат до нисък разход дори и извън града! Извън града или на магистрала се налага намаляване на скоростта, движение по надолнище, последващи ускорения,които обаче използват заредената енергия и електромотора подпомага двигателя, като значително се намалява разхода дори извън града. просто защото никой не кара в идеализирани условия само с натисната газ, винаги се налага намаляване заради коли пред теб и т.н. обстоятелства, имаш спускане и т.н., всичко това хибридът оползотворява за разлика от конвенционалните коли и пуска в употреба при последващото движение.С това разтоварва значително мотора,а и самият двигател е проектиран за икономичнаа работа, от друга страна. Всички агрегати са облекчени и от по-малкото въздушно съпротивление. Всички тези предимства на хибрида не увеличават теглото на Приус над нормите за класа, дори дизелите от този клас са по-тежки! Тоест силата на хибрида не се отнема от високо тегло. Смятам,че японците много дълго са премисляли концепцията и са я пуснали в производство, когато са се убедили в ефективността й. Редовият шофор ползва колата си главно градско , след това извънградско, като магистралното е най-нисък процент при повечето водачи. Тоест приложението на хибрида в практиката е доста добре замислено и изпълнено.

Друго: Ауто-Билд правиха тестове в реални условия-градско-извънградско-магистрала на Приус 2 срещу Голф 5 дизел Блумоушън и се оказа,че и в риъл лайф условия Приус е по-икономичен като среден разход. Скоро направиха тест и на Приус 3 срещу Голф 6 1.6 TDI Bluemotion и отново Приус показа по-добър среден разход, като извънградско беше развностоен като разход на по-слабия Голф дизел със 105 коня, градско Приус буквално даде литри по-малък разход от уж икономичния дизелов Голф, единствено магистрално Голф даде леко по-нисък разход при бързо каране по магистрала.
Като среден разход обаче Приус е най-икономичната кола от класа, и най-екологичната.

Колегата prius06 от Щатите потвърди,че дори при магистрално каране разходът е нисък- около 4-5/100км. :

http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t ... c&start=15

Публикувано на: 09 Юни 2010 03:47
от LEXUS
slowtraveler написа:Хм... Твърдо не мисля, че немците нямат финансов и интелектуален ресурс да направят добър хибрид.
Според мен просто изчакват, тъй-като все още ползата от хибрида не е чак толкова голяма....
Да, това съм го слушал. Изчакват, изчакват, колко още да изчакват, като вече Нисан и Митсубиши продават електрически коли??? Те немците докато направят свестен хибрид, японците масово ще продават ел.коли на слънчеви батерии. Виж, хибрид не се прави от днес за утре-там има много проектиране, тестове, потенциал-огромен финансов и инженерен- То не е като да сглобиш нова генерация дизелче!
Немците просто не си могат! Стига сте ги извинявали-ама те не искааат, ама те имали друга философияя, слушал съм ги тия тотални глупости. Никой не бяга от парите-търсенето на хибриди расте непрекъснато-продадени над 2 млн.-целият реален пазар е окупиран от Тойота, няма нормален производител, който ако може, не би влязъл да печели от това търсене.Германците просто нямат потенциала да произведат свестен хибрид-Това го доказа Мерцедес, които избързаха и края на 2009 година изкараха хибрид на S-class, който е направо смехотворен- 20 к.с. електромотор на 2 тона купе, обща мощност 286 коня и лоша, недодялана работа на хибридната система.Германците го признаха. Направиха тест срещу Лексус хибрид и признаха,че при японския хибрид никога не усещаш кога превключва от двиг на ел.мотор, кога ги комбинира и т.н., изобщо не се усеща работата на хибридната система, Докато при Мерцедес хибрида всичко се усеща biggrin.gif типично некадърно по германски biggrin.gif И дизелите им тракат, и ужкимските им хибриди работят дървеняшки. Това са фактите, другото да казваме-ах,видиш ли ,те германците не искат да правят хибриди,са само евтини неверни приказки. Всеки иска да е там ,където има пазар. Отделен въпрос е кой може да представи на пазара изпитан и заслужаващ си продукт. Германците отделно не могат да вкарат хибридите си в приемлива цена, освен че единственият им хибрид Мерцедес се провали при прякото сравнение с Лексус хибрид. Това са истините!
slowtraveler написа:А за 'изключителната екологическа полза' - не знам колко 'екология са изяли' тези батерии, защото производството на батерии е едно от най-мръсните производства...
Надявам се знаеш,че производството на оловни акумулатори е много по-мръсно производство от производството на никел-металхидридни и литиево-йонни батерии!!! А с оловни акумулатори са екипирани милионите конвенционални коли по света. Интересно, щом си толкова екологично замислен,защо не си зададеш въпроса производството на милионите замърсяващи оловни акумулатори за обикновените коли колко замърсяват и осигурено ли им е рециклирането?
Отделно Тойота е изградила заводи за рециклирането на излезлите от употреба батерии. Нещо,което никоя друга фирма не прави за акумулаторите от милионите модели конвенционални коли на различните марки, по целия свят!
slowtraveler написа:Но че е много изгоден извън града - това са пълни глупости. Там нямаш спиране, че да събираш 'излишна' енергия.
Нямаш и гасене на двигателя.

Как да нямаш спиране,а имаш ли намаляване на скорост? А това не се ли реализира като ток тази излишна енергия на спиране/намаляване на скорост. А и при намаляване на скорост извън града ти намаляваш от висока скорост, което автоматично хибрида оползотворява по-голямо количество енергия, която след това ползваш. Не е нужно самото гасене на двигателя, достатъчно е електромотора да го подпомага в различни режими, и най-вече в неефективните за двигателя режими и това да позволи двигателят 1.8 цикъл на Аткинсън да работи в най-ефективните си режими! 1000000 пъти повторих, запознайте се с концепцията на цикъла на Аткинсън , и тогава пишете в такива теми. Щял да харчи колкото обикновена бензинка и тем подобни глупости ми писна да чета. Това са откровени неистини. Никой не е лепнал стандартен 1.5 или 1.8 двигател, та да харчи колкото бензинка. Отделно,че електромоторът подпомага основния двигател .Дори при движение по инерция, батериите се зареждат и след това електромоторът подпомага двигателя. Това сваля разхода. Съчетано с уникалната аеродинамика и икономичният двигател хибридът е икономичен и извън града!

slowtraveler написа:И какво ти остава - един 1.5л двигател, който освен преките загуби по придвижването на автомобила (като всеки обикновен автомобил) имаш и допълнителни такива : допълнително тегло на батерии, покриване загубите и на електрическата система (загуби в батерии, преобразуване, зареждане и т.н.)... Е да - щом си си взел икономичен автомобил се стараеш да караш икономично, че да не се изложиш (как ще оправдаеш разход 7л/100 извънградско пред приятелите си със 'свръхикономичния' автомобил, ако го настъпиш)...
А за икономията разчиташ единствено на аеродинамиката...
Както обясних по-горе, за икономията не разчиташ само на аеродинамиката.Само българин може да разглежда толкова опростенчески нещата. Добре че японците не са българи.

Първо-- Допълнителното тегло на батериите е 39кг. Приус е лек- 1300кг. Приус е по-лек от дизелите в класа. Теглото на батериите изобщо не нарушава икономичността му, защото японците и това са предвидили-изработили са леки батерии. Все пак хибридът не е правен в Съветския съюз,нито в Германия, а в Япония. Тия работи японците са уточнили още при разработката, защо ги смятате за прости, че ще пуснат хибрид , който заради тежките батерии ще харчи много....хаха

Второ- Такъв разход на Приус 7/100 извънградско са едни хипотези и трябва много да го настъпваш за подобен разход, реалните собственици отчитат извънградски разходи 3.5-4/100 и магистрални 4-5/100км. при нормално каране, не икономично. При икономично шофиране се споменава за разход от 3.2-3.5/100км.

slowtraveler написа:Там също има сериозна конкуренция - МБ Е220 (Blue efficiency) - 0.24, Tatra от 1935г - 0.21
Извинявай Е-клас Блуефишънси е 0.25 ,освен ако нямаш предвид купето.

А и каталожни данни от 7/100 градско и 4.5/100 извънградско ме навеждат на мисълта,че в реалния живот задвижването на 2 тонния Е-клас ще отнеме доста повече нафта, тоест не може да се сравни с икономичния хибрид ,който вече беше тестван в реални условия срещу Голф 6 1.6 TDI Bluemotion и Приус показа по-нисък градски и извънградски, както и среден разход! РАзбира се, и по-добри емисии! А ти къде изръси тук Е-клас.... То само с аеродинамика не става, това само доказва Е-клас! Трябва и технически потенциал.
За Татра с 0.21 каква й беше съдбата? То не е само да направиш рекорд, а да го използваш по предназначение, с успех, а не само да се показват от ретро снимките. А тя сигурно е постигнала успехи за времето си.