Българска премиера на Toyota Avensis

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 07 Фев 2009 17:05

LEXUS написа:
jim_beam написа:но следващия ще е бензин най-вероятно хибрид.
Ох,а дано! Пожелавам ти го. И аз имам такова желание,особено като видях новия Приус 3 ,Тойота ме впечатлиха още повече. smile.gif
да,но мисля да изчакам докато ги направят plug-in,т.е. да могат да се включват в контакта.дотогава ще са излезли и подобрените литиево-йонни батерии на панасоник.прогнозата е към 2010 година,а след това ще направят и следващата крачка към чисто ел. автомобил.
да не пренебрегваме и хонда,очаквам новите модели с интерес.не че лексус няма да бъдат сред най-добрите,но говорим за масови коли по джоба на средно статистическия човек.тук по най-нови наблюдения мисля,че хонда ще дръпне доста prius-купувачи поради по-ниската цена,макар и с по-елементарна техника.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

george
Мнения: 23
Регистриран на: 06 Фев 2009 23:11

Мнение от george » 08 Фев 2009 19:55

jim_beam написа:
george написа:... 2.2 D-CAT 6AUT / 150 к.с. ползва същата технология като 2.2 D-CAT 6MT / 177 к.с., но мощността е ограничена до 150 коня, за да се намалят емисиите CO2 и се покрие еко-нормата EURO5....
d-cat 177 к.с. още откакто излезе този мотор(в rav4 от 12/2005,корола версо не знам точно откога) си покрива euro5,това се дължи на много ефективния филтър за сажди,който е серия.но както вече знаем с това се увеличава много вероятността от дефекти.поради тая причина предпочетох модела без филтър и не съжалявам,но следващия ще е бензин най-вероятно хибрид. wink.gif внимавайте с новите дизели,че като знам качеството на горивото wacko.gif
D-CAT 177 к.с. с РЪЧНА трансмисия действително е ЕВРО5 още от излизането си.

D-CAT 150 к.с. АВТОМАТ ще излеза първо при Авенсис, а по-късно и при РАВ4 и ВЕРСО

Разликата не е само във филтъра - DPNR за D-CAT (а не DPF). Ползват се пиезоинжектори и настройката на двигателя е различна. Изисква дизелово гориво със съдържание на сяра до 50 ppm. Такова е и горивото в България - от края на 2006-та. Вече се предлага и гориво с 10 ppm сяра (от OMV). Българския стандарт (преди 01.01.2007) беше съдържание на сяра до 350 ppm и имаше опасност от задръстване на филтъра.

Аз самия карам Авенис D-CAT 177 к.с. (вече е на над 25.000 км) и мямам никакъв проблем с горивата (зареждам само на Шел). Автомобила е ПЕРФЕКТЕН. Вече карах и новия Авенсис с D-CAT MT, като действително му трябва малко време да се разработи.

А новия PRIUS наистина е невероятен, включително със слънчевите батерии, които ще се вграждат в тавана на автомобила

wink.gif

george
Мнения: 23
Регистриран на: 06 Фев 2009 23:11

Мнение от george » 08 Фев 2009 20:21

slowtraveler написа: Това, че в момента Тойота не се представя добре в този сектор не значи, че не се представя добре в други сектори ...
Слоу,

Какво според теб е добро представяне:

- през 2008-ма в БГ са продадени 788 Авенсис-а (срещу 259 мазди 6-ци)

- Авенсис е на 3-то място сред вносните автомобили в Япония (на първо и второ място са цели МАРКИ, а не модели)


Защо смяташ, че цените на Авенсис са високи - Мазда 6 започва от 40.990 лв с ДДС при двигател 1.8 със скромните 120 к.с. (при 37.700 за Авенсис 1.6 132 к.с.). Не разбрах кое ниво на Авенсис с кое ниво на Мазда 6 сравняваш? Доколкото чух клиентите на Мазда 6 обикновенно са привлечени от дизайна, но след това не са съвсем доволни от автомобила...


И накрая - адаптивните светлини на Авенсис (нива Elegance и Luxury) са наистина адаптивни

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 08 Фев 2009 20:46

@george

dpnr,dpf,rpf,d-cat са названия за едно и също,което различните марки наричат по различен начин.генерално немсkо говорящите ползват dpf за DieselPartikelFilter,или rpf за RussPartikelFilter.при тези филтри вече има различни принципи на работа,отворени и затворени системи както и такива с адитив и др.d-cat който ползва тойота е един от най-сполучливите но далеч не безгрешен.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 08 Фев 2009 21:32

@george....
Разликата в продажбите си го обяснявам със следното: новия модел на Мазда6 се продава от средата на годината, а и за съжаление дилъра не предлагаше налични модели. Обясниха го с голямото търсене в западна европа и неотпускане на бройки за БГ пазара. Моята я чаках 3 месеца, като не съм имал претенции за цвят и т.н. (средата/края на лятото за Варна отпускаха 1бр/месец с желаното от мен оборудване/двигател)...
Дори и сега Мазда имат проблем с отпуснатите бройки - чака се по няколко месеца...
За цените имах впредвид високите оборудвания: (горе-долу съвпадат предлаганите неща): Авенсис: 69400, Мазда - ~59000 (с вкл. опция навигация - 4000лв)..
За това кой е избирал кола само по дизайн и след това се е разочаровал - не знам... Чел съм такива приказки още преди да взема колата в руски форуми, но ако си работил с руснаци би имал известно критично отношение към такива 'професионални' мнения, защото нямат угодия... (например - 'много са им калпави стъклата на японските автомобили, защото като ги залееш с вряла вода при -30С и те вземат, че се спукат')
Аз лично бях впечатлен от здравината и поведението на предходната Мазда6 (един колега си я купи веднага, след като се появи и съм я карал при случай).
А за навъртяни 11х.км (бензин 2.0 седан, ТЕ+) за 4 месеца не мога да кажа нищо лошо за новата - много съм доволен :thumbsup:
За фаровете - под 'наистина адаптивни' какво имаш впредвид - 'лупите' се движат и по хоризонтала ли, или решението за страничната подсветка е друго?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Мнение от max-2 » 09 Фев 2009 09:51

Колеги, в събота имах удоволствието да направя тестдрайв на новият авенсис. Автомобилът беше с големия дизелов мотор, 177к.с. и 6-скоростна механична кутия (1,8 бензин автомат не беше на разположение). Направи ми впечатление по-меката возия в сравнение с авенсис 2, струва ми се, че този модел е по-близо до карина по мекота на окачването. Както и че движенията на купето спрямо неравностите на пътя са минимални, много добър комфорт, но това е лично мнение. Удобни, приятно твърди седалки, много добра динамика на всички предавки(като се има в предвид, че ще е и по-добра като се поразработи wacko.gif ). Като цяло-доволен от колата!
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 09 Фев 2009 10:43

Един познат ще си купува новият Авенсис 2.0 Д4Д-126к-с. Обеща веднага да ми се обади да го покарам. След това ще пиша впечатления!

Аватар
Рошко
Мнения: 918
Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти
Обратна връзка:

Мнение от Рошко » 09 Фев 2009 11:47

Kiki написа:Един познат ще си купува новият Авенсис 2.0 Д4Д-126к-с. Обеща веднага да ми се обади да го покарам. След това ще пиша впечатления!
Новите не бяха ли D-CAT или аз бъркам? unsure.gif

Аватар
Penko
Мнения: 13
Регистриран на: 02 Юли 2008 13:18
Местоположение: Plovdiv

Мнение от Penko » 09 Фев 2009 13:35

1.6 VVT-i написа:
Kiki написа:Един познат ще си купува новият Авенсис 2.0 Д4Д-126к-с. Обеща веднага да ми се обади да го покарам. След това ще пиша впечатления!
Новите не бяха ли D-CAT или аз бъркам? unsure.gif
Верно е че новите са D-CAT но има все още и D-4D
2.0 D-4D 126 к.с.
2.2 D-4D 150 к.с.
2.2 D-CAT А/Т 150 к.с.
2.2 D-CAT 177 к.с.

Аватар
ivobox
Мнения: 296
Регистриран на: 14 Ное 2007 21:43
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от ivobox » 09 Фев 2009 14:15

а каква е разликата при д-кат и д4д
Avensis D-4D, 2005, 116hp, TOYOTA
Yaris T Sport, 2003, 106hp, TOYOTA

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 09 Фев 2009 19:44

ivobox написа:а каква е разликата при д-кат и д4д
D-CAT / Diezel Clean Advanced Tehnologi/ има самопочистващ се филтър за твърди частици и съответно много по-малко замърсяване на околната среда. Дори и от бензиновите - колкото и да не се харесва на някой! wink.gif

Аватар
ivobox
Мнения: 296
Регистриран на: 14 Ное 2007 21:43
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от ivobox » 09 Фев 2009 19:52

фактически само филтъра е разликата
Avensis D-4D, 2005, 116hp, TOYOTA
Yaris T Sport, 2003, 106hp, TOYOTA

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 10 Фев 2009 03:50

Инжекторите са различни. Дори има и малка разлика в кубатурата на 2.2Д4Д и 2.2ДКАТ smile.gif

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 10 Фев 2009 15:45

Vesko написа:Инжекторите са различни. Дори има и малка разлика в кубатурата на 2.2Д4Д и 2.2ДКАТ smile.gif
кубатурата е еднаква,мисля и инжекторите са същите.става въпрос за същия полски двигател 2231cm3,който е от края на 2005 в рав4,авенсис и корола версо.най-вероятно освен филтъра и турбината е различна,както и ECU-то.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 10 Фев 2009 17:36

jim_beam написа:...мисля и инжекторите са същите...
Ako става въпрос за разликите между 2AD-FHV и 2AD-FTV те са в инжекторите (пиезо при FHV), главата (място за 5-и инжектор при FHV) и естествено EKU-то. Oсвен това всмукателната и изпускателната системи.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта