Публикувано на: 02 Дек 2008 23:01
Тука е много интересно май laugh.gif
TOYOTA FORUM BULGARIA
https://www.toyotabg.eu/
не може ли да е приложиш 400 нютона върху един детайл и той да не помръдва??? ако прилагаш с динометричния ключ -усилия от 30 нютона---болта се завива до 30 нютона,,,и може да си прилагаш още 2 години тязи 30 нютона-но движение на ключа няма да се извърши...което не значи-че ти все още не ги прилагаш тези нютони.....та колко ти е мощността в момента на равновесие? laugh.gifScott написа:При положение, че имаме 400Nm то оборотите със сигурност са повече от нулаrudolf написа:...по тая логика,,,ти с 400 нютона и нула оборота--колко киловата мощност имаш??--това е формулата за -кацнал бръмбър на трънка ...![]()
Просто спорът 'кое е по-важно -въртящ момент или мощност' е безсмислен, защото мощността е производна на въртящия момент. И един двигател е добър когато може да поддържа значителен въртящ момент до по-високи обороти.
всичко е чудесно в тези статий,но само не разбрах коя част от твоята теза подкрепят ,че така свиркайки си ,ни ги предостави....Scott написа:Ето в този сайт има описани основните физични закономерности и методите за измерване, не че някой прочете и предишните статии![]()
http://www.rri.se/index.php?DN=30
Част1
Част2
Не,никак не ми е наивно определението.-Повечето бегачки разчитат на обороти,не на голям въртящ момент,а на много коне.Казвал съм -всички Хонди,Селики,Поршета,Ламборджинита разчитат на много коне,а не на много въртящ момент за да са толкова бързи. Принудителното пълнене не го изключвам,разбира се,но и при принудително пълнене се правят високи обороти,като изключим дизелите с тяхните 4000об./мин.,но те пеят друга песен с въртящия момент. А мощността винаги може да бъде повече-затова има 6,8,10 цилиндрови двигатели,нищо лошо.Scott написа:Въртящия момент и мощността са взаимосвързани, не можеш да ги разглеждаш като различни величини. Определението ти за 'бегачки' е много наивно - ако ставаше само с обороти, никой нямаше да слага принудително пълнене, нямаше да прави 6, 8, 10 и повече цилиндрови двигатели и т.н.
LEXUS написа:Не,никак не ми е наивно определението.-Повечето бегачки разчитат на обороти,не на голям въртящ момент,а на много коне.Казвал съм -всички Хонди,Селики,Поршета,Ламборджинита разчитат на много коне,а не на много въртящ момент за да са толкова бързи. Принудителното пълнене не го изключвам,разбира се,но и при принудително пълнене се правят високи обороти,като изключим дизелите с тяхните 4000об./мин.,но те пеят друга песен с въртящия момент. А мощността винаги може да бъде повече-затова има 6,8,10 цилиндрови двигатели,нищо лошо.Scott написа:Въртящия момент и мощността са взаимосвързани, не можеш да ги разглеждаш като различни величини. Определението ти за 'бегачки' е много наивно - ако ставаше само с обороти, никой нямаше да слага принудително пълнене, нямаше да прави 6, 8, 10 и повече цилиндрови двигатели и т.н.
casparcho написа:Като по поръчка за темата днес по България агресивено ме изпревари една лачена нова Алфа 159 2.4jtd 200hp и за мой късмет на следващия светофар се оказа първа кола а аз зад него с Корола 1.8vvtl-i 192hpЧовека си тръгна по същия агресивен начин и така както му огледах задницата така той прочете лепенката на форума на следващия светофар
Дал съм линка за да се видят връзките между мощност, въртящ момент и обороти. Все пак темата е 'мощност и въртящ момент', не коя кола е по-голяма бегачка.rudolf написа:...всичко е чудесно в тези статий,но само не разбрах коя част от твоята теза подкрепят ,че така свиркайки си ,ни ги предостави....
да прав си --турбото и увеличението на кубатурата-водят до увеличаване на мощността,,,,това никой до сега не го е спорил,,, двигател с по голяма кубатура или принудително пълнене -има повече потенциал за равитие,,,Scott написа:Та моята теза е, че мощността, тъй като е произведение на въртящия момент и оборотите, разделени на една константа, в голяма степен зависи от въртящия момент. Увеличаването на оборотите също увеличава мощността, но тъй като също увеличава и загубите от триене в двигателя е по-добре да не се ходи до безумно високи обороти, а да се използва принудително пълнене или увеличаване броя цилиндри, което вдига въртящия момент и оттам мощността. .
саше ,не си прочел предишните теми за лио ман,,,и привилигирования регламен за дизела за да побеждава... та относно сеата дизела и регламентите...:sashoskiora написа:Аз така и не разбирам спора ви двата двигатела работят на различен принцип и двата си имат предимства и недостатъци.Обърнете се към автомобилните спортове-формула 1 дизел няма но има дизели в 24 часа на Льо Ман,в Париж Дакар преобладават дизеловите двигатели,както и във всички подобни офф-роуд състезания,в състезания на лед високооборотни бензинови двигатели,WTCC напоследък Сеат с TDI е непобедим от бензиновите си събратя..
Не знам, може... Аз от коли 'не разбирам' по начина, по който се разбира в България. Аз съм инженер, разбирам от точни науки и доколкото двигателите с вътрешно горене и автомобилите се подчиняват на физичните закони. Темата почна добре, но както винаги се превърна в спор кой е по-бърз и кой кого рязнал на светофара...rudolf написа:... скот,,с тая тема ,тия дет разбират от коли ще ни се смеяят,да знаеш...
а пък мислях че си адвокат,,,доста езоитски се измъкваш всеки път laugh.gifScott написа:Не знам, може... Аз от коли 'не разбирам' по начина, по който се разбира в България. Аз съм инженер, разбирам от точни науки и доколкото двигателите с вътрешно горене и автомобилите се подчиняват на физичните закони. Темата почна добре, но както винаги се превърна в спор кой е по-бърз и кой кого рязнал на светофара...rudolf написа:... скот,,с тая тема ,тия дет разбират от коли ще ни се смеяят,да знаеш...