Страница 7 от 13

Публикувано на: 09 Окт 2008 18:05
от rudolf
bad_dog написа:За какво ти е комплекта гарнитури?

Ако ще ги сменяш включи сегменти и лагери.
ако ще сменяш сегментите и лагерите, баш е момента и за маслената помпа biggrin.gif

виж си гумичките на дюзите и прегледай и стартера кат дойде мотора...
п.с.: за тампони не визирах уретановия кит който е най изгодното и задължително нещо в колата,,,а за скорости и двигател

Публикувано на: 09 Окт 2008 18:12
от b_d
rudolf написа:
bad_dog написа:За какво ти е комплекта гарнитури?

Ако ще ги сменяш включи сегменти и лагери.
ако ще сменяш сегментите и лагерите, баш е момента и за маслената помпа biggrin.gif

виж си гумичките на дюзите и прегледай и стартера кат дойде мотора...
п.с.: за тампони не визирах уретановия кит който е най изгодното и задължително нещо в колата,,,а за скорости и двигател
Тук не съм склонен да се съглася. От няколко маслени помпи, които съм отварял нито една не е имала следи от износване. Моята я смених с нова профилактично, но това са 400лв на вятъра, защото нямаше разлика със старата.

Публикувано на: 09 Окт 2008 18:18
от rudolf
bad_dog написа:
rudolf написа:
bad_dog написа:За какво ти е комплекта гарнитури?

Ако ще ги сменяш включи сегменти и лагери.
ако ще сменяш сегментите и лагерите, баш е момента и за маслената помпа biggrin.gif

виж си гумичките на дюзите и прегледай и стартера кат дойде мотора...
п.с.: за тампони не визирах уретановия кит който е най изгодното и задължително нещо в колата,,,а за скорости и двигател
Тук не съм склонен да се съглася. От няколко маслени помпи, които съм отварял нито една не е имала следи от износване. Моята я смених с нова профилактично, но това са 400лв на вятъра, защото нямаше разлика със старата.
и е така и иначе:
в моя случей помпата излезе около 100 лева тотал,бях предупреден от предишния собственик че, вдига налягането по лениво при палене(момчето беше младо майсторче с познания-и беше като съвет),-рабира се двигателя ми беше много по уморен от този,но смяната на маслената помпа е леко-трудоемко занимание за оставено в последствие и изненади....
от тази гледна точна евентуално капиталовложение на този етап си струва според мен.---не бих си отворил мотора само заради профилактично замяна на работеща помпа-разбира се

Публикувано на: 09 Окт 2008 20:23
от poli
Гарнитури ще взимам защото двигателя има тук таме масълце,та мисля да го посуша,семериг на кол.вал,на разпределителните все нещо ще има.
Иначе много правилно за тампоните,веднага ще си запиша комплект полеуретанови.
За окачването не исках да пиша марката за да не бъда оплют,но от долу ще изцяло K-Sport.
Бензиновата помпа я сложих във списъка защото тя изобщо май я няма.
И естественно първо ще стегна колата и след това ще взимам глезотийки.

Имам няколко въпроса.
1.Дали ще има нужда от преправяне на тампоните/лапите по двигателя?
2.Съединител от кой двигател да ползвам?

ПС.Днес сутринта сложих един акомулатор на колата с надежда да запали-да си я по-слушам,-тя не даде да и пипна ключа.Това е за първи път палене от както съм я взел.Работи сравнително тих с изключение на някакъв шум-най вероятно на лагер от алтернатора,форсирасе добре,направо ми идваше да и врътна едно кръгче. biggrin.gif

Публикувано на: 09 Окт 2008 21:41
от b_d
poli написа: Имам няколко въпроса.
1.Дали ще има нужда от преправяне на тампоните/лапите по двигателя?
2.Съединител от кой двигател да ползвам?
Лапите/тампоните се ползват от оригиналното 4аге. Принципно може да си сложиш нови тампони (CUSCO примерно).

Съединителя също е от 4АГЕ. Твоят е 200мм. Може, ако искаш да си намериш от 4АГЕ след 90-та - 212мм, но не бих казал, че е нужно, ако слагаш читав. Този от 4АГЗЕ не става - 225мм и не влиза в камбаната на скоростите.

Публикувано на: 09 Окт 2008 23:28
от rudolf
поли тоя мотор ще иска спирачки,според мен,,,

Публикувано на: 09 Окт 2008 23:30
от diver
rudolf написа:поли тоя мотор ще иска спирачки,според мен,,,
и едно жълто кони няма да откаже...

Публикувано на: 10 Окт 2008 00:01
от agent dust
poli, направо си купувай органичен съединител с усилен притискател - на 200м сетъп, стандартният диаметър -няма нужда от усилване на помпите на съединителя. аз карам с лек маховик - 3.7кг. когато започнеш да риташ съединител, колата става съвсем различна и вади коне откъде ли не smile.gif но само органичен съединител ще държи без да се запали и без да претоварва скоростите, той позволява приплъзване.

Публикувано на: 10 Окт 2008 00:27
от agent dust
аз да ти допълня списъка laugh.gif

маслената помпа прави проблем само при много високи обороти. но въпреки това я смени с нова. маслото на задният диференциал трябва да е MOTUL 90PA(LSD Oil), или TRD LSD Oil. Мисля, че и оригиналното от тойота върши работа. аз лично в момента карам с двигателно MOTUL 300V 5w30, двигателят се развърта като флекс без никакви проблеми - но мисля да премина на 5w40. на скоростите съм сипал MOTUL GEAR 300 - включват се перфектно дори на -30 градуса зимата на Белмекен, вкарвам предавка дори на 7500 без никакъв проблем

трябва ти още - капачка за радиаторът за 1.3 бара - на TRD, HKS, Greddy, Blitz - все тая. при 40 градуса жега въртя продължително на 7500 на 2-ра и стрелката на температурата дори не стига средата. На Drift Day 2 на калояново единствените коли, които нямаха проблеми с греене бяха АЕ-тата - 10 обиколки на врати

Антифриз, бигачков. Аз използвам MOTUL INUGEL, температура на кипене 140 градуса. преди това си направи промивка на цялата охладителна система, със сигурност има яко боклук. първо сипваш някаква химия, после с маркуч и вода под налягане продухваш всичко. по едно време почва да излиза бистра вода - след около 5 часа промиване.

Мисли и за спирачки! това е много важно. фабричните не стават за нищо.

ако ще слагаш коиловъри - задължително NRCA, и отзад traction brackets. намери си и нов висящ лагер за карданът, също и тампон за скоростите - със сигурност са фира.

къса кормилна рейка! задължително! откакто сложихме на няколко АЕ-та рейки 2.5 - манията е пълна!

както казва Асен - трябват ти всички семеринги, при това оригинал Тойота. и се сменят без значение какви са старите. можеш съвсем спокойно да прибавиш към големият списък и кевларен ангренажен ремък. Отсега си търси и нов алтернатор. непременно смени водната помпа - без значение какъв двигател слагаш.

хидравлична ръчна - монтира се елементарно, а е страшна екстра. стандартната ръчна е гола вода.

лагери на предните и задните главини. с яки гуми и джанси почват да вият.

ребилд на задният диф - направо скачай на чисто нов с яко ЛСД.

провери и състоянието на резервоарът. имаш ли подозрения за гнилоч - нов. иначе протича

когато ходиш на тенекеджия, накарай го да свали изолационното покритие на пода - и огледай за ръжди и дупки. непременно огледай как са подкалниците отпред, и си направи нови. иначе ще се изненадаш, че в голям дъжд колата буквално се наводнява дори след перфектен тенекеджия и бояджия - трябва да има хубави подкалници отпред. трябва да има и термоизолационна ламарина под краката на шофера - иначе ще ти се палят подметките laugh.gif

Публикувано на: 10 Окт 2008 08:52
от poli
Благодаря народе :thumbsup:

Публикувано на: 10 Окт 2008 09:22
от b_d
Все пак аз си мисля, че преди да започнеш да наливаш с голямата лопата тунинг части е добре да се подкара колата. Да я усетиш - да прецениш сам от какво имаш нужда и едно по едно да добавяш нещата.

Публикувано на: 10 Окт 2008 10:35
от poli
Естественно че ще се процедира по-този начин.
Чакам да ми изпратят номера на шасито от колата от която е новия двигател за да мога да си поръчам това онова за мотора. wink.gif

Публикувано на: 10 Окт 2008 23:31
от agent dust
аз пък не съм фен на бавното правене. купуваш оръжията, зареждаш ги и караш smile.gif така съкращаваш максимално процедурата по правенето и се концентрираш в карането. за такава кола най-важното нещо е да се кара, а не да се прави постоянно. затова я направи възможно най-бързо - и после вместо да се занимаваш с тунинги мунинги - идвай да караме, догодина ще имаме много състезания, доста повече от тази година! гледай да стоиш далеч от т.нар. вечни проекти, които се точат с години. наистина е приятно да правиш АЕ, но мноооого по-приятно е да го караш. затова моята препоръка е обратна на тази дадена от Асен - купувай всичко за което се сетиш, мятай го по най-бързият начин и газ до припадане smile.gif

Публикувано на: 04 Ное 2008 14:58
от poli
Малко въпросчета:
1.Изпускателните колектори за 4A-GE стават ли на 4A-GZE?
2.Ще копувам колектори,какви да са те 4-1 или 4-2-1,като се има в предвид че ще сме с двигател 4A-GZE?И дали стават тези за 4A-GE?
3.Предполагам че и Cat Back-a ще става ако стават и колекторите?
4.Бензинова помпа за какво да бъде АЕ86 или АЕ101(от каквото е двигателя)?
5.Бензиновия филтър от АЕ86 или от АЕ101?

Публикувано на: 04 Ное 2008 16:46
от ugabuga
do kolkoto znam na GZE-to razlikite sa v karantiite ne v glavata, taka che triabva da stavat no momchetata s opit da si kajat

Inache benz pompa - slagai kakto ti kaza loshoto kuche - ot neshto det idva pone sas 3sge motor ili po goliam, da imash miasto za napredak