лексус: примера за въртящия момент на дизелите на фаг- ти го дадох по повод коментара ти че подценяваш дизела,,,прочети само моделите обурудвани с ФАД тди:
VW Golf, VW Touran, VW Jetta, Škoda Fabia, VW Polo ,VW Passat and Passat Wagon since 2005, possibly VW Tiguan, Audi A3 (8P), Audi A4 (B7), Audi A6 (B6), SEAT Leon, SEAT Altea and XL, SEAT Toledo, Skoda Octavia, Dodge Caliber, Jeep Compass, Mitsubishi Grandis, Mitsubishi Outlander, Chrysler Sebring sedan, Chrysler Sebring (convertible), Dodge Avenger
определено се монтира като масова серия ,а не на само на отявлено спортни модели, ясно е че нема много обороти,но искам да те питам двигателя койо коментираш Тойота Селика има 192 коня и 180 НМ върт. момент как ми идвя диаграмата на 2000-3000 оборота?? или сега вече гледаме пик???
само пак да подчертая че тди вади въртящия по над 300 нютона на 1900 оборота и макс коне на 4000,,,,мисля че за всекидневна кола това е по нормално от 8000???
не ми се кометира феррари на фона на
http://en.wikipedia.org/wiki/Buggati_Veyron http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_R8#R8_TDI_Le_Mans
http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_R8#Specifications
а и порше също е от фаг-групата
не ми се сравняват коли които няма никакви впечатления...фолгсваген като цяло започват да мотират турбини с цел КПД и екологични норми, без това да повлиае на динамиката на автомобила,,,заменят бензиновите си мотори през края на 90сете 2.0 16в моторите с 150 коня,,,с 1.8 турбо 20в,,,пак 150 коня,,и 1.8 20в 125 коня,,,това не е тунинг. европа към края на 90сете разбира смисъла на прилагането на компресори в масовите ,ежедневни автомобили,,,което не би трябвало да те кара да ги сравняваш с 2.0 разпилени атмосверки,,
иска ми се да споделя с теб: че в бг условията, дизел с читав акумулатор, дюзи ,подгревателни свещи и компресия-- пали без проблем до -20,,,лично през моя живот, не ми се е случвало да имам нужда от кола и да е било над минус 20,,,
глобалното затопляне,ме кара д амисля-че и за вбъдеще -няма д ами се случи...
не ми се кометира,ако си с кофти нафта или бензин,,ако дизела или бензиновия двигател не са в ред,,,ако стане космичната нула-какво би станало....
относно развитието на бензиновия двигател с двувалка:
http://en.wikipedia.org/wiki/DOHC#History
http://en.wikipedia.org/wiki/VVT#History
но приемам че покрай това и електрониката се развива и той,,нормално,,,само да ти кажа че 100 коня на литър заводско при бензинови двигатели са преминати още в началото на 80десете при мотоциклетите,и при тях си е стандарт от 25 години, при тях си е стандарт екзуп,,индивидуално хранене,сгъстяване,,4-(5) клапана,,по големи валове,,,,,,и авто- производителки сами си решават кога колко кончета бонус да отпуснат,,,не е само въпрос на технологий,,а vvt и електроника-помагат на колата да стане пригодна за градско каране- от което ти си толко възмутен за FAG