ugabuga M20BXX е R6 12V матор , който го има 2.0,2.3,2.5,2.7 и се слага в Е21 , Е28 , Е30 и Е34 . Нищо особенно , като мотор но доста здрав . Много си го ползват по разните БМВ-джийски шампионати даже и в USA . С турбалани вадят до към 500 коня без проблеми . Атмосферен го цедят до към 250-280 коня ама тогава влиза в страшни обороти и не е добре за него . Общо взето , като стрийт моторче до към 210 коня бива .
На същата основа е и 2.4 дизел и 2.4 турбодизел .
Лошото е ,че аз говоря принципно , а ти с конкретни модели и за това изглежда , че говорим за различни неща .
Абсолютно съм съгласен с теб че в някой или да кажем в повечето си модели Японците , като цяло са ползвали по-здрави компоненти . Въпреки ,че не е съвсем ясно защо го правят biggrin.gif .
Аз говоря принципно ако вземем 4АГЕ и му сложим една хубава маслена помпа да си държи малсен клин и на 500 оборота ( да кажем в лаборатория ) и сложим един 4АГЕ да работи на 5 000 и сложим един 4АГЕ да работи на 10 000 разликата в ресурсите щ еим е много голяма независимо , че ти твърдиш , че той е смятан за 10 000 . И така да е този на 10 000 ( примерно ) да доживее 100 000 ( говоря да работи през цялото време на 10 000 на стенд ) то този на 5 000 със сигурност ще доживее над 1 000 000 .
Ако можеше високооборотните двигатели да си работят толкова безпроблемно никой нямаше да се занимава да прави огромни и тежки бавнооборотни двигатели за промишлеността ами щяха да си слагат малки бързооборотни моторчета с висока мощност и редукторчета .
Вземи и корабните двигатели те работят на по 500 оборота . Огромни валове , огромни бутала . Ами генераторите на ток , помпите , компресорите , фадроми , валяци , трактори и тн . Мислиш ли , че някой може да им преброи километрите/ часовете работа ? Повечето двигатели на големите машини са турбо и имат повече вътящ момент от колкото обороти . И си развиват максималната мощност на 2500 оборота .Също така и тировете и рейсовете . Ти да си виждал на ТИР оборотомер до 8000 . А не е тира да не е натоварен и то постоянно . И не е да няма въртящ момент .
Но винаги е по-лесно да управляваш процеси , които протичат по-бвано.
Така е и с електромоторите . Малките бързооборотни моторчета имат много по-малък ресурс от големите си братя . Едно е един лагер да се върти на 20 000 друго е да се върти на 3 000 . Колкото и тозина 3 000 да е натоварен тоя на 20 000 ще свърши пръв за една и съща работа . 20 000 оборота за електромотор не са нищо . И имаш огромна мощност от никаква площ . За какво ти е да правиш някакви тукмаци по стотици килограми ? Слагаш едно редукторче на малкото мощно моторче и си готов . Спестяваш си огромна площ и елементарно обслужване .
В случая аз гледам на нещата малко по-глобално докато ти се спираш на съвсем конкретни модели . Факт е , че поне за сега рекорд за най-дълаг пробег на автомобил се държи от SAAB ако не се лъжа . И там се говори за 1 000 000 мили !!!
Сега ще ви разкажа кога се позамислих за качествата на Японките .
Имах възможността да попътувам в една от предишните си служби . И един път ходихме до Казахстан . Който не знае това е бивша република на СССР населена главно с азиатци. С дръпнати очи , като китайците ама са по-мургави . И масово са по-дребни на ръст . Някога там имало и много руснаци ама след разпада на СССР са се преселили . Огромна по територия но само амлка част е населена . Имат пустини и огромни планини .
И какво мислите , че видяхме , като отидохме там ????
Поне ние очаквахме да видим Лади. Волги и Москвичи ! Обаче изненадаа

?!?!?!?
Све живо кара Тойота ! Всички видове и модели , които някой някога е виждал . И огромна част с десни волани . Седани , купета , джипове , камиони , рейсове и каквото друго се сещате .
При което разбира се оставаме , като гръмнати . Имаше и други коли разбира се но 70-80% от колите са Тойота ! Или поне от това което се движеше по улиците на Алма Ти - 4 милионен град .
Иначе града си е заформен , както си ги знаеме в соц стил с блокчетата бетона и железата . Чуствахме си се , като у нас . Само дето техните улици са между 2 и 4 пъти по-големи от нашите . И много по-здрави . по-главните улици не видяхме дупки . Между блоковете разбира се си има ама въобще не е , като тука .
Имахме един шофьор , който разбира се караше Тойота . И така се позаговорихме с него аджеба каква е работата с тия Тойоти . А там бензина е отвратителен . Най-якия май беше 93 или 94 някава много странна номерация имаха . Но пък беше по-евтин от нашия . Масовия беше 87 примерно или 89 нещо такова странно . И имаше и един с още по-малко октаново число . А шофера беше руснак . Та питаме го каква е работата и той разправя : че неговата Карина ( мисля , че беше ) я взел от Германия на към 300 000 км ( от Германия до Казахстан са две смени на масло ) . когато бяхме там километража показваше 724 000 км и той казва аз за този период съм сменявал само консумативи нищо друго ! Казва много здрави коли ! Преди това имал друга Тойота , която пак била на някакви незнайни километри . И каза , като отидем до Германия трябва да вземем някакви читави коли , защото ако са някакви други може да не издържат на пътя до тук . ( между другото се оплакваше от Субару )
И каза , че бензина бил много гаден ! Не е добре пречистен , с ниско октаново число и с разни гадни примеси . И каза на всички останали марки автомобили горивната с-ма се скапва за отрицателно време . А на Тойотата се ходи само веднъж в месеца да и се чистят дюзите и няма никакви ядове . И работи с гадното гориво и въобще не и дреме .
И тогава ми стана интересна цялата работа . Защотот едно е да си чувал за чудния свят на Дисни друго е да го видиш .
Имаше и страшно много , които си ги докарват от Китай , Кореа и Япония . Като бяхме там тамън гласеха някакъв закон да им забранят да карат коли с десни волани . Което щеше да прецака сигурно половината население и недоволстваха страшно много .
Така ,че няма нужда да ме убеждавате в качествата на Тойота аз съм ги видял

.
Там просто имаше абсолютно всички модели на Карина и Корола . И със всички видове двигатели . И масовите двигатели въобще не бяха 1,6 ами разни 2.0 / 2,2 / 2,8 / 3,2 . Имаше страшно много 4 рънери и Лендкрузери пак само с големи двигатели .
Имаше разбира се и малки моторчета но масовите бяха от 2 нагоре . Дето пък въобще не бях виждал такива .
Хубаво е човек да пътува за да може да види някой реални неща как стоят .