Как накратко да ви изброя толкова много недостъци. Не за всеки са приемливи.
► Виж съдържание
Ето различни цитати:
"Седаните с AWD нито спират, нито завиват по-добре от своите братовчеди с две задвижващи колела."
"Ето главоблъсканицата с AWD: AWD седан на всесезонни гуми има значително по-малко сцепление при завиване или спиране на заснежени пътища, отколкото седан с предно или задно предаване на комплект от четири зимни (снежни) гуми. Доказахме това в тест за зимни гуми , който проведохме преди няколко години, където показахме, че зимните гуми са по-добри в тези две ключови ситуации на шофиране."
"В същото време задвижването на всички колела има и редица сериозни недостатъци, които могат да отблъснат начинаещите водачи. Въпреки факта, че 4х4 включва достойнството на другите две задвижвания, шофирането на такава кола в нетрадиционни условия е изключително трудно. Автомобилите със задвижване на всички колела при определени условия могат лесно да загубят стабилност. Може да бъде изключително трудно да излезете от поднасяне, когато управлявате кола със задвижване на всички колела. Това важи особено за неопитен шофьор, който не е в състояние навреме да реагира на бързо променяща се екстремна ситуация."
"В допълнение към общите оплаквания относно сложността на използване и работа в екстремни условия, има и чисто "битови" недостатъци на задвижването на всички колела. Този тип задвижване е много по-тежко, трансмисията е по-шумна, а разходът на гориво е по-висок в сравнение с другите видове задвижване. Много коли с 4х4 системи са и с по-скъпо обслужване, а не са рядкост и случаите на много скъпи ремонти дори и при малка повреда."
► Виж съдържание
Ето част от недостатъците (само част), които не съм споменал - но хората пишат за тях и ги смятат за неприемливи
"Наиболее распространенный сегодня в мире тип полного привода - с электромеханической муфтой подключения задних колес - появился на тойотах еще в 1998-м (ATC). Изначально - на минивэнах, но постепенно он пришел и в младшие классы, вытеснив V-Flex, и на паркетники, ликвидировав остатки full-time. Недостатки схемы:
- ограниченная степень блокировки,
- ограниченное время работы под нагрузкой,
- износ опорных подшипников муфты."
"Стоит отметить еще один момент - конец 1990-х ознаменовался появлением новых моделей автоматов Toyota/Aisin (последние версии серии A24#, U-серии), ресурс которых по сравнению с предшественниками радикально уменьшился, что было особенно ощутимо в условиях повышенных нагрузок от полного привода. В итоге, 4WD-трансмиссии стали не только менее эффективными, но одновременно и менее надежными."
"Не лучшим образом отразился на возможностях полного привода отказ от автоматов в пользу вариаторов, постепенно идущий с середины 2000-х (моноприводные версии получали их еще раньше). Если для легких машин младших классов это не так принципиально, то для минивэнов и, тем более, кроссоверов именно вариатор становится наиболее узким, уязвимым и дорогим местом в цепи передачи мощности от двигателя к колесам."
"Еще один тип условно полного привода, известный еще с 2001-го, сформировали многочисленные гибридные модели (E-4WD). При внешней заманчивости идеи, красивых цифрах и графиках крутящего момента заднего электромотора, в реальности тяговые возможности не оправдали ожиданий - по эффективности E-4WD не дотягивает даже до ATC аналогичных не-гибридных моделей."
И какво излиза – за редките моменти при нормално шофиране на шосеен автомобил в които пълноприводността ще бъде действителност нужна – да заплатим по-високата цена за такъв, да се примирим с по-голямото натоварване на двигателя и загубата на мощност за задвижване на по-голямата маса и още повече от необходимостта от задвижване на ред допълнителни трансмисионни механизми, по-голямото натоварване на скоростната кутия, на окачването, на каросерията, със занижената надеждност, с по-високите разходи за обслужване и зареждане.