Страница 7 от 8
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Публикувано на: 07 Окт 2024 16:00
от WoLF
На Приус-а се е случвало 2 месеца да не съм го пипал. Качвам се и пали без да се замисли. Не е проблема в седенето, а в карането на къси разстояния, може би... Още събирам статистика

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Публикувано на: 07 Окт 2024 16:30
от FearSoft
Това е чудесно! И навежда на мисълта за качеството, което получаваме последните, пост-ковид години

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Публикувано на: 07 Окт 2024 19:18
от BOz
WoLF написа: ↑07 Окт 2024 16:00
Не е проблема в седенето, а в карането на къси разстояния, може би... Още събирам статистика
За статистиката, моите карания са основно на къси разстояния. Извънградско не е излизал от години, а често през седмицата средния пробег на "запалване" се случва на около 3 км. Да кажем средно разстояние от около 12 км. за деня ги взимам на около 7 пъти. Това означава, че има поне 7 заключвания, 7 отключвания, 3-4 отваряния на багажника (пък се чудя как вашите дръжки на багажника се чупят (пу-пу да не хване уроки)).

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Публикувано на: 07 Окт 2024 19:28
от WoLF
Аз също карам само късо и съм нямал проблеми с акумулатор, сам си го счупих. Но темата и мненията ме карат да експериментирам с разни режими с новия акумулатор
BOz написа: ↑07 Окт 2024 19:18
пък се чудя как вашите дръжки на багажника се чупят
Дърпане в грешната посока при залепнали уплътнения, ето да не се чудиш

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Публикувано на: 07 Окт 2024 20:21
от zorbata
На старите оловни беше лесно - сипеш му киселина и изкара още година-две или му смениш клетката и е като нов.
Сега гледаш там едно "оче"(ако го има) и чакаш да умре внезапно. Плюс е само, че колите имат "датчик" та като падне под Н волта не палят.
А и все пак акумулатора е вид батерия, който си има определен брой цикли на зареждане/разреждане.
За мен честото стартиране му скъсява живота - висок пусков ток и невъзможност на алтернатора да го зареди преди следващото палене.
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Публикувано на: 07 Окт 2024 20:34
от WoLF
Нямаме тука висок пусков ток, но се говори за някакви странни напрежения на акумулатора, та проверявам

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Публикувано на: 07 Окт 2024 20:36
от mapamop
zorbata написа: ↑07 Окт 2024 20:21
На старите оловни беше лесно - сипеш му киселина и изкара още година-две или му смениш клетката и е като нов.
EAS турски калциев, като скъсаш стикера отгоре, излиза дълга капачка като лайсна. Под нея има капачки. Това на 2 модела от марката.
Украински червен Energy или подобно име беше същата работа.
Topla от евтината им моделна линия и той е така.
На Корола-Версото наследих един Bosch S5, но не остана време да го огледам дали подлежи на някакво доливане.
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Публикувано на: 07 Окт 2024 20:51
от slowtraveler
zorbata написа: ↑07 Окт 2024 20:21
Сега гледаш там едно "оче"(ако го има) и чакаш да умре внезапно
Тези с 'очето' са обикновени оловни, като 'очето' е търговски трик - показва състоянието само на тази клетка, в която плува... И да - имал съм прекъснала съседна клетка и напълно умрял акумулатор, а 'очето' си показваше, че всичко си е ОК

Ако искаш - махаш етикети и лайстни и пълниш с дестилирана вода, ама полза няма - акумулатора търгне ли да умира - умира си..
А за честото стартиране - практиката поне при мен (жената) показа, че алтернатора успява да го зареди преди следващо палене дори при кратки пътувания... Което се потвърждава и от теорията де - един старт на изправен двигател взема около 80мАч... Който капацитет е равен на това да ти зарежда за минута работа с 5А (а обикновено след силов старт, зарядният ток скача и над 10А)..
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Публикувано на: 08 Окт 2024 10:16
от planetarydrive
Това с окото на акумулатора е точно така- подвеждащо. През последните години често ми се случва акумулатор на 3 години след пълно зареждане, много рядък електролит/равен във всички клетки/ и проба с вилка-казват за смяна е.Гледам да купувам акумулатори с капачки, все още се намират и се установява лесно състояние на клетките с ареометър. Не вярвах в тъй наречената частична десулфатизация. Пробвах след зареждане, разреждане с крушка и след това заряд с 16.5в. слаб ток 1ампер. Съвсем леко завира. Получи се чудо при 2 акум. Изкараха още 3 години. Сега съм решил на 3 акумулатора да приложа този метод, но иска време и дебнене да не подне под10.5в ако си спомням правилно. Със сигурност ще го направя поне при Камрито-4г. Все си мисля, че част от проблемите при някои хибриди може да идват от слабите токове на консумация и почти постоянното зареждане на акум. до максимум- това казват е причина за сулфатизация.
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Публикувано на: 08 Окт 2024 11:46
от slowtraveler
planetarydrive написа: ↑08 Окт 2024 10:16
но иска време и дебнене да не подне под10.5в
Имаше зарядни с вграден цикъл на разряд... След което си започват щадящ заряд и зареждат акумулатора... Т.е. автоматично си правят цикъла ..
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Публикувано на: 08 Окт 2024 14:17
от planetarydrive
Мисля, че тези зарядни с цикли не зареждат с по-високо напрежение. Важно е леко да ври. Случайно имам подходящо с рег. напрежение и слаб ток.
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Публикувано на: 08 Окт 2024 15:18
от itzoa
Aз май питах нещо подобно ама вече не помня къде. Купих си зарядно от Лидъла и реших, че ще е добре да си заредя акумулатора, понеже напоследък само къси разстояния правя, а и идва студеното.
То хубаво ама в ръководството на зарядното пише да се откачи минуса. Той е под седалката и не ми изглежда лесно достъпен за махане, а и май не ми се иска да нулирам всичко.
Та питането ми е - мога ли да зареждам от куплунга, който е изваден за подаване на ток под предния капак и то без да разкачам минуса?
И също ако някой е ползвал същото зарядно - има няколко програми, едната е за зареждане на мотор, една за автомобил и една със снежинка, която се ползвала и за AGM акумулатор. Не знам защо трябва да се зарежда по различен начин, но аз на нея трябва да зареждам хибрида, нали? Ярис Крос Хибрид с АГМ акумулатор ли е?
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Публикувано на: 08 Окт 2024 15:47
от ufer
Аз купих преди 2-3 години някакво, уж умно зарядно, само си разпознава акуто... Само веднъж съм зареждал AGM и го разпозна, след това си разпозна и обикновените, поне засега, за да не го урочасам...

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Публикувано на: 08 Окт 2024 17:37
от slowtraveler
itzoa написа: ↑08 Окт 2024 15:18
мога ли да зареждам от куплунга, който е изваден за подаване на ток под предния капак и то без да разкачам минуса?
Правил съм го многократно с хубаво зарядно, в което съм сигурен, че няма да даде пренапрежение...
P.S. хубавото зарядно има и режим 'поддържане на автомобила' при смяна/изключване на акумулатора, за да не ти загуби настройките

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Публикувано на: 09 Окт 2024 13:13
от Оги
itzoa написа: ↑08 Окт 2024 15:18
- има няколко програми, едната е за зареждане на мотор, една за автомобил и една ...
За малки, средни и големи акумулатори. За да не прегрее зареждания акумулатор /от това последствие е падане на активната маса от плочите /системата ограничава тока до около 10% от капацитета. Най общо.
Не зареждам аз освен ако не е крайно наложително.