Страница 7 от 7

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 28 Мар 2024 10:21
от nov
Според един от големите ойл селектори на производител на масла, кутията ми се води EB61F 6/1, а не Е35х, стигам до извода, че конкретно за моя модел по-надежден е автомата, но когато търсех имаше само 2 автомата (от точно този фейслифт, който притежавам) и двата с превъртяни километражи средно с по 200-250к.км надолу и почти никаква сервизна история, затова се спрях на тая с ръчната трансмисия, защото има история в Тойота, но както се вижда в последствие и това няма гаранция разбира се.

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 28 Мар 2024 10:44
от WoLF
Офтопик
Преди години като купувахме един Пасат 5.5 комби за служебен, имаше си българска сервизна история и пак я дадохме на Автохит да я прегледат обстойно. Връщат и казват, че е идеална. След месец каране дадохме стандартните 4 хилки да я направим кола bash.gif

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 28 Мар 2024 11:34
от nov
Така е, гаранция само ако е нова.

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 28 Мар 2024 11:38
от vfr800
nov написа: 27 Мар 2024 19:43 защото освен определението "усилени" има проблем с хлабините накрая
Това с "усилените" са пълни глупости. Единствената разлика е , че един от лагерите на първичния вал има увеличена хлабина и то само единия. При тойотите обикновено е задния откъм пета скорост и това е заради аксиалното натоварване от съединителя. Другия е ролков и не може да поема никакви аксиални натоварвания. Въросната хлабина се съдържа в номера на лагера. Т.е ако вземеш същия номер, то той има същата хлабина. А това с лагерите на дифа изобщо не искам да го коментирам. Той производителя на колата може и 5000лв да каже за тоя лагер...............

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 28 Мар 2024 11:47
от nov
Казвам какво съм чул и какво съм платил, пари излезли от джоба ми, иначе сигурно реално тоя лагер от 271 лв след отстъпките, вероятно не струва повече от 50 лв, небрандиран ОЕМ.
Пак казвам - предпочетох да сложа ОЕМ-ски, защото не ми се прави същото упражнение повторно и още 5 седмици без кола (не, че съм бил на зор реално за нея).

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 20 Сеп 2024 18:17
от javor_k
Здравейте, колата е Toyota Rav4 от 2009г. на 220 000 км и е 4х4. Чува се виене при по-висока скорост в задната част на автомобила. Възможно ли е да не е диференциал, а да е заден лагер ? Често ли се случва на тези коли при тези коли да имат проблем със задния диференциал ? Може ли да препоръчате някой сервиз в София ? Благодаря много !

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 20 Сеп 2024 20:38
от slowtraveler
javor_k написа: 20 Сеп 2024 18:17 Често ли се случва на тези коли при тези коли да имат проблем със задния диференциал
Едва ли... По-вероятно е лагер (диференциала би трябвало да не е натоварен при по-висока скорост, а колата да е минала изцяло на предно предаване)..

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 20 Сеп 2024 20:39
от javor_k
Много благодаря за отговора!

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 20 Сеп 2024 20:47
от slowtraveler
Но разбира се - диагностиката е нужна преди каквито и да е действия - поне на лагер диагностиката е лесна...
Защото може да е и опорен лагер на кардан (май имаше такъв и РАВ-ката)...

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 21 Сеп 2024 01:11
от max-2
Диференциала променя воя при подаване и отпускане на газта в повечето случаи.

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 21 Сеп 2024 07:49
от slowtraveler
От тези години не бе ли с муфа преди задния диференциал... Затова и ми се струва, че не това е причината - просто при висока скорост си изключва муфата и не предава нищо към задния диференциал - той си се 'търкаля' без усилие...
Разбира се - ако е 'много умрял' - би почнал да вие и практически без натоварване, но предполагам тогава би се чувал и под натоварване при ниска скорост...

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 21 Сеп 2024 11:41
от Двигателист
javor_k написа: 20 Сеп 2024 18:17 Здравейте, колата е Toyota Rav4 от 2009г. на 220 000 км и е 4х4. Чува се виене при по-висока скорост в задната част на автомобила. Възможно ли е да не е диференциал, а да е заден лагер ? Често ли се случва на тези коли при тези коли да имат проблем със задния диференциал ? Може ли да препоръчате някой сервиз в София ? Благодаря много !
На първо време направи тест със свален кардан. За да изключиш лагер на муфата (съединителя), който предава момент реално към главното предаване (диференциала). Лагерите на самия диференциал е малко вероятно, защото те са солидни... освен, ако не е оставал без масло, разбира се. Но лагерите на муфата определено са малки и слаби.

Принципно лагери на муфата не се сменят, а сменя целият ел.магнитен съединител комплект. Но пък руснаците, които са се специализирали в смяна на несменяеми (според производителя) неща, мисля, че сменяха въпросният лагер (не помня точно, кой беше проблемния). Има информация, само трябва да знаеш руски, макар че, верятно информация има и в щатските форуми. Ако не, просто муфа втора у-ба. Но, аз се отплеснах малко, може проблемът ти изобщо да не е там.

И малко встрани, но понеже съм имал подобен проблем с виене и бучене на разни коли - задължително изключи от уравнението гумите. Особен шампион в това отношение ми е едно старо зимно Пирели, заради което почти смених висящ лагер на една моя Омега. Воят беше брутален!

Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30

Публикувано на: 21 Сеп 2024 20:53
от nov
Да ъпна темата - вече почти 38к.км от ремонта и няма шумове, към момента мога да кажа, че съм доволен.