Страница 7 от 19
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 27 Сеп 2024 16:00
от dracunculus
Явно АЗ съм тъп, но снимките ми не се зареждат, дори като направя скрийншотове, които са с малък размер. Ако някой има желание и възможност....мога да му ги пратя да ги качи той. Ше съм много благодарен
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 27 Сеп 2024 16:44
от Ивайло Димов
Прати на
ivaylodimov1977@gmail.com
Ще опитам да ги кача

Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 27 Сеп 2024 17:21
от Ивайло Димов
Снимките на колегата
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 27 Сеп 2024 17:23
от Ивайло Димов
И още три
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 27 Сеп 2024 17:24
от Ивайло Димов
Да не ни се карат само
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 27 Сеп 2024 17:28
от dracunculus
Супер си, благодаря много! Малко коментар- третата отдолу нагоре е при шарнирите на багажника. Кафявата маса в дупката е нещо меко на пипане, не знам какво е . Последната в първия пост- не знам защо е ръждясал болта точно и само....Факт, там има. Има и една снимка на прага отдолу при шевовете, но е мръсна колата. Там иначе има и черни пръски от динитрол-покритието, затова изглежда така. Иначе навсякъде боята е с цвета на колата, на места излезе на снимката по-тъмна, но не е
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 27 Сеп 2024 17:34
от Ивайло Димов

Не ти се е получило щото си с модерен смартфон и прави скрийншотове по 2 мб

.Там дето има ръжда по болта -напръскай с WD-40 ,остави да постои и със стара четка за зъби го отъркай .Не е фатално но след време тая чума ще затрудни смяната на амортисьора .
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 27 Сеп 2024 17:37
от dracunculus
Аха, ясно. Да, със стария телефон ставаше, с тоя явно са големи. Да, мислех си го и аз това за болтовете, или да намеря гайка, с която да прокарам резбата + WD
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 27 Сеп 2024 19:18
от mapamop
nov написа: ↑27 Сеп 2024 15:44
не са - пълно е с ръждилници дори и след 2010, много слабо представяне.
Напротив - магьосници са да скрият ръждата да не се вижда. Не да я спрат. Не че не могат - не искат че им пада маржина на печалбата. И така откарват гаранциите от 5 до 12 години, според зависи от условието на гаранцията.
nov написа: ↑27 Сеп 2024 15:56
само на боята ли да разчитаме, като превенция от корозия, няма ли друга защита отдолу - явно не)
Сам си дал правилния отговор, според Тойота. Някой нагоре беше снимал TFM (the f*cking manual) че трябва да се мие редовно и внимателно. Ако махнат и боята или грунда ще се върнат в 70те години и славата "здрава като механика, безобразно гниеща, но безумно евтина кола" или нещо подобно са ги хвалили като са стъпали на американския пазар. Сега обаче не са безумно евтини за да си позволят да изгният още в гаранция - ще ги избутат в ъгъла на пазара до МазНа и Мастурбаши примерно. И на тия години тръгне ли им наново славата на самоходни ръждавелки, ще се потопят като ютия в басейн.
По хитрото е да си скрият ръждата, защото тоталното спиране вреди на новите продажби, и е скъпо като технология, съпоставено с "никак".
dracunculus, при теб са се поизпуснали с боята. Не много но са се изпуснали. Багажника ти и задния калник са предимно на грунд, но има и един тънък слой боя на него. При мен и на двете коли там е грунд. Левия калник на приблизително същото място на Авенсиса беше с претрит от вибрациите и кората на багажника грунд и ... Беше кафяв тая година юни месец. Боядисан е вече.
Праговете и на двете коли под пластмасите са боядисани, но откъм мокета и задържаната влага при дъжд и сняг са на грунд. Но там не се вижда и трябва да си любопитен, че да видиш. Нарязаните и те бяха така.
Обаче са ти боядисали около педала за газта. При мен е грунд и съвсем бедни пръски боя, където не е успял робота да опази чист грунда.
Кафявата маса е кече някакво - шумоизолация, или да подпира станиола на панела отгоре да не дудне от вибрациите. Като цяло все пак са сложили и повече боя в цената, а не само по-скъпи материали, мотор и електроника. Различно е нивото на внимание към детайла, макар да ме съмнява чак да са пасивирали ламарината.
nov написа: ↑26 Сеп 2024 14:34
Мисля, че по-малкото зло е да се вземе Тойота от Италия, там е по-малко възможно да има гнилочи (въпреки, че не еизключено разбира се).
Лъжеш се. Видях на приятел вече бившата Корола Версо 2004 - гредата под радиаторите беше изгнила. Вътре под стоповете пак имаше вода и ръждЪ.
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 27 Сеп 2024 19:35
от mapamop
dracunculus написа: ↑27 Сеп 2024 17:37
Да, мислех си го и аз това за болтовете, или да намеря гайка, с която да прокарам резбата + WD
Шкурка 800 или по-финна, напоена с малко WD40 или машинно масло, ако ще и от щеката. Трябват ти капки масло и финна шкурка каквато имаш и да я претриеш тая ръжда да падне. Може и с телена четка и капки масло от щеката на мотора.
После наклепваш отгоре или бяла грес, или технически вазелин. Гледаш да не влезе мазник и да разтвори пастата срещу саморазвиване на самия амортисьор.
Моите опори май там имат гумени тапи да не ме дразни ръждата

Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 27 Сеп 2024 20:09
от dracunculus
Ще го направя, може да намажа с грес за велосипедни вилки, тя щади уплътненията и пластмасите. Странно защо по други болтове няма ръжда, а само там. Явно е до локална химия и галванични параметри
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 27 Сеп 2024 20:18
от Ивайло Димов

Силиконов спрей опръскай обилно
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 27 Сеп 2024 20:48
от mapamop
Изпарява се, ако е истински силиконов спрей от рода на тия за таблото. Ако е силиконов спрей за смазване тип "проникващо масло" може да компрометира пастата срещу саморазвиване. То и WD40 е на основата на разни деривати на газта за осветление, нафтови дестилати и т.н и си е разтворител.
dracunculus, по мое мнение или въпросната грес, или топче технически вазелин, или боров вазелин от аптеката ако го има при теб, или направо консервираща вакса за ръжда.
Това което на мен ми харесва, че засъхва и не лепне (брутално) е, или въпросния Novol GRAVIT 640 (има го и на спрей) или NIGRIN Hohlraum-Konservierer. И двата спрея след 2-3 часа топло време стават на "кожичка със сатенена повърхност", не текат много като ги напръскаш и ако се наложи да ги махнеш се чистят или със спрей за спирачки, или ако са на пластмаса със концентриран домакински обезмаслител (но със него пада яко търкане).
Условието е да не е влажен въздуха и да не е мокра повърхността на която ще пръскаш, защото рискуваш да запечаташ водата под ваксата и ще стане по-зле. Това ако се изкушиш да клепаш някъде.
И двата спрея миришат на гранясала сланина, но след 24 часа вече е поносимо, след 2-3 дни не миришат.
Това ти го давам като жокер, ако смяташ да си запазиш колата след 12-тата година за себе си, или баща ти. Перфектния момент да я импрегнираш е сега, при слънчево време. Съвсем приличен и допустим момент е между 5-6 и 10 годишна възраст, когато ваксата на Тойота все още не е засъхнала и отмита.
Разбира се може и нищо да не направиш - в крайна сметка, сервиза който ще ти сменя амортисьорите би следвало да е добре зареден с нужната химия за развиване на ръждиви винтове, горелки и обилни количества от препарата "БатаФмамата"
* Не знам как е немското наименование на "БатаФмамата"

. Аз си го ползвам редовно в гаража и вкъщи за почти всичко - коли, компютри, на лапетата велосипедите ...
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 27 Сеп 2024 21:10
от Ивайло Димов

Има и трети вариант ,растителен глицерин (база за течност за вейп) 4-5 кинта е 100 мл по вейп шоповете .Аз с тва си мажа уплътненията зимата,неутрален към гума ,пластмаса и подобни .Водоотблъсващ е .
И се трие много ама много зор .
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 27 Сеп 2024 21:13
от mapamop
Мисля че трябва да е минал химична реакция. Чистия глицерин мисля да го разтваряше водата. Нямам идея какво е всъщност това глицериново "нещо".