Зарядна инфраструктура

Публикувай отговор
Аватар
Filbor
Мнения: 1142
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от Filbor » 24 Мар 2022 10:02

Ето обратна гледна точка - как може да се помага:
https://auto.hindustantimes.com/auto/ne ... 60834.html
08.2014 - 11.2021 11.2021 - <Днес>

Аватар
Filbor
Мнения: 1142
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от Filbor » 26 Мар 2022 09:59

ufer написа: 28 Дек 2021 14:34 Те безплатните колонки са голям бонбон...
Ето това са бонбоните с прав ток в България:
Някои от тях може да са само за клиенти на съответното място.
Прикачени файлове
Free.JPG
Free.JPG (162.71 KiB) Преглеждано 4264 пъти
08.2014 - 11.2021 11.2021 - <Днес>

Аватар
ufer
Мнения: 2815
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 25 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от ufer » 26 Мар 2022 19:46

С толкова бонбони ще си умре народът от глад... tooth.gif

Аватар
Monster
Мнения: 412
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 156 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от Monster » 28 Мар 2022 17:12

Filbor написа: 23 Мар 2022 21:52 Нови цени за зареждане на 1 kWh:
Eldrive: 0.90 лв.
Fines Charging: 0.95 лв.
biro написа: 24 Мар 2022 07:13 По-скъпо от ДВГ. Само зареждане в гаража е изгодно. За дълъг път трябва втори автомобил.
По мои сметки е по-скоро сравнимо, отколкото по-скъпо. За база ползвах Шкода Ениак и сметката ми излезе около 18 лв на 100 км без да съм ползвал горните граници на пробега, а по-скоро тези за извънградско (не магистрала) в нормално време (не зимно). При сегашните цени от 3 лв на литър, това е сравнимо с дизел, който харчи около 6 л на 100 км, каквато е и сегашната ми Шкода. Ако се вземе предвид, че първите 300+ км ще ти дойдат от евтиното зареждане вкъщи и по скъпата тарифа ще ти е само дозареждането при по-дълъг път, тогава дори извънградското пътуване ще излезе по-евтино на ток, отколкото на дизел. Отделно според мен цените на горивата тепърва ще се вдигат и като нищо ще стигнат и 4 лв за литър.

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от Hursa » 28 Мар 2022 20:55

А цените по ел зарядните ще останат същите? След като още при толкова незначителен процент ел автомобили цените по зарядните станции отбелязаха такъв ръст - още преди рязкото задълбочаване на кризата. След като т.н. "безплатни колонки" се трансформират в едни от най-скъпо платените. Все още радва "домашното зареждане", но и на това ще сложат "юздата".
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
iovkito
Мнения: 2987
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 95 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от iovkito » 28 Мар 2022 21:39

Един приятел има Hyundai ioniq. Зарежда го само в гаража, на нощна тарифа. Пробег около 150км с едно зареждане, 5-6лв/100км. На пръв поглед не звучи зле, но километрите са малко, а цената на автомобила е висока. Не схващам все още идеята на тази екология, да дам 100 000лв за кола и след това да ми е "евтино". Днес съм навъртял 360км, пак нямаше да ми стигне едно зареждане, ако бях с ел. автомобил...
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
Filbor
Мнения: 1142
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от Filbor » 28 Мар 2022 21:48

  • Възможни проблеми със зареждането на Финес:
... имаме рядък проблем с няколко зарядни, които губят 3G връзка за около 15 минути, по времето на което не може да се пусне зареждане, понеже нямат връзка със сървъра. Работим с производителя за решаването на този проблем, който макар да е рядък, е доста неприятен.
Ако следващия път стане нещо подобно моля изчакайте просто 15-на минути (освен ако не бързате, разбира се) и връзката ще се възстанови и ще работи отново.
Наистина съжалявам за причиненото неудобство, надявам се скоро да бъде решен проблема. И на мен ми се е случвало и знам колко е неприятно.
  • Възможни проблеми по време на влизане в потребителското име на приложението на Елдрайв:
Получихме вашия сигнал за проблем с приложението на Елдрайв. В момента разглеждаме какво може да е причинило този проблем.
Mожем да ви издадем RFID карта. Тя ще бъде закачена към вашия профил и чрез нея ще можете да стартирате зареждане. Ако желаете да ви бъде издадена карта, моля да ни изпратите телефон за контакт, понеже се изисква от куриерите за доставка, както и адрес, на който желаете да получите картата.
Поръчах си да ми издадат RFID карта и така да не използвам приложението им за зареждане. Иначе даде такава грешка, като се опитвам да вляза през моя телефон:
Прикачени файлове
Eldrive Error.jpg
Eldrive Error.jpg (43.35 KiB) Преглеждано 4091 пъти
08.2014 - 11.2021 11.2021 - <Днес>

Аватар
ufer
Мнения: 2815
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 25 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от ufer » 28 Мар 2022 21:56

"Електричарите" най-после проумяха шопския принцип "на Вуте да му е зле" и го въвеждат ударно в световен мащаб... worthy.gif

OVI
Мнения: 236
Регистриран на: 24 Яну 2022 22:06
Местоположение: Sofia
Автомобил: RAV4, MY2022, 2.5 HSD Luxury
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 7 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от OVI » 28 Мар 2022 22:27

iovkito написа: 28 Мар 2022 21:39 Зарежда го само в гаража, на нощна тарифа
Иначе казано, кара на въглища, въпреки, че си мисли, че кара на ток.

Аватар
Monster
Мнения: 412
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 156 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от Monster » 28 Мар 2022 23:29

iovkito написа: 28 Мар 2022 21:39 Пробег около 150км с едно зареждане, 5-6лв/100км. На пръв поглед не звучи зле, но километрите са малко, а цената на автомобила е висока. Не схващам все още идеята на тази екология, да дам 100 000лв за кола и след това да ми е "евтино". Днес съм навъртял 360км, пак нямаше да ми стигне едно зареждане, ако бях с ел. автомобил...
Според мен цената е висока първо понеже е нова технология и избиват инвестиции от проучвания и промяна на производствени процеси и второ понеже инфраструктурата и електрическите мощности не са готови да поемат такава рязка смяна на целия автопарк, която би се получила ако цените бяха 1:1 с конвенционалните ДВГ. Тези цени таргетират по-скоро ентусиасти, отколкото хората търсещи най-добро отношение цена/себестойност.

И все пак нещата далеч не са толкова черни, както са описани в цитираното мнение. За стотина хиляди (изрично го казвам така, понеже последните 2-3 месеца цените на всички коли скачат месец за месец с по няколко хиляди) можеш да вземеш, както Шкода Ениак 80х (4x4 весията), така и Ioniq 5 4x4. И двата автомобила са с близо 500 км пробег (Ениака градско би могъл да направи и повечко), което е далеч от споменатите 150 км на зареждане и е достатъчно да се направят също така споменатите 360 км на ден. Ениака аз лично го фаворизирам тъй като е с по-голям пробег, по-голямо пространство и багажник, по-голям пътен просвет и повече възможности за добавяне на удобни екстри според предпочитанията на собственика (например аз бих добавил т.нар. "пакет Фамилия", който освен разни вградени щори и usb-та за децата, добавя и 230 волтов контакт, в който лично аз бих си включвал лаптопа, за да мога да си работя от колата, където и да съм напът).

Това, което на мен ми харесва в електрическата енергия е, че всеки може да си я произвежда и те прави независим от разни руснаци, арабели и спекуланти, които могат да си променят цените, както им падне. В моя случай имам щастието да работя на място, което дава безплатна зарядна станция за служителите и за мен това са доста спестени пари, предвид че карам колата предимно градско. Така или иначе дори да не разглеждаме този по-скоро рядък случай, ако човек живее в къща, би могъл да направи дългосрочна инвестиция във фотоволтаици. Дори само 6 на брой могат да ти генерират едни 6-7 kWh енергия на ден, което от своя страна са към 30-40 км градски пробег на електрически автомобил. Моят ежедневен пробег от вкъщи до работа и обратно е около 25 км, та дори това решение би могло да помогне да съм по-независим от бъдещи спекули с цени на горива и електроенергия.

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от Hursa » 29 Мар 2022 19:47

Нова технология? Първите ел автомобили са с десетилетия по-стари от технологията на двигателите на Дизел и Отто. Още 1899 година създават електрически омнибус за 17 човека с пробег над 60 км. Вижте колко се е развила технологията им за над 120 години. Нима това може да оправдае високите цени на ел автомобилите. Дори от началото на сегашния "ренесанс" на ел автомобилите се завъртяха 4 моделни поколения - нима паднаха цените им. Неразвитата „зарядна” инфра структура по-скоро предполага по-ниски цени на предлаганите ел автомобили. Защото високата цена ги прави по-малко желани. А по-ниските цени стимулират разширяване на пазара и развитие на инфраструктурата. Вижте например как отначало на някой зарядни станции се зарежда „безплатно” (– а в последствие стават едни от най-скъпо платените).
Дали разхода даден за Шкода Ениак 80х (4x4 версията) е близък до реалния? Вижте реалния разход споделен от Filbor при реални условия – за компактен автомобил. Нима по-голямата Шкода Ениак 80х (4x4 версията), значително по-тежък сув, с по-голямо челно съпротивление, двойно по-мощен (а това все пак и при ел автомобилите повишава относително разхода в слабо натоварените икономични режими, снижава КПД при тези режими) – може да е с по-нисък разход, при това със значително по-нисък разход според производителя. Освен това е 4x4 – което допълнително вдига разхода – дори ако е изключен единия ел двигател, дори ако изключения двигател е асинхронен, а не синхронен с „перманентни” магнити (те са с относително по-високо КПД от асинхронните, но при изключване генерират съпротивителен момент), а и се изключва предния мост, доколкото знам, но това е относително „по не икономичния” вариант. (Много по-практичен е вашия избор – и той има контакт на 230 волта, без доплащане – и позволява да черпите мощност до 1500 Вт.)
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Monster
Мнения: 412
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 156 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от Monster » 30 Мар 2022 16:54

Filbor написа: 26 Мар 2022 09:59 Ето това са бонбоните с прав ток в България:
Някои от тях може да са само за клиенти на съответното място.
Колега, по случайност отворих някоя от другите теми на първа страница и видях, че сме градски (разбирай от Лом, София не я броя за градски :D ). В тази връзка ми възникнаха няколко електричарски въпросчета:
  • В PlugShare забелязах една зарядна локация в Лом, която се появи съвсем наскоро в приложението. Локацията се води "eCars Алмус Фарма" и в апп-а има снимка на зарядната станция (Type 2), като точно над станцията има една табела "Служебен паркинг". Дали имаш идея дали станцията е публично достъпна или е само за служители на съответната фирма? Аз утре ще пътувам натам и мога да погледна, но ще си остане само с гледането, понеже още нямам какво да "плъгна" в станцията :)
  • Имам нулев опит със зарядните станции и въпросното приложение. Бих очаквал, че щом една станцията е отбелязана в PlugShare, то тя е публично достъпна (макар и с определено условие/цена). Вярно ли е това ми очакване или има станции, които са отбелязани там, а реално не са използваеми от всички?
  • Стана ми любопитно дали имаш статистика за най-доброто ти постижение на отношението km/kwh, което си правил със Зоуи-то, при маршрута София-Лом през Петрохан? Аз лично по този маршрут съм постигал най-икономичното си пътуване със сегашната ми Шкода дизел - 4.9 литра на 100 км, при положение, че каталожният разход даден от марката е 4.6 литра на 100 км.

Поздрави!

Аватар
Filbor
Мнения: 1142
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от Filbor » 30 Мар 2022 18:40

От приложението PlugShare може да се настройва какви зарядни станции да показва - включително със или без "Ограничените" (Restricted) зони.
Аз автомобила го имам от ноември месец и през Петрохан съм минавал веднъж само на отиване и на връщане.
София-Лом-София съм го правил два пъти само.
Иначе разходът ми Лом - Монтана е около 8 kWh.
Най-добро постижение зимата е междуградско, но не по магистрала. Дори е по-добре и от градско.
Пробвах веднъж градско без отопление и наистина може да стане по-нисък разхода.
Но тогава очевидно в този автомобил батерията не можеше да стигне до оптимална температура и рекуперацията не беше пълноценна. Налагаше се да използвам по-често спирачката, а и ми беше и студено. Така повече не съм го пробвал.
08.2014 - 11.2021 11.2021 - <Днес>

Аватар
Monster
Мнения: 412
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 156 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от Monster » 30 Мар 2022 20:12

Честито за колата, тя е съвсем нова! Не осъзнах, че тези десетки страници в няколко теми сте ги изписали за няма и 5 месеца, откакто я имаш :D . Иначе "Access Restricted" опцията ми е изключена в PlugShare приложението, та предполагам все пак въпросната зарядна в Лом е публично достъпна (освен ако не е означена в грешна категория).

Аватар
Filbor
Мнения: 1142
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от Filbor » 30 Мар 2022 22:16

Тази зарядна станция в Лом се е появила може би отскоро. Не съм я видял, защото съм си настроил PlugShare да ми показва само DC зарядни.
Тя е на eCars. Ето тук има повече информация за нея:
https://vsichkotok.bg/station/626-ecars ... farma.html
Зарядната станция се намира на служебният паркинг на ... и е достъпна денонощно.
За да стартираш зареждането изтегли мобилното приложение VsichkoTok за iOS или Android
Първата тема е от Юли 2021, когато си поръчах колата:
viewtopic.php?f=43&t=37711
08.2014 - 11.2021 11.2021 - <Днес>

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта