Страница 7 от 7

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 18 Авг 2024 10:11
от BOz
Ивайло Димов написа: 18 Авг 2024 06:25 На моята кола отваря на 87 ,на 92 е напълно отворен
Дай цитат от ремонтното ръководство, където се описват температурата на отваряне, температурата на максимално отваряне и хода му.

Ето сервизното ръководство какво казва за автомобила с графиките, които пуснах:

Изображение

Оставям те ти да мислиш дали при 102 градуса пълно отваряне, дали има смисъл перките да държат 94-97 градуса. :whistle:

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 18 Авг 2024 11:22
от Ивайло Димов
Гледам по етка кога отваря термостата и кога се включва термо-шалтера .За съжаление ELSA е платена програма ,голям минус за VAG :thumbsup:

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 18 Авг 2024 11:24
от max-2
Сега погледнах карината, радиаторите са видимо чисти, но ще ги измия.Климатичния радиатор има около 5 процента намачкани ламели от камъчета, а перките се включват като пусна климатика. Предполагам че има бавна степен, защото на студен двигател като пуснах климатика вентилаторите не бяха много шумни.
Да припомня, че нямам проблем при изкачване, само на място ако давам газ на климатик.
Мисля, че темата се изчерпа. Ще ви кажа по-нататък като пооправя радиаторите.

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 18 Авг 2024 11:25
от Ивайло Димов
centil написа: 18 Авг 2024 10:07 Всяка кола пуска перките, когато пуснеш климатика.
Това го знае дори всяко хлапе :thumbsup: ,в тез жеги дори с две пуснати перки на диагностичен режим виждам 92-93 градуса на панела .Термостата си е напълно отворен

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 18 Авг 2024 11:33
от BOz
Ивайло Димов написа: 18 Авг 2024 11:22 Гледам по етка кога отваря термостата и кога се включва термо-шалтера .
И как заключаваш от това кога ти е максималната температура на отваряне на термостата?

Горе вече дадох техническа характеристика на термостата на едната кола - разликата от старта на отваряне = 15 градуса.

Ето и на Приуса:

Изображение

Както се вижда и при него 82-95 градуса е 13 градуса температурен интервал на отваряне.
Общо взето не съм виждал по-малка температура на отваряне от въпросните 12-13 градуса. Може и да има, ама леко съмнително.
Просто като си видял, че перките включват на 95 градуса, то автоматично си помислил, че тогава е макс температура на отваряне, което просто не е така. Нищо чудно и твоя термостат да е максимално отворен при 101-102 градуса и там горе-долу трябва да ти идва максималната скорост на охлаждане.
Затова леко се разрови и намери процедурата на тест на термостата ти и я сподели, както аз направих, за да доказвам технически изпълнения, без догадки или размишления. :whistle:

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 18 Авг 2024 11:38
от Ивайло Димов
Ще повторя 87-92 са двете граници за термостат за моята кола ,говорим за ОЕ продукт ,афтърмаркет може и да дава отклонение 1-2 градуса..В твоето мнение няма нито едно технически обосновано твърдение .

Хипотетично ако сутринта при 30 градуса запалиш студен ДВГ и пуснеш климатика термостата никога няма да се отвори напълно щото перките все ще обдухват

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 18 Авг 2024 11:38
от max-2
Е, на хибридните двигатели от 18-та насам има подгряване на термостата, за да е напълно отворен ако поискаш пълно натоварване от двигателя, дори да не е напълно загрял.

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 18 Авг 2024 11:42
от Ивайло Димов
Хибридите са съвсем друга бира поради естеството на кнострукция ,работа и философия :thumbsup: ,тук говорим за стандартен ДВГ ,който си работи постоянно .

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 18 Авг 2024 11:42
от BOz
Ивайло Димов написа: 18 Авг 2024 11:38 Ще повторя 87-92 са двете граници за термостат за моята кола
Дай тестовата процедура и да приключваме с разсъжденията. :whistle:

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 18 Авг 2024 11:45
от Ивайло Димов
Ква тестова процедура бре ,ти дам номера на ОЕ части да гледаш .Обясних ти 1000 пъти ,Тойота са от малкото производители предоставящи техническа информация безплатно.

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 18 Авг 2024 11:47
от BOz
max-2 написа: 18 Авг 2024 11:38 Е, на хибридните двигатели от 18-та насам има подгряване на термостата, за да е напълно отворен ако поискаш пълно натоварване от двигателя, дори да не е напълно загрял.
Ивайло Димов написа: 18 Авг 2024 11:42 Хибридите са съвсем друга бира поради естеството на кнострукция ,работа и философия
Въобще не са друга бира. Абсолютно нормални са си. Подгряващия термостат има за цел да отвори по-рано от зададената му по-висока температура на отваряне. Прави се с цел в ниски работни режими на ДВГ да работи в стандартна (механична) карта на отваряне на термостата (термопатрона) с цел оптимизация на разхода на автомобила, а ако изведнъж ДВГ-то попадне под по-голям товарен режим, термостата да се отвори предварително (насилствено от ЕКУ-то), за да има време да реагира и да започне охлаждането по-рано. :thumbsup:
Ивайло Димов написа: 18 Авг 2024 11:45 Тойота са от малкото производители предоставящи техническа информация безплатно.
И Тойота, и Мерцедес (двете предоставени информации от мен) не предоставят информацията безплатно. Аз се старая да работя с технически характеристики от производителите, а не на догадки в стил - щом перките ми се пускат на 95 градуса, значи това ми е максималната температура на отваряне на термостата. bow.gif

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 18 Авг 2024 12:14
от Ивайло Димов
Значи коги човек сгреши треа си признае ..Термостата ми е 87-102 ,термошалтера 95 първа степен -102 втора .Има и за топъл климат bash.gif явно там съм гледал

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 18 Авг 2024 12:23
от BOz
Ивайло Димов написа: 18 Авг 2024 12:14 Значи коги човек сгреши треа си признае
Адмирации. :cheers:

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 18 Авг 2024 12:54
от Ивайло Димов
offtopic.gif tooth.gif Едно оправяш ,друго се чупи ...Тая пласмасария я лепих ,жената тръгна отваря пералнята ...

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 18 Авг 2024 15:43
от slowtraveler
BOz написа: 18 Авг 2024 01:48 Пак не четеш. Не случайно съм написал с климатик. Точно климатика прави потока на въздуха да е максимален (спрямо капацитета на перките)
Чета много внимателно и си в голяма грешка... Включването на климатика прави умерен, много далеч от максималния поток на въздуха... На всичкото отгоре - на почти всички автомобили вентилатора при такива условия (само климатик, и когато потокът и температурата все пак успява да поддържа що годе нормална температура в радиатора) не работи постоянно, а се включва периодично при този режим (температура на кондензатора, или налягане на фреона, или зацепване на компресора)... Пълният капацитет е вероятно да го чуеш мнооого рядко, когато компютъра или някой датчик реши, че 'нещата са страшни' :)...
Че охладителната система е достатъчно преоразмерена - разбира се, че е така... На всичките ми автомобили стрелката за температурата е била 'забита в едно положение'.. Ама с няколко изключения за всеки автомобил :) При което стрелката е мърдала до малко под червената граница, и тогава вече вентилаторът или вентилаторите са се чували като двигател на изтребител :)
П.С. За 1000МБ там това не важи :) Натягаш ремъка, слагаш 'уловител за фасове' на левия калник, отваряш капака докато караш (бяхме си направили специално чаталче с въженце за целта :) ) , и пак окото ти е в температурата, за да 'не я изтървеш' на някой баир :) Ама там това си бе обичайно :)