Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ
Публикувано на: 09 Окт 2017 15:36
Да, имах предвид МГ2
Коригирам си мнението...

TOYOTA FORUM BULGARIA
https://www.toyotabg.eu/
На логиката и е зададено по условие да произведе максималното количество електроенергия от свободния остатък, който остава от ДВГ. И там верига винаги има. т.е. трите фази са свързани перманентно към инвертора. Ако някоя не е свързана не можете да запалите ДВГ то. Все пак може да кажете на Приус да сложат манивела.slowtraveler написа: Запомнете върти ли се МГ1 то той или произвежда електроенергия или черпи електроенергия.
Зависи от логиката на електрониката... Това дали МОЖЕ да произведе енергия не означава, че я произвежда... Въртенето на генератор не означава че той задължително произвежда енергия... Да, може да генерира напрежение/потенциал, но няма ли товар, токът ще е 0А, и съответно - мощността ще е 0W, което автоматично прави произведената енергия 0кВч
На теория какво ще стане с енергията ако короната се върти да кажем с 1 оборот в минута (колата се движи с да кажем с под 1км/ч), а ДВГ-то работи на макс през това време? Как ще се разпредели въртящия момент?BOz написа: Е защо да няма как да се получи? Още ли жокери да ти дам? А и къде съм писал за обороти по принцип, че не виждам. Един двигател може ли да работи в максимален работен режим, но не намиращ се в максимални обороти? Да не навлизам и в подробности, че започвам и с "на теория", за да се илюстрира идея за размисъл.
Май започвам да виждам заяждане от твоя страна или най-малкото неразбиране на написаното, което съм направил, я от недоизчитане на текста, я от неразбиране, я от някаква друга причина.
Не виждам логика при 50 км/ч да пипам лоста за скоростите и може ли малко ориентир за идеята на слоу - нещо от рода раздел, ключова дума и т.н. А иначе сте прав - тогава няма да имаме движение на електричество.BOz написа: Дай ми данни за производството на електроенергия когато засилиш колата да кажем с 50км/ч и я сложиш на "Н" да видим каква енергия се произвежда от МГ-1 през това време.
МГ-1 може да бъде и като генератор, и като ел. двигател, но и като балансьор в системата, нито да произвежда енергия, нито да харчи (не произвежда нито положителен, нито отрицателен въртящ момент (още един жикер)). Това е част от една идея, където слоу спомена малко по-назад по принцип.
МГ1 не се върти само когато се върти ДВГ... А щом не знаете, че промяна на товар при електронните и електромеханични устройства от доста години не се командва с включване и изключване на намотки - по-добре не пипайте електрика (вашето мнение отново ме навежда на мисълта, че имате пропуски в знанията - дано да е само пропуск в изразяването ) .....plamsav написа: На логиката и е зададено по условие да произведе максималното количество електроенергия от свободния остатък, който остава от ДВГ. И там верига винаги има. т.е. трите фази са свързани перманентно към инвертора. Ако някоя не е свързана не можете да запалите ДВГ то. Все пак може да кажете на Приус да сложат манивела.
И това е грешно гледане на нещата.
Аха. Значи може МГ1 да се върти и без да произвежда енергия, който въпрос ми беше просто да ти илюстрирам, че може да се върти МГ1 и без да прави нищо, защото просто така трябва (да се "отвори" механично ПСД-то).
Когато постоянен магнит се върти достатъчно близо до намотка ВИНАГИ се създава потенциал, т.е. имаме енергия, която можем да оползотворим и това е заложено в Приус - Да се изцеди всяка капка, която иначе отива в небитието. Не разбирам само, защо не искате да вземете тази енергия, а да я оставите неоползотворена. А иначе като изключим скобите може да се каже че сте прав но нещата са доста сложни трябва да да се обясняват много по дълго и подробно, но вече се забиваме в друга тема. Добре си спомням че учебникът по ТОЕ беше много дебел и все още седи на видно място в библиотеката ми.slowtraveler написа: plamsav написа:
Източник На логиката и е зададено по условие да произведе максималното количество електроенергия от свободния остатък, който остава от ДВГ. И там верига винаги има. т.е. трите фази са свързани перманентно към инвертора. Ако някоя не е свързана не можете да запалите ДВГ то. Все пак може да кажете на Приус да сложат манивела.
МГ1 не се върти само когато се върти ДВГ... А щом не знаете, че промяна на товар при електронните и електромеханични устройства от доста години не се командва с включване и изключване на намотки - по-добре не пипайте електрика (вашето мнение отново ме навежда на мисълта, че имате пропуски в знанията - дано да е само пропуск в изразяването ) .....
Тънкия момент е не дали можем, а дали трябва. И точно това прави Приус, не оползотворява енергията, защото може, а го прави в/до такава степен, в/до която трябва. Понякога трябва да използваш максимално тази енергия, но друг път трябва просто да я оставиш да се рее из действителността на нашето съществуване. И още хиляди варианти между двете състояния.