Страница 7 от 8

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 28 Юли 2021 09:58
от slowtraveler
Имат и 600V вариант. Виж снимките нататък... Просто им уточни какво точно ти трябва...

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 21 Сеп 2021 22:52
от dekzz
И така предпразнично и защото времето ще става студено... И защото темата е такава... Извадих вече модифицираната печка отпреди няколко поста от гардероба. Тъй като не поръчах SSR просто добавих малък радиатор с един N-mosfet IRFP460 (незнам защо но като вържа два в паралел единият пробива и дава накъсо и нагревателите работят постоянно...). Завих предварително сглобения от мен електронен терморегулатор с LM358, в който съм реализирал тригер на Шмидт и закъснително звено (работи със зададено закъснение от поне 10 секунди, за да няма грешки от хибридната батерия) с една рапидка, запоих няколко жици, изгорих 2 мосфет-а wink.gif и... Всичко работи идеално вкъщи - включва нагревателите при температура под зададената и ги изключва при достигането ѝ. Няма искри cool.gif . Но... В печката има монтиран последователно мощен диод против включване при обратен поляритет, който (явно) пропуска само едната полувълна на мрежовото напрежение и мощността е ограничена. Така температурата на радиатора на транзистора достига до 60+ градуса. В колата още не съм тествал, но очаквам мос-транзистора да се нагрява значително повече, въпреки че принудителното охлаждан от вентилатора може да помогне значително.
А ако някой каже защо гърмят мос-овете като ги спаралеля ще е бонус. Малко снимки закачам https://photos.app.goo.gl/KxR7bpa96wPVpJ8v7

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 22 Сеп 2021 08:38
от slowtraveler
Да не би да почват осцилации по МОСФЕТ-ите... Пробвай към гейтовете да сложиш по едно последователно съпротивление например 470 Ома и кондензатор 100pF към маса от гейта - да обират осцилациите...

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 26 Сеп 2021 12:42
от dekzz
За да приключа с моя малък експеримент споделям, че печката е вече в колата. В крайна сметка регулатора остана с един-единсвен MOS и нямаше нужда да добаям резистор и кондензатор на гейта. Всичко работи идеално, даже на 2-ра степен (2kW) не усещам значително нагряване на мосфет-а и радиатора му. Наложи ми се да намаля температурата, която се поддържа чрез тримера на терморегулатора на два пъти, че вътре ставаше доста топло преди автоматиката да изключи. Всъщност хистерезиса е по-малък отколкото очаквах, предполагам защото терморезистора е доста чувствителен, но не ми се отваря отново да сменям резистора в обратната връзка. В момента съм оставил печката на 1-ва степен и това е достатъчно да помогне сутрин да е по-комфортно, а щом парното стопли кабината нагревателите на печката се включват доста рядко и за кратко. Като застудее още предполагам, че ще включа ел. отполението "на две".
Ъпдейт-нал съм финалната схема в албума от по-горе, както и източниците, които съм ползвал.

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 11 Ное 2021 12:15
от bigchicken
Само аз ли не се жалвам от хибрида, въпреки, че дори подгряване на седалки и волан си няма? Сигурно защото само аз съм карал дизелова Превия :) Който не е карал такова той не знае що е то студ в колата :)

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 12 Ное 2021 08:46
от Krachunov
И според мен колата загрява достатъчно бързо. При мен има подгрев на седалките а на волна би била малка глезотийка, която да подобри общото усещане.. Ама за нещо подобно, не бих дал допълнителните пари за следващото ниво.
Доста смело начинание ми се вижда да включваш подобен род самоделки по тоците на колата, но вероятно колегите разбират повече. Лично аз по моята не бих го правил, както и не бих купил кола с подобни подобрения от преден собственик.

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 12 Ное 2021 08:56
от slowtraveler
Подгревът на волана добавя много за общият комфорт... Дизелака бе с огромен салон, който въпреки много доброто парно не се стопляше...
Обаче с подгрева на волана и седалките веднага ти ставаше комфортно като влезеш в леденият автомобил.
Виж електрическата печка 1кВт не се усещаше :) Навярно незначително по-бързо топене на леда от челното стъкло бе единственият ефект :)

При новите хибриди не излезе ли вече отопление с термопомпа? Там ще е интересно дали ще може да се пуска дистанционно?

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 12 Ное 2021 09:15
от ufer
Krachunov написа: 12 Ное 2021 08:46 Лично аз по моята не бих го правил, както и не бих купил кола с подобни подобрения от преден собственик.
Макар че големите технически нации са големи конструктори, недей забравя българския технически гений. Не че понякога не газим лука, но доста често нашите момчета правят понякога чудеса, е - в рамките на възможностите и финансите си... :thumbsup:

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 12 Ное 2021 09:34
от slowtraveler
Проблемът на българският технически гений е че не документира направеното и не осигурява поддръжка...
Аз също не бих си купил 'модифициран' по какъвто и да е начин автомобил... Да, мога да си го модифицирам сам, ама пак с 'горните дефекти' :)

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 12 Ное 2021 09:48
от BOz
И аз не бих го направил това нещо. Нито бих купил такъв преправян автомобил. Единствено допускам преправяне по официални схеми, изпълнено с официални компоненти.
slowtraveler написа: 12 Ное 2021 08:56 При новите хибриди не излезе ли вече отопление с термопомпа? Там ще е интересно дали ще може да се пуска дистанционно?
Само при някои плъгини.

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 12 Ное 2021 10:35
от ufer
slowtraveler написа: 12 Ное 2021 09:34 не документира направеното
По този въпрос трябва да се питат хората, които са се опитвали през годините да патентоват нещо. И колкото повече една идея е, да речем, гениална, толкова повече няма шанс да бъде патентована у нас... и накрая хората се отказват...

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 12 Ное 2021 11:17
от Hursa
Има ли "термо помпа" при плъгин хибриди? Дори при електричките - моделите с такива са единици.
Не мога да си обясня, защо така рядко се среща, при положение, че всички елементи с изключение на един - присъстват в стандартния автомобилен климатик. А "четири посочния" клапан съвсем не е сложно устройство и практически няма стационарен климатик без такъв от десетилетия, т. е. всичко е отработено и има натрупан голям опит с подобен род устройства.

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 12 Ное 2021 13:46
от BOz
Hursa написа: 12 Ное 2021 11:17 Има ли "термо помпа" при плъгин хибриди? Дори при електричките - моделите с такива са единици.
Леко-полека ще разбереш защо един Приус, въпреки по-малката батерия и по-слабия двигател, струва колкото една твоя любима и вървяща Шкода. Защото не всичко в един автомобил е ускорение 0-100 и виж какво може. tooth.gif
И като се замислиш не е чак толкова лесно изпълнението. При автомобилите системата е малко по-сложна, защото климатика във вас не с всяко тръгване температурата на външното и вътрешното тяло да е еднакво и -15 градуса, примерно или да имаш и ДВГ на балкона, който като го запалиш да го вкараш и него в уравнението на топлинния контрол.

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 12 Ное 2021 13:54
от Hursa
Приус има термопомпа? Не слабия двигател и не по-слабата батерия - а смешно слабата хибридна система, като цяло, на плъгин приуса - 122 кс при значително по-малък пробег срещу 245 кс при значително по-практичен автомобил - и това на по-ниска цена. Ето това е вървежна шкода, срещу невървежен плъгин приус smile.gif Срещу разликата в цената могат да инсталират две печки - да топлят просторното купе и огромния багажник на шкодата smile.gif
Явно няма нищо сложно и при "обратимите" климатици - след като всеки "гаражен" китайски производител на климатици - произвежда такива, десетки пъти по-мощни. И какво му е на уравнението - нима при домашния климатик, ако пуснете "духалка" в стаята, управлението му да блокира? smile.gif

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 12 Ное 2021 19:03
от BOz
Hursa написа: 12 Ное 2021 13:54 Ето това е вървежна шкода, срещу невървежен плъгин приус smile.gif Срещу разликата в цената могат да инсталират две печки - да топлят просторното купе и огромния багажник на шкодата
А имат ли термопомпа?
Ти си се кефи на вървежа, а остави за мен да се кефя как с 50% по-малка батерия, изминавам същото разстояние.