Страница 7 от 7

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Публикувано на: 29 Яну 2025 04:14
от Slavi006
centil, А случайно да е забелязала дали й завива по-малко.
Един вид при пълен ход на волана било за паркиране или обратен завой, когато волана е навит до край има по къс ход,а не както при другите автомобили.
Като не толкова маневрена идва.
Благодаря ви🍀

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Публикувано на: 29 Яну 2025 07:57
от centil
Не, колата си завива "нормално" за автомобил с предно предаване при паркиране и обратен завой.

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Публикувано на: 29 Яну 2025 09:10
от slowtraveler
Добре е да се уточни какви автомобили сте шофирали и какъв ви е опитът - 'окомера'... Както колегите са споменали - по-късият ход на волана (брой обороти от пълен ляв до пълен десен) няма нищо общо с маневреността... Просто решение на производителя... В миналото - съобразен с масата на автомобила и нуждата от физическа сила поради липса на сервоусилватели, а сега - просто желание и идея на производителя за 'шофьорско усещане', премахвайки нуждата от физическа сила...
Наскоро гледах някакъв китайски автомобил - Не съм сигурен дали от пълен ляв до пълен десен имаше оборот и половина - мацката дето го караше съвсем спокойно направи 'остра' маневра завъртайки волана на под 1/2 оборот :)
П.С. един от най-неманеврените автомобили дето съм карал бе Мерцедес без сервоусилвател - сигурно волана се въртеше на 6 оборота :) Спираш и почваш да въртиш :) Преди 30-тина години пред офиса дори имаше подвиквания от пешеходци - докато маневрирам на тясно място и просто съм спрял и правя физ-зарядка докато колелата бааавно се отклоняват :)

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Публикувано на: 29 Яну 2025 10:23
от Slavi006
slowtraveler, Привет😊
Да може би си е от производителя за дядвния модвл и година на производство..този е от Май 2016.
А предишния авромобил беше Nissan Micra и въпреки,че не беше тази година,а доста по надолу си беше доста по-добре.
Поне за това,което споменавам като завиване,разминаване в завоите,паркирането.
Не е имало като сега на този както го оприличавам къс ход,а си се завъртаха доста гумите и си завиваше много.

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Публикувано на: 29 Яну 2025 14:02
от slowtraveler
Всеки модел си има конкретни конструктивни параметри... От тях е видно радиуса на завоя, геометрия и предавателното отношение на секторната кутия/рейката и т.н..
Всичко е борба между компромиси :) Нямам предвид броя на оборотите на волана - при съвременните автомобили можеш да го направиш и с джойстик - 2см преместване и отклонение на гумите на максимален ъгъл :)
Просто радиуса на завоя зависи от ъгъла на завиване на гумите и от базата на автомобила... Колкото по-голяма база (а по-голямата база е търсена заради по-добрият комфорт на возене и по-големият използваем вътрешен обем на автомобила), толкова по-голям е радиуса... И за да постигнеш същият радиус, трябва да отклониш гумите на по-голям ъгъл...
Обаче допустимият ъгъл също е компромис. Ако сложиш по-голям двигател, ама мястото е малко, и за да не променяш ширината на автомобила, единственото което можеш да направиш е да стесниш мястото за гумите - ъгълът намалява....
Ама то двигателя по-мощен - трябват му и по-широки гуми - айде, още малко намаляване на ъгъла...
Като гледам - диаметъра се върти някъде между 10 и 12м, и не винаги зависи от големината на автомобила, а повече от горните фактори (малките автомобили още повече ограничават конструкторите за възможните решения - просто няма място)... Та като гледам - Яриса има почти същият диаметър на завой като Джип, дето е с метър и нещо по-дълъг :) А Кашкая май е с по-малък диаметър на завой от Яриса, но отпред моторният отсек си има доста място просто защото е висок автомобил и има къде да разположат нещата по височина)..