slowtraveler написа:Колко скоростен е автоматика?
Как се държи в комплект с бензинката? (маломощните бензинки винаги са ме разочаровали в комплект с автоматик - има голямо 'хлъцване' при кикдаун ако трябва да преминеш от икономичен режим към сериозно ускорение).
И какво ти е вече по-трезвото впечатлението от автомобила - какво ти харесва и какво не ?
Автоматика е 7-степенен. За сега съм му навъртял към 100 км и не съм вдигал над 4000 об, а и в книжката пише да внимавам със спирането първите 100 км, да не тегля каравани първите 800 км и да избягвам високи обороти и рязкото вдигане на оборотите в първите 1000 км, та съм далеч от трезвото, но ето какво съм забелязал за сега.
Ускорението на колата е много плавно и няма прихлъцвания или какъвто и да било род потръпвания в купето. Според зависи как се подаде газ се изстрелва по-бързо или си потегля мудно. При рязко натискане, с уговорката, че не съм настъпвал до долу педала, колата се изстрелва от място без замисляне като съвременен турбо-дизелов автомобил. Ако съм поддържал ниска скорост, примерно 40 км/ч, според софтуера на кутията, това се случва с 1000 об/мин и рязко натисна педала да ускоря има един много лек лаг, който се усеща, но не е нищо притеснително. Като цяло съм учуден колко добре се държи колата въпреки, че не е турбинирана и е автоматик. Повечко ще я настъпя като навъртя малко километри, че ми е жал малко в момента... Като цяло тези 147 коня мисля, че дават прилична динамика и няма да опъвам врата като изпреварвам, но ако имаше мотор 180-200 коня щеше напрактика да се превърне в един сериозен, полу-спортен автомобил. Ако имаше такъв, щях такъв да купя.
Като комфорт - колата вози много комфортно за моите разбирания. Както и на тест драйва и сега аз чувам нещо като леко хлопане в предната част на колата, което явно е нормално и другите около мен не го чуват, но пък аз съм педант и имам ухо за всякакви паразитни шумове. В случая явно това си е звука на колата. По интериора нищо не скърца, както се и очакваше.
Камерата за заден ход няма очертани габаритите на колата и линии с дистанцията до обектите, както го видях на Аурис, примерно и резолюцията й не е особено голяма. Звуковата система е много прилична, но малко й липсват високите, а не се предлага опционално да се монтира някаква маркова система - JBL, BOSE и т.н. Бих поръчал, ако се предлага. Седалките не са от най-комфортните и малко ми липсват странични опори, но вероятно за този автомобил не се предполага, че ще се кара агресивно. Безконтактното палене и отключване/заключване е голям гъдел, но има един недостатък - не виждам как да си заключа колата, без да активирам алармата, примерно. Не се прибират автоматично огледалата, когато се заключи колата. Не могат да се прибират/отварят огледалата ако не си на контакт.
За сега са ми това забележките, които на повечето хора няма да направят впечатление, но аз съм педант и не спестявам нищо на никой. Всичко останало, което не съм изброил работи перфектно и нямам никакви забележки към него.
А да, щях да пропусна нещо адски полезно - на централната конзола, на големия цветен дисплей може да се извади информация за параметрите на колата - моментен разход, средна скорост и прочие, но основното е, че дава средния разход по минути за последните 15 минути, както и на отделен екран след натискане на бутона Update се генерира поредна графика за средния разход в момента на натискане на бутона. Така за незнам колко време назад може да се помнят разходите, които са запаметени. Примерно след поредното зареждане пълно-пълно.
Багжажника е огромен, но ми липсват някакви странични капаци, в които да си сложа аптечка и т.н. неща. С 300 мъки намерих по-тънка аптечка и съм я сложил под капака в отсега за резервната гума. Там има къде да се напъхат всички неща + пожарогасител 1 кг.
Колата е много готина и е на относително добра цена за класа си. Силно препоръчвам към днешна дата.