[Дискусия]Добавки за гориво и моторно / трансмисионно масло.

Публикувай отговор
Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: Най-добрата добавка за моторно масло - Дискусия.

Мнение от Me4oKyX » 24 Яну 2015 22:01

Няма да споря кое е по-натоварено или не ....
Има много добавки, които променят вискозитета. Тази, която аз визирам и съм тествал и ефекта е прекрасен - НЕ променя. Взаимодейства с метала - нанотехнология, която вече я има в подобна форма, дори в паста за зъби..... Нищо невероятно, просто наистина е това, което пише. Все още има такива неща, въпреки, че наистина съм съгласен - НЕ СА много. НО ГИ ИМА :thumbsup:

now - прав си, за мноооогоо голяма част от случаите. НО, пробвах тази добавка на двигателя на Королата ми, когато беше на 60 000км - нямаше никакви проблеми, гаранционна. Но пак имаше подобрение, дори на гарантирано НОВ и безпроблемен двигател. И утихна, омекна, стана по еластична. Вибрациите, които бяха малко, станаха едва доловими и ефекта НЕ изчезна след смяна на маслото.

memorex

Re: Най-добрата добавка за моторно масло - Дискусия.

Мнение от memorex » 24 Яну 2015 22:38

Според мен по-натоварени са детайлите които работят на по-голямо налягане.Съответно и устойчивостта на масления клин при по-натоварените детайли трябва да е по-голяма.Някой масла например по- добрите и съответно и по-скъпи имат по-голяма устойчивост.При другите пък по-евтините няма достатъчно уустойчивост и триенето е по-голямо .Затова и трябва последните да се сменят по на често.Ако има полажения от триене , корозия от водно съдържание и др.подобни се използуват добавки за масла които възстановяват нараненихе повърхности и увеличават устойчивостта на масления клин.Такива доколкото знам не променят вискозитета,но има и добавки за масло които вдигат вискозитета за да се намали разхода на масло и да се подобри компресията.Има и противодимни и какви ли още не добавки.
Относно дюзите там иглата на разпръсквача се маже от горивото така че добавката за масо не виждам как ще подобри нещата.По-скоро добавка за гориво би помогнала.За хидравличното масло също има добавка и е полезна за предотвратяване на конденза и корозия по детайлите съответно .
В крайна сметка ако се използват качествени масла и се прави смяната на време рядко ще се наложи употреба на добавки но по ред причини някой мотори дават дефект до и при правилна поддръжка дали от качеството на изработката или от консумативите не знам но е факт дори и при тойота.Какво остава за коли внесени от вън дето никой не им знае историята.Почнеш ли да сменяш рейки , дюзи , турбини и подобни скъпи части идва доста солено.И тука идват добавките като утеха и решение но само в по-леките случаи и не за дълго .

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Re: Най-добрата добавка за моторно масло - Дискусия.

Мнение от nowyaris » 24 Яну 2015 22:49

Мечо,ти си с много опит върху много коли -прави ти впечатление всичко по тях и вероятно добавката ти е направила двигателя по добър.Но голяма част от водачите са хора,на които думите "вибрация,еластичност,мекота" при работа на на двигателя им нищо не им говорят. Те просто сутрин сядат ,палят и тръгват.Чак когато едно от тези трите не се получи,тогава почват да се шашкат . И кой чул-недочул,кой разбрал-недоразбрал - първо добавка в маслото. "Бързо,лесно,вкусно" . Като техник съм донякъде съгласен,че превантивното използване на правилната добавка е полезно , но изобщо не съм склонен да се съглася че каквато и да било добавка може да реши какъвто и да било технически проблем на двигателя . За други части по автомобила,които се смазват нямам мнение :thumbsup: .
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Най-добрата добавка за моторно масло - Дискусия.

Мнение от slowtraveler » 25 Яну 2015 01:04

Japanese_fever написа:.....A какво триене има при дюзите (дюзите имат ли лагери), .
Джап, не си ли чувал за плъзгащи лагери например?
И мислиш ли, че там, където има механично преместване,а при дюзите има многократно (да не кажа над 500) преместване за секунда, дали няма триене, което се понася от лагера?
А лагера ако си го виждал на разпръсквач е точно плъзгащ - иглата се движи в цилиндър...
Освен това вискозитета не е 100% определящ за качествата... Ако бе така, щяхме да караме с трансмисионни масла (или с грес) в двигателя :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Най-добрата добавка за моторно масло - Дискусия.

Мнение от Japanese_fever » 25 Яну 2015 10:27

Добре, дори и да е така, не смятам, че тези дюзи са по-натоварени от лагерите на кол. вал или разп. вал.
И защо Мечо_Кух премести темата за инжектори и трнсмисии, при положение, че името на темата е за Добваки в моторно масло, а не каквото и да е друго?
Аз също нямам намерения да споря с него, защото говорех за добавки в двигателно масло, а не добавки за гориво или трансмисии!

ЗАщо пък реши, че гъстото масло е най-хубаво?
Точно това имах предвид, че като му хакнеш добавка и това масло през зимата на -20°С може да стане като желе само заради добавката, примерно и т.н. и т.н.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: Най-добрата добавка за моторно масло - Дискусия.

Мнение от Me4oKyX » 26 Яну 2015 08:47

Нищо не съм изместил, просто ти четеш каквото ти хареса ... казвам, че има доста по-натоварени неща из автомобила, които работят на доста сериозни налягания и триенето не е по-малко от ДВГ.... ТИ какво четеш и виждаш неам идея. Щом по-тежките части имат оправяне - по-разтоварените що да нямат?!? А и сега ако искаш ми цитирай данни за някоя 1200к.с. бегачка ....

Оги
Мнения: 1132
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Re: Най-добрата добавка за моторно масло - Дискусия.

Мнение от Оги » 26 Яну 2015 12:59

Дюзите се мажат от нафтата, а лагерите на коляновия вал от маслото. Дюзите и елементите за подаване на нафта са изработени с висока степен на точност и прецизност, а лагерите не колкото тях. Не разбирам защо сравнявате мазането на едните и на другите. Колкото за връзка с темата - добавките, които се предлагат за нафта и масло са различни, естествено. И това не означава, че добавки в нафтата и маслото липсват още в бензиноколонката или тубата масло, където и да се продава.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Най-добрата добавка за моторно масло - Дискусия.

Мнение от Bass_Man » 27 Яну 2015 01:45

scorpion написа: Но ако кажем, че това ако не помогне то няма да навреди, то една калпава добавка и/или такава която не е по предназначение може да се случат доста неприятни неща...
Това е абсолютно вярно и важи не само за добавките! Една калпава част или такава която не е предназначена да работи по-този начин със сигурност ще направи проблем!
slowtraveler написа: С повечето нови собственици продължавам да поддържам връзка поне известно време... А някои от автомобилите все още се експлоатират във фирмата..
Та от там...
Ок ама това по никакъв начин не означава срока който някой е заложил когато е проектирал детайла!
slowtraveler написа:Басмане, имаме разлика в подхода към проблема. Да, можеш да използваш присадка, която може временно да ти подобри проблемен компонент. Аз предпочитам проблемния/износен компонент да го сменя и следващите 100-200х.км да не мисля за него (или новия собственик да не мисли за него).
Ако мислиш че това е моя подход значи със сигурност не си ме разбрал добре! Разбира се че съм за смяна на детайла със здрав! Само че някои нови детайли по автомобили струват повече от колкото е цената на старо на автомобила!!! В този случай много по-добре е да изстискаш максималното и да върви за скрап от колкото да инвестираш суми с които можеш да си купиш още два автомобила в по-добро състояние! Но честно казано повечето добавки не са разработени за такива случаи! И в много случаи се оказва че още доста може да изкараш преди да хвърлиш или ремонтираш. Също така се оакзва че някой детайли не могат да се намерят или ремонтират какво правим тогава? Може да не е лесно и да се пригоди нещо. Аз за това си върнах за скрап малката метанка :) нито имаше кормилни накрайници за нея нито водни радиатори! Всичко трябваше да се преправя и пригажда и добавките не вършиха работа там.
slowtraveler написа:За присадките - има масла и масла. За мен масло превъзхождащо експлоатационния клас, предвиден от производителя е ОК - това значи, че изпитаните и вложени съставки осигуряват точните параметри, и с които параметри двигателя според производителя ще се чувства добре. Присадката е 'тъмна магия' - може да помогне в даден случай, а в друг да навреди. Затова действам на принципа на добрата механична практика - износен детайл се подменя.

Всъщност присадката е точно толкова магия колкото и маслото. И не е никаква тайна кое, как и защо действа. Но трябва да се чете малко повече от етикета на маслото. Ти казваш че търсиш масло с по-високи параметри от тези които производителя иска ами че добавките правят точно това. Повишават параметрите на маслото в дадена област или пък променят параметрите на детайлите като така олекотяват работата на маслото. Като има изключително много начини за това.
slowtraveler написа:Между другото експлоатантите на сериозна техника и броейки стотинките са стигнали до следния извод: по-евтино е да се направи график за подмяна на детайли, отколкото да ремонтираш аварийно механизъм.
Между другото това го знам! И съвсем между другото да ти кажа че най-големите печалби и клиенти на фирмите производители на добавки са от тези сериозните браншове!!! Там нещата се доказват най-лесно защото хората си правят излседвания и анализи дори на място в собствени лаборатории!!! За една смяна на флуида всичко става ясно! И там като имаш практика от години на едни часове детайла да е в едно състояние и след това изведнъж се окаже че след ползване на добавка детайла е доста по-малко износен. И че вместо да кажем 6 ремонта тази година може да минеш с 4 и не само че ще дадеш по-малко пари за ремонт ами и по-малко време машината няма да работи/произвежда и повече въпроси не се задават! Та една фирма можеш да я видиш колко е сериозна по това колко индустриални продукта има и дали работи за армията. Като второто не винаги можеш да го разбереш но можеш да гледаш по разни косвени белези като например дали имат смазки за оръжие.
Japanese_fever написа: Всяка добавка. Те не работят ли на пододбен принцип?
На католиюеската църква тук не й е мястото, знам защо я намесвая, но недей да обърквая колегите с излияни приказки.
Като дойде смяната на маслото трябва ли пак да наливаш добавка?
Проблема при теб е че доста пъти въобще си нямаш идея за какво говориш! Абсолютно ясно е че добавките не работят на един и същи принцип дори и на подобен не са! Най-подобното нещо е че трябва да ги сипеш някъде за да започнат да правят нещо!!! Ще ти дам един жокер, почти няма такива които да променят вискозитета на маслото!
Japanese_fever написа:С добавките е малко като с алкохолизма - може да умреш след 5 годни, но може и след 50.
Може да си прецакаш двигателя за 10 000 км, а може и за 100 000. biggrin.gif
Има много хора, които не взимат витамини на хапчета, но това не пречи на реномирани фармацевтични компании да правят милиони от продажба на витамини всяка година.
Само че статистиката за починали алкохолици, пушачи и тн злоупотребяващи хора не е може и, може и да не, ами е обикновенно е всеки втори не уцелява или умира в мъки. Така че е важно да има статистически данни иначе стават едни празни приказки!
Airfan написа:Как се оправя лапането на масълце с добавка? Крайно интересно ми е.
Airfan написа:Имайки горе-долу познания по устройството на двигателя все още се чудя как с добавка ще се намали разхода на масло. Наистина се чудя и за това ми е много много трудно да го повярвам, но очевидно е възможно, щом двамата твърдите, че се случва.
Колега много зависи от какво точно е причинено лапането на масълце. И практиката показва че ако не е от теч или от гумички е от спекли сегменти и/или износени цилиндрови стени! И точно там действат добавките с пълна сила. В рамките от няколко минути до няколко дни можеш да видиш чудеса да стават с двигатели.
nowyaris написа:........................Но голяма част от водачите са хора,на които думите "вибрация,еластичност,мекота" при работа на на двигателя им нищо не им говорят. Те просто сутрин сядат ,палят и тръгват.Чак когато едно от тези трите не се получи,тогава почват да се шашкат . И кой чул-недочул,кой разбрал-недоразбрал - първо добавка в маслото. "Бързо,лесно,вкусно" ................. .
За това си абсолютно прав и това е най-глупави начин по който може да се ползва добавка!

За мен е смислено добавки да се ползват от нов до към 50% износен детайл за да се удължи срока на експлоатацията от там нататък може да се ползва само за да се закърпи положението. Просто защото и добавката няма за какво да се хване вече. Много по-добре е лагера докато е нов да му намалиш триенето и да го защитиш от колкото да се опитваш да го възстановяваш след като се е износил. При скоростни кутии, хидравлика и горивна система резултатите са повече от задоволителни. При двигателя много зависи какво е положението реално!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Най-добрата добавка за моторно масло - Дискусия.

Мнение от slowtraveler » 27 Яну 2015 09:55

Bass_Man написа:...И съвсем между другото да ти кажа че най-големите печалби и клиенти на фирмите производители на добавки са от тези сериозните браншове!!! Там нещата се доказват най-лесно защото хората си правят излседвания и анализи дори на място в собствени лаборатории!!! За една смяна на флуида всичко става ясно! И там като имаш практика от години на едни часове детайла да е в едно състояние и след това изведнъж се окаже че след ползване на добавка детайла е доста по-малко износен. И че вместо да кажем 6 ремонта тази година може да минеш с 4 и не само че ще дадеш по-малко пари за ремонт ами и по-малко време машината няма да работи/произвежда и повече въпроси не се задават!....
Въпроса е, че явно имаме различни критерии за добавка...
Та на 'индустриален' двигател(и), на които се прави редовна проверка качеството на маслото в лабораторен център на производителя на маслото, не се слагат добавки.
Производителя на маслото казва - 'може още'/'трябва смяна'...
Добавки се ползват и се слагат обикновено за извършване на процедура почистване/миене. Например течност, която се впръсква преди турбината за да измие 'горещата' част от сажди... Или инхибитори за котлите. Но не и добавки за 'удължаване живота' на механизъма - там се използва точното масло.
Когато става въпрос за сериозни пари, никой не си прави експерименти дори с марката на маслото, пък камо-ли да експериментира с присадки...
Единственото място, където съм виждал задължение от производителя да се слага присадка е диференциалните на Джипа - там присадката е собственост на Джип, както и маслото... И има точна инструкция какъв бъркоч да се слага във всеки от диференциалните (при мен на единия само масло, а в другия - масло + присадка за фрикционни елементи в диференциала, защото е с блокировка)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Най-добрата добавка за моторно масло - Дискусия.

Мнение от Japanese_fever » 27 Яну 2015 16:38

Някой от колегите тук отварял ли е двигател, който е каран постоянно с добавку? Да речем механника отварял ли е?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Re: Най-добрата добавка за моторно масло - Дискусия.

Мнение от nowyaris » 27 Яну 2015 20:14

Japanese_fever написа:Някой от колегите тук отварял ли е двигател, който е каран постоянно с добавку? Да речем механника отварял ли е?
Аз,зимата на 2006 - декември - Фиат Дукато 2,5 дизел без турбо . Аз съм го ползвал около 90 хиляди за цялата 2006 и в сервиза в който ми сменяха маслото при всяка смяна хакваха добавка в маслото щото мотора си беше удушен - така го взех .Отвориха го , но така и не го затвориха . Просто мотора си беше заминал и добавката е била като химиотерапия - отложи края , но не го отмени . Всъщност за мен тогава не беше лош вариант . Буса беше нещо като подарък . Добавката беше по спомен на световнонеизвестната фирма MANNOL - Germany . Както и двигателното масло , разбира се.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Тонии
Мнения: 87
Регистриран на: 17 Май 2013 09:15

Re: Най-добрата добавка за моторно масло - Дискусия.

Мнение от Тонии » 02 Фев 2015 23:27

Bass_Man написа:Japanese_fever-че за коя добавка питаш?

Принципно много елементарно гледате на нещата да не кажа направо балъшки! Чак пък производители на добавки ги оприличихте на католическтата църква през средните векове.............. Да ви кажа автомобилните производители доста повече приличат на въпросната църква през въпросния период не сте ли се замисляли??? Имат много по-голямо влияние и много повече възможност за манипулация и както се вижда добре им се получава!

Един въпрос към Слоу ти как разбираш всъщност какъв е експлотационния срок на някой от твоите автомобили? Може би производителя ти е дал информация? Защото за повечето производители автомобила престава да съществува след 3 до 5 години и/или след 100 000 до към 200 000 км пробег. Иначе казано 80-90% от БГ автопарка не съществува за производителите!!!

Ама нищо не било доказано, ама никой не бил тествал, ама не се знаело нищо................ празни та празни приказки! То сигурно не се знае и дали има разлика между синтетичните и минералните масла понеже производители дават че може с минерално и полусинтетично масло ( 100% джапанезето ще влезне с оферта тука ) да се кара защо слушате църквата та слагате излишно синтетики? Не е нужно да демонстрирате пълно нежелание за промяна и научаване на нещо ново! Отворете интернет и четете има тестове и на добавки и на масла и за разлика от празните приказки тук хората взимат и тестват както могат и знаят. Има отворени двигатели, има дино стендове, има изследвания на флуиди и какви ли не още тестове! Ама на бай Ганьо никой нищо не му бил казал .............

Аз лично съм свидетел как добавки подобряват доста проблемни компоненти така че не само че няма да спра да ползвам добавки ами винаги ще следя пазара и ще ползвам колкото се може по-високотехнологични продукти! Вие като не искате никой не ви кара това е свободен пазар не е инквизиция или комунизъм!!! Но недейте да се опитвате да анатемосвате неща към които нямате разбиране и най-вече интерес защото всъщност точно това е което се е опитвала да прави католическата църква през тъмните векове!!!

Поздравления колега за компетентното и смислено мнение.

Има добавки който променят вискозитета на маслото. Обикновено са по-евтини и по-слабо ефективни - до смяна на маслото.

Има добавки който не променят вискозитета на маслото.Не си взаимодействат с маслото,то им е само транспорт1ор. Обикновено са по-скъпи и по-ефективни - образуват тънък филм между триещите се повърхности,който намалява триенето,респективно износването. Това удължава живота на двигателя. Марки не коментирам. Който има въпроси само на лични.

Оги
Мнения: 1132
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Re: Най-добрата добавка за моторно масло - Дискусия.

Мнение от Оги » 03 Фев 2015 13:02

С очите си съм видял блокирал мотор заради предозиране на добавки за уплътняване на цилиндро-буталната група и лагерите на коляновия вал. Човека беше налял 4-на доза Реметал или Ресурс и вдигнал скоростта да се разнесе по-бързо. Просто пренебрегнал указанието за употреба. Каза, че след наливането колата "литнала като самолет". Дали тез добавки не работят... и в случая ето и вреда от добавка, която обаче не е поради неефективност или недобро качество.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Re: Най-добрата добавка за моторно масло - Дискусия.

Мнение от nowyaris » 03 Фев 2015 18:03

Оги написа:С очите си съм видял блокирал мотор заради предозиране на добавки за уплътняване на цилиндро-буталната група и лагерите на коляновия вал. Човека беше налял 4-на доза Реметал или Ресурс и вдигнал скоростта да се разнесе по-бързо. Просто пренебрегнал указанието за употреба. Каза, че след наливането колата "литнала като самолет". Дали тез добавки не работят... и в случая ето и вреда от добавка, която обаче не е поради неефективност или недобро качество.
Заради какво точно е блокирал мотора само той си знае.А най големия проблем при добавките е че кой чул,кой недочул,кой разбира,кой не - думка в картера и после -" ама какво стана?" Добавките по бензиностанциите и кварталните магазинчета са както лекарствата по дрогериите които са без рецепта - рискова инвестиция.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Тонии
Мнения: 87
Регистриран на: 17 Май 2013 09:15

Re: Най-добрата добавка за моторно масло - Дискусия.

Мнение от Тонии » 03 Фев 2015 18:52

Отдавна колега призовавам да разграничим видовете добавки. Купувайте истинските-оригинални,искайте фактура и касова бележка на фирмата представител за България. Така ще имате и гаранция. Всички сериозни марки добавки имат етикет в превод на Българси с указания,с дозиране,телефони и т. н. Те не се продават в квартални закътани магазинчета и струват по-сериозни пари в порядъка на 85-95 лв.
Me4oKyX написа:Много забавно губене на време сте си намерили .... laugh.gif Аз кво да кажа, като съм тествал "измислените" добавки само на 30 автомобила, като всичките са се оправили ???! Та ръчни скорости им замлъкнаха синхронизатори, автоматици вече не ритат като тръгват и превключват, диференциали млъкват и воя от тях изчезва... Дюзи стават с под 1 показатели, като са били от 2 до 4 отклонения..... Сигурно е субективно tooth.gif Ха тогава, вие субективно ми покажете Ланд Круйзер 120 3.0 д4д 166к.с. 2005г. каран САМО в БГ, който на 200 000км да си е с неговите дюзи и преди 150км, на БОШ диагностика дюзите бяха ПОД +-1 корекция ?!? Пък и съвсем обективно си платих и в ТУ София, двама доктори на науките направиха обследване на една добавка и с доклад описаха подобренията .... те и те сигурно не са наясно с нещата..... Това, че има буклуци на пазара е ясно, ама по тая логика всичко е буклук, навсякъде, включително и всички хора. Добавки има всякакви, буклуци има всякакви, въпрос на четене и проверка, за да стигнеш до нещо, което работи - толкова е просто :thumbsup: Басчо го каза правилно - спрете да знаете и разбирате от всичко, като това нещо НЕ ВИ е специалност / НЕ ВИЗИРАМ НЯКОЙ/ , просто по default си попроменете мисленето wink.gif
Така ще бъде,докато има хора които да са сигурни че " от искъро по-дълбоко нема и от Витоша по-високо нема " . Технологиите отдавна задминаха познанията на нашия средно статистически инженер, какво да говорим за завършил механо-техникум hmm.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта