Икономичен автомобил ли е Prius?
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
CHestno kazano ne sum probval da natisna EV vednaga sled palene. No razajdeniata mi po temata:
1. EV e samo 2-3-4km i pri niska konsumirana energia
2. Do kolkoto cum chel, hibridite si paliat dvigatelia za da dovedat katalizatora do rabotna temperatura. A sutrin toi zadaljitelno e dalech ot rabotnata.
1. EV e samo 2-3-4km i pri niska konsumirana energia
2. Do kolkoto cum chel, hibridite si paliat dvigatelia za da dovedat katalizatora do rabotna temperatura. A sutrin toi zadaljitelno e dalech ot rabotnata.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Катализатора достига работна температура за 1-3 минути. И изстива почти за толкова..
Така, че не вярвам катализатора да е проблем.
А въпроса с EV ми е интересен, защото имам маневрирания с ниска необходима мощност докато изляза от квартала, а и дистанцията ми е сравнително малка - около 3км и то голяма част - спускане (макар не и много стръмно).
Т.е. например сутрин бих могъл да ходя до работа почти изцяло на EV, а вечер - да си дозарежда акумулатора.
Парното електрическо ли е, или също ще чака двигателя да загрее (мисля, че лексъса имаше система за по-бързо загряване чрез отнемане температура от изходящите газове).?
Това са все въпроси, влияещи върху разхода, макар и косвено...
Така, че не вярвам катализатора да е проблем.
А въпроса с EV ми е интересен, защото имам маневрирания с ниска необходима мощност докато изляза от квартала, а и дистанцията ми е сравнително малка - около 3км и то голяма част - спускане (макар не и много стръмно).
Т.е. например сутрин бих могъл да ходя до работа почти изцяло на EV, а вечер - да си дозарежда акумулатора.
Парното електрическо ли е, или също ще чака двигателя да загрее (мисля, че лексъса имаше система за по-бързо загряване чрез отнемане температура от изходящите газове).?
Това са все въпроси, влияещи върху разхода, макар и косвено...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Slow, не можеш да включиш EV-mode преди колата да е достигнала оптималната температура и да си загрее всички течности, масла и т.н.
Натискаш копчето, но изписва съобщение, че не може да превключи на този режим. В първите 5 минути моят Приус винаги дава разход от 10/100, дори на екрана ми изписва 99/100, като стои на едно място biggrin.gif Но след 5 минути каране всичко е пушка
Четох при руснаците, че не е хубаво да се злоупотребява много-много с EV-mode, а и по мои наблюдения изтощава батерия много бързо - 1-2 км, 3 най-много и то ако няма изкачване. Но пък се зарежда бързо след това. За да караш на ток не е необходимо да пъплиш и да мъчиш батерията - просто набираш бързо желаната скорост и след това поддържаш със съвсем леко натискане на педала. Има си специални техники за каране на Приус, в интернет има доста клипчета и съвети. Снощи минах абсолютно целия "Евлоги" с 0/100
От НДК до кръстовището с "Мадрид". Е, хванах и зелена вълна, което подпомогна нещата
Относно колегата, който пътува до Истанбул - prius3 вече написа, че на него му е дало 6,5 с трима човека и пълна кола и около 150 км/ч, колко по-точна информация от това? Мен ако питаш, слагай метан, щом търсиш максимална икономия. Три години карах Нисан Алмера с метанова уредба, обърнато в литри на 100 км ми даваше доста под 3/100 на дълъг път, по магистралата под 130 почти не съм падал. Е, има недостатъци, като голямата бутилка, моята беше 60-литрова, но нали търсите икономия - ще се наложи малко да направите компромис ;) В парично изражение това пътуване с Приуса, за което пуснах снимка, ми излезе горе-долу двойно по-скъпо, което потвърждава и разход около 2,3/100 с Нисана.




Относно колегата, който пътува до Истанбул - prius3 вече написа, че на него му е дало 6,5 с трима човека и пълна кола и около 150 км/ч, колко по-точна информация от това? Мен ако питаш, слагай метан, щом търсиш максимална икономия. Три години карах Нисан Алмера с метанова уредба, обърнато в литри на 100 км ми даваше доста под 3/100 на дълъг път, по магистралата под 130 почти не съм падал. Е, има недостатъци, като голямата бутилка, моята беше 60-литрова, но нали търсите икономия - ще се наложи малко да направите компромис ;) В парично изражение това пътуване с Приуса, за което пуснах снимка, ми излезе горе-долу двойно по-скъпо, което потвърждава и разход около 2,3/100 с Нисана.

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
acf_prius написа:Slow, не можеш да включиш EV-mode преди колата да е достигнала оптималната температура и да си загрее всички течности, масла и т.н.Натискаш копчето, но изписва съобщение, че не може да превключи на този режим....

Благодаря за точната информация...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Съвсем опростено ще ти отговоря, че все още не съм бил на магистрала на която да карам толкова дълга дистанция с постоянна скорост 150км/ч, за да ти отговоря 100% на въпроса. Живея в Германия и съм обикалял аутобаните им на длъж и на шир, но подобно чудо тук няма. Явно турските магистрали са по-добри или пък там няма такъв трафик и контрол на движението. ;)Даниел Чобанов написа:.Аз малко условията ти не ги разбрах. Къде и по колко ще пътуваш?
Два пъти в месеца до Истанбул,почти редовно през цялата година.
Добре да опростим нещата какъв разход ще дава Приуса с постоянна скорост 150км в час по магистрала с двама човека и малко багаж?
По икономично ли ще е от 6,9 бензин на 100км при 150км в час?
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
1.За EV колегата ти е отговорил. Освен това да ползваш този режим се иска не само системата да ти е в работна температура, но и батерията да ти е прилично заредена. Направо ти казвам да забравиш EV! Пробвал съм и съм минавал 5 км на този режим, но това е идеалният вариант, който не винаги е на лице. Пускаш си ЕКО модула и си свиркаш. Ако галиш педала на газта в много от случаите ще си само на електромотор. От много натоварени и много натоварени улички има балкан разлика. Натоварени с трафик, задръствания или светофари, кръстовища, спри-тръгни? При най-лошите градски условия и настъпване по светофарите повече от 6/100 нямаш шансове да вдигнеш с Приус 3. Изпробвано!slowtraveler написа:Тъй-като и аз обмислям смяна на автомибил би ли споделил - ако зимата при 'паленето' натиснеш EV какво се случва - пали ли все пак ДВГ за да загрее и влезе в параметри (май беше споделял на времето)?prius 3 написа:..
Ако пътуваш на къси разтояния хибрида ще ти харчи, като обикновен автомобил. Примерно при топло време каране по-малко от 5 мин. ще ти харчи колкото аналогичен автомобил, а при студено 10 мин. Първите минути при всяка кола са критични за разхода на гориво. Докато системата влезе в работна температура харчи много, но при Приус, като загрее почва голямата икономия, защото не само загрява, но изарежда батерията и от там ползите стават х2.
Относно приложение на хибрида - предполагам, че ще имам полза ако премина на хибрид (имам предвид - чиста икономия на гориво, която съм я платил предварително с по-високата цена на хибрида)
Пътуването ми с бензинката е два типа:
1. ежедневни пътувания на кратки разстояния (около 5-10мин) по много натоварени малки улички (център), при които разхода на бензинката ми е около 13л/100км. Там предполагам, че хибрида ще има предимство, въпреки, че времето на пътуване е малко.
2. Няколко пъти на година пътуване на големи дистанции с доста висока скорост (там предполагам, че голяма част от преимуществата на хибрида ще се загубят). Със средна скорост около 100км/ч (много малка част от пътя е магистрала) разхода ми е около 7.5л/100км.

2. Средна скорост около 100км/ч не знам как я постигаш и къде? Това си е доста сериозно каране с настъпване. От Германия до БГ и обратно, където над 70% е магистрала не мога да докарам такава средна скорост и то с много настъпване на газта. Както и да е. При разумно каране 120-140 на магистрала и около 100 км/ч междуградско разхода не би трябвало да е повече от 5/100.
Имай предвид, че разхода на хибрида зависи изключително много от задкормилното. Дори да иска да харчи не може много, но ако търсиш икономия, то при малко старание от твоя страна може колата наистина да е супер икономична. И то не да се влачиш, както някой си мислят, а да си караш съвсем нормално.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Ако си купуваш хибрид с цел икономия от по малкият разход е доста измислена ползата ..
Най-простото и точно сравнение е Аурис бензинов автоматик срещу Аурис хибрид .
Рзликата в цената при най-високото и за двата модела ниво на оборудване е грубо 10 000 BGN , разликата в разхода е грубо 2/100 . Тоест ефект от икономия никакъв ..
Или пък Ярис бензин автоматик срещу Ярис хибрид
Рзликата в цената при най-високото и за двата модела ниво на оборудване е грубо 6 000 BGN , разликата в разхода е грубо 2/100 . Тоест ефект от икономия никакъв ..
Ако пък се сравни Аурис дизел с Аурис хибрид или Ярис дизел с Ярис хибрид вече става доста грозна ситуацията , разликата в разхода е 0.5/100 ...
Най-простото и точно сравнение е Аурис бензинов автоматик срещу Аурис хибрид .
Рзликата в цената при най-високото и за двата модела ниво на оборудване е грубо 10 000 BGN , разликата в разхода е грубо 2/100 . Тоест ефект от икономия никакъв ..
Или пък Ярис бензин автоматик срещу Ярис хибрид
Рзликата в цената при най-високото и за двата модела ниво на оборудване е грубо 6 000 BGN , разликата в разхода е грубо 2/100 . Тоест ефект от икономия никакъв ..
Ако пък се сравни Аурис дизел с Аурис хибрид или Ярис дизел с Ярис хибрид вече става доста грозна ситуацията , разликата в разхода е 0.5/100 ...
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
slowtraveler, ако имаш възможност вземи и покрай някой Приус! Не знам как стои въпроса с тест драйфа на тези автомобили в БГ, но ако има възможност карай. Ако нямаш такава, лятото вероятно ще си бъда в БГ и мога да ти дам да покараш моята. 

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Благодаря за предложението... Тук може да се пробва - дори ми предлагаха тест-драйв, но не смятам да вземам приус и го отказах.
По въпросите - 100км/ч средна скорост постигам с 'твърдо' каране без мотаене при изпреварване (но само на разрешени места при достатъчна видимост), като стандартния ми маршрут е 500км, от които 100км по магистрала. По магистралата - 149км/ч по GPS, извън нея - 99км/ч, с леки 'подскоци' само при изпреварване. Вярно, че се движиш по-бързо от 99% от другите коли, но е изпълнимо, и то не еднократно. От там нагоре вече трябва юнашко каране, и там разхода скача над 10л/100 само за да качиш още например 5 или 10км/ч средна скорост.
Но е факт, че например в Гърция спокойно можеш да направиш средна скорост над 120км/ч (и съм го правил например Александруполи - Солун), и средния разход остава под 8л/100 (май бе 7.4) за обикновена бензинка..
Твърдо не смятам, че с хибрида можеш да докараш икономия в $$... Затова и написах, че парите от икономията на гориво си ги дал предварително
Приус не съм карал. Лексъс - да... Но тогава не се сетих да пробвам директно EV режима. Когато го пробвах, вече бе загрял автомобила, но пак бе много трудно да го оставя в този режим - постоянно изключваше, защото съм му подал повечко газ или е надвишил 40км/ч...
Разхода му бе около 10л/100км, но подобен джип чиста бензинка вече би харчил над 15л/100км при същото шофиране...
Относно EV режима - наистина ме поразочарова това, че не можеш да тръгнеш в EV режим докато автомобила е студен (а ако свърши бензина можеш ли да достигнеш бензиностанция?)
Но живот и здраве - предполагам, че лесно ще мога да нагодя стила си към хибридно шофиране - обичам якото ускорение, но и избягвам безсмисленото ускорение към червен светофар, спирайки плавно. Та според мен бих могъл да 'усвоя' доста енергия обратно.
Може колегите с приуси да споделят как постигат минимален разход - това ще е полезно като информация.
Ясно е, че не си задължен да спазваш тези 'догми', но пък от друга страна е добре да се знаят..
По въпросите - 100км/ч средна скорост постигам с 'твърдо' каране без мотаене при изпреварване (но само на разрешени места при достатъчна видимост), като стандартния ми маршрут е 500км, от които 100км по магистрала. По магистралата - 149км/ч по GPS, извън нея - 99км/ч, с леки 'подскоци' само при изпреварване. Вярно, че се движиш по-бързо от 99% от другите коли, но е изпълнимо, и то не еднократно. От там нагоре вече трябва юнашко каране, и там разхода скача над 10л/100 само за да качиш още например 5 или 10км/ч средна скорост.
Но е факт, че например в Гърция спокойно можеш да направиш средна скорост над 120км/ч (и съм го правил например Александруполи - Солун), и средния разход остава под 8л/100 (май бе 7.4) за обикновена бензинка..
Твърдо не смятам, че с хибрида можеш да докараш икономия в $$... Затова и написах, че парите от икономията на гориво си ги дал предварително

Приус не съм карал. Лексъс - да... Но тогава не се сетих да пробвам директно EV режима. Когато го пробвах, вече бе загрял автомобила, но пак бе много трудно да го оставя в този режим - постоянно изключваше, защото съм му подал повечко газ или е надвишил 40км/ч...
Разхода му бе около 10л/100км, но подобен джип чиста бензинка вече би харчил над 15л/100км при същото шофиране...
Относно EV режима - наистина ме поразочарова това, че не можеш да тръгнеш в EV режим докато автомобила е студен (а ако свърши бензина можеш ли да достигнеш бензиностанция?)
Но живот и здраве - предполагам, че лесно ще мога да нагодя стила си към хибридно шофиране - обичам якото ускорение, но и избягвам безсмисленото ускорение към червен светофар, спирайки плавно. Та според мен бих могъл да 'усвоя' доста енергия обратно.
Може колегите с приуси да споделят как постигат минимален разход - това ще е полезно като информация.
Ясно е, че не си задължен да спазваш тези 'догми', но пък от друга страна е добре да се знаят..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
SFINKS, не спирам да ти се дивя на отношението към хибридите, като ти чета мненията. Какво толкова ти пречат, къде толкова ти бръкнаха, бе пич, никой не те кара да си купиш, откъде толкова ненавист, подигравки и т.н.?! Но пък ти си знаеш какво и защо, не държа да знам мнението ти, просто ти пиша, белким помислиш малко
Примерно, като чакам в задръстване и си отворя прозореца, не мога да дишам от разни таралясници дизели, които димят около мен, смърдят, звучат като трактор и т.н., докато аз не пуша на никого, тих съм, това малко ли ти е?!? На мен лично това ми пречи изключително много, когато съм спрял на светофар и смърди толкова, че всеки е затворил прозорците, за да диша нормално. Пусти пари, значи - смяташ, пресмяташ ;) Пич, що ти трябваше да си купуваш Тойота, да даваш една камара пари, дето не можеш да ги избиеш? Можеше да подкараш ладата на баща си, примерно, с една метанова уредба - ако знаеш тогава колко напред щеше да си в цифрово отношение...
Не се засягай, но тия твои разсъждения ме водят само до тоя извод.
slow, днес реших да си направя експеримент - хубаво време, топло. След като колата беше стояла цял ден паркирана, като влязох, включих я, пуснах на EV и директно си тръгна - нито загрява, нито нищо
)) Колкото до техниките за каране, пускам ти две, вършат работа не само при хибридите, но там дават най-голяма разлика. Почнах да ги пробвам още докато карах Нисана и вече се бях навил да си взема Приус, та ги пробвах по-отрано, за да свикна. Свали ми разхода даже и на Алмерата на метан. http://www.youtube.com/watch?v=HGFSZbpI9kw и http://www.youtube.com/watch?v=MAocwToZWVQ - с тия си мисля, че ще схванеш идеята. Докато не подкарах Приуса обаче, колкото и да ги бях пробвал, не е същото. Най-малкото другите коли нямат регенеративно спиране. Това, че не ускоряваш безсмислено към червен светофар, ще ти помогне много при карането на хибрид (апропо - това не мога да си го обясня защо го правят хората - газ, газ, газ, след което набиват спирачките на червено, при положение, че отдалеч се вижда, че е червено, ама тъп народ, пълно с комплексари, дето са им малки пишките и държат да се докажат с мощност зад волана).
prius3, въпроса с тестдрайв на Приус (специално за София мога да кажа) е направо плачевен - записваш се на сайта на тойота, обаждат ти се след някой друг ден, след което ти дават 15 минути да покараш с някого от компанията до теб. Аз исках да си платя, да наема колата за един уикенд, за да я пробвам и на градско, и на магистрала - не можело, щото им крадяли колите biggrin.gif За ТМ Ауто става въпрос, ако някой се чуди.



slow, днес реших да си направя експеримент - хубаво време, топло. След като колата беше стояла цял ден паркирана, като влязох, включих я, пуснах на EV и директно си тръгна - нито загрява, нито нищо

prius3, въпроса с тестдрайв на Приус (специално за София мога да кажа) е направо плачевен - записваш се на сайта на тойота, обаждат ти се след някой друг ден, след което ти дават 15 минути да покараш с някого от компанията до теб. Аз исках да си платя, да наема колата за един уикенд, за да я пробвам и на градско, и на магистрала - не можело, щото им крадяли колите biggrin.gif За ТМ Ауто става въпрос, ако някой се чуди.

- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Не знам за разхода..., ама от шумоизолация не ми направи много добро впечатление най-новия Приус. При по-динамично каране бензиновия ДВГ бая си ръмжи. На място не се чува, но като го "изпържиш" си се чува почти като на моята дизелова Корола.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Acf_prius , ако искаш да си фешън и еко ок .
Всичко останало обаче при хибридите е прах в очите на наивниците .
Цената на хибридите обезмисля тотално по-ниският им разход .
Защо не ми харесват и пречат хибридите ли ?
Защото водачите им с цел да оправдаят безмислените пари дадени за тия автомобили карат идиотски мудно и бавно .
Всичко останало обаче при хибридите е прах в очите на наивниците .
Цената на хибридите обезмисля тотално по-ниският им разход .
Защо не ми харесват и пречат хибридите ли ?
Защото водачите им с цел да оправдаят безмислените пари дадени за тия автомобили карат идиотски мудно и бавно .
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
SFINKS, продължавам да си мисля, че тотално не си прав, но все пак ти благодаря за отговора, поизясниха ми се нещата и разбирам защо все са ти трън в очите. Аз лично не съм си купил Приуса, "за да съм фешън", защото в България представата "да си фешън", "яката работа", "готин" и т.н. е да караш джип, с който да можеш "да изрежеш всички", дето се влачат с по 100, и да покажеш, че си адския мъжага, да имаш мускули, с които да всяваш респект, и до теб да има руса кукличка biggrin.gif Още нещо - аз Приус не съм виждал да се влачи мудно, но виж - бакшиши и маршрутки - бол, а те не карат хибриди, нали?
Както и да не забравяме нежните представители на задкормилното устройство laugh.gif
Имам само още един-единствен въпрос към теб, на който държа да знам отговора - теб кефи ли те, когато те опушват дизелите в задръстване, това искам да знам. Да не забравяме, че това е горивото, което ОФИЦИАЛНО е обявено за раковообразуващо от СЗО и някой ден (дано не се налага на никого от нас, все пак), като се случи на някого, след като дизеляка му е помогнал да си развие рак (защото НЯМА КАК да не се случи при "редовна употреба" с постоянното дишане на дизелови газове) - повярвай ми, разликата от 6 000-10 000 лв., дето е спестил, като не си е купил хибрида, който не дими в задръстване, няма да го спаси. Имам приятели, които от дълги години живеят в едно градче до Сан Франциско. Веднъж се заговорихме за снимки и те признаха, че преди години не са можели нито веднъж да си направят снимка на фона на моста Голдън Гейт заради смога, който е имало нонстоп заради изгорелите газове от колите. Откакто са навлезли масово хибридите и електромобилите там, в момента казаха, че има уникална промяна, която е видима от всички. Ако въздуха, който дишаш, не ти е важен, вече не знам...
Не е нужно да си някакъв екоманиак, за да видиш някои очевадни неща... 

Имам само още един-единствен въпрос към теб, на който държа да знам отговора - теб кефи ли те, когато те опушват дизелите в задръстване, това искам да знам. Да не забравяме, че това е горивото, което ОФИЦИАЛНО е обявено за раковообразуващо от СЗО и някой ден (дано не се налага на никого от нас, все пак), като се случи на някого, след като дизеляка му е помогнал да си развие рак (защото НЯМА КАК да не се случи при "редовна употреба" с постоянното дишане на дизелови газове) - повярвай ми, разликата от 6 000-10 000 лв., дето е спестил, като не си е купил хибрида, който не дими в задръстване, няма да го спаси. Имам приятели, които от дълги години живеят в едно градче до Сан Франциско. Веднъж се заговорихме за снимки и те признаха, че преди години не са можели нито веднъж да си направят снимка на фона на моста Голдън Гейт заради смога, който е имало нонстоп заради изгорелите газове от колите. Откакто са навлезли масово хибридите и електромобилите там, в момента казаха, че има уникална промяна, която е видима от всички. Ако въздуха, който дишаш, не ти е важен, вече не знам...



Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Ти може да не си виждал ,но аз съм виждал много хибриди които се влачат и затормозяват трафика .
Влачат се първо защото тръгват много плавно и второ спират също така плавно .
На магистралата пък карат със 100 само и само да им покаже малък разход..
Защо го правят , защото ако карат нормално, извънземните им хибриди ще горят както всеки друг бензинов автомобил..
Егати дебелоочието ,вземи си прочети мненията в другата тема където сам си написал че ти прави впечатление че пречиш на трафика по Бул България....
Аз ти отговорих на всички въпроси .
Можеш ли и ти да ми отговориш защо си си купил Приус а не бензинова или дизелова Тойота ??
Мислиш че пазиш природата като харчиш евентуално с 2 литра по-малко бензин ??
Много си се объркал , прочети повече какви материали се използват за производството на хибридната система + батериите ..Да не споменавам че кораба който е докарал хибридите от Япония е изхвърлил толкова гадости в атмосферата , че и 0/100 да харчат тия хибриди , изгорелите газове от двигателите на кораба стигат като за същият брой автомобили със стандартни ДВГ за целият им живот..
Карай си хибрида и си мисли че си модерен зашото всчички останали предимства са пълен ташак..
Влачат се първо защото тръгват много плавно и второ спират също така плавно .
На магистралата пък карат със 100 само и само да им покаже малък разход..
Защо го правят , защото ако карат нормално, извънземните им хибриди ще горят както всеки друг бензинов автомобил..
Егати дебелоочието ,вземи си прочети мненията в другата тема където сам си написал че ти прави впечатление че пречиш на трафика по Бул България....
Аз ти отговорих на всички въпроси .
Можеш ли и ти да ми отговориш защо си си купил Приус а не бензинова или дизелова Тойота ??
Мислиш че пазиш природата като харчиш евентуално с 2 литра по-малко бензин ??
Много си се объркал , прочети повече какви материали се използват за производството на хибридната система + батериите ..Да не споменавам че кораба който е докарал хибридите от Япония е изхвърлил толкова гадости в атмосферата , че и 0/100 да харчат тия хибриди , изгорелите газове от двигателите на кораба стигат като за същият брой автомобили със стандартни ДВГ за целият им живот..
Карай си хибрида и си мисли че си модерен зашото всчички останали предимства са пълен ташак..
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Извинете ме, че ви се "вклинявам" в дружеския спор!
По темата за екологичността на Приус и другите хибриди има много изписано не само тук, но и в цялата мрежа и преса. Нещата са много противоречиви. Екологичността трябва да се преценява от производството до рециклирането на автомобила, а не само по това колко пуши на светофара. Веднага се сещам за автобусите, който пушат като за два ТЕЦ-а. laugh.gif
Един Авенсис с D-CAT е също толкова екологичен и покрива всички норми на Евро 5, да не говорим за пушеци и замърсяване. При еднаква цена с Приуса ще изкажа личното си мнение в полза на дизеловия Авенсис.
Моля, да не ми обяснявате колко по комфортен бил Приуса с автоматичната си скоростна кутия, приемам безусловно всички плюсове и минуси на "ръчката" в Авенсиса.
Съвсем друг е въпроса дали изобщо си заслужава да се дават толкова много пари за автомобил???
За мен (пак лично мнение) НЕ! Купувал съм си нова кола от магазина, но от психичния дискомфорт заради злоумишлените действия по нея и постоянното съобразяване къде да паркирам и дали няма да ми надерат или откраднат колата не можах да и се нарадвам и след 1 година я продадох с 2000 лв. загуба.
Много по-комфортно е да си джиткаш навсякъде без да му мислиш с по-стар и неугледен автомобил и да не тичаш постоянно по застрахователи и сервизи, а вече си е личен въпрос какво ТО ще провеждаш и в какво състояние ще го поддържаш. В Западна Европа също се движат много автомобили над 10 години, но повечето от тях са добре поддържани и не пушат. В БГ хората са много бедни и не могат да си позволят да поддържат перфектно автомобилите си, както и къщите си, отопляват се с печки, в които горят какво ли не - гуми, пластмаси, боклуци и т.н. Всичко това е от БЕДНОСТ, а не от нежелание да дишат чист въздух!

По темата за екологичността на Приус и другите хибриди има много изписано не само тук, но и в цялата мрежа и преса. Нещата са много противоречиви. Екологичността трябва да се преценява от производството до рециклирането на автомобила, а не само по това колко пуши на светофара. Веднага се сещам за автобусите, който пушат като за два ТЕЦ-а. laugh.gif
Един Авенсис с D-CAT е също толкова екологичен и покрива всички норми на Евро 5, да не говорим за пушеци и замърсяване. При еднаква цена с Приуса ще изкажа личното си мнение в полза на дизеловия Авенсис.
Моля, да не ми обяснявате колко по комфортен бил Приуса с автоматичната си скоростна кутия, приемам безусловно всички плюсове и минуси на "ръчката" в Авенсиса.
Съвсем друг е въпроса дали изобщо си заслужава да се дават толкова много пари за автомобил???
За мен (пак лично мнение) НЕ! Купувал съм си нова кола от магазина, но от психичния дискомфорт заради злоумишлените действия по нея и постоянното съобразяване къде да паркирам и дали няма да ми надерат или откраднат колата не можах да и се нарадвам и след 1 година я продадох с 2000 лв. загуба.
Много по-комфортно е да си джиткаш навсякъде без да му мислиш с по-стар и неугледен автомобил и да не тичаш постоянно по застрахователи и сервизи, а вече си е личен въпрос какво ТО ще провеждаш и в какво състояние ще го поддържаш. В Западна Европа също се движат много автомобили над 10 години, но повечето от тях са добре поддържани и не пушат. В БГ хората са много бедни и не могат да си позволят да поддържат перфектно автомобилите си, както и къщите си, отопляват се с печки, в които горят какво ли не - гуми, пластмаси, боклуци и т.н. Всичко това е от БЕДНОСТ, а не от нежелание да дишат чист въздух!

Последно промяна от zi_zi_top на 21 Мар 2013 18:17, променено общо 1 път.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта