Страница 7 от 8

Публикувано на: 02 Май 2012 19:20
от Scott
Japanese_fever написа:... Но веднага щом спре темп. пада, остава топъл, но не и в оптимална темп.
Tочно тук помага цикъла на Аткинсън - оптималната температура се поддържа по-дълго и на спрян двигател wink.gif

Публикувано на: 02 Май 2012 19:20
от Vesko
Japanese_fever написа:Двигателя не може да подържа опримална темп, ако не работи.
Това ти е ясно нали?
Това, че двигателят е топъл, не значи че темп. е оптимална за работата му, точно за това се вкл. преждевременно!
Но веднага щом спре темп. пада, остава топъл, но не и в оптимална темп.
Не мислиш че оптималната температура е 80.53245 градуса нали? И по твоята логика като на охлаждащият контур единственото което му се регулира е старт/стоп-а на перката, как точно става подържането на оптималната температура?

Публикувано на: 02 Май 2012 19:24
от Japanese_fever
Vesko написа:... как точно става подържането на оптималната температура?
На всички ДВГ-та има термостат, който отваря, когато темп. на антифриза достигне опре. градуси и съответно затваря, коагто темп. е под тези градуси. Това го знаеш нали?

Публикувано на: 02 Май 2012 19:25
от Japanese_fever
Scott написа:
Japanese_fever написа:... Но веднага щом спре темп. пада, остава топъл, но не и в оптимална темп.
Tочно тук помага цикъла на Аткинсън - оптималната температура се поддържа по-дълго и на спрян двигател wink.gif
Не съм запознат, ще прочета.

Публикувано на: 02 Май 2012 19:26
от Vesko
Japanese_fever написа:
Vesko написа:... как точно става подържането на оптималната температура?
На всички ДВГ-та има термостат, който отваря, когато темп. на антифриза достигне опре. градуси и съответно затваря, коагто темп. е под тези градуси. Това го знаеш нали?
За термостата знам. Но той има съвсем друга функция, а не да подържа работната температура на двигателя.


ПП: Може пък американските коли рез него да си регулират температурата на охлаждащата течност.

Публикувано на: 02 Май 2012 19:28
от Not_active_user_1
Хората са го измислили. Кога, как и защо е трудно да се разбере, но при студено време и заредена батерия, когато темпрературата на някой елемент от системата падне до определен минимум се стартира ДВГ и е качва до колкото трябва. Когато колата стои на място естествено е, че ДВГ не работи. Да обаче, ако чакаш някой примерно 1 ч. и колата е на старт/контакт ДВГ се пуща от време на време в зависимост от околната температура.

Публикувано на: 02 Май 2012 19:32
от Japanese_fever
Vesko написа: За термостата знам. Но той има съвсем друга функция, а не да подържа работната температура на двигателя.
Каква е функцията на термостата при обикновен ДВГ, според теб?

Публикувано на: 02 Май 2012 19:35
от Vesko
Japanese_fever написа:
Vesko написа: За термостата знам. Но той има съвсем друга функция, а не да подържа работната температура на двигателя.
Каква е функцията на термостата при обикновен ДВГ, според теб?
Да загрее по-бързо, когато двигателят е студен. При затворен термостат охладетелната течност е с по-малък обем. И съответно се стопля по-бързо. После се отваря и работи цялата охладителна система. Но въднъж отворен си остава така (виж при хибридите не знам до каква степен изстиват).

Публикувано на: 02 Май 2012 19:36
от iovkito
Беше ми интересно , защото преди няколко дена карах новия Touareg , който има старт-стоп система . При ниска температура на двигателя , при недостигната температура на климатроника и при стоене на място над 4-5 минути , двигателят запалва , за да компенсира загубите . Иначе не знам каква икономия се постига с гасене по светофарите за 30-40 секунди , може би в по-големи задръствания ефектът ще е по-добър. С всичките системи за икономия , Добрич-Варна + 10-на километра градско - 7,8 / 100 .

Публикувано на: 02 Май 2012 19:37
от slowtraveler
То е ясно, че при управлението на ДВГ на Приус има известни компромиси, но все пак не са чак толкова трагични...
Веско е напълно прав за екологията - около минута - две след стартиране на двигателя, Приуса все едно няма катализатор...
Иначе температурата на самия ДВГ няма да спадне за 5 минути неработещ двигател - няколко секунди след това двигателя ще си е ОК...
Но катализатора изстива много бързо и там нещата са компромис....

П.С. Веско, не си прав за термостата... Самото му име показва че поддържа статична температура... Термостата в нормалното си работно положение е полуотворен (в идеалния случай - 50%). За да има възможност да увеличи дебита през големия кръг при повишаване на температурата с градус-два (да се отвори повече, или напълно)...
Или пък да се притвори или затвори напълно при изстиване на системата.

Публикувано на: 02 Май 2012 19:48
от Vesko
slowtraveler написа:П.С. Веско, не си прав за термостата... Самото му име показва че поддържа статична температура... Термостата в нормалното си работно положение е полуотворен (в идеалния случай - 50%). За да има възможност да увеличи дебита през големия кръг при повишаване на температурата с градус-два (да се отвори повече, или напълно)...
Или пък да се притвори или затвори напълно при изстиване на системата.
Приемам критикат аи няма да споря повече по съпроса за термостата :)

Публикувано на: 02 Май 2012 19:49
от Japanese_fever
Vesko написа:После се отваря и работи цялата охладителна система. Но въднъж отворен си остава така (виж при хибридите не знам до каква степен изстиват).
Сигурен ли си в това?
Защото аз мисля, че се отваря и затваря по време на работа на ДВГ-то, след като е достигнало оптимална темп.

Карал съм на отворен термостат и особено зимата колата въобще не може да загрее като е в движение.

п.п.
Оп, видях, че слоу ти е обяснил.

Публикувано на: 02 Май 2012 19:52
от Japanese_fever
slowtraveler написа: Веско е напълно прав за екологията - около минута - две след стартиране на двигателя, Приуса все едно няма катализатор...
То това важи за всяка една кола.

Публикувано на: 02 Май 2012 19:56
от slowtraveler
Да Jap, но не са толкова много колите, които палят и гасят двигателя по 20-30 пъти на едно кратко пътуване :whistle:

Публикувано на: 02 Май 2012 19:59
от Vesko
Не знам как е при Приус3, но при предишните имаше и още едно ограничение за пробега само на ток. Мисля че маслената помпа е закачена към ДВГ-то с вътрешно горене. И когато се движи само на електричество част от системата (участваща в това движение) оставаше без активно смазване. От там и ограничението колко км може да се вдижи така.