Публикувано на: 02 Май 2012 19:20
Tочно тук помага цикъла на Аткинсън - оптималната температура се поддържа по-дълго и на спрян двигателJapanese_fever написа:... Но веднага щом спре темп. пада, остава топъл, но не и в оптимална темп.

Tочно тук помага цикъла на Аткинсън - оптималната температура се поддържа по-дълго и на спрян двигателJapanese_fever написа:... Но веднага щом спре темп. пада, остава топъл, но не и в оптимална темп.
Не мислиш че оптималната температура е 80.53245 градуса нали? И по твоята логика като на охлаждащият контур единственото което му се регулира е старт/стоп-а на перката, как точно става подържането на оптималната температура?Japanese_fever написа:Двигателя не може да подържа опримална темп, ако не работи.
Това ти е ясно нали?
Това, че двигателят е топъл, не значи че темп. е оптимална за работата му, точно за това се вкл. преждевременно!
Но веднага щом спре темп. пада, остава топъл, но не и в оптимална темп.
На всички ДВГ-та има термостат, който отваря, когато темп. на антифриза достигне опре. градуси и съответно затваря, коагто темп. е под тези градуси. Това го знаеш нали?Vesko написа:... как точно става подържането на оптималната температура?
Не съм запознат, ще прочета.Scott написа:Tочно тук помага цикъла на Аткинсън - оптималната температура се поддържа по-дълго и на спрян двигателJapanese_fever написа:... Но веднага щом спре темп. пада, остава топъл, но не и в оптимална темп.
За термостата знам. Но той има съвсем друга функция, а не да подържа работната температура на двигателя.Japanese_fever написа:На всички ДВГ-та има термостат, който отваря, когато темп. на антифриза достигне опре. градуси и съответно затваря, коагто темп. е под тези градуси. Това го знаеш нали?Vesko написа:... как точно става подържането на оптималната температура?
Каква е функцията на термостата при обикновен ДВГ, според теб?Vesko написа: За термостата знам. Но той има съвсем друга функция, а не да подържа работната температура на двигателя.
Да загрее по-бързо, когато двигателят е студен. При затворен термостат охладетелната течност е с по-малък обем. И съответно се стопля по-бързо. После се отваря и работи цялата охладителна система. Но въднъж отворен си остава така (виж при хибридите не знам до каква степен изстиват).Japanese_fever написа:Каква е функцията на термостата при обикновен ДВГ, според теб?Vesko написа: За термостата знам. Но той има съвсем друга функция, а не да подържа работната температура на двигателя.
Приемам критикат аи няма да споря повече по съпроса за термостатаslowtraveler написа:П.С. Веско, не си прав за термостата... Самото му име показва че поддържа статична температура... Термостата в нормалното си работно положение е полуотворен (в идеалния случай - 50%). За да има възможност да увеличи дебита през големия кръг при повишаване на температурата с градус-два (да се отвори повече, или напълно)...
Или пък да се притвори или затвори напълно при изстиване на системата.
Сигурен ли си в това?Vesko написа:После се отваря и работи цялата охладителна система. Но въднъж отворен си остава така (виж при хибридите не знам до каква степен изстиват).
То това важи за всяка една кола.slowtraveler написа: Веско е напълно прав за екологията - около минута - две след стартиране на двигателя, Приуса все едно няма катализатор...