Страница 7 от 7
Публикувано на: 20 Апр 2012 21:17
от max-2
Не е вредно на ПРИНУДИТЕЛЕН празен ход с 1200 об/мин, НО ако си на пета предавка или дори на трета С 1200 об/мин,като дадеш газ натоварването става огромно, а не се разбира колко газ си дал, защото двигателя се мъчи но вдига бавно оборотите и само мачка лагерите.

Публикувано на: 20 Апр 2012 23:51
от Japanese_fever
max-2 написа:Не е вредно на празен ход, ако си на пета предавка или дори на трета като дадеш газ натоварването става огромно, а не се разбира колко газ си дал, защото двигателя се мъчи но вдига бавно оборотите и само мачка лагерите.
E kak hem shte si na prazen hod, hem na 5-ta predavka?
Ma4ka, ma4ka... kolko da gi ma4ka?
Ama lagerite na kolqnoviq ili lagerite v transmisiqta, 4e taka lagerite mnogo ob6to stana?
Ama pri kakvi oboroti da gi ma4ka?
Ama diesel ili benzin, 4e da gi ma4ka?
Публикувано на: 21 Апр 2012 08:10
от max-2
Искам да кажа 1200 оборота на 5-а и да даваш газ не е хич добре. Няма значение дизел или бензин.
Публикувано на: 21 Апр 2012 11:07
от gicho
max-2 написа:Не е вредно на празен ход, ако си на пета предавка или дори на трета като дадеш газ натоварването става огромно, а не се разбира колко газ си дал, защото двигателя се мъчи но вдига бавно оборотите и само мачка лагерите.

Публикувано на: 21 Апр 2012 21:40
от Japanese_fever
max-2 написа:Искам да кажа 1200 оборота на 5-а и да даваш газ не е хич добре. Няма значение дизел или бензин.
Да, това е друго нещо, аз не виждам смисъл да падаш под 2000 като крузваш. После разбира се не се стъпва на газта за да ускориш, а плавано.
Въобще плавните движения на краката и ръцете са много балгодатни за разхода автомобила и неговото техн. състояние!
Публикувано на: 21 Апр 2012 22:06
от zi_zi_top
Japanese_fever написа:...
Въобще плавните движения на краката и ръцете са много балгодатни за разхода автомобила и неговото техн. състояние!
По-скоро
адекватните движения, защото плавното натискане на спирачка в аварийна ситуация хич не е здравословно. laugh.gif
Публикувано на: 21 Апр 2012 23:11
от Japanese_fever
zi_zi_top написа:Japanese_fever написа:...
Въобще плавните движения на краката и ръцете са много балгодатни за разхода автомобила и неговото техн. състояние!
По-скоро
адекватните движения, защото плавното натискане на спирачка в аварийна ситуация хич не е здравословно. laugh.gif
Говоря за нормално каране, а не за аварийни ситуации.
Ако в БГ всяко излизане на улицата е аварийа ситуация е друга работа. biggrin.gif
Публикувано на: 21 Апр 2012 23:28
от zi_zi_top
Тук ситуацията е много опасна!!! Имаш късмет, че си се измъкнал от БГ жив...
Публикувано на: 22 Апр 2012 06:46
от nowyaris
Japanese_fever написа:max-2 написа:Искам да кажа 1200 оборота на 5-а и да даваш газ не е хич добре. Няма значение дизел или бензин.
Да, това е друго нещо, аз не виждам смисъл да падаш под 2000 като крузваш. После разбира се не се стъпва на газта за да ускориш, а плавано.
Въобще плавните движения на краката и ръцете са много балгодатни за разхода автомобила и неговото техн. състояние!
Те плавните движвния на ръцете и краката,а също и на кръста,са много благодатни и за едни други работи.На батко специалиста.Ще ми паднеш ти......
Публикувано на: 22 Апр 2012 06:47
от nowyaris
zi_zi_top написа:Тук ситуацията е много опасна!!! Имаш късмет, че си се измъкнал от БГ жив...
......За сега.

Публикувано на: 22 Апр 2012 10:56
от Not_active_user_1
nowyaris написа:Japanese_fever написа:max-2 написа:Искам да кажа 1200 оборота на 5-а и да даваш газ не е хич добре. Няма значение дизел или бензин.
Да, това е друго нещо, аз не виждам смисъл да падаш под 2000 като крузваш. После разбира се не се стъпва на газта за да ускориш, а плавано.
Въобще плавните движения на краката и ръцете са много балгодатни за разхода автомобила и неговото техн. състояние!
Те плавните движвния на ръцете и краката,а също и на кръста,са много благодатни и за едни други работи.На батко специалиста.Ще ми паднеш ти......
Плавно, плавно...ама последните 10 сек. вдигаш оборотите на мах. biggrin.gif
Публикувано на: 23 Апр 2012 18:10
от Instruktor59@yahoo.com
За плавното си е ясно и известно отдавна, отнася се за всяка машина, дори за всеки човек.
Карам втора Корола, с първата минах 200к, втората е вече на 210к - когато пътните условия позволяват - например празна кола, равен асфалтов път, или леко надолнище, винаги карам на пета предавка, с обороти от 1100-1200 и нагоре - леко, без зор, досега не съм имал смачкан или по друг начин повреден лагер на каквото и да е. Чувал съм измислици, че коляновият вал се "претоварвал" от такова каране, но отново не ми обясниха точно как и защо и кое му се претоварва...
Разбира се, ако при такова плавно ускоряване, пак казвам, в зависимост от пътните условия, се наложи по-бързо ускоряване, ми се налага да сменя предавките, но не ме мързи, пък и то е по изключение...
Отделно е когато много бързам, тогава плавното не го използвам, мога да вдигна и 5500 - 6000 об/мин, но това е изключително рядко.
Та при този начин на каране, + стремеж за най-ранно възможно пускане на газта, намаляване отдалеч, със стремеж да не се налага спиране, дебнене на познатите светофари и пр., достигам до 7,5 - 7 л/100 км - в София, на къси разстояния, студен двигател 1,4 VVTi...
Публикувано на: 24 Апр 2012 00:25
от Toyko
нямаше ме два дена и някой обърнаха темата на секс

кой на кого щял да падне, мъжка любов... да го хване страх човек...
така - някой да вземе да извади статия по въпроса с предавките, скоростите и оборотите, а не да си приказваме празни приказки, на мен колата не ми свети да сменя предавка , значи не е вредно според мене. а иначе има едни хубави графики за разхода и прочее... само дето не ми попадат сега, там си има едни криви за обороти, въртящ момент, скорост, разход и прочее....