Публикувано на: 21 Яну 2011 13:33
На Международната изложба за мотоциклети и коли в Берлин през февруари 1936 г. дебютира първият сериен автомобил с дизелов двигател Mercedes-Benz 260 D. До 1940 г. са продадени 1 967 бройки, а такситата на базата на модела продължават да се движат по германските пътища до 50-те години на миналия век.
Mercedes-Benz 260 D се оборудва с 2.6-литров четирицилиндров дизел с мощност 45 к.с. при 3 200 об/мин. Моторът има горивна помпа, разработена от Bosch. Със среден разход от 9 л/100 км автомобилът може да измине 400 км с едно зареждане, а след 1937 г., когато 260 D е модернизиран, автономният пробег нараства на 500 км. За сравнение бензиновият Mercedes-Benz 200 от същата епоха харчи по 13 л/100 км.
През септември 1936-а Mercedes-Benz представя удължена версия Pullman и кабриолет. Малко по-късно се появява модификацията 240 D с нова скоростна кутия, по-широка предна и задна колея, увеличен обем на резервоара (50 вместо 38 литра) и различна външност.
След края на Втората световна война, през 1949 г., започват продажбите на напълно нов дизелов модел с индекса 170 D. Колата се екипира с 1.7-литров четирицилиндров мотор. През 1974 г. пък Mercedes-Benz представя първия автомобил с петцилиндров дизел в света. Според немците 1997-а става рождена за първия двигател със система за впръскване на горивната смес от типа Common rail в модела C 220 CDI. (Всъщност Benz-ът излиза на пазара няколко месеца след Alfa Romeo 156 1.9 JTD).
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A5%D0% ... 0%BB%D0%B8
Първият хибриден автомобил е създаден през 1899 г. от Фердинанд Порше и Якоб Лонер,но поради многото си недостатъци дълго време идеята не търпи развитие. Първите внедрени (главно в ж.п. транспорта) хибриди са от последователен (сериен) тип - при тях ДВГ завърта генератор, който захранва електрически двигател, задвижващ трансмисията. Задаващата се енергийна криза в началото на 21 век и все по-високите екологични изисквания принуди голяма част от производителите на автомобили да започнат разработката и внедряването на хибридно задвижване.
Първият модерен сериен автомобил, разполагащ с тази технология, е Toyota Prius. Тя разчита на съвместната работа между ДВГ и електрически двигател, захранван от метал-хидридни батерии.Използва се патентована серийно-паралелна кинематична схема,наречена синерджи драйв, която подобрява ефeктивността, като позволява паралелно предаване на въртящият момент към двигателните оси и от двигателя с вътрешно горене, и от тяговия електродвигател. В първите модели на Приус се ползваше около 1 кг ниодим и 15 кг лантан за NiMH батериите,и това води до оскъпяване на колата,но от постигнатите икономий на гориво инвестицията се връща. Първият масов хибрид “Приус” се появи през 1997 г. и натрупа голяма преднина по отношение на продажбите и технологичното развитие. Оттогава “Тойота” продаде над 1,7 млн. хибридни автомобила, които са спестили на атмосферата приблизително 9 млн. тона въглероден двуокис.Второто поколение на модела беше представено през 2003 година, третото през изминалата. Най-новата стъпка в развитието на Prius се нарича Prius Plug-in Hybrid, при който от Toyota Motor Corporation са заложили минимум свободен пробег на електрическа енергия от 20 километра (23.4 километра тестови резултат), което в комбинация с очакваното време за пълен заряд на батерията от около 2 часа, превръща колата в идеалното средство за ежедневна употреба в градски условия. При необходимост от по- продължително движение, потребителите на автомобила винаги ще могат да разчитат и на неговата хибридна същност- 1.8 литров четирицилиндров двигател с вътрешно горене, който работи в комбинация с обновената на 90% система Hybrid Synergy Drive.
http://delian.blogspot.com/2008/01/blog-post_703.html
http://www.hybridcars.com/
Mercedes-Benz 260 D се оборудва с 2.6-литров четирицилиндров дизел с мощност 45 к.с. при 3 200 об/мин. Моторът има горивна помпа, разработена от Bosch. Със среден разход от 9 л/100 км автомобилът може да измине 400 км с едно зареждане, а след 1937 г., когато 260 D е модернизиран, автономният пробег нараства на 500 км. За сравнение бензиновият Mercedes-Benz 200 от същата епоха харчи по 13 л/100 км.
През септември 1936-а Mercedes-Benz представя удължена версия Pullman и кабриолет. Малко по-късно се появява модификацията 240 D с нова скоростна кутия, по-широка предна и задна колея, увеличен обем на резервоара (50 вместо 38 литра) и различна външност.
След края на Втората световна война, през 1949 г., започват продажбите на напълно нов дизелов модел с индекса 170 D. Колата се екипира с 1.7-литров четирицилиндров мотор. През 1974 г. пък Mercedes-Benz представя първия автомобил с петцилиндров дизел в света. Според немците 1997-а става рождена за първия двигател със система за впръскване на горивната смес от типа Common rail в модела C 220 CDI. (Всъщност Benz-ът излиза на пазара няколко месеца след Alfa Romeo 156 1.9 JTD).
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A5%D0% ... 0%BB%D0%B8
Първият хибриден автомобил е създаден през 1899 г. от Фердинанд Порше и Якоб Лонер,но поради многото си недостатъци дълго време идеята не търпи развитие. Първите внедрени (главно в ж.п. транспорта) хибриди са от последователен (сериен) тип - при тях ДВГ завърта генератор, който захранва електрически двигател, задвижващ трансмисията. Задаващата се енергийна криза в началото на 21 век и все по-високите екологични изисквания принуди голяма част от производителите на автомобили да започнат разработката и внедряването на хибридно задвижване.
Първият модерен сериен автомобил, разполагащ с тази технология, е Toyota Prius. Тя разчита на съвместната работа между ДВГ и електрически двигател, захранван от метал-хидридни батерии.Използва се патентована серийно-паралелна кинематична схема,наречена синерджи драйв, която подобрява ефeктивността, като позволява паралелно предаване на въртящият момент към двигателните оси и от двигателя с вътрешно горене, и от тяговия електродвигател. В първите модели на Приус се ползваше около 1 кг ниодим и 15 кг лантан за NiMH батериите,и това води до оскъпяване на колата,но от постигнатите икономий на гориво инвестицията се връща. Първият масов хибрид “Приус” се появи през 1997 г. и натрупа голяма преднина по отношение на продажбите и технологичното развитие. Оттогава “Тойота” продаде над 1,7 млн. хибридни автомобила, които са спестили на атмосферата приблизително 9 млн. тона въглероден двуокис.Второто поколение на модела беше представено през 2003 година, третото през изминалата. Най-новата стъпка в развитието на Prius се нарича Prius Plug-in Hybrid, при който от Toyota Motor Corporation са заложили минимум свободен пробег на електрическа енергия от 20 километра (23.4 километра тестови резултат), което в комбинация с очакваното време за пълен заряд на батерията от около 2 часа, превръща колата в идеалното средство за ежедневна употреба в градски условия. При необходимост от по- продължително движение, потребителите на автомобила винаги ще могат да разчитат и на неговата хибридна същност- 1.8 литров четирицилиндров двигател с вътрешно горене, който работи в комбинация с обновената на 90% система Hybrid Synergy Drive.
http://delian.blogspot.com/2008/01/blog-post_703.html
http://www.hybridcars.com/