Страница 7 от 23

Публикувано на: 28 Юни 2010 22:35
от LEXUS
valen_tin написа:
щотоо ако ще си мерим децибелите, половината дизели са по-тихи от карината и на бензин laugh.gif ...
Особено като ги запалиш сутрин. w00t.gif

Публикувано на: 28 Юни 2010 22:48
от LEXUS
slowtraveler написа:Само за да поразширя обсега на офтопика:
Относно скоростните кутии - откакто карам японски автомобили научих, че трябва да се сменя масло в скоростната кутия.
И съответно и имах проблеми с японска скоростна кутия (е - европейско изпълнение)...
За справка - на евтиния тъп опел маслото НЕ СЕ СМЕНЯ през живота на скоростната кутия.
Само му се проверява нивото.
И никога не съм имал проблеми със скоростните кутиии на няколкото опела, които карах (2 AstraF, Astra G, а и опита на колегата от 2хЗафира1 и все още малкия пробег на Зафира II)...
Защо, не си прави изводи от 1 модел. На старата ми Корола никога не съм й сменял маслото на ск.кутия, а е на 23 години. Даже преди няколко години я закарах в един сервиз и им казах да проверят маслото на скоростите и казаха, че си има масло и да не го сменям. Баща ми на буса Хайейс дизел също никога не е сменял масло на скорости за близо 500 000км..

Публикувано на: 28 Юни 2010 22:49
от cargobg
nikolov22 написа:аз да обобщя такива разходи по 5-6-7литра в града няма има само при пенсионерите аз като се кача в дизелова печка под12 не пада в града
а моята количка ми гори10-12литра газ и9-10бензин при същото каране
как ги правите тези малки разходи не ви знам......
Еми това е измамното, както някой си мисли че като кара малко по бързо в града ще стигне много по бързо.Само дето се получава така газ-газ-газ, спирачка и чака на светофара, а пенсионера дето викаш види от далече човечетата и цветовете и му е пределно ясно че нема нужда да натиска като пак ше се нареди зад тоа бързащия се.Затова е безмисленото в града да се ръчкаш и да се опитваш да трупаш време-преднина, като само един светофар може да те върне толкова назад че нема смисъл.Общо взето треа да караш една идея по бързо от общия трафик.
Смисъл това важи за градовете с натоварено движение, иначе в празните градове естествено че като натискаш ще стигаш по бързо.

Публикувано на: 28 Юни 2010 23:18
от mitkoa
nikolov22 написа:аз да обобщя такива разходи по 5-6-7литра в града няма има само при пенсионерите аз като се кача в дизелова печка под12 не пада в града
а моята количка ми гори10-12литра газ и9-10бензин при същото каране
как ги правите тези малки разходи не ви знам тях можеби ги правите от
пинтилик щот нафтата 2.30лв при мен на работа минават много коли и няма такива на които да пише на борда 9-10нагоре
така че извода е караите на газ и си свиркаите не се занимаваите с печки
вече я няма онази нафта без пари а и подръжката им излиза много солено
laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Дачия - служебна, кара се като за последно.В 90% от изминатите км е возила поне 4 човека или е била натоварена със стока.MCV.Дизел.Ето го разхода за цялата 2009.
http://www.adrive.com/public/858af5a113 ... 24dc1.html

Публикувано на: 28 Юни 2010 23:21
от doktor_paunov
Корола 1.4 д4-д седан 2009г. на извънградско 4/100 през лятото без климатик и без пътници и много багаж.С 4 пътника се качва на 5/100.Поне така казва борд-компютъра.Много съм доволен.

Публикувано на: 28 Юни 2010 23:23
от LEXUS
cargobg написа:
mitkoa написа:laugh.gif какво си мисля аз, дизел да харчи по-малко...
Повече обороти повече гориво, при дизела използваш мощноста в по ниски обороти следователно отива по малко гориво.
Bass_Man написа:Направо ти убива желанието да се бягаш , като тамън стигнеш 4000 оборота и забие муцуната tongue.gif .
Е щом забива на 4000об. муцуна, начи си се забавил с превключването и при бензина е абсолютно същото след определени обороти пак си забива муцуната.
Да, след близо два пъти повече обороти- 6500-7000 об./мин...

Публикувано на: 28 Юни 2010 23:24
от LEXUS
mitkoa написа:
Дачия - служебна, кара се като за последно.В 90% от изминатите км е возила поне 4 човека или е била натоварена със стока.MCV.Дизел.Ето го разхода за цялата 2009.
Къде е тоз разход..... или верно е доста икономична biggrin.gif

Публикувано на: 28 Юни 2010 23:32
от Dizzle
nikolov22 написа:аз да обобщя такива разходи по 5-6-7литра в града няма има само при пенсионерите аз като се кача в дизелова печка под12 не пада в града
а моята количка ми гори10-12литра газ и9-10бензин при същото каране ...
и да я настъпвам постоянно,градско над 7 литра не ми е качвала. То и няма къде,няма и защо.ти явно караш с около 220 из града и затова ти гори толкова. При съвсем нормално каране може и 5,5 да стане,че и надолу.Като им се свикне на "печките" не изглеждат толкова мудни даже напротив :thumbsup:

Re: най икономична тойота

Публикувано на: 28 Юни 2010 23:33
от LEXUS
Bass_Man написа:
Но при обороти над 4000rpm вече никой не говори за дизели.

Та където трябва въртящ момент и няма ток се слага дизел .

biggrin.gif biggrin.gif
Bass_Man написа:Разбира се съвсем логично е дизела да е предпочитаната технология за всички машинисти , тираджии , рейсаджии , оператори на строителна техника и тн .
Бих добавил капитани на кораби, оператори на корабна техника и др..
biggrin.gif
Bass_Man написа: Направо ти убива желанието да се бягаш , като тамън стигнеш 4000 оборота и забие муцуната tongue.gif .
Това е точно така, още след 3500 об./мин. повечето дизели започват да издишат , а на 4000об./мин. направо забиват муцуната, точно когато бензинката ускорява като ужилена, та чак до над 6000об./мин.

Публикувано на: 28 Юни 2010 23:34
от cargobg
LEXUS написа:Да, след близо два пъти повече обороти- 6500-7000 об./мин...
Точно защото е с по голям работен диапазон на оборотите,затова е и предпочитан за състезания, иначе дизела да може да му бъде равностоен треа да е с неква скоростна кутия с 10-15 скорости да можеш да използваш от 1500об.-4000об. пълноценно мощноста му.
При дизела кво се получава идва завой примерно си на 4та, и я изпъваш нема как да върнеш на 3та и да имаш възможноста примерно да даваш газ и да продължава да ускорява, докато при бензина като върнеш на 3та и примерно убиваш скороста по всяко време можеш да подадеш газ и да изтеглиш завой както се казва.
Дизела не е за спортно каране, не че не може да се кара, но си е рисково.
Та като видиш некой да лети с дизел да знаеш че не е пенсионер, а камикадзе. tooth.gif tooth.gif tooth.gif
Това го казвам от личен опит, защото съм усещал прашинките по пътя в завой.

Публикувано на: 28 Юни 2010 23:38
от LEXUS
doktor_paunov написа:Корола 1.4 д4-д седан 2009г. на извънградско 4/100 през лятото без климатик и без пътници и много багаж.С 4 пътника се качва на 5/100.Поне така казва борд-компютъра.Много съм доволен.
Поздравления, докторе, наистина е много икономична тази Корола 1.4 дизел. smile.gif

Публикувано на: 29 Юни 2010 00:14
от lubooo
и аз имам наблюдения върху тоя мотор 1.4 д4д 97 коня , много пъргав мотор и много икономичен , с един приятел от търново до банско пътувахме 4 човека с 4 сака с багажи , та королата му изгори около 6 и 5 7 макс като това беше зимата и скоростта рядко падаше под 100 на магистралата с 170 се движеше по едно време :) като цяло впечатли ме , на връщане по нормално се караше и разхора беше 4.7 - 5 :thumbsup:

Публикувано на: 29 Юни 2010 02:19
от Bass_Man
Me4oKyX написа:Bass - дизела си има плюсовете, да не говорим, че при правене може да се изкара висок въртящ момент при 4000об.... ......................
Имат си и аз многократно ги повтарям !
Най-високопроизводителни двигател е на МАН от доста отдавна обаче работи на обороти около 200 ! При тези условия нафтата гори чудесно .
martod написа:Добре де, като толкова държите на правилата и толкова изтъквате как много бягат турбо бензинките(което си е истина), защо не сравните разходите на турбодизел и турбобензин ?..
Нали темата е за икономичност.. tongue.gif
Щото ако един турбобензин го надуеш на 2-3 бара вече отива на пъти по-голяма мощност .
mitkoa написа:......................................
За скоростната кутия от камион - нямам думи.Значи като се говори за бензиновите коли, се дават ТОП от ТОП.Щом БМВ няма за дизелите кутия дето да издържи на въртящия момент, откъде има за М серията?Значи и там е от камион.Ама не.....М серията е хай-тек.....а дизелите ....трактори.......................И незнам защо говорите за Фиат.....на мен ми се върти в главата, че първия комън-рейл е на PSA.
Баце ти в едно мнение толкова много глупости наговори , че се чудя дали може да се върти нещо в главата ти понеже там е абсолютен вакум !
cargobg написа:
Точно защото е с по голям работен диапазон на оборотите,затова е и предпочитан за състезания, иначе дизела да може да му бъде равностоен треа да е с неква скоростна кутия с 10-15 скорости да можеш да използваш от 1500об.-4000об. пълноценно мощноста му.
....................
Само дето скоростната кутия не може да компенсира липсата на мощност ! Слоу колко пъти го писа вече не знам .

Публикувано на: 29 Юни 2010 02:32
от cargobg
Bass_Man написа: Само дето скоростната кутия не може да компенсира липсата на мощност ! Слоу колко пъти го писа вече не знам .
Ама батко ! tooth.gif ти така си противоречиш че направо неам думи , нещем да се заяждам ама поне си помни кво си писал.
Bass_Man написа: Ама 335Д и 335И имали един и същи характеристики ?!?!? Еми Слоу ви го обяснява , като на малоумни 100 пъти . При положение , че двигателите имат скоростни кутии и диференциали на гумите в крайна сметка отиват един и същи въртящ момент и мощност !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Та гумите няма как да разберат дали това са дизелови коне или бензинови .

Публикувано на: 29 Юни 2010 07:35
от nowyaris
Айде да приключваме.Колкото им налеем ,всичко си го изгарят.Николов 22 с тази тема нещо се бъзика и всички се впрегнахме като добитък.Имало мит за тов,имало мит за онова,него тъй му се струвало,инак му се струвало- аман.Колкото си горят-толкова.Всеки да си ги кара със ЗДРАВЕ.