Страница 7 от 9
Публикувано на: 08 Юни 2010 12:24
от Vesko
SFINKS написа:Аз предлагам да се махнат от пътя всички малоумни шофери като в това число включвам всички които не спазват правилата .
Дали поради неумение или умишлено няма значение .
Жертвите и инцидентите ще намалеят ДРАСТИЧНО .
А ако махнем всички шофери жертви няма да има biggrin.gif
Публикувано на: 08 Юни 2010 12:34
от djofi_m
SFINKS написа:Аз предлагам да се махнат от пътя всички малоумни шофери като в това число включвам всички които не спазват правилата .
.
ееееееееееее "ЕГОИСТ" ти май искаш сам да караш из България. то тогава кой ще остане на пътя.

biggrin.gif
Публикувано на: 08 Юни 2010 15:17
от F20C
Me4oKyX написа:zi_zi_top написа:...... добрия шофьор вижда ситуацията отдалече и не влиза в нея.
Именно, за това си АБСОЛЮТНО прав, но лошото е, че за да е възможно това, трябва да мислиш като караш и да те научи някой, но главно да си ползваш главата по предназначение. Не е нормално да лежиш на седалката и въртиш волана с върха на пръстите и да виждаш от ръба на таблото нагоре, но уви, в нашата татковина така се кара масово. Но главно, защото няма кой да научи шоферите от млади на правилна стойка... Факторите, за да е възможно това, което Зизи казва са много, но за да се изпълни абсолютно максимално точно има много малки неща, които много хора пропускат, защото те си знаят най-добре.... Не може да видиш ситуацията отдалече, ако лежиш, не си способен да завъртиш волана с цяла ръка и здрав захват. Същото важи за спирачките - като си се излегнал на седалката, няма как да натиснеш здраво спирачката, защото при опита да се "изправиш" на педала, ти си легнал под голям ъгъл и се изправяш - педала те бута нагоре по облегалката, защото кръста и краката нямат опората, която е нужна! Ама то за тия работи на нас жокер ни не требе, та затова са половината трясканици по пътищата. Дори един приятел ми дрънна колата така, защото си лежеше карайки, а после гумите били скапани laugh.gif На мокро не държали! А след това му показах колко бързо може да спре, стига да скочиш качествено на педала... Те затова и производителите на коли направиха допълнителен асистент за донатискане на спирачките при засечена рискова ситуация.... Отплеснах се малко, ама знаците колкото и да показват, когато шофера не е наред, каквото и да показват, няма голямо значение

Ето това са приказки!!!и зизи и мечо много точно са го казали.
"Абе защо караш в такава смешна позиция" е въпросът който ми се задава през ден от познати и непознати и ми е любим.отговорът винаги е един същ "за да мога като видя ситуация създадена от такъв дето кара в готина позиция като теб,да мога да заобиколя и да не разбереш че ме е имало".Наистина когато шофера не знае какво става,
а се мисли за Аертон Сенна спасение няма,било то знаци,светофари и тн.
Публикувано на: 08 Юни 2010 16:25
от diver
SFINKS написа:Аз предлагам да се махнат от пътя всички малоумни шофери като в това число включвам всички които не спазват правилата .
Дали поради неумение или умишлено няма значение .
Жертвите и инцидентите ще намалеят ДРАСТИЧНО .
Предлагам да се възползваш се от собсвения си съвет, или смяташ, че спазваш всички правила и ограничения?
Публикувано на: 08 Юни 2010 17:24
от rudolf
diver написа:SFINKS написа:Аз предлагам да се махнат от пътя всички малоумни шофери като в това число включвам всички които не спазват правилата .
Дали поради неумение или умишлено няма значение .
Жертвите и инцидентите ще намалеят ДРАСТИЧНО .
Предлагам да се възползваш се от собсвения си съвет, или смяташ, че спазваш всички правила и ограничения?
biggrin.gif доста от безгрешните сигурно няма да вземат книжка ако се явят сега:),,ще има да се плескат по челата,кат се усетят за какво ги тарифират biggrin.gif
Публикувано на: 08 Юни 2010 20:30
от Japanese_fever
Scott написа:Japanese_fever написа:Аз мисля, че той искаше да каже оптимална за ситуацията, а не като най-бърза....
Джапи, ще ти дам един пример, пък дано ме разбереш. Както казах, аз карам спокойно и спазвам ограниченията на скоростта, но в никакъв случай не бих нарекъл стила си дефанзивен. Ако настигна някой видимо по-бавно движещ се от мен, го изпреварвам при първа удобна възможност. Ако се лепна зад него и не го изпреваря, означава че приемам
неговата оптимална скорост. Ако е колона от автомобили и изпреварването не е възможно, променям скоростта си и оставям достатъчна дистанция за да реагирам на промените в ситуацията както аз считам за добре.
Аз под дефансивно каране не разбирам да карам със скоростта на най-бавните или тези, които карат под ограничението, а да наблюдавам ситуацията около мен възможно най-добре. Тук има еднин апел по радиото, която е много добре формулирана -
"По-ниската скорост ти позволоява да следиш повече неща, които се случват около теб!"
Както казах по-горе, аз мога да наблюдавам някои неща при една скорост, а други при друга, но твърдението, че виждаш повече неща(ситуации) при по-ниска скорост си е факт.
Работата е там колеги, че само факта, че вие сте се наели да ги обсъждате тези неща, а хората от които зависи промяната им и хабер си нямат говори сам по себе си.
slowtraveler написа:
Според мен трябва излишните знаци да се махнат, нужните - да се поставят, пътищата да се оправят, а тези с лоша конструкция - да се преаранжират.
Това побрано в едно изречение звучи прекрасно, работата е там колко време би отнело и колко пари? Започнато ли е да се прави за да се изчисли кога ще бъде завършено и колко пари ще са нужни?
Кой ще е този, който ще казва кои знаци да се махат и къде да се слагат новите и на каква база?
Публикувано на: 08 Юни 2010 21:06
от slowtraveler
Japanese_fever написа:...
Това побрано в едно изречение звучи прекрасно, работата е там колко време би отнело и колко пари? Започнато ли е да се прави за да се изчисли кога ще бъде завършено и колко пари ще са нужни?
Кой ще е този, който ще казва кои знаци да се махат и къде да се слагат новите и на каква база?
Ако се работи яко - нещата стават бързо.... Само виж за колко време Хитлер е оправил инфраструктурата на Германия...
Направо завидях на 'брататя' турци - миналата седмица преминах през участък под Малко Търново. За 4 дни бяха опънали около 1км асфалт.
И изцяло преаранжират пътя - изправили са около 20км път със завои, и са го направили с три ленти и плавни завои....
А само на 20-30км от това място правиха ново платно с още 2 1/2 ленти за да стане пътя като магистрала. И контраста към Малко търново - тесен път с дупки, а на едно място 'международния' път излиза поради някаква причина дори по участък с черен път през едни храсталаци (не знам как минават от там автобусите)...
Публикувано на: 08 Юни 2010 21:59
от diver
rudolf написа:diver написа:SFINKS написа:Аз предлагам да се махнат от пътя всички малоумни шофери като в това число включвам всички които не спазват правилата .
Дали поради неумение или умишлено няма значение .
Жертвите и инцидентите ще намалеят ДРАСТИЧНО .
Предлагам да се възползваш се от собсвения си съвет, или смяташ, че спазваш всички правила и ограничения?
biggrin.gif доста от безгрешните сигурно няма да вземат книжка ако се явят сега:),,ще има да се плескат по челата,кат се усетят за какво ги тарифират biggrin.gif
И днес имах среща с органите.. и днес се оказаха разбрани laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Публикувано на: 08 Юни 2010 22:19
от Uncle Dido
И сега какво?!
Май повече неща зависят от шофьора, а не от знаците.
Добрите шофьори знаят как да ги разчитат, на слабите им пречат....
Ами моето каране в градски условия е ....Хъм....доста "енергично"....
Питайте Трошко....biggrin.gif
Но това не ми пречи да спазвам знаците - просто ги знам къде са...

Публикувано на: 08 Юни 2010 22:28
от nowyaris
Диде,всичко зависи от шофьора-знаците са просто парчета желязо.
Публикувано на: 08 Юни 2010 22:31
от slowtraveler
Fido Dido написа:...Май повече неща зависят от шофьора, а не от знаците..
В момента точно такова е положението...
А логичната цел (която я изпълняват на запад) е така да се проектират пътища, че и тъп шофьор да не допуска грешки, а и дори да допусне грешка, тя да не е фатална...
Публикувано на: 08 Юни 2010 22:53
от Me4oKyX
slow - не мисля, че един малоумен шофер ще го оправи кой да е знак... Той си знае и жокер му не требе... Да не споменаваме още 1000-та косвени фактора, поради които може да не види знака или дори да го види, да не успее да направи нищо особено..... Изисква си култура на шофиране. Не е нужно да караш като джигит, но не е нужно да караш с 25, защото не бързаш за никъде и тестваш колко малко ще ти изгори колата

Трябва да се кара културно, култивирано ако щеш дори, с цел, да се пропускат нужните хора и участници в движението, да караш с идеята, че всички сте равни и всички гледат да се съобразят с теб, както и ти с тях. Ако просто, повече хора зачитаха като равни другите участници от движението, като разбирасе спазват и повече закони за движение, нещата щяха да са просто много по-лесни. Но не си мислете, че в чужбина ги няма селташките номера от пичовете с коли за по 100хилки - дори в Топ Гиър имаше цяла статия и снимки от цяла Европа на такива изпълнения. Нещата ще се оправят много, ако просто хората се уважат, въпреки, че не се познават, мислят с главите си и карат логично. Всички сме хора, всички имаме майки, бащи и хора, които ни обичат, но повечето се сещаме за това, чак когато стане някаква беда.... И видиш, че няма значение дали имаш Королка или Майбах....Но, ако сами не си го налагаме и не се мъчим да сме по-толерантни, няма как да стане общо взето... И да, трябва да се мъчим да сме, защото повечето сме отвикнали от много човешки нещица....

Публикувано на: 08 Юни 2010 22:56
от muf
Всеки знае че има малоумни ограничения
И че КАТ стои точно там, например зад знак с ограничение до 40км.ч на четирилентов път, вместо там , където наистина е опасно.
Казват им засади-хранилки
Премахване на малоумните и драстични глоби за нарушение на нормалните правила.
Публикувано на: 08 Юни 2010 23:03
от Uncle Dido
Me4oKyX написа:........
+1
Публикувано на: 08 Юни 2010 23:10
от slowtraveler
Мечо, мисля, че дори един малоумен шофьор ще различи доста по-добре един знак поставен на точното място, отколкото 100 знака, от които само един е поставен където трябва...
И колкото и да е малоумен шофера, все ще успее да вземе един плавен отворен завой вместо сляп затварящ се остър завой.
И дори и да е малоумен дотолкова, че да не може да умери 3-те платна на магистралата и се нацели в разделителя на платната, добре изчисления разделител ще го върне обратно в платното му без поражения на автомобила и човека, докато в момента едно такова 'докосване' на мантинелите в добрия случай е преобръщане на автомобила, а в лошия - прескачане на мантинелите и челен сблъсък в насрещното платно....