Страница 7 от 11

Публикувано на: 23 Яну 2010 10:10
от slowtraveler
При мен бяха в комплект с джантите (20бр гайки, 4 втулки, ключ за гайките).
Но зависи от конкретния доставчик - може да ти ги продадат и без втулки/гайки...

Публикувано на: 23 Яну 2010 11:30
от Creep
slowtraveler написа:При мен бяха в комплект с джантите (20бр гайки, 4 втулки, ключ за гайките).
Но зависи от конкретния доставчик - може да ти ги продадат и без втулки/гайки...
Да де, аз питах конкретно за МотоЕксперт (Фулда България) - като вносител и голям ритейлър дали искат допълнително пари за втулките най-вече (за гайките е нормално да са в комплекта, мисля си)...

Публикувано на: 12 Фев 2010 22:08
от sacho7803
привет.джантите ми дойдоха даже вече и ходих да им нахлузят летните гуми.сега ще изчакам март и ги слагам.понеже сам ша си прехвърлям вече зимни-летни комплект с джанти искам да запитам ......тия летите джанти нужно ли е да ги стягам повече или....нормално колкото се стягат стоманените?аз никога не стягам кат хамалин а съвсем леко.но последната ми кола беше с лети и когато се опитах да развия болтовете--не успях.ходих при гумаджия и ми ги разви с една двуметрова тръба ohmy.gif та той ми каза че лети джанти се стягат мааалко повече от стоманените----ееее не чак толкоз колкото бяха стегнати де.вярно ли е това?

Публикувано на: 12 Фев 2010 23:41
от MX5
sacho7803 написа:привет.джантите ми дойдоха даже вече и ходих да им нахлузят летните гуми.сега ще изчакам март и ги слагам.понеже сам ша си прехвърлям вече зимни-летни комплект с джанти искам да запитам ......тия летите джанти нужно ли е да ги стягам повече или....нормално колкото се стягат стоманените?аз никога не стягам кат хамалин а съвсем леко.но последната ми кола беше с лети и когато се опитах да развия болтовете--не успях.ходих при гумаджия и ми ги разви с една двуметрова тръба ohmy.gif та той ми каза че лети джанти се стягат мааалко повече от стоманените----ееее не чак толкоз колкото бяха стегнати де.вярно ли е това?
Стягаш ги с динамометричен ключ, колкото ти пише в ръководството за колата. В книжката е даден интервал от допустими стойности, така че нагласяш скалата на ключа да е на число в средата на интервала и затягаш на толкова - без значение дали са железни или алуминиеви.

Сигурно ще е нещо от сорта на 80 lbs/ft (или превръщай там в нютони или кг/м в зависимост каква е скалата на ключа), но все пак провери дали е толкова в ръководството.

Зятягай на кръст (нали си с 4 x 100).
Първото минаване с ключа нагласен на 80% от въртящия момент, второто на 100% и после минаваш още веднъж на 100%.

Преди да затягаш намажи шпилките/болтовете с antiseize compound (оная алуминиевата паста), та стягането, на което си нагласил ключа, да не е различно заради триенето на резбите.

Минаваш 100 километра и после пак още един път с динамометричния ключ.

Общо взето като са правилно завити, после можеш да ги развиеш съвсем леко на ръка, без напъване и съвсем без да ти трябват 2-метрови тръби и т.н.
Ако се е наложило 2-метрова тръба да се ползва, почти е сигурно, че резбите на шпилките вече са разтегнати в някаква степен, което не е на добре ...


Публикувано на: 13 Фев 2010 08:32
от ValShopov
абе вземе си като имаш парички ама ако колата струва 10 хил и да дадеш 2 за джанти няма смисъл

Публикувано на: 15 Фев 2010 22:13
от sacho7803
мерси за отговора на колегата MX5.сега един последен въпрос biggrin.gif стоковите стоманени джанти са с ширина 5.5 инча а тия са с ширина 6.5 инча.стоковите ми гуми са 185/60/15.на 5.5 джантата стояха като мекица--всмисъл разлято а сега на 6.5 стоят наравно с джантата.та въпроса ми е със същото предписано налягане ли трябва да ги карам или.........различно?и според мен сега колата ще вози по-твърдо.само се надявам да не почне да бяга из пътя като я изджаскам до ламарина на магистралата mellow.gif

Публикувано на: 15 Фев 2010 22:26
от zi_zi_top
От Мотоексперт не са ми искали допълнително пари за втулките и гайките, включени са в цената.

Публикувано на: 16 Фев 2010 08:08
от slowtraveler
МХ5 е прав за завиването на гайките.
Необходимата сила е 100-110Nm (по книжка на повечето автомобили).
'Майсторите', които завиват гайки с гайковерта не ги допускам въобще до автомобила. Такива майстори скъсаха две шпилки при развиване, на чисто новия РАВ4 на колегата (колата бе на около 2х.км...

Публикувано на: 16 Фев 2010 09:57
от SFINKS
ляти джанти винаги ги стягам здраво biggrin.gif
не веднъж ми се е случвало с ляти джанти да почнат да се разхлабват biggrin.gif

Публикувано на: 16 Фев 2010 11:25
от Petar
Mnogo zavisi syhto taka ot boltovete ili gaikite .Zahtoto sym vijdal kak niakoi hora si praviat ekperimenti kato slagat gaiki ot jelezni djanti na aluminievi koeti sie napravo risk

Публикувано на: 16 Фев 2010 15:43
от max-2
На Карината оригиналните лети и железни джанти си бяха с едни и същи гайки, с цял конус, не съм имал проблем с нормално стягане и отвиването след края на сезона.

Публикувано на: 17 Фев 2010 15:52
от baba_metca
Това за силата за завъртане е много вярно, както и никакви винтоверти или други подобни. Че ще спукаш гума някъде и ще си останеш там. На мен така от тея винтоврти ми разбиха секретната гайка и неприятно се получи. Само още нещо, то е леко извън темата може би. Ти все разказваш за това, че сам ще си ги въртиш зимни/летни, но не забравяй да ги балансираш преди смяната.

Публикувано на: 22 Фев 2010 19:58
от newmiro
баканс преди смяна е добра идея.
иначе моите гайки от летите джанти, бяха гадни и ми попрецакаха на места шпилките. от тойота варна ме посъветваха да си сложа гайките от железните джанти (оригиналните), тъй като те са по-здрави и не се гънат като тези (CMS). все пак фабричното си е фабрично. разликата е единствено че ония красивичките изглеждаха по-добре, но ако ги бях оставил щаха да ми прецакат шпилките съвсем. за това смених само две:) и сега си карам с оригиналните ("грозни") гайки и на лети и на железни джанти;) няма никакъв проблем!

Публикувано на: 27 Фев 2010 22:19
от sacho7803
newmiro написа:баканс преди смяна е добра идея.
иначе моите гайки от летите джанти, бяха гадни и ми попрецакаха на места шпилките. от тойота варна ме посъветваха да си сложа гайките от железните джанти (оригиналните), тъй като те са по-здрави и не се гънат като тези (CMS). все пак фабричното си е фабрично. разликата е единствено че ония красивичките изглеждаха по-добре, но ако ги бях оставил щаха да ми прецакат шпилките съвсем. за това смених само две:) и сега си карам с оригиналните ("грозни") гайки и на лети и на железни джанти;) няма никакъв проблем!
според мен ако гайките са били гадни не биха могли да прецакат шпилките а напротив--прецакват се резбите на самите гайки тъй като са от по-мека сплав.днес говорих с един гумаджия който ми е познат от 100години а аз не знаех че е гумаджия biggrin.gif та той ми обясни доста неща.каза че тойота като цяло имали слаби шпилки и лесно се късали.той редовно ги късал особено на корола-версо дето били не с конус а с няква шайба на гайките.обясни ми че летите джанти като са нови единствено първоначално се стягали повече а после...нормално.и аз викам....бах мааамууу сега кат слагам мойте тряяя ги стегна повече--да не скъсам някой шпилка--оня са хили и вика нема страшно--ела аз ша ти ги сменя biggrin.gif апоказах му мойте гайки и втулки които ми пратиха комплект с джантите---каза че са сууупер.между другото джантите ги поръчах от фулда трейдинг еоод.

Публикувано на: 27 Фев 2010 22:38
от slowtraveler
Не знам ама тея приказки на 'майстори', че шпилките били слаби са чиста глупост....
Като не му стига акъла на майстора да ги затегне с точния въртящ момент, каквато и да е шпилката - ще се скъса...
Явно толкова му е бил майсторлъка, че да къса редовно шпилки...
Гайковерт - само за развиване...