Страница 7 от 10

Публикувано на: 03 Сеп 2009 19:30
от Vesko
Bass_Man написа:
Vesko написа: ТА в далечната 1999г. предлагаха да си избереш какво масло да ползват при обслужване.. 0W40 беше единият вариянт. biggrin.gif Другият не го помня.
Чак сега го видях ! 99-та година 0W-40 ??? Да не е било 0W-30 ? Щото все си мисля , че 0W-40 излезе на пазара масово някъде 2005-та - 2006-та ?
Намерих си фактурите. БассМан е прав. Не е било 0W40, а 0W60.

Публикувано на: 03 Сеп 2009 19:49
от Bass_Man
Това си е доста хубаво масло . Я виж кога е било ама не си давай много зор де :thumbsup: !

Публикувано на: 01 Окт 2009 00:13
от pecatas
Corrola_E11 написа:Midland 5W50 - 210 000km. Ne go bara
Колега, кажи моля те с кой двг си, че ако е като моя да бягам до магазина :help:

Публикувано на: 01 Окт 2009 11:26
от scorpion
scorpion написа:Колеги !
Прочитайки отзивите по тази тема, човек насочил се към марката Тойота по-скоро би се отказал от покупката или съжалил за избора си за този автомобил.

...

Ще следя внимателно разхода на моя автомобил, макар че за тези 1500 км няма видимо отклонение от нормата (3 мм над горна граница както е взета от ТМ АУТО) но засега въобще не натоварвам двигателя. Рядко и то само при ускорение да достигна 3000 об/мин. Иначе в диапазона 1200-2000 оборота.
Вече 3500 км и няма отклонение - 2-3 мм над максимума (така я взех нова от ТМ). Продължавам с "галенето" на двигателя. Рядко надхвърлям и дори достигам 3000 об/мин.

Не е по темата но все пак: наистина има някакъв проблем със скоростите но допускам, че е от маслото. Когато не е загряла колата (вкл.скоротстите) превключването от 1-ва на 2-ра е малко затруднено (не хъркат скоростите но се усеща превключването на лоста). Интересно, че с междинен съединител, т.е съедините изключвам 1-ва, отпускам съединител, натискам съедините и включвам 2-ра скороста влиза меко и без проблем. При загряла вече кола този проблем изчезва. Дали не е от маслото ? Или да я запиша все пак за преглед ?

Публикувано на: 02 Окт 2009 17:58
от Corrola_E11
pecatas написа:
Corrola_E11 написа:Midland 5W50 - 210 000km. Ne go bara
Колега, кажи моля те с кой двг си, че ако е като моя да бягам до магазина :help:
моето двигател е 86 добитъка и не е като твоя от модерните. ма не пречи да му сипеш да го пробваш

Публикувано на: 02 Окт 2009 18:45
от pecatas
Corrola_E11 написа:
pecatas написа:
Corrola_E11 написа:Midland 5W50 - 210 000km. Ne go bara
Колега, кажи моля те с кой двг си, че ако е като моя да бягам до магазина :help:
моето двигател е 86 добитъка и не е като твоя от модерните. ма не пречи да му сипеш да го пробваш
Първоначално мислех да му сложа от "оригиналното" масло на Тойота... ама след нещата , които прочетох тук се отказах тотално и може да истествам т'ва което ти си вземал. Благодаря за отоговора. :thumbsup:

Публикувано на: 25 Ное 2009 16:21
от esox hunter
Привет,

Да се включа и аз по темата с маслата wink.gif
От няколко месеца карам една Корола 97 г. 1,8i с двигател 7AFE на около 184 000 км (според сервиза реални с оглед износване и овехтяване).
Преди да я подкарам и сменихме масла - филтри и пр. По препоръка от сервиза и сипаха масло 10W40 марката Mobil Super 2000 (полусинтетика).
Ta така вече и навъртях към 2800 км и онзи ден погледнах маслото беше малко (1-2мм) над долна граница L на щеката. Това което прочетох е че поемала при смяна с филтъра около 3,8 л масло. Предполагам че е толкова, защото в тубичката имаше останало около 200-250 мл. масло. Днес го досипах и се качи нивото близо до (1-2 мм) малко под средата м/у двте деления (L-F). Съдейки по това си мисля, че за да достигне до горно деление вероятно трябва още толкова милилитри.
Няма видими течове от масло по двигателя и под него. Двигателя работи отлично, тихо и ритмично. Аз лично като го слушам не усещам нищо обезпокоително.

1. Въпроса ми е може ли да се счита за нормален този разход (500 мл. за 2800км) с оглед километрите, годинките на колата и типа масло?

2. Мога ли да доливам с Mobil SUPER S 10W40 (предполагам, че да но да попитам)

3. При следваща смяна на маслото евентуална смяна с друг тип или марка масло дали ще снижи този харч.

Публикувано на: 25 Ное 2009 16:31
от xtreme
По-принцип не е нормален, но не е и кой знае какъв разход на масло. Най-вероятно си за гумички, но ако не те притеснява сипвай масълце и си свиркай.А може и самия двигател да не харесва това масло, имах проблеми преди време с 10W40 на Castrol, много го папаше реното на майка ми. Минах на Мотул и вместо 2 литра на 10000 почнах да сипвам по 1 :)

Публикувано на: 25 Ное 2009 16:55
от esox hunter
xtreme написа:По-принцип не е нормален, но не е и кой знае какъв разход на масло. Най-вероятно си за гумички, но ако не те притеснява сипвай масълце и си свиркай.А може и самия двигател да не харесва това масло, имах проблеми преди време с 10W40 на Castrol, много го папаше реното на майка ми. Минах на Мотул и вместо 2 литра на 10000 почнах да сипвам по 1 :)
Ми не знам още дали трябва да се притеснявам rolleyes.gif .... за сега не мисля да го пипам двигателя, най-добре да карам така до следващата смяна (докато направи 10 000км) и тогава ще видя колко масло реално отива и ще преценя.
Пропуснах да спомена погоре, че колата я карах основно на дълъг път, на градско доста по-малко,... ако има това някакво значение (четох погоре, че май има) rolleyes.gif

Публикувано на: 25 Ное 2009 17:02
от Petar
Ima zna4enie i to goliamo za razhoda na maslo i ako ia natiskah na pove4ko oboroti syhto hte dyra masylce

Публикувано на: 25 Ное 2009 17:16
от dany.killmister
И аз да питам нещо,нормално ли е за 15000к. нивото на маслото на AURIS 1.4 D4D да падне на средата на щеката?

Публикувано на: 25 Ное 2009 23:42
от Vesko
dany.killmister написа:И аз да питам нещо,нормално ли е за 15000к. нивото на маслото на AURIS 1.4 D4D да падне на средата на щеката?
Докато е някъде между мин и макс всичко е наред :thumbsup:

Публикувано на: 27 Ное 2009 10:30
от esox hunter
Колеги малко да UP-на темата
Искаше ми се ако може накой да даде компетентно становище и по въпросите ми 2 и 3 погоре
esox hunter написа: 2. Мога ли да доливам с Mobil SUPER S 10W40 (предполагам, че да но да попитам)

3. При следваща смяна на маслото евентуална смяна с друг тип или марка масло дали ще снижи този харч.
Е и по въпрос 1 (за разхода), ще съм благодарен, ако някой още изкаже мнение smile.gif. Малка поправка оказа се че са 3100км и около 500 мл. разход за тях до сега.

Публикувано на: 05 Фев 2012 22:24
от CutmasterCFS
ярис 2008г .,двигател vvti dual :) .,масло на тойота 5в30 за 5000км долято 1л!!!(следва скандал в магазина колата няма 30000км) .,като върнах малко газта май спря да гори.
опел астра Г 1.4 16в.90 коня с тотал кварц 10в40 навъртяни вече 100000км без никакво доливане(сменя се на около 10000км )

Публикувано на: 05 Фев 2012 22:50
от jim_beam
с увеличаване на пробега наистина спадна и разхода на масло,от 2-3л в началото до 30к на 1л,за интервал от по 15к.последните 70к с fuchs titan 5W40 само добри отзиви-1л на 15к!смятам за напълно в рамките на нормалното!вече минах 106к общо да видим от тук нататък как ще е! :thumbsup: