Страница 56 от 83
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 21 Дек 2020 19:40
от bigchicken
► Виж съдържание
Аз мога да сложа 120 литра резервоар на дизеляка, ще минавам 1200, понякога, ама пак ще си е 10/100. Хибрида ме устройва идеално, ама пък не вози баня, кенеф, легла и хладилник със студена бира
Ама аз наистина не съм отавил такива засечки от години! Чак след запетайката! Тествах преди две години буса на едно пътуване, при което резервоар свършваше за ден, ден и половина, та многократно го замерих дали отговаря на бордовия. После хибрида пробвах два пъти и край. На Превията махнах оригиналното радио и спрях да мисля за разход, щото не го и виждах. Колегата по-горе говори, че следял състоянието на колата така... И аз, ама като сменяш три пъти в годината масло се научаваш да си като чичо доктор със слушалките
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 22 Дек 2020 15:27
от Chuk Spleskanovski
Сутрин чакате ли колата да загрее ДВГ и като мине на батерия да тръгнете или без изчакване, направо на двг тръгвате?
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 22 Дек 2020 17:09
от Hursa
До колкото разбирам - за хибрида на тойота, ако се движите с относително ниска скорост и без голямо натоварване на системата - условията при които ще работи ДВГ, ще бъдат почти същите, както и ако работи на място. И работещия на място ДВГ е натоварен от генератора и зарежда батерията, при движение, просто част от това натоварване - ще задвижва и автомобила. При ниска скорост, ДВГ участва слабо непосредствено в задвижването. Също условията ще са почти еднакви - за батерията, както и за генератора. Ел двигателя - при прогряване на място, не участва, ще се прогрее едва при задвижването на автомобила. (А и принципно ел машините са много по-слабо чувствителни към работната си температура.)
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 22 Дек 2020 19:27
от Mcl
Аз мога да кажа ,че за момента съм много доволен от моята корола. И като разход и като поведение на пътя, въпреки че съм и навъртял само 1200 километра. Като разход съм по доволен от предишния автомобил който беше дизел. С уточнението ,че го сравнявам само градско в момента. Като направя и някой друг километър извън градско ще дам отзив.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 22 Дек 2020 22:17
от Krachunov
Chuk Spleskanovski написа: ↑22 Дек 2020 15:27
Сутрин чакате ли колата да загрее ДВГ и като мине на батерия да тръгнете или без изчакване, направо на двг тръгвате?
Нищо не чакам, колата решава кога е загряла и да мине на батерия. Ако седи на място ще загрее по - бавно от колкото ако се движа. Днес обърнах внимание, че ако се движа в трафик и не съм пуснал парното седи доста под средата стрелката за температурата, както и че двигателя не се включва.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 23 Дек 2020 00:00
от aleandro
Chuk Spleskanovski написа: ↑22 Дек 2020 15:27
Сутрин чакате ли колата да загрее ДВГ и като мине на батерия да тръгнете или без изчакване, направо на двг тръгвате?
И аз не чакам. Ако батерията има достатъчен заряд и не съм включил отопление - потеглям на батерия.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 24 Дек 2020 20:31
от Chuk Spleskanovski
Нещо не мога да разбера:
Батерията е Full ще пръсне , обаче Двг си работи?!?
По скалата за моментен разход се вижда ,че работи!
Загрят е за да се каже ,че се подгрява!? (Времето не е толкова студено)

- 14E42903-DE5C-48A6-9DC7-05D8DD035101.jpeg (220.24 KiB) Преглеждано 2595 пъти
Друго, което ме дразни:
На прав път с много лек наклон едвам пипам,галя , докосвам и т.н газта ,
а същата тази скала скача(и стои) на 10 .... пак при загрят двг и вкл. парно само
на 1-степен
Това ми се случва често в последните дни!
Двигателя започна да се включва доста по-често въпреки ,че нарочно спирам консуматорите
а навън не е толкова студено пак казвам
В понеделник правих някакъв безплатен ъпдейт по програма на Тойота -“Препрограмиране на блока
за управление на мощността на хибридната система”!
Дали пък от тоя ъпдейт нещо се е променила работата на цялата система.
Разхода също ми скочи(не с много , но виждам че е нагоре).
Аз ли нещо си въобразявам не мога да разбера. Някои ще кажат- ми то компютъра си преценава-
да така е , но по моята логика не е нормално при почти пълна батерия двигателя да ръмжи и скалата
да бие толкова често в 10-ката!
Или пък скалата де не е толкова точна като моментен разход и тя да ме обърква?
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 24 Дек 2020 21:59
от Krachunov
освен батерия има много други неща поради които да работи двигателя. Темп, на масло и тн
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 25 Дек 2020 11:36
от xtratime
Привет и Честита коледа на всички, бъдете живи и здрави.
Колега, Chuk Spleskanovski, от снимката, която виждам, мога да кажа, че според схемата, в този момент ДВГ не работи,в момента задвижването става от батерията.Понякога и при мен се е случвало ДВГда изгасне но EV да светне малко по-късно,както и скалата за разхода да показва,че ДВГ консумира гориво.Аз не виждам нищо нередно в това.Относно ъпдейта, той трябва да подобри цялостната работа на хибридната система, но мисля,че му трябва някакво време за адаптация.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 25 Дек 2020 20:10
от Chuk Spleskanovski
Когато на скАлата има черти означава ,че двигателя работи.На схемата с колата показва ,че се движи на батерия.
Мисля ,че донякъде открих "проблема":
Когато ми направиха впечатление гореизброените "аномалии"

с често стартиране на двг колата я карах на EkoMode,който е доста "куц" за междуградско каране. Куц.куц дотолкова, че колата е мудна и трябва с малко повечко газ да се кара следователно по-често ще се пуска ДВГ. И излезнах до извода,че е по-добре на такъв път(междуградски) да се кара
на режима от колата (не знам какъв е) стандартен или каквото и да е. Без режим така да се каже
На магистрала - PWR Mode ,едва ли не задължително.
В града на задръствания EcoMode ще е чуден
Това е мое мнение разбира се и аз виждам нещата така.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 27 Дек 2020 19:19
от BOz
Бутона за режим няма отношение толкова към въпроса ти.
Когато напълниш батерията на макс, системата се чуди как да я смъкне, дори и чрез използване на ДВГ-то.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 27 Дек 2020 22:49
от Hursa
А каква е скоростта на автомобила, когато е снето показаното.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 28 Дек 2020 14:09
от Chuk Spleskanovski
BOz написа: ↑27 Дек 2020 19:19
Бутона за режим няма отношение толкова към въпроса ти.
Когато напълниш батерията на макс, системата се чуди как да я смъкне, дори и чрез използване на ДВГ-то.
Принципно да,но колата се движи на батерия ,защо и двг да я разтоварва!?
Не знам BOz за режимите,но преди малко карах на Eco и пак чертичките на скалата си бият в 10-ката почти постоянно..
Hursa написа: ↑27 Дек 2020 22:49
А каква е скоростта на автомобила, когато е снето показаното.
Ами на снимката около 40-50 мисля ,но аз съм я дал просто за пример (движеща пълна батерия и работещ двг)
Аз не мога да променя нищо в показателите и по компютъра, просто си говориме ,да си имаме тема на разговор

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 28 Дек 2020 14:34
от slowtraveler
Chuk Spleskanovski написа: ↑28 Дек 2020 14:09
Не знам BOz за режимите,но преди малко карах на Eco и пак чертичките на скалата си бият в 10-ката почти постоянно..
Сигурно просто не си осъзнал какво означава моментен разход.....

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 28 Дек 2020 16:53
от Chuk Spleskanovski
Нарочно пуснах Eco-то на път където много леко се пипа газта и пак беше 8-10-8-10...
Точно заради моментния