Страница 56 от 83

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 21 Дек 2020 19:40
от bigchicken
► Виж съдържание

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 22 Дек 2020 15:27
от Chuk Spleskanovski
Сутрин чакате ли колата да загрее ДВГ и като мине на батерия да тръгнете или без изчакване, направо на двг тръгвате?

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 22 Дек 2020 17:09
от Hursa
До колкото разбирам - за хибрида на тойота, ако се движите с относително ниска скорост и без голямо натоварване на системата - условията при които ще работи ДВГ, ще бъдат почти същите, както и ако работи на място. И работещия на място ДВГ е натоварен от генератора и зарежда батерията, при движение, просто част от това натоварване - ще задвижва и автомобила. При ниска скорост, ДВГ участва слабо непосредствено в задвижването. Също условията ще са почти еднакви - за батерията, както и за генератора. Ел двигателя - при прогряване на място, не участва, ще се прогрее едва при задвижването на автомобила. (А и принципно ел машините са много по-слабо чувствителни към работната си температура.)

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 22 Дек 2020 19:27
от Mcl
Аз мога да кажа ,че за момента съм много доволен от моята корола. И като разход и като поведение на пътя, въпреки че съм и навъртял само 1200 километра. Като разход съм по доволен от предишния автомобил който беше дизел. С уточнението ,че го сравнявам само градско в момента. Като направя и някой друг километър извън градско ще дам отзив.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 22 Дек 2020 22:17
от Krachunov
Chuk Spleskanovski написа: 22 Дек 2020 15:27 Сутрин чакате ли колата да загрее ДВГ и като мине на батерия да тръгнете или без изчакване, направо на двг тръгвате?
Нищо не чакам, колата решава кога е загряла и да мине на батерия. Ако седи на място ще загрее по - бавно от колкото ако се движа. Днес обърнах внимание, че ако се движа в трафик и не съм пуснал парното седи доста под средата стрелката за температурата, както и че двигателя не се включва.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 23 Дек 2020 00:00
от aleandro
Chuk Spleskanovski написа: 22 Дек 2020 15:27 Сутрин чакате ли колата да загрее ДВГ и като мине на батерия да тръгнете или без изчакване, направо на двг тръгвате?
И аз не чакам. Ако батерията има достатъчен заряд и не съм включил отопление - потеглям на батерия.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 24 Дек 2020 20:31
от Chuk Spleskanovski
Нещо не мога да разбера:
Батерията е Full ще пръсне , обаче Двг си работи?!?
По скалата за моментен разход се вижда ,че работи!
Загрят е за да се каже ,че се подгрява!? (Времето не е толкова студено)
14E42903-DE5C-48A6-9DC7-05D8DD035101.jpeg
14E42903-DE5C-48A6-9DC7-05D8DD035101.jpeg (220.24 KiB) Преглеждано 2595 пъти
Друго, което ме дразни:
На прав път с много лек наклон едвам пипам,галя , докосвам и т.н газта ,
а същата тази скала скача(и стои) на 10 .... пак при загрят двг и вкл. парно само
на 1-степен
Това ми се случва често в последните дни!
Двигателя започна да се включва доста по-често въпреки ,че нарочно спирам консуматорите
а навън не е толкова студено пак казвам

В понеделник правих някакъв безплатен ъпдейт по програма на Тойота -“Препрограмиране на блока
за управление на мощността на хибридната система”!
Дали пък от тоя ъпдейт нещо се е променила работата на цялата система.
Разхода също ми скочи(не с много , но виждам че е нагоре).
Аз ли нещо си въобразявам не мога да разбера. Някои ще кажат- ми то компютъра си преценава-
да така е , но по моята логика не е нормално при почти пълна батерия двигателя да ръмжи и скалата
да бие толкова често в 10-ката!
Или пък скалата де не е толкова точна като моментен разход и тя да ме обърква?

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 24 Дек 2020 21:59
от Krachunov
освен батерия има много други неща поради които да работи двигателя. Темп, на масло и тн

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 25 Дек 2020 11:36
от xtratime
Привет и Честита коледа на всички, бъдете живи и здрави.
Колега, Chuk Spleskanovski, от снимката, която виждам, мога да кажа, че според схемата, в този момент ДВГ не работи,в момента задвижването става от батерията.Понякога и при мен се е случвало ДВГда изгасне но EV да светне малко по-късно,както и скалата за разхода да показва,че ДВГ консумира гориво.Аз не виждам нищо нередно в това.Относно ъпдейта, той трябва да подобри цялостната работа на хибридната система, но мисля,че му трябва някакво време за адаптация.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 25 Дек 2020 20:10
от Chuk Spleskanovski
Когато на скАлата има черти означава ,че двигателя работи.На схемата с колата показва ,че се движи на батерия.
Мисля ,че донякъде открих "проблема":
Когато ми направиха впечатление гореизброените "аномалии" :D с често стартиране на двг колата я карах на EkoMode,който е доста "куц" за междуградско каране. Куц.куц дотолкова, че колата е мудна и трябва с малко повечко газ да се кара следователно по-често ще се пуска ДВГ. И излезнах до извода,че е по-добре на такъв път(междуградски) да се кара
на режима от колата (не знам какъв е) стандартен или каквото и да е. Без режим така да се каже
На магистрала - PWR Mode ,едва ли не задължително.
В града на задръствания EcoMode ще е чуден
Това е мое мнение разбира се и аз виждам нещата така.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Дек 2020 19:19
от BOz
Бутона за режим няма отношение толкова към въпроса ти.
Когато напълниш батерията на макс, системата се чуди как да я смъкне, дори и чрез използване на ДВГ-то.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Дек 2020 22:49
от Hursa
А каква е скоростта на автомобила, когато е снето показаното.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 28 Дек 2020 14:09
от Chuk Spleskanovski
BOz написа: 27 Дек 2020 19:19 Бутона за режим няма отношение толкова към въпроса ти.
Когато напълниш батерията на макс, системата се чуди как да я смъкне, дори и чрез използване на ДВГ-то.
Принципно да,но колата се движи на батерия ,защо и двг да я разтоварва!?
Не знам BOz за режимите,но преди малко карах на Eco и пак чертичките на скалата си бият в 10-ката почти постоянно..
Hursa написа: 27 Дек 2020 22:49 А каква е скоростта на автомобила, когато е снето показаното.
Ами на снимката около 40-50 мисля ,но аз съм я дал просто за пример (движеща пълна батерия и работещ двг)

Аз не мога да променя нищо в показателите и по компютъра, просто си говориме ,да си имаме тема на разговор :D :whistle:

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 28 Дек 2020 14:34
от slowtraveler
Chuk Spleskanovski написа: 28 Дек 2020 14:09 Не знам BOz за режимите,но преди малко карах на Eco и пак чертичките на скалата си бият в 10-ката почти постоянно..
Сигурно просто не си осъзнал какво означава моментен разход..... :whistle:

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 28 Дек 2020 16:53
от Chuk Spleskanovski
Нарочно пуснах Eco-то на път където много леко се пипа газта и пак беше 8-10-8-10...
Точно заради моментния