Страница 55 от 83
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 19 Дек 2020 18:07
от Kiki
iovkito написа: ↑19 Дек 2020 16:30
Днес напълних поредния резервоар, 875км с 45,6 литра дизел, скука....
Сега ще ти надуят главата! Отвратителен дизелджия.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 19 Дек 2020 18:58
от iovkito
Е, всеки купува автомобил според нуждите. Не отричам предимствата на хибрида за градско шофиране, както и на дизела за извънградско.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 20 Дек 2020 09:01
от bigchicken
Ама пълниш догоре и засичаш

Аз започнах да пиша зареждания и километри покрай този форум, това трая точно един месец и до там. На всяко МПС оравя няколко засечки, за да проверя показанията на компа и толкова. На Дукатото не е повече от 100мл разликата (с 90 литра резервоар толкова точност

), хибрида е абсолютно точен.
За извънградското... Още не съм решил за шума само... Дизеловата Тойота си беше шумна, хибрида е по тих дори и при ускорение. Дукатото обаче много приятно мърка... Определено извън града сякаш е по-добре усещането (за звука) от хибрида...
Вчера се наложи да карам Хюндай със старт стоп... Както и след тест драйва едно време-не знам дали се изключва, но не бих си го причинил! Да не говорим, колко неумна е системата в софийските задръствания. Ако подам газ в момента, в който гаси двигателя, се ошашква. Чака да спре да се върти коляновия вал, за да запали отново, което като усещане е отвратително! И през цялото време имам чувството, че всеки момент нещо ще се счупи покрай цялото това палене
Ама така е, човек опита ли електричка или хибрид на Тойота се разглезва
Вчера ходих да си вземата стоката от един склад. Там са само с Хиачета, търкалят ги основно из Софето... Цял ден си мислех колко ще е яко да са хибриди... Сякаш аз ги карам...

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 20 Дек 2020 12:36
от iovkito
Пълня винаги догоре и занулявам дневния километраж, за да се ориентирам за състоянието на колата. Ако не мина с половин резервоар 600км, нещо не е наред. Досега това не се е случвало.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 20 Дек 2020 15:45
от BOz
iovkito написа: ↑20 Дек 2020 12:36
Пълня винаги догоре и занулявам дневния километраж, за да се ориентирам за състоянието на колата. Ако не мина с половин резервоар 600км, нещо не е наред. Досега това не се е случвало.
А аз пък до сега никога не съм успявал да мина 600 км с половин резервоар с дизела. Е и с хибрида де.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 20 Дек 2020 16:02
от slowtraveler
► Виж съдържание
Офтопик
Аааа, с дизела съм изминавал над 1100км до светване на резервата (тя имаше още около 150км) - то май само с дизелака съм го правил този номер
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 20 Дек 2020 16:54
от Hursa
Дизела си е дизел

Икономичността му е безспорна.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 20 Дек 2020 17:42
от dracunculus
Това е факт! Особено на магистрала. НО все пак и това си е понякога разтегливо, просто защото си има типичните дизелови особености. Пример- баща ми си караше Ауриса от ден първи с само с премиум дизел и добавки. Определено като литри харчи по-малко от бензиновия аналог , но ако го сметнеш колко е дал за гориво (в БГ нафтата сигурно още е по-скъпа?) и добавки за целия си експлоатационен период....ами може и да е съпоставимо с бензинов двигател. Темата е многократно коментирана, всичко си е бая субективно и в някои случаи излиза така, в други- обратно


Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 20 Дек 2020 19:38
от bigchicken
► Виж съдържание
Аз следя кое колко гори, само защото нямам парички, а много обикаляме и трябва бързо да правя сметки за дистанцията и ще или няма да го бъде

От всичко, което съм имал, най-икономичана беше една Джета атмосферен дизел, след рова Фиат Уно 999 кубика, голям малък самолет, сега хибрида. Всъщност, май хибрида, щото другите не съм ги карал с КК на 140

Дизеловата Превия е далече от икономичност, бусокемпера не е по темата
Хибрида е бонбон. Може да отстъпи на дизеляк само на магистрала и то на някой Мерцедес... Карах една Е класа от 2001, 180 коня автомат... Това не искаше да стигне 5,5 разход. Хибрида е правил 6. С КК на 140 София-Сливен 5,8, обратно влезе в Софето на 6, което ще рече 6,2 на връщане
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 20 Дек 2020 23:48
от zi_zi_top
Всичко е относително! На Корола Е120 с 1CD-FTV 2,0 D4-D докато я карах аз градския разход беше средно 6 л./100 км, сега я кара жена ми и градския разход е 4,9 л/100 км. Да, от толкова икономично шофиране се задръсти всмукателния колектор, но след почистването си върви пак "на бургия".
Не забравяйте, че решаваща роля има задволанното устройство. По-старите членове на форума помнят Веско (Бог да го прости!), който на Lexus RX450h правеше 15 л/100 км извънградско.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 21 Дек 2020 10:41
от BOz
А аз станах скръндза. До сега като ми бийпне, че е време да сменям батерията в ключа за безключовото палене (как пък хем имам ключ, хем нямам не знам

) я сменях веднага. Сега реших да я изхарча докрай, за да видя колко време може да живее още. За сега от средата на ноември още бийпка. Ще видя до кога. Ако някой е пробвал нека сподели, за да не се "хабя" излишно.
slowtraveler написа: ↑20 Дек 2020 16:02
Аааа, с дизела съм изминавал над 1100км до светване на резервата
AA, това не се брои. На теория и аз съм го докарвал дизела до към 1250 км, ама до сега никога не са изписвани върху дисплея. Следователно нямаш изминати 600 км с половин резервоар.

Иначе теоретично
хибрида съм го докарвал и до към 1300 км, при 45 литров резервоар. Ама само теоретично.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 21 Дек 2020 12:06
от centil
BOz написа: ↑21 Дек 2020 10:41
А аз станах скръндза. До сега като ми бийпне, че е време да сменям батерията в ключа за безключовото палене (как пък хем имам ключ, хем нямам не знам

) я сменях веднага. Сега реших да я изхарча докрай, за да видя колко време може да живее още. За сега от средата на ноември още бийпка. Ще видя до кога. Ако някой е пробвал нека сподели, за да не се "хабя" излишно.

Аз я държах около 6 месеца след като почнада бийпка.
BOz написа: ↑21 Дек 2020 10:41
slowtraveler написа: ↑20 Дек 2020 16:02
Аааа, с дизела съм изминавал над 1100км до светване на резервата
AA, това не се брои. На теория и аз съм го докарвал дизела до към 1250 км, ама до сега никога не са изписвани върху дисплея.
Аз за точно 1000км заредих 39,8л дизел. Това беше като тествах Yaris 2020 и сравнявах с малолитражен дизел.
Иначе в историята ми имам:
1.020км с 42,6л
1.005км с 40л
1.046км с 41,8л
1.035км с 43,1л
1.051км с 43,6л
Едно от хубавите неща при дълги преходи е зареждането само в евро. Например като пътувам с кола към България, то междинното ми зареждане е или в Австрия (около Виена, границата с Унгария) или в Словакия (Братислава). Така не ми се налага да плащам в други валути - форинти, леи, динари, куни и т.н.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 21 Дек 2020 12:37
от WoLF
BOz написа: ↑21 Дек 2020 10:41
До сега като ми бийпне
Моята не е бийпкала, но от година не хваща като хората (някой път се налага да се доближа на по-малко от 2 метра и обесмислям дистанционното)

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 21 Дек 2020 15:26
от slowtraveler
► Виж съдържание
Офтопик
BOz написа: ↑21 Дек 2020 10:41
AA, това не се брои. На теория и аз съм го докарвал дизела до към 1250 км, ама до сега никога не са изписвани върху дисплея.
При мен изписани на дисплея изминати до светване на лампата над 1100км т.е. около 560км с половин резервоар, и останала цяла резерва, която трябва да покрие още над 100км спокойно каране...
В реалност (конкретния случай) - оставащи около 13 литра (според зареденото гориво), при изписани 'оставащи' над 150км (пробвани - изминава и повече, ама на дизела не смея да пробвам колко)...
Многократно изминавани над 1000км до светване, но над 1100 - не чак толкова често... Иначе на теория би трябвало да мога да врътна над 1400км с резервоар, ама никога не ми се е случвало
Е - да, има си уловка - като отидеш да зареждаш и те мислят за ТИР и ходят да проверяват пистолета да не разлива някъде горивото
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 21 Дек 2020 15:37
от BOz
Уловка няма. Ясно, че става въпрос за Джипа ти, където резервоара му е сигурно 90-100 литра.
Ама и факт, че нямаш 1200 км. изписани, за да кажеш, че имаш 600 км с половин резервоар. Предвиждане на база статистика не се брои, както казах.
Иначе току що се връщам от дизелостанцията. Изминах над 600 км... ама с цял резервоар. Или по-точно със 67.48 литра гориво съм изминал 719.7 км. за 32 часа, 12 минути и 56 секунди.
