
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Митхат
Petar555
Митхат
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от yasen_O » 09 Сеп 2019 17:20
Здравейте,
От една година карам Тойота Ярис 2006 г. Д4Д с ММТ кутия, която закупихме от наша позната. Малко преди покупко-продажбата тя беше сменила съединителя поради така познатата ситуация с въпросната грешка (изключване от предавка и светване на гадната лампа). От тогава колата е изминала около 20 хил. км. Като цяло колата е в перфектно състояние, включително и смяната на предавките, която се случва по задоволителен за моя стил на шофиране начин (с малки изключения понякога, когато се бави да превключи от 2ра на 3та, но като задържа оборотите сменя). Нямал съм никакви проблеми с изключение на два пъти, когато скоростната кутия освободи, за които искам да попитам по-опитните тук. Първият път беше на магистралата, в момент на много натоварен трафик на излизане от София, когато колоната се движеше много бавно по нагорнище, поради което предавките се сменяха от първа на втора и обратно няколко пъти, докато в един момент колата премина на N от само себе си, без да свети никаква лампа и не искаше да включи на предавка. Загасих я за няколко минути, след което се оправи и не ми беше създавала никакви проблеми (може би още няколко 3 4 хил. км.) до втория път. Отдадох случката на ситуацията, като си обясних, че може би кутията се е пренатоварила и е предизвикала някаква защита. Вторият път беше онзи ден в събота и беше доста по-плашещ, защото колата освободи от 5-та предавка при нормално движение с 90 км/час и ме спаси единственото отбивката, която беше наблизо. Отново не светна никаква лампа, а просто колата освободи и не пожела да включи на предавка. Отново я загасих за 2 минути и се оправи и не създаде никакъв проблем по пътя ми на обратно. Довечера ще проверя в кварталния сервиз, дали разполагат със софтуера и ще споделя информация за грешките. Но бих искал да чуя и мнение от вече преминалите през този път.
Благодаря!
От една година карам Тойота Ярис 2006 г. Д4Д с ММТ кутия, която закупихме от наша позната. Малко преди покупко-продажбата тя беше сменила съединителя поради така познатата ситуация с въпросната грешка (изключване от предавка и светване на гадната лампа). От тогава колата е изминала около 20 хил. км. Като цяло колата е в перфектно състояние, включително и смяната на предавките, която се случва по задоволителен за моя стил на шофиране начин (с малки изключения понякога, когато се бави да превключи от 2ра на 3та, но като задържа оборотите сменя). Нямал съм никакви проблеми с изключение на два пъти, когато скоростната кутия освободи, за които искам да попитам по-опитните тук. Първият път беше на магистралата, в момент на много натоварен трафик на излизане от София, когато колоната се движеше много бавно по нагорнище, поради което предавките се сменяха от първа на втора и обратно няколко пъти, докато в един момент колата премина на N от само себе си, без да свети никаква лампа и не искаше да включи на предавка. Загасих я за няколко минути, след което се оправи и не ми беше създавала никакви проблеми (може би още няколко 3 4 хил. км.) до втория път. Отдадох случката на ситуацията, като си обясних, че може би кутията се е пренатоварила и е предизвикала някаква защита. Вторият път беше онзи ден в събота и беше доста по-плашещ, защото колата освободи от 5-та предавка при нормално движение с 90 км/час и ме спаси единственото отбивката, която беше наблизо. Отново не светна никаква лампа, а просто колата освободи и не пожела да включи на предавка. Отново я загасих за 2 минути и се оправи и не създаде никакъв проблем по пътя ми на обратно. Довечера ще проверя в кварталния сервиз, дали разполагат със софтуера и ще споделя информация за грешките. Но бих искал да чуя и мнение от вече преминалите през този път.
Благодаря!
yasen_O
Petar555
yasen_O
Митхат
Petar555
-
- Мнения: 571
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Petar555 » 09 Сеп 2019 21:58
Ако искате аз мога да ви направя диагностика.yasen_O написа: ↑09 Сеп 2019 17:20 Здравейте,
От една година карам Тойота Ярис 2006 г. Д4Д с ММТ кутия, която закупихме от наша позната. Малко преди покупко-продажбата тя беше сменила съединителя поради така познатата ситуация с въпросната грешка (изключване от предавка и светване на гадната лампа). От тогава колата е изминала около 20 хил. км. Като цяло колата е в перфектно състояние, включително и смяната на предавките, която се случва по задоволителен за моя стил на шофиране начин (с малки изключения понякога, когато се бави да превключи от 2ра на 3та, но като задържа оборотите сменя). Нямал съм никакви проблеми с изключение на два пъти, когато скоростната кутия освободи, за които искам да попитам по-опитните тук. Първият път беше на магистралата, в момент на много натоварен трафик на излизане от София, когато колоната се движеше много бавно по нагорнище, поради което предавките се сменяха от първа на втора и обратно няколко пъти, докато в един момент колата премина на N от само себе си, без да свети никаква лампа и не искаше да включи на предавка. Загасих я за няколко минути, след което се оправи и не ми беше създавала никакви проблеми (може би още няколко 3 4 хил. км.) до втория път. Отдадох случката на ситуацията, като си обясних, че може би кутията се е пренатоварила и е предизвикала някаква защита. Вторият път беше онзи ден в събота и беше доста по-плашещ, защото колата освободи от 5-та предавка при нормално движение с 90 км/час и ме спаси единственото отбивката, която беше наблизо. Отново не светна никаква лампа, а просто колата освободи и не пожела да включи на предавка. Отново я загасих за 2 минути и се оправи и не създаде никакъв проблем по пътя ми на обратно. Довечера ще проверя в кварталния сервиз, дали разполагат със софтуера и ще споделя информация за грешките. Но бих искал да чуя и мнение от вече преминалите през този път.
Благодаря!
Petar555
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Deviant » 11 Сеп 2019 18:36
Здравейте карам Т25 фейслифт бензин 1.6 ръчна скоростна кутия. От няколко дена ми се чува един шум като вкарвам на първа скорост, един специфичен звук като от не смазана врата, тънък и къс "хъъц". Сякаш желязо се търка в желязо. Преди 1200 км смених масло на скоростната кутия в Тойота, понеже колата удари 140 хил км. Според вас трябва ли да ме притеснява нещо. Не го бях чувал досега, чува се само когато ми е отворен прозореца или не слушам музика. Благодаря!
Deviant
biro
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Deviant » 13 Сеп 2019 16:12
Трябва да погледна фактурата, но мисля 75W90. Но не пише марката, доколкото зная вече маслата са на Тойота. Но два дена не го чувам това скръцване, след като пуснах темата сякаш се уплаши..

Deviant
-
- Мнения: 571
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Petar555 » 13 Сеп 2019 21:08
Колега Фандъков, какво стана с актуатора? Оправихте ли го?
Petar555
- Митхат
- Мнения: 3828
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 47 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Митхат » 13 Сеп 2019 22:12
Понеже и вала е шлайфан няма как да се върне на втулки,сложихме втори лагер и дистанционни шайби 2 броя за корекция на аксиалният луфт.
Стегнахме всичко и инициализацията мина,сега работи да видим до кога.Но няма драма .
Стегнахме всичко и инициализацията мина,сега работи да видим до кога.Но няма драма .

Митхат
-
- Мнения: 571
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Petar555 » 14 Сеп 2019 07:11
Т.е. преместихте контактното петно между зъбния сектор и червяка?
Аз съм опитвал този номер, но при много износени зъби се получава "хрупане" при движението.
Има ли достатъчно място за два лагера?
Аз съм опитвал този номер, но при много износени зъби се получава "хрупане" при движението.
Има ли достатъчно място за два лагера?
Petar555
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта