Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувай отговор
Аватар
zorbata
Мнения: 375
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 56 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от zorbata » 28 Май 2025 21:05

BOz написа: 23 Май 2025 23:17 Значи имам за цел да вляза в 7-те, някой ден.
Гледай си кефа и не се занимавай с глупости. Честито.
caryЦар

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6247
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 353 пъти
Получена  благодарност: 384 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от slowtraveler » 28 Май 2025 21:17

Крайно време е да се реализира идеята ми за апликация, която да ти подсказва с каква скорост да се движиш за да стигнеш най-бързо с електричка :) Ама трябва доста обратна информация за разход и скорост по маршрута, възможности и текущо зареждане на автомобила и т.н. и т.н. tooth.gif
Вероятно Уейз могат да съберат тази статистическа информация :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4557
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 211 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от BOz » 28 Май 2025 23:05

slowtraveler написа: 28 Май 2025 21:17 Крайно време е да се реализира идеята ми за апликация, която да ти подсказва с каква скорост да се движиш за да стигнеш най-бързо с електричка
Леко разтегливо е това, но има такава апликация.
https://abetterrouteplanner.com
В нея си задаваш каква ти е колата, с каква батерия, начален заряд, на какъв заряд си склонен да си до зарядна станция и до крайната точка, и ти изчислява на коя станция да спреш, и точно колко да заредиш.
Да, не ти казва, че ако караш със 70 вместо с 90 и харчиш по-малко, което е по-далавера от това да висиш 5 минути повече на зарядната станция. Ама туй то. Защото ако се вкара такава логика, то става прекалено изтъняване на минути, което самото движение ще ти даде по-голяма грешка в изчислението.
zorbata написа: 28 Май 2025 21:05
BOz написа: 23 Май 2025 23:17 Значи имам за цел да вляза в 7-те, някой ден.
Гледай си кефа и не се занимавай с глупости. Честито.
Точно това правя и това ми доставя удоволствие. Всеки луд с номера си. tooth.gif
Разход на електричарка -> Изображение
Разход на хибрид -> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6247
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 353 пъти
Получена  благодарност: 384 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от slowtraveler » 29 Май 2025 08:56

BOz написа: 28 Май 2025 23:05 Да, не ти казва, че ако караш със 70 вместо с 90 и харчиш по-малко, което е по-далавера от това да висиш 5 минути повече на зарядната станция.
Това имах предвид tooth.gif :thumbsup: То висенето по зарядни доколкото съм чувал не е 5 минути :)
А ако успее да ти предложи оптимален профил на пътуването - при 500км може да спестиш и над час предполагам (с идеята да си с произволен остатък при пристигане - дори и да е 0% - това не те притеснява ако имаш зарядно там) :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4557
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 211 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от BOz » 29 Май 2025 10:48

А бе няма да е толкова разликата, че да си заслужава инвестицията. За територията на България я спести 10 минути общо, я не.
С колега от София до Добрич се стига с 14 минути зареждане, карайки малко над ограниченията.
Ако караш по-бавно, за да спестиш енергия, колко от тези 14 минути би спестил. Дори да изкривим време-пространството и с по-ниска скорост да стигнеш за същото време, пак би спестил макс 14 минути. tooth.gif
По-важно в случая, което прави въпросния апп, е да ти каже кога да зареждаш, за да хванеш по-голямата крива (възможност) за заряд на автомобила, а не да зареждаш в диапазон на по-бавно зареждане на батерията.
Разход на електричарка -> Изображение
Разход на хибрид -> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6247
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 353 пъти
Получена  благодарност: 384 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от slowtraveler » 29 Май 2025 14:24

BOz написа: 29 Май 2025 10:48 С колега от София до Добрич се стига с 14 минути зареждане, карайки малко над ограниченията.
Много добре - ако наистина е така - супер и наистина няма смисъл от 'тънки сметки' :)...
П.С. Предполагам по магистралата е доста под ограниченията :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
biro
Мнения: 2805
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 123 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от biro » 29 Май 2025 14:44

На магистрала винаги карам с ограниченията или малко от горе и изобщо не ми дреме дали пише ЕА на номера. Наскоро пътувах Русе Каварна, тръгнах с 95% батерия. На връщане от Каварна заредих на Хюндай Варна от 25% до 65% за 19 минути докато изям 1 дюнер. След това със 150-160 по магистралата стигнах в Русе на 14%. Оставих колата да се зарежда в гаража. Страншно много време съм спестил от висене по бензиностанции чрез зарежданията нощем в гаража докато спя tooth.gif
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
BOz
Мнения: 4557
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 211 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от BOz » 29 Май 2025 14:47

slowtraveler написа: 29 Май 2025 14:24 П.С. Предполагам по магистралата е доста под ограниченията
По магистралата се кара със 135-145 км/ч, а между Търговище и Варна - 145-150 км/ч.
Разход на електричарка -> Изображение
Разход на хибрид -> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6247
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 353 пъти
Получена  благодарност: 384 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от slowtraveler » 29 Май 2025 23:51

biro написа: 29 Май 2025 14:44 Страншно много време съм спестил от висене по бензиностанции чрез зарежданията нощем в гаража докато спя
Е, това е издребняване :) Дали съм смятал колко време съм спестил от зареждане за 5 минути на 600 или 1400км, вместо всяка вечер да губя по минути за да включвам контакти ppp.gif
Но общо взето - явно технологията се подобрява... Въпреки, че за дълъг път все още не бих избрал електричка - ще чакаме прогрес в батериите и зарежданията :) Само да има ток де tooth.gif
BOz, да, добре изглежда ако за 450км сте зареждали само веднъж при такова темпо... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Тинк
Мнения: 184
Регистриран на: 28 Авг 2016 09:39
Местоположение: България
Автомобил: Авенсис Т25
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от Тинк » 30 Май 2025 08:48

biro написа: 29 Май 2025 14:44 Страншно много време съм спестил от висене по бензиностанции чрез зарежданията нощем в гаража докато спя tooth.gif
Сигурно вече си спестил и хилядарка от смяна на маслото.
И още хилядарка от безплатното паркиране. :thumbsup:
Да помечтае малко е дошъл човек на тоя свят.

Аватар
BOz
Мнения: 4557
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 211 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от BOz » 02 Юни 2025 17:52

Като интересено наблюдение до този момент е това, че на компресора за климатика минималната стойност на консумация при охлаждане му е 270 Вата. Ако трябва да слезе под тази стойност, просто се изключва. И когато трябва да рабори в ненатоварен режим, като днес, когато температурите са още в 20-те градуса, работи често в он/офф режим. И реално колата консумира повече енергия за бордовата електроника, вместо за охлаждането. Като пример за 30 км разстояние:
Изображение
Ъпдейтнах и системата, като се отстрани един доста дразнещ бъг с постоянно нулиране на задаването на нощната тарифа за зареждане.
Вчера от разходката до Перник и обратно, даде среден разход от 9.7 Квтч, което за 56 километра ми "изхарчи" 93 стотинки. Доволно. tooth.gif
Разход на електричарка -> Изображение
Разход на хибрид -> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта