Гледай си кефа и не се занимавай с глупости. Честито.
Електрически коли, но Не от TOYOTA
- zorbata
- Мнения: 375
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 56 пъти
- Получена благодарност: 74 пъти
- slowtraveler
- Мнения: 6247
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 353 пъти
- Получена благодарност: 384 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Крайно време е да се реализира идеята ми за апликация, която да ти подсказва с каква скорост да се движиш за да стигнеш най-бързо с електричка
Ама трябва доста обратна информация за разход и скорост по маршрута, възможности и текущо зареждане на автомобила и т.н. и т.н. 
Вероятно Уейз могат да съберат тази статистическа информация


Вероятно Уейз могат да съберат тази статистическа информация

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4557
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 211 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Леко разтегливо е това, но има такава апликация.slowtraveler написа: ↑28 Май 2025 21:17 Крайно време е да се реализира идеята ми за апликация, която да ти подсказва с каква скорост да се движиш за да стигнеш най-бързо с електричка
https://abetterrouteplanner.com
В нея си задаваш каква ти е колата, с каква батерия, начален заряд, на какъв заряд си склонен да си до зарядна станция и до крайната точка, и ти изчислява на коя станция да спреш, и точно колко да заредиш.
Да, не ти казва, че ако караш със 70 вместо с 90 и харчиш по-малко, което е по-далавера от това да висиш 5 минути повече на зарядната станция. Ама туй то. Защото ако се вкара такава логика, то става прекалено изтъняване на минути, което самото движение ще ти даде по-голяма грешка в изчислението.
Точно това правя и това ми доставя удоволствие. Всеки луд с номера си.

Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6247
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 353 пъти
- Получена благодарност: 384 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Това имах предвид



А ако успее да ти предложи оптимален профил на пътуването - при 500км може да спестиш и над час предполагам (с идеята да си с произволен остатък при пристигане - дори и да е 0% - това не те притеснява ако имаш зарядно там)

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4557
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 211 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
А бе няма да е толкова разликата, че да си заслужава инвестицията. За територията на България я спести 10 минути общо, я не.
С колега от София до Добрич се стига с 14 минути зареждане, карайки малко над ограниченията.
Ако караш по-бавно, за да спестиш енергия, колко от тези 14 минути би спестил. Дори да изкривим време-пространството и с по-ниска скорост да стигнеш за същото време, пак би спестил макс 14 минути.
По-важно в случая, което прави въпросния апп, е да ти каже кога да зареждаш, за да хванеш по-голямата крива (възможност) за заряд на автомобила, а не да зареждаш в диапазон на по-бавно зареждане на батерията.
С колега от София до Добрич се стига с 14 минути зареждане, карайки малко над ограниченията.
Ако караш по-бавно, за да спестиш енергия, колко от тези 14 минути би спестил. Дори да изкривим време-пространството и с по-ниска скорост да стигнеш за същото време, пак би спестил макс 14 минути.

По-важно в случая, което прави въпросния апп, е да ти каже кога да зареждаш, за да хванеш по-голямата крива (възможност) за заряд на автомобила, а не да зареждаш в диапазон на по-бавно зареждане на батерията.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6247
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 353 пъти
- Получена благодарност: 384 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Много добре - ако наистина е така - супер и наистина няма смисъл от 'тънки сметки'

П.С. Предполагам по магистралата е доста под ограниченията

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- biro
- Мнения: 2805
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
На магистрала винаги карам с ограниченията или малко от горе и изобщо не ми дреме дали пише ЕА на номера. Наскоро пътувах Русе Каварна, тръгнах с 95% батерия. На връщане от Каварна заредих на Хюндай Варна от 25% до 65% за 19 минути докато изям 1 дюнер. След това със 150-160 по магистралата стигнах в Русе на 14%. Оставих колата да се зарежда в гаража. Страншно много време съм спестил от висене по бензиностанции чрез зарежданията нощем в гаража докато спя 

C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- BOz
- Мнения: 4557
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 211 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
По магистралата се кара със 135-145 км/ч, а между Търговище и Варна - 145-150 км/ч.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6247
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 353 пъти
- Получена благодарност: 384 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Е, това е издребняване


Но общо взето - явно технологията се подобрява... Въпреки, че за дълъг път все още не бих избрал електричка - ще чакаме прогрес в батериите и зарежданията


BOz, да, добре изглежда ако за 450км сте зареждали само веднъж при такова темпо...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 184
- Регистриран на: 28 Авг 2016 09:39
- Местоположение: България
- Автомобил: Авенсис Т25
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Сигурно вече си спестил и хилядарка от смяна на маслото.
И още хилядарка от безплатното паркиране.

Да помечтае малко е дошъл човек на тоя свят.
- BOz
- Мнения: 4557
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 211 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Като интересено наблюдение до този момент е това, че на компресора за климатика минималната стойност на консумация при охлаждане му е 270 Вата. Ако трябва да слезе под тази стойност, просто се изключва. И когато трябва да рабори в ненатоварен режим, като днес, когато температурите са още в 20-те градуса, работи често в он/офф режим. И реално колата консумира повече енергия за бордовата електроника, вместо за охлаждането. Като пример за 30 км разстояние:

Ъпдейтнах и системата, като се отстрани един доста дразнещ бъг с постоянно нулиране на задаването на нощната тарифа за зареждане.
Вчера от разходката до Перник и обратно, даде среден разход от 9.7 Квтч, което за 56 километра ми "изхарчи" 93 стотинки. Доволно.
Ъпдейтнах и системата, като се отстрани един доста дразнещ бъг с постоянно нулиране на задаването на нощната тарифа за зареждане.
Вчера от разходката до Перник и обратно, даде среден разход от 9.7 Квтч, което за 56 километра ми "изхарчи" 93 стотинки. Доволно.

Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта