Страница 54 от 83
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 16 Дек 2020 14:49
от bigchicken
За спирането говоря. Карането държа да ми е кеф

Но спирането не ми е проблем да го правя както и да е, та защо да не е с максимална регенерация
Идеята е, че поняога си мисля, че усещам кога се задейства хидравликата, в началото беше по-осезаемо, дори пооплюх Тойота, сега вече ми се размива, явно съм свикнал. Но пък не съм и сигурен дали е това... Иначе предполагам, че трябва да е максимално интензивно до тази граница?
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 16 Дек 2020 15:15
от Hursa
Максимална регенерация, като самоцел - не би ви дала много (не и шофиране с "максимална" икономичност). Над определена интензивност на спирането - накладките се задействат, ако можете да усетите тази граница, много малко над нея би трабвало да е максимума на регенерацията. За съжаление, дори при много мощни ел автомобили, ел мощността генерирана при регенеративно спиране е много малка, до десетки пъти по-малка от мощността на ел машините им. И това при ел автомобили, батериите на които могат да се зареждат при мощности до 500 (дори до 800 кВт). (Поне според съмнителната рекламна документация на производителите.)
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 16 Дек 2020 15:41
от Enwor
Да допълня, може би, въпроса на bigchicken - някой правил ли е сравнение каква е разликата дали ще се спира 30м с по-ниско ниво на рекуперация или 10м с най-високото. Още не съм успял да закача Хибрид асистант-а да видя стойностите на мин-макс за рекупериране и за това питам. От въпроса на Wolf, подозирам че има подобна информация/статистика.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 16 Дек 2020 16:14
от Hursa
► Виж съдържание
Предполагам, че коментара на Wolf - е за това, че "максималната" икономичност ще се постигне, ако въобще не се ползва при спирането и регенерация - ако се оползотвори инерцията на автомобила, единствено за преодолява на максимално разстояние.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 16 Дек 2020 17:25
от BOz
Enwor написа: ↑16 Дек 2020 15:41
Да допълня, може би, въпроса на bigchicken - някой правил ли е сравнение каква е разликата дали ще се спира 30м с по-ниско ниво на рекуперация или 10м с най-високото.
Сравнение на каква разлика, че не схващам какво се търси.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 16 Дек 2020 19:57
от bigchicken
Предполагам, че перифразира моя въпрос. Тоест, наближавам червен светофар, газта е отпусната, колата е по инерция, но неминуемо трябва и да се спре. Дали по-отрано с по малко спирачно усилие, или по-отблизо с по-интензивно спиране. В рамките на незадействането на спирачките. Ако може да го усети човек. Аз преди го усещах, рязко ставаше по-грубо спирането. Както казах, не очаквах да е така осезаемо. Сега някак не го усещам
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 16 Дек 2020 20:35
от WoLF
Ако няма коли спираш със средно усилие по-дълго време, ако има коли карай си колата нормално

Разликата не е огромна, но добиваш гордо чувство, че можеш да правиш нещо различно
Hursa написа: ↑16 Дек 2020 16:14
Предполагам, че коментара на Wolf
Така е - подпитвах колегата да разбера какъв резултат гони реално...
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 16 Дек 2020 21:48
от bigchicken
Резултат... Иска ми се поне нещо, карайки хибрид, да го направя като за хибрид

Че сега се сетих, че никога не съм включвал и еко модето

Качих се на Субарото на един приятел, разменихме си колите за 2-3 километра. 150 коня атмосферен бензин, не знам каква им е кубатурата на Форестърите сега. От ниските обороти усещане аха като за голям мотор с голям въртящ момент. Подаваш малко повече газ и не реагира. Еко режим, спънат като с откачено жило на газта... Днес пробвах на хибрида, ами по-не се усеща. Май ще го оставя така в града, въпреки, че точно този сезон въобще не предразполага към следене на разхода. От 4 до 11 се разхожда разхода за различните трипове

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 17 Дек 2020 09:47
от nicktodorov
Аз лично, без никакви претенции за обективност и правилност на твърденията ми, съм забелязал, че в града ми е по-комфортно да карам в Еко режима. Защото педала на газта е по-малко чувствителен и имам по-голям диапазон на натискане докато все още съм в EV сектора (върви на ток преди да запали и двигателя). Някак по-лесно без супер малки и прецизни движения на десния крак мога да дозирам ускоренията и да държа колата където искам в скалата.
Навън или когато наистина бързам за някъде съм на нормален - тогава пък тази мудност на газта ми пречи и нещата се обръщат на 180 градуса.
Спортния съм го пробвал 1-2 пъти и не открих да има осезаема разлика спрямо нормалния. Поне не и в нормални ежедневни ситуации. Да беше автомобил със някаква спортна насоченост, да кажеш, че това е за каране на писта...Ама баш хибрид не го виждам в такава светлина...та не знам за какво е изобщо...
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 17 Дек 2020 10:16
от Enwor
Аз съм забелязал, че спортният режим намалява доста мудността за развъртането на двигателя, в него реагира доста по-рязко и бързо на педала. Допълнително и волана се втвърдява, но нищо повече.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 17 Дек 2020 10:31
от WoLF
В спортен би трябвало да не жали заряда в батерията и да дава повече и от двата вида задвижване...
За такава кола обаче съм на мнението на Тодоров - ако изпаднете в необходимост да сте на спортен често, имате или проблем с начина на каране или с избраната кола

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 19 Дек 2020 10:30
от Krachunov
Enwor написа: ↑17 Дек 2020 10:16
Аз съм забелязал, че спортният режим намалява доста мудността за развъртането на двигателя, в него реагира доста по-рязко и бързо на педала. Допълнително и волана се втвърдява, но нищо повече.
Точно това и аз забелязах. При нормал, има половин секунда лаг, когато настъпиш до долу...например при включване в голям път. Със спорта, го няма. Общо взетомсамо тогава ползвам спорт. За волана не мога да кажа дали става по твърд
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 19 Дек 2020 11:01
от bigchicken
Откакто няма копчета до скоростния лост нищо не превключвам. Кой ще рови из менютата!
На спорт не съм карал, една година си седи на нормал. От оня ден тествам екото в града. Не е прекалено досадно. Има осезаема липса на реакция при леко натискане, като има нужда просто се настъпва малко повече и пак влиза с вратите в завоя
► Виж съдържание
Това в кръга на шегата, но децата много обичат на един определен 90 градусов ляв завой, в който влизам с 15 км/ч, да подам газ със завъртането на волана. Ама ЕСП разваля всичко. Между другото, след 27 години шофиране без никакви помощни, доста и без АБС, сега рискувам да направя беля заради електрониките. Аз реагирам идея по-рано инстиктивно и към това се добавя действието на системите и ми се обръща стомаха понякога. Още на първия тест драйв на Ярис щях да го метна от булевард Брюксел

С тоя ляв завой същата работа. Колата тръгва леко, аз си насуквам волана, ако трябва отпускам и леко газта и в същия момент стабилизиращата обърква всичко!

Не се оплаквам де, на хубавото се свиква, раздвам се, че не губя тренинг и за нормално каране
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 19 Дек 2020 16:11
от Kiki
Май хибридите ще си останат най-рационални и скоро няма да има бум на електроавтомобилите.
https://auto.blitz.bg/novini/prezidentt ... romobilite
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 19 Дек 2020 16:30
от iovkito
При тези цени на електромобилите, по-добре да се кара ДВГ/хибрид и остатъка от парите да се вложи в нещо друго. Аз вече се притеснявам, че ще остарея докато се счупи нещо по тези тойоти и няма да мина на по-нова технология, но каквото такова... Днес напълних поредния резервоар, 875км с 45,6 литра дизел, скука....