Идиотите на пътя...
Публикувано на: 03 Окт 2019 11:40
Проследих спора за това дали масата на автомобила има значение за аквапланинга, който мисля е много полезен за всички (макар и ожесточенslowtraveler написа: ↑28 Сеп 2019 20:18 В извода от изследването пише:
It is found that the hydroplaning speed increases with increasing tire pressure, increasing load and decreasing water-film thickness.
Установено е, че скоростта на аквапланингсе увеличава при увеличаването на налягането (често срещано при по-тежки 'асфалтови' автомобили), увеличаване натоварването върху гумата (т.е. при по-тежък автомобил)

Не бих подкрепил нито BOz, нито slowtraveler в спора, тъй като според мен и двамата са в грешка

Единия твърди, че масата не е от значение, което не е вярно, а другия твърди че по-тежкия автомобил е по-безопасен при аквапланинг, което също е грешно.
Не разбирам защо никой до сега не направи аналогия с плаването на корабите? Кога един кораб плава и кога потъва? Кога един автомобил плава (аквапланинг) и кога не?
Разбира се че масата е от значение, но тя е само част от уравнението. Важно е и какво количество вода се налага да изтласка (а и не само).
Извода е, че масата има значение, НО това не означава че при по-тежък автомобил автоматично опастността е по-малка от на по-лек. Същото разбираме и от цитата на Bridgestone:
If we compare two vehicles equipped with the same size and type of tire, the heavier vehicle will have an advantage in resisting hydroplaning because there's greater force to displace water from under the tire’s footprint.
OK, но какво е сравнението, когато не са с едни и същи гуми (както би било в 99% от случаите)?