Мирослав Петков написа: ↑08 Авг 2024 21:52Alexandov_777,
От твоя модел на каране реших да надградя моя модел. Досега тръгвайки на дълъг път с пълна батерия, първите 10на км , карах на ток, за да има място за регенерация и после карах единствено и само в HV докато се прибера в дома. Тока в в батерията си остава относително константен, като го ползвах на другия ден за градско движение! Сега качвам трип, от Хисаря, през Шипка, Габрово,В.Търново и през Арбанаси до Горна Оряховица. Когато тръгнах от Хисаря имах ток в батерията за 40км! През пътуването ,където имах по голямо спускане, минавах от HV на EV mod , като регулирах скоростта на спускане със скоростния лост увеличавайки и намалявайки регенерацията, по възможност максимално малко да губя скорост от спиране с накладките! По баирите си карах в HV mod. От спускането през Шипка , успях да добавя от регенерацията 20км , от спускането през Арбанаси 5 км След спускането от Шипка реших да си похарча добавения ток, като го ползвах при лек наклон надолу или равно, така изминах максимални километри на ток , останалите участъци карах в HV . Така генерално пристигайки в къщи имах 37км остатъчен ток в батерията, т.е не похарчих наличния ми 40км в началото, а го оставих за ползване в града до края на деня!
Мисля ,че постигнатия разход е скандално нисък!
Силата на този автомобил е където имаш изкачвания и спускания за да използваш регенерацията. При спускането от Шипка, средния разход на бензин намалява, защото минаваш километри ,а двигателя не работи - плюс бонус 20км ток , който можеш да използваш след спускането в EV . Тоест пак не работи бензиновия двигател и още пада средния разход. Това хибридната Рав ка , няма как да го постигне!
Ако бях си издумкал и първоначалния ток, разхода сигурно щеше да е 3.5л/100.
Да обобщим, ако спусках Шипка в HV , колата нямаше да натрупа 20км от регенерацията, а най много 2-3 км. В този режим колата се старае да запази наличния ток константен! Тоест ако имате по- дълго спускане , минавайте в EV режим, за да позволите максимална регенерация, после изхарчете добавените километри в EV режим някъде в равни участъци (с ниска консумация KW/100км).
При магистрали и равни участътъци по целия път, това не може да се използва! Превръщате се в хибриден Рав , натоварен с 18kw -ва батерия!
Точно така е колега! Силата на автомобила е по баирите- нагоре мощно дърпа, надолу яко зарежда! Качвам три снимки от миналата седмица. Маршрут Пловдив-Белово-Юндола-Пирин Голф-Юндола-Белово-Пловдив вход северна част. На отиване към 6/100 разход, на връщане 3.4/100 и остатък 20 км. батерия, която запазих за трипа, който направих веднага Пловдив- Стара Загора- Пловдив. Към 30 км. рекуперирани от спускането на Юндола-Белово. Сефте разбрах, че има S1 предавка, мислих, че да до S2. По планините карах колкото позволява обстановката, като цяло възможно най-бързо. Не съл имал никога идея да карам икономично, напротив! На магистралата 200 км. в двете посоки, темпомат на 150, изпреварвания до 170 на места. Просто беше петък и в дясната лента не можеше въобще да се кара. Учудващо за мен, 100% магистрално каране, в около 30 км. в градовете, разход 7/100 с изчерпване на батерията на 100%.
► Виж съдържание
IMG_9680.png (209.73 KiB) Преглеждано 1910 пъти
IMG_9762.png (208.74 KiB) Преглеждано 1910 пъти
IMG_9681.png (185.84 KiB) Преглеждано 1910 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 09 Авг 2024 20:20
от Hursa
Двигателя не се пали, но се развърта от колелата - и именно той се чува, според мен. Разход показва нула, но оборотите на двг са високи, ако е на ниска "предавка", стигат до над 5000 (при королата). И колкото по значимо е развъртането, колкото по ниска е "предавката" - толкова е по значимо забавянето. Всъщност има ли оборотомер - по него може да се разбере. Ако е на 0, ясно - забавянето е от по-значима регенерация при превключване на ниска "предавка".
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 09 Авг 2024 20:47
от Мирослав Петков
Ако оборотомера е стрелката дето показва Еко и другите там простотии, при тази регенерация забива надолу към нулата!
Това ли и оборотомера ? Отива надолу в зоната на CARGE
Нямаме опция за оборотомер, това е само което са сложили Тойота
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 09 Авг 2024 20:56
от Hursa
Не, не е за съжаление. А тези с по-новата модификация, които са само с монитори - те дали не могат да превключат на оборотомер. И да внесат яснота.
пс Всъщност - при вас е монитор, няма ли настройка - да показва оборотомер.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 09 Авг 2024 22:06
от WoLF
По графиките из форума ще видите, че оборотомерите при хибридите са доста скучни - често държат продължително време еднакви обороти, които след време почваш да ги разпознаваш
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 09 Авг 2024 23:32
от Alexandov_777
Ако говорите за спусканията, не знам за какви обороти и двигатели става въпрос в EV mode…
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 09 Авг 2024 23:52
от WoLF
Ако батерията е пълна, двигателя разсейва генерираната енергия, за да не се усеща разлика в скоростта на спускането...
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 10 Авг 2024 08:32
от Hursa
В случая - батерията не е била пълна. И е много по-голяма, и може да отдава и да се зарежда ("безопасно" за батерията) дори с по-големи мощности по сравнение с мощностите и на трите мотор-генератора. Но в случа с това симулиране на предавки - мисля, че винаги се развърта двг, съответно колкото по-ниска, до толкова по-високи обороти. Така поне е при королата с двулитровия двигател (при по-старата, при по-новата са махнали тази функция, за съжаление). И докато при хибрида е нормално да прави само това, поради многократно по-малката батерия, която е с много по-малка енергоемкост, а в случая - по-важното е, че поради малкия си "размер" е многократно по-ограничена по мощност. То при плъгин хибрида можеше с това симулиране - при по-ниска "предавка" да увеличава регенерацията, вместо да развърта двг, поне в ел режим. (Всъщност може и да е така, но трябва да се "види" дали се върти двг, може с диагностичен модул като няма оборотомер, но има и други начини, май )
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 10 Авг 2024 08:51
от Ivo Varna
Hursa написа: ↑10 Авг 2024 08:32
трябва да се "види" дали се върти двг, може с диагностичен модул като няма оборотомер, но има и други начини, май )
Защо ви е оборотомер бе хора? Ако изкараш на мултимедията екрана за енергопотребление анимацията си го показва от ясно по-ясно кога кое работи или рекуперира според цвета. Та там се вижда и кога се намесва двигателя в схемата - в синьо, когато е още студен и в оранжево щом е топъл.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 10 Авг 2024 09:10
от Hursa
Там не показва, когато само се развърта двг, поне при королата, например когато се развърта за да защити мг1 от прекомерни обороти. Но пък винаги, като се превключи на по-ниска степен, показва че двг работи.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 10 Авг 2024 09:35
от Мирослав Петков
Е може ли да го направят да върти двигателя без запалване в цилиндрите? Да използват компресията за спирачка ли? Невярвам!
Ето какво намерих в нета, човека много добре го е обяснил:
Обърнете внимание в 7.30 минута на клипа е показана долната черта max на зоната CARGE ,къде е максималната сила на регенеративно спиране на електромотора и от там надолу се добавя спирането с накладките. От експеримента , човека казва че постига до 10-15 % повече регенеративно връщане в батерията с този стил на каране. Казва също в 13.30 минута че е неподходящо да се ползва превключването на по ниски предавки при запален бензинов мотор ,защото това водело до по-високи обороти и повече разход на бензин. Набляга на това да се ползва само в EV mod! Т.е. Никакъв двигател не се върти, а се ползва максималната регенеративна сила на електромотора, ако си достатъчно добър да га използваш!
Стрелката в зоната CARGE колкото е по надолу към чертата MAX ,толкова повече ток(енергия) постъпва в батерията, точка! Идеята е да се възползваш от това.
И си гледайте в огледалото за обратно виждане колата зад Вас! Че като гледах клипа , разбрах че не се включват спирачните светлини при регенеративнато спиране и някой да не се покачи отгоре Ви!
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 10 Авг 2024 10:30
от Ivo Varna
Мирослав Петков написа: ↑10 Авг 2024 09:35
Е може ли да го направят да върти двигателя без запалване в цилиндрите? Да използват компресията за спирачка ли? Невярвам!
Да така е - в цилиндрите не постъпва гориво. Това не е новост, така е и с много други коли както с ръчни така и с автоматични скорости. Това тук ми хареса - дано имам право да цитирам :
"Технически, такова спиране изглежда по следния начин. Когато педалът за газ се освободи, а колата е на скорост, дроселовата клапа на бензиновия двигател се затваря и горивото спира да се подава към цилиндрите. Във всмукателния колектор се получава силен вакуум, който потиска енергията на буталата. Автомобилът спира да ускорява и в зависимост от предавката започва плавно да намалява. Такова забавяне не може да се нарече ефективно на фона на забавянето със стандартните спирачки, но определено забавя колата и е в помощ на водача."
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 10 Авг 2024 10:34
от FearSoft
Че прочетете малко, тогава. При спускане по наклон, ДВГ на нормален автомобил работи като моторна спирачка, без да харчи грам гориво. Същото е при хибрида - при пълна батерия служи за подпомагане на спирането. С други думи - използва се компресията на цилиндрите за спиране. Подобна роля играе режим В на тези, които го имат.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 10 Авг 2024 10:55
от Monster
Ако не натискаш педала на газта не харчи гориво. Лошото е, че ако искаш да доускориш малко по наклона надолу и двигателят се е активирал, при натискане на газта се чува как и той се използва за ускоряването и съответно гори гориво. Затова и аз следвам стратегията, която Мирослав Петков описа, а именно - гледам при спусканията винаги да имам достатъчно ток за включване на EV режима и така знам, че колата ще се движи изцяло на ток, дори да ми се наложи в някакъв момент да натисна "газта" за доускоряване.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 10 Авг 2024 11:31
от Мирослав Петков
FearSoft написа: ↑10 Авг 2024 10:34
Същото е при хибрида - при пълна батерия служи за подпомагане на спирането. С други думи - използва се компресията на цилиндрите за спиране. Подобна роля играе режим В, на тези, които го имат.
Разликата от хибрида е, че батерията е малка там и много рано се налага спирането с компресията от мотора! При плъгина има много място и чак след напълването й , става като при хибрида!
Просто гледайте преди голямо спускане да държите батерията полупразна за да има място за зареждането й!
Тоест прекратява се спирането с електромотора за да се предпази батерията и започва спиране с компресията на двигателя. Излишно е да споменавам ,че мощността на електромотора на плъгина е 3-4 пъти по голяма и съответно регенеративнато спиране е в пъти по голямо от хибрида
Така го разбирам аз.