Страница 53 от 73
Идиотите на пътя...
Публикувано на: 27 Сеп 2019 17:04
от boyanmt
Еееех...този Jeep...!
Слоу може да е 100% рекламно лице.
Идиотите на пътя...
Публикувано на: 27 Сеп 2019 17:05
от BOz
slowtraveler написа: ↑27 Сеп 2019 16:56
За приуса - сам знаеш защо е така - по-високо налягане обикновено е свързано с по-малки деформации на гумата, по-малка контактна площ и от там - по-икономичено (и некомфортно) шофиране...
Нем, не позна. Е, може и да се познал де, ако така сметнеш. Не е заради икономията, а само заради деформацията на гумата, защото Приуса ми е с доста нископрофилни гуми, при които деформацията трябва да се държи в по-тесни граници. Същия Приус, но с нормалните 15" джанти си се кара като всички останали автомобили от този клас, които използват същия размер гуми. Демек важна е деформацията, а не икономията.
И пак бъркаш. Ако запазя налягането и се качат 400-те кила полезен товар, общата маса на автомобила става по-висока, но скоростта на аквапланинг ще остане същата. Това не схващаш от толкова постове назад.
Това е тъпо изказване, защото няма физическа обосновка.
Последно да те питам, понеже разбираш пилотите, самолетите и т.н. Я кажи те как смятат граничната скорост за поява на аквапланинг при излитане/кацане? Какво главно се променя във формулата и участва ли масата на самолета?
Идиотите на пътя...
Публикувано на: 27 Сеп 2019 17:07
от slowtraveler
BOz написа: ↑27 Сеп 2019 17:05
Ако запазя налягането и се качат 400-те кила полезен товар, общата маса на автомобила става по-висока, но скоростта на аквапланинг ще остане същата. Това не схващаш от толкова постове назад.
Дообре, вЕрвам ти, и няма въобще да повярвам на писаното от Бриджстон, собствения си опит, и обикновените физични закони
Както винаги - дори не четеш какво е писано от опонента ти....

Бояне, споменах го, защото не се срещат често автомобили с подобна маса, и само защото натрупаният опит с него, и с други автомобили, ми позволява да направя сравнение в поведението им, базирано на личен опит...
С що годе еднакво поддържани автомобили..
Дефакто с останалите автомобили съм достигал скоростта на аквапланинг при що годе еднакви условия, докато джипа ме изненадваше - не помръдваше на места, на които очаквах (на базата на натрупания опит с други автомобили), да изплува в аквапланинг. Това абсолютно не означава, че е имунизиран от аквапланинг. Просто явно скоростта му на аквапланиране е по-висока, и затова потърсих обяснение...
Идиотите на пътя...
Публикувано на: 27 Сеп 2019 17:15
от BOz
slowtraveler написа: ↑27 Сеп 2019 17:07
обикновените физични закони
В които очевидно се издъни и няма да паднеш по гръб.
Хайде, лека. Наистина е по-сложно да спориш с теб от колкото с радиото, както се спомена и от други хора назад.
slowtraveler написа: ↑27 Сеп 2019 17:07
Както винаги - дори не четеш какво е писано от опонента ти....
И това не ти прави чест. Да поправяш постове, защото да кажем нещото с цитата от Бриджстоун го нямаше
на 100%, когато писах отговора. Ама както знаем и се съобразяваме с правилата - не се спори с модератор и администратор. А и с радиоточка.

Идиотите на пътя...
Публикувано на: 27 Сеп 2019 18:56
от slowtraveler
BOz, в момента, в който записах корекцията на моето мнение (добавих информация) твоето все още го нямаше в темата (реално го коригирах минутка след пускането му)

Да речем, че просто не си прочел добавената информация и сме писали заедно (надявам се не смяташ, че съм успял едновременно да добавя писанията в предходното мнение и дори да ти отговоря на твоето ново мнение за по-малко от две минути)
Сега, след като си го прочел - какво мислиш по въпроса ?
...
► Виж съдържание
Офтопик
Относно допълнената от теб информация за МИНИМАЛНАТА ВЪЗМОЖНА СКОРОСТ ЗА ДИНАМИЧЕН АКВАПЛАНИНГ... Под тази скорост няма да се получи аквапланинг. Но това не значи, че задължително ще се получи и над тази скорост... При самолетите самият процес за прехвърляне масата от крилата към колелата е по-сложен...
За избягване на аквапланинга основната цел на пилота при кацане е да натовари максимално и бързо колелата при кацане (кацане с по-висока вертикална скорост за да 'пробие' слоя върху пистата, веднага отваряне на спойлерите)... Но там процесите са по-сложни и действията - различни, защото все пак има три типа аквапланинг - динамичен (познатият от автомобилите), вискозен (пак познат от автомобилите, но доста по-рядко при много гладък асфалт, или като 'хлъзгав път' при наслоено масло, или прах при започващ дъжд по гладка повърхност) и reverse rubber - 'парен' аквапланинг, при който силно нагрята (при блокиране на спирачките) гума изпарява водата под нея и се получава парен клин.... Но това е съвсем друг процес, който при автомобилите не е обичаен. Реакцията също се отличава доста, просто защото системите и динамиката на самолета е друга - имаш автоматично спиране, имаш допълнителни средства за управление (не само носовото колело), имаш допълнителни средства за спиране (реверс, аеродинамично спиране) и т.н. и т.н.... Там наистина нещата се отличават доста...
Предполагам - за твое учудване динамичният аквапланинг съвсем не е най-честият аквапланинг при самолетите, въпреки, че е много
П.С. при всички случаи много се отклонихме от темата...
Основното което исках да кажа - това, че даден автомобил е минал безпроблемно през локвата с дадена скорост съвсем не означава, че следващият автомобил няма да попадне в аквапланинг...
Идиотите на пътя...
Публикувано на: 28 Сеп 2019 17:56
от Hursa
► Виж съдържание
Изпуснал съм спора

Но защо спорите за налягането в гумите и за "контактната площ". В случая, мисля, не те са от първостепенно значение, а хидродинамичните свойства на повърхността и. Особено голямо значение има ширината и. Значение има и диаметъра на колелото, защото определя ъгъла на повърхността му спрямо водата.
Идиотите на пътя...
Публикувано на: 28 Сеп 2019 18:39
от memorex
Да избистрим теорията че да се свърши със спора.
7_1958.pdf
Идиотите на пътя...
Публикувано на: 28 Сеп 2019 19:35
от Hursa
Благодаря! Ще трябва да се прочете.
Идиотите на пътя...
Публикувано на: 28 Сеп 2019 20:18
от slowtraveler
memorex написа: ↑28 Сеп 2019 18:39
Да избистрим теорията че да се свърши със спора.
Добре е когато се спори с примери и доводи....
В извода от изследването пише:
It is found that the hydroplaning speed increases with increasing tire pressure, increasing load and decreasing water-film thickness.
Установено е, че скоростта на аквапланингсе увеличава при увеличаването на налягането (често срещано при по-тежки 'асфалтови' автомобили), увеличаване натоварването върху гумата (т.е. при по-тежък автомобил), и намаляване дебелината на водния филм....
Идиотите на пътя...
Публикувано на: 29 Сеп 2019 07:41
от ace
slowtraveler написа: ↑28 Сеп 2019 20:18
Установено е, че скоростта на аквапланингсе увеличава при увеличаването на налягането (често срещано при по-тежки 'асфалтови' автомобили), увеличаване натоварването върху гумата (т.е. при по-тежък автомобил), и намаляване дебелината на водния филм....
Изводът е, че разумното и отговорно поведение при силен дъжд е да се кара максимално бавно, защото така изброените променливи е невъзможно да бъдат измерени и изчислени... не и в реални условия. Всичко останало е суха теория и дървена философия.
Идиотите на пътя...
Публикувано на: 29 Сеп 2019 10:09
от slowtraveler
ace написа: ↑29 Сеп 2019 07:41
Изводът е, че разумното и отговорно поведение при силен дъжд е да се кара максимално бавно, защото така изброените променливи е невъзможно да бъдат измерени и изчислени...
Така е
Но 'максимално бавно' също е невъзможно да бъде измерено и всеки си има различен критерий
Всеки шофьор свиква с автомобила и знае какви са му възможностите. Никой не прави горните изчисления, но когато шофира, получава обратна информация от автомобила, който 'предупреждава' че е близо до граничните стойности (или пък директно ги преминава, което ти е 'обеца на ухото'

)...
Неслучайно една от добрите практики зимата е да 'хлъзнеш' автомобила или да опиташ екстрено спиране на безопасно място, за да получиш точно тази обратна информация и да знаеш на какво да разчиташ (и на каква реакция от автомобила) ако случайно ти се наложи подобна маневра (остър завой, препятствие на пътя)... Така адаптираш шофирането си и избираш подходяща безопасна скорост, но тя е различна за всеки шофьор - според автомобила, състоянието му, подготовката и умората на шофьора и т.н. и т.н.
Затова и изобщо започнах спора - с основната цел да не се лъжат хората, -това, че някой кара (безопасно според неговият критерий) по-бързо от теб съвсем не значи, че и ти можеш да се движиш със същата скорост безопасно по същият път с твоя автомобил.
Това, че някой 'се мота' по пътя също не означава, че е слаб шофьор или нещо подобно - вероятно просто е преценил, че за неговият автомобил това е максималната безопасна скорост при дадените условия

Идиотите на пътя...
Публикувано на: 29 Сеп 2019 13:15
от ace
Моето максимално бавно е винаги 15-20 км/ч под скоростта, при която чувствам, че автомобилът ми е ок на пътя, когато условията с лоши (сняг, дъжд, мъгла, поледица). Презастраховам се ако все пак субективната ми преценка не е правилна.
Идиотите на пътя...
Публикувано на: 29 Сеп 2019 13:24
от slowtraveler
ace, точно за това говоря

Просто твоето 'максимално бавно' може да е над 'максимално допустимото' за друг автомобил. Затова и не трябва да се подлъгваме по темпото чужд автомобил...
Например в симулацията/изследването, посочено от memorex може да се види, че ако всичко друго е еднакво, но масата е различна (усилието върху гумата), това може да ти доведе разлика над 15км/ч в скоростта на аквапланинг..
А когато в уравнението вкараш и други условия (налягане и грайфер на гумата, опитност на водача и т.н.), то разликата може да стане още по-драстична...
За безопасна разлика в темпото при изпреварване на колона се смята около 10км/ч.. Разбира се, след започнало изпреварване е добре да се увеличи разликата в скоростите за да минимизираш времето и дистанцията за изпреварване.
Идиотите на пътя...
Публикувано на: 02 Окт 2019 21:57
от Lwerewolf
https://www.google.com/maps/place/Unnam ... 23.3202709
Тук, от дясно (бул. Рожен), как е правилно да се престроиш по рампата за тангентата? За протокола, пътя, който е в "строеж" е направен и е отворен.
Без да съм си припомнял нищо - ляво платно (за направо и наляво), ляв мигач, стоп, влизане в дясната част на рампата.
Причината да питам - правя горното, при което отзад гледам как от дясно (не съм сигурен дали е бил в дясното платно преди това или просто е избързал на кръстовището) някой тръгва да ме изпреварва и бие дъъълъг клаксон след като разбира, че и аз съм за рампата... горе тръгна да ме изпреварва при включване през двойно непрекъснатата, но не му се получи особено, та не знам дали искаше да ме засича.
Идиотите на пътя...
Публикувано на: 02 Окт 2019 22:16
от Airfan
Дясното платно е само за направо, никаква рампа от там.