Страница 52 от 79
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 22 Юли 2024 19:59
от Мирослав Петков
Alexandov_777, Как успяваш да изтощиш батерията докато караш в режим на хибрид? Аз колкото и километра да мина, заряда в батерията ми се пази +_ 2 км!
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 22 Юли 2024 20:27
от Alexandov_777
Действително, в хибриден режим, по прави участъци, батерията си стои пълна. Основно по катеренията я кльопа

, бая високи баири качвам към Ситония, а и на самият ръкав. Реално за почти 500 км. яко каране, съм стигал с изразходени само 20 км. батерия. Умишлено карам в ЕV mode там, че Тойота не препоръчва колата да стои с пълна батерия на пряка слънчева светлина. Пише го в ръководството. Колкото и да рекуперирам при спусканията с S-предавките(които ползвам постоянно), все пак батерията намаля. Реално, мода да се прибера с батерия за около 50 км. за 1000 км. трип, което аз разбира се нямам интерес да правя

. Моята батерия още е на макс 83 км. с климатик. Лека полека се увеличава капацитета.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 23 Юли 2024 20:18
от Мирослав Петков
Alexandov_777, Имай в предвид , че ако тръгнеш с пълна батерия на дълъг път в хибриден режим, колата ще ти изтощи в началото батерията докато ти останат около 67- 70км пробег и тогава ще спре да я изтощава. Това е защита да не стои дълго време пълна батерията!
Затова аз отначало си карам първите 10-на км на ток докато изляза извън града и тогава включвам на хибриден режим.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 23 Юли 2024 23:44
от eurosp
Мирослав Петков написа: ↑22 Юли 2024 19:59
Alexandov_777, Как успяваш да изтощиш батерията докато караш в режим на хибрид? Аз колкото и километра да мина, заряда в батерията ми се пази +_ 2 км!
А при мен когато карам градско с пълна батерия ,но на хибриден режим ,тя малко по малко си пада. И след 200 или 300 км градско батерията свършва.И съм забелязал ,че идва от климатика. Той винаги работи от батерията. Нормално ли е или да ровя за нещо нередно?
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 24 Юли 2024 19:39
от Alexandov_777
Мирослав Петков написа: ↑23 Юли 2024 20:18
Alexandov_777, Имай в предвид , че ако тръгнеш с пълна батерия на дълъг път в хибриден режим, колата ще ти изтощи в началото батерията докато ти останат около 67- 70км пробег и тогава ще спре да я изтощава. Това е защита да не стои дълго време пълна батерията!
Затова аз отначало си карам първите 10-на км на ток докато изляза извън града и тогава включвам на хибриден режим.
Точно така е, да! Днес се наложи да чакам родинини на летище София, тръгнах с 83 км. фул батерия от Пловдив. На Цариградско беше на 70 км. и я пуснах в EV mode. Десетина км. на ток карах май, 40 минути дремах на климатик, изяде 5-6 км. батерия. На излизане от София пак на ток я карах. На магистралата с круиз 150 я карах, имах останали 35 км. ток към Пазарджик някъде. Пуснах я пак в EV mode, и свалих на 120 км. темпомата. Докара ме до вкъщи изцяло на ток с 0 км. оставащ пробег. Качвам да видите разхода. От 150 км. изминати, има към 30 и нещо градско. На входа на Пловдив, Околовръстното в Южната част, както винаги адско задръстване. Който е карал знае! В случая на връщане, денивелацията мисля, че в в моя полза. За съжаление, трипа с отиването пак не се появи!
► Виж съдържание

- IMG_9542.png (164.68 KiB) Преглеждано 8151 пъти

- IMG_9543.png (247.57 KiB) Преглеждано 8151 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 24 Юли 2024 21:54
от Мирослав Петков
Купи си айфон и ще решиш проблема с гриповете! Или проверявай всеки път да не се се канектнал като гост! Това се случва само с Андроид! Като гост колата не знае кой кара и да запомни трипа в неговата му регистрация! Ако не беше израходил батерията по време на това пътуване, беше съхранил заряда за после , средния ти разход щеше да е над 6.5/100
Така малко лъжеш хората, хем си карал в хибриден режим, ама си одухал и тока в батерията , което ти влиза в средния разход
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 24 Юли 2024 22:36
от Alexandov_777
Ползвам само Apple устройства, от над 12 години, с едно достолепно гонещо 3 години 13 Pro съм в момента. Carplay-я ми тръгва моментално в колата. И въобще не лъжа хората

, батерията за какво да я пазя, като над 80 км. са ми към 2 лв. ток? В крайна сметка за това сме дали 20-30 000 отгоре за плъгин-и. Аз в интерес на истината отидох за Хайлендър, но по-спънат кон не бях карал

. Иначе возия страхотна имаше.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 25 Юли 2024 07:38
от Мирослав Петков
Не говоря за ейпъл Кар! Проблема е в Медията на Тойота. При палене обърни внимание дали ще ти изпише името, т.е дали ще се канекнеш в медията с твоето име или като Гост! Ако те канектне като Гост , няма да запише трипа! Преди с андроида много често ми го правеше, откакто съм с ябълката не съм го хващал още.
Ето един нисък разход без да използвам ток от батерията, в хибриден режим съм. Трипа е от с Бадевци Елена до Горна Оряховица. Подвеждащо е , защото имам много спускане в маршрута!
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 08 Авг 2024 21:52
от Мирослав Петков
Alexandov_777,
От твоя модел на каране реших да надградя моя модел. Досега тръгвайки на дълъг път с пълна батерия, първите 10на км , карах на ток, за да има място за регенерация и после карах единствено и само в HV докато се прибера в дома. Тока в в батерията си остава относително константен, като го ползвах на другия ден за градско движение! Сега качвам трип, от Хисаря, през Шипка, Габрово,В.Търново и през Арбанаси до Горна Оряховица. Когато тръгнах от Хисаря имах ток в батерията за 40км! През пътуването ,където имах по голямо спускане, минавах от HV на EV mod , като регулирах скоростта на спускане със скоростния лост увеличавайки и намалявайки регенерацията, по възможност максимално малко да губя скорост от спиране с накладките! По баирите си карах в HV mod. От спускането през Шипка , успях да добавя от регенерацията 20км , от спускането през Арбанаси 5 км След спускането от Шипка реших да си похарча добавения ток, като го ползвах при лек наклон надолу или равно, така изминах максимални километри на ток , останалите участъци карах в HV . Така генерално пристигайки в къщи имах 37км остатъчен ток в батерията, т.е не похарчих наличния ми 40км в началото, а го оставих за ползване в града до края на деня!
Мисля ,че постигнатия разход е скандално нисък!
Силата на този автомобил е където имаш изкачвания и спускания за да използваш регенерацията. При спускането от Шипка, средния разход на бензин намалява, защото минаваш километри ,а двигателя не работи - плюс бонус 20км ток , който можеш да използваш след спускането в EV . Тоест пак не работи бензиновия двигател и още пада средния разход. Това хибридната Рав ка , няма как да го постигне!
Ако бях си издумкал и първоначалния ток, разхода сигурно щеше да е 3.5л/100.
Да обобщим, ако спусках Шипка в HV , колата нямаше да натрупа 20км от регенерацията, а най много 2-3 км. В този режим колата се старае да запази наличния ток константен! Тоест ако имате по- дълго спускане , минавайте в EV режим, за да позволите максимална регенерация, после изхарчете добавените километри в EV режим някъде в равни участъци (с ниска консумация KW/100км).
При магистрали и равни участътъци по целия път, това не може да се използва! Превръщате се в хибриден Рав , натоварен с 18kw -ва батерия!
► Виж съдържание

- IMG_8459.png (275.42 KiB) Преглеждано 7311 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 09 Авг 2024 09:35
от Hursa
Може би не трябва да се доверявате много на показанието за пробега "от батерията". Зависи много от шофирането преди измерването. Ако шофирането е относително икономично ще покаже по-голям пробег и обратно. Така, че е много относително това показание и може да се различава дори в пъти от действителното.
Сигурни ли сте, че със "скоростния лост" управлявате регенерацията. Оборотомер има ли автомобила - по неговите показания може да проверите евентуално.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 09 Авг 2024 10:07
от dracunculus
То това с оборотите на ДВГ и регенерацията не е в правопропорционална зависимост. Поне аз такова впечатление имам (при мен имам и оборотомер в спортния режим). Т.е. като "засиля" уж регенерацията чрез перата на волана при спускане, понякога се вдигат само оборотите на ДВГ и колата се задържа от моторната спирачка, без да засилва регенерацията (поне според показанието на хибридната скала- като върна в нормален режим). Едва ли при РАВката е друго
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 09 Авг 2024 10:19
от Hursa
Ако в ев режим, превключвайки на по-ниска степен - развърта двг - то допълнителното задържане не е в резултат на повишена регенерация, а в резултат на развъртането на двг.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 09 Авг 2024 14:52
от Ivo Varna
Hursa написа: ↑09 Авг 2024 09:35
Сигурни ли сте, че със "скоростния лост" управлявате регенерацията.
Разбира се, че се управлява! Това сме го дискутирали малко по-назад във форума. Индикацията на режим CHARGE е повече от показателна. С перата на оборотите на МГ в задния диференциал не можем да повлияем, но на тези на МГ2 в скоростната кутия можем. А той е 3,5 пъти по-мощен от задния и е най-сериозния фактор за рекуперацията. Опитай при изключен ДВГ, климатик и радио да чуеш как се променят оборотите на тракшън мотора. Естествено, че това ще се отрази и на рекуперацията. Още на времето забелязах, че спускайки се ежедневно по едно 200м нанадолнище обикновено да кажем за 5 мин рекуперирам определени EV км. Но има дни, в които някой бавнодвижещ се багер образува колона и неволно си принуден да превключиш 1-2 предавки надолу. При това положение спускането ще ти коства не 5 а примерно 7 мин през което време в батерията ще влиза дори малко по-голямо количество енергия за единица време (продиктувано от по-ниската предавка респективно по-високите обороти на споменатия МГ). Сметката е елементарна. И доказана.
Колкото до принудителното развъртане на ДВГ-то в качеството на така наречената моторна спирачкатова става в два случая - при пълна батерия, тогава енергията просто няма къде да се трансформира или при задаване на прекалено ниска предавка за текущата скорост. Във втория случай автоматиката просто спасява скор. кутия от прекалено високите обороти за режима в който сами сме я вкарали принудително. Както и обратно - ако сме забравили, че сме на примерно 3-та "виртуална" позиция и излезем на шосе настъпвайки по-здраво газта ще забележите, че кутията сама ще превключи на по-висока предавка, запазвайки по този начин самата себе си от прекалено високите обороти.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 09 Авг 2024 15:37
от Hursa
С перата не изменяте оборотите - нито на задния, нито на предния мотор-генератор. Индикацията показва до колко е интензивно задържащото усилие от страна на системата, но то може да е както от страна на развъртането на двг (което вероятно чувате), или посредством допълнително натоварване (ел натоварване, генериращо по-голям, в случая - задържащ въртящ момент и съответно повече ел енергия) на мотор-генераторите (но натоварване, не развъртане, защото са включени, посредством редуктори с определено предавателно число към трансмисията, както предния, така евентуално и този на задния мост, и така оборотите им пряко зависят от скоростта на автомобила, така че ако след превключването скоростта се е понижила, ще се понижат и оборотите на мотор-генераторите) - това е вече повишена степен на регенерация, но едва ли бихте я чули.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 09 Авг 2024 19:10
от Мирослав Петков
Hursa написа: ↑09 Авг 2024 09:35
Сигурни ли сте, че със "скоростния лост" управлявате регенерацията. Оборотомер има ли автомобила - по неговите показания може да проверите евентуално.
Ами сигурен съм , защото се усеща осезаемо как я спирам по надолнището! Напред лоста позволява до S6 това го ползвах да я засиля по надолнището, наближавайки завой смъквах отдалеч, на острите завои даже минавах на S2! Двигател не ми се е палил през това време имаше място в батерията, вдигнах прогнозния пробег от 40 на 64 км.после изхарчих батерията до 32 км и на спускането от Арбанаси , върнах до 37 км