Страница 52 от 83

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 25 Ное 2020 14:42
от biro
dracunculus написа: 25 Ное 2020 13:39 Без да имам все още лично хибрид, смятам, обаче, че ако имаш чести намалявания от 170/180 до към 90/80 (ТИР отпред) си успяват не малко да рекууперират. Поне останах с такова впечатление при тест драйвовете.
При спускане по баир с леко натисната спирачка до средата на CHG зоната на енергийния монитор (чувал съм, че под средата на CHG прилага и накладки) максимално съм успявал да събера 5 броя буквички E в рамките на 1 минута (колкото е отчетния период история на пътуването). 1 Е се равнява на 30Wh, значи 150Wh за 1 минута, повече не успявам да рекуперирам. Това се равнява 16-17ml гориво за цяла минута рекуперация. На магистрала за теста дори да успееш да намалиш от 170 до 90 за цяла минута тая нищожна енергия няма да ти стигне за ускорение до 170.
Вероятно Камри и IS300h са с по-гоелми възможности на конвертора и батерията се охлажда по-добре та рекуперацията при тях да е по-ускорена. Като станеш хибридаджия ще споделиш.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 25 Ное 2020 15:32
от van
Тук съм споделил разход на магистрала със скорост зададена на CC. С 130/140 не съм пробвал, но знам какво да очаквам.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 25 Ное 2020 16:54
от nicktodorov
Ето, и @van има същия магистрален разход като мен.
А отделно и всички клипове и ревюта, които изгледах в нета преди покупката показваха подобен разход.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 25 Ное 2020 17:28
от dracunculus
Както обещах на biro, разход на Авенсиса ми при магистрала с константни 140кмч ... toyotabg.eu/viewtopic.php?f=29&t=10361&start=1815 ....Без да имам никакви претенции за икономична кола. Постнах го в темата за разход, че тук стана малко оффтопик с това мерене на разходи. Сори, линкът ми не функционира...

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 25 Ное 2020 19:21
от BOz
nicktodorov написа: 25 Ное 2020 14:30 а, все пак съм 2.0, не 1.8, ама такива разходи от 5-5.5 на магистрала са яко научна фантастика при мен.
Motor-way 5.89 l/100km 11.009 km and 649 l

Добре де, не е 5-5.5, а е 5.5-6. Сега за половин литър проблем ли ще правиш? tooth.gif
Смъкни си скоростта с едни 10-на км/ч и ще влезеш във фантастичен филм. ppp.gif

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 25 Ное 2020 20:19
от biro
BOz, не споменаваш каква скорост поддържаш и дали с КК. На магистрала с 85км/ч ми дава 3.5/100 tooth.gif

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 26 Ное 2020 09:30
от nicktodorov
BOz написа: 25 Ное 2020 19:21 Motor-way 5.89 l/100km 11.009 km and 649 l

Добре де, не е 5-5.5, а е 5.5-6. Сега за половин литър проблем ли ще правиш? tooth.gif
Смъкни си скоростта с едни 10-на км/ч и ще влезеш във фантастичен филм. ppp.gif
Тази разбивка по тип явно не им е много коректно сметната. Там влиза и разхода на записи, които не са само магистрала. И от там се изкривява много, защото разхода е бил свален заради другия тип за съответния запис - я градско, я извънградско.

Забележи имам ли запис само магистрала, който да е под 6.2. А дори това 6.2 е един единствен път и сигурно съм карал изключително бавно. Приложението MyT не работи коректно и търсенето на конкретни записи толкова назад във времето е невъзможно. Но по това време бях в Германия и гаранция точно този нисък разход е бил в някой участък с ремонти, трафик и много ниска скорост...
Ако гледаш само запсисите в таблицата долу, чиато магистралните записи са по-скоро към 7/100.

Отделно точно на мен да кажеш да сваля скоростта...че аз дори и 140 много рядко вдигам, повечето случаи круиза ми е на 115-120.
Screenshot_30.png
Screenshot_30.png (57.9 KiB) Преглеждано 1787 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 26 Ное 2020 10:08
от BOz
Ти пък защо се връзваш. Майтапих се. tongue.gif
biro написа: 25 Ное 2020 20:19 BOz, не споменаваш каква скорост поддържаш и дали с КК. На магистрала с 85км/ч ми дава 3.5/100
Аз съм може би най-големия ползвател на КК в този форум. Винаги го ползвам когато и където мога. При тази скорост, както съм споменал КК-то е активирано на 120 км/ч, максималната разрешена скорост при куфар на тавана. И това ми е най-големия разход с дизела - 7.4.
Сложи си куфар на покрива и около 1400 литра багаж, карай със 120, спирай да поиш и преобличаш две деца постоянно и сподели дали пак ще дадеш 3.5/100 при средна 85 км/ч. tooth.gif

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 26 Ное 2020 13:46
от metoyo
Здравейте колеги. Да ви питам, доволни ли сте от парното в колата. Аз лично не съм. Сравнявам един и същ маршрут в София, около 30 мин. в едната посока. След изминати около 5км или 20 минути като време си духа хладно. Чак последните 3км. почва да затопля, но не както ми се иска. Сравнено с пежо дизел на втората минута или първия км почваше да духа хладно, а на 3-тия км или след 5-та минута вече си беше баня. Пробвал съм какво ли не - с/без климатик, с отворена/затворена клапа, ауто режим, ръчен режим. Дали да я карам до сервиз или толкова си може парното.
ПП колата е на 3500км.и още се опознаваме.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 26 Ное 2020 15:58
от WoLF
Провери температурата на охладителната течност как върви и ще ти стане ясно има ли за какво да ходиш :thumbsup:
Имай предвид. че колкото повече увеличиш парното, повече ще изстудяваш течността и ефекта малко се контрира особено когато колата ти иска да си гаси двигателя при всяка удобна възможност...

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 26 Ное 2020 16:09
от biro
На моята започва да духа топло след 1км, но не може да се каже, че вътре е топло. За 10 минути е баня. Винаги шофирам с отворена клапа, засмуква външен въздух.
Имам някакви настройки ECO, FAST и нищо (нито еко нито фаст). Ползвам настройктата ECO.
За къси градски разстояния вече включвам нагряване на седалките, че стана студено на вън. Този сезон още не съм пускал отопление на волана.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Ное 2020 09:11
от Enwor
Аз съм забелязал, че от вкъщи до работа успява да загрее на около 2я км, като след още толкова слизам... Но без подгрева на седалките просто зимата не е оферта при първоначално влизане. За мен оптималният режим е автоматичния - с него най-бързо двигателя стига оптимална температура и съответно се активира отоплението в колата.Това за зададени 23 градуса с външен въздух. Също така в началото пускам и климатика, че иначе мъглата става по-дебела tooth.gif

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Ное 2020 11:58
от bigchicken
Нищо им няма на загряването! Идеалка са си количките :) Който не ги харесва не е карал Превия дизел :) Затова не вярвам и на онова горе с Пежото. Дизела загрява единствено и само ако се кара. В задръстванията умряла работа. Сега, сигурно всеки дизел загрява по-бързо от тойотенския дизел, ама все си е бавно. За недоволните има Вебасто, има и китайски варианти... :) На мен не ми е липсвало подгряване на седалките и волана на хибрида. Слава Богу, не ми се налага да нося костюм, та си се обличам адекватно за сезоните :) Но при дизеляка и това не помагаше. Прекалено дълго беше студено

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Ное 2020 13:57
от BOz
Общо взето повечето дизели, които нямат някакви допълнителни системи свързани с отоплението, зимата е трагедия. Около и под -10 градуса изстиват от отоплението когато работят на място.
Ама нали това е целта в крайна сметка - по-голяма ефективност на използваното гориво. Колкото тя е по-голяма, толкова по-малко ще грее ДВГ-то. Не случайно на новия плъг-ин Приус слагат и нова система за отопление, защото да се топлиш с ДВГ по принцип не е ефективно.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Ное 2020 14:10
от metoyo
В обедната направихме тест с приятел, той с 3008 1,5 дизел автоматик 2020г. Температура навън 6 градуса, маршрут 1,3 км. 1. Подгрев на седалките- тойотата на мах -усеща се конфортно топло, пежото на 3-та степен/на 3 степени е/ преди да сме изминали 1 км ми запали г..а и го намалих на 1 степен. 2. Парното- тойотата започна леееко топло и трябваше да спираме, пежото вече духаше доста топло. В предният ми пост сравнението беше с 406 хди. 2000г.
Пробвах също и режимите на работа на двг- еко, нормал и спорт, никаква разлика от към парното.
Друго което се сетих да питам- взех си карфица и реших, че ще си настроя пръскалките на чистачките малко на горе, е не стана.
дюзата
дюзата
1234.jpg (1.45 MiB) Преглеждано 1626 пъти
Това е дюзата. Може ли да се настройва?