Страница 52 от 73

Идиотите на пътя...

Публикувано на: 26 Сеп 2019 11:39
от Airfan
worthy.gif stretcher.gif оф, все тая...

Идиотите на пътя...

Публикувано на: 26 Сеп 2019 11:59
от sstefan
Airfan написа: 26 Сеп 2019 11:39 worthy.gif stretcher.gif оф, все тая...
Ти с варненски модератор защо спориш?
Пусни си някое пловдивско радио и със сигурност ще успееш в спора tooth.gif

Идиотите на пътя...

Публикувано на: 26 Сеп 2019 13:36
от slowtraveler
Офтопик
► Виж съдържание

Идиотите на пътя...

Публикувано на: 26 Сеп 2019 14:22
от Airfan
От наблюденията ми не мисля, че има смисъл да хабя време да споря с теб. Абсолютно никакъв довод не ти е обръщал мнението до момента. Въртиш сучеш и все си прав за себе си - няма лошо. Просто на мен не ми се хаби енергия да влизам в спор, който няма да доведе до нищо. Ама стига с офтопика, че ще ме накажат. :cheers:

Идиотите на пътя...

Публикувано на: 26 Сеп 2019 17:58
от BOz
slowtraveler написа: 25 Сеп 2019 21:32 И да - с чиста съвест мога да кажа, че Джипът се държеше изключително стабилно при такова време. Вероятно заради голямата маса е успявал да избута водата
Няма такъв филм. Масата не играе роля в избутването на водата, а площта и количеството вода, което трябва да бъде избутано спрямо съответната площ.
Въпреки, че твоя Джип може да е тежал с 50% повече, колата ти оказва еднакво налягане върху пътя, защото това налягане се държи и разпределя от налягането в гумите.
Съответно и двете коли имате една и съща площ върху пътя, спрямо килограмите. И тук идва моментът, че при относително едно и също вътрешно налягане в гумата, което допускам да е така без да проверявам, че е доста близко, то твоя Джип ще трябва да стъпва върху 50% повече вода и съответно да избута толкова повече вода. Демек с тази маса не печелиш абсолютно нищо.
И поради тази причина е важно не колко ти тежи колата, а това колко вода може да избута - демек колко налягане има в гумата. Следователно тежкия ти Джип не избутва водата по-лесно и това да е довод за стабилност. Чиста физика. Ако ме разбра.

Идиотите на пътя...

Публикувано на: 26 Сеп 2019 20:14
от Xeku
При аквапланинг гумите на практика не допират асфалта. Ето защо по-тежката кола по-трудно изпада в положение на аквапланинг, както отбеляза и Жоро. А когато е здраво стъпила на настилката не й остава нищо друго освен да изхвърля водата настрани и назад, вместо да се катери върху нея и да губи връзка с пътя.

Идиотите на пътя...

Публикувано на: 26 Сеп 2019 20:41
от memorex
Здр.
Водата е несвиваема като флуид на практика и тежестта не важи до голяма степен .Но за да се изтласка от "локвата" при сцепление с гумите е нужно време и повърхност за отвеждане(което профила т.е шарката на гумата осигурява).А карайте с всесезонни . tooth.gif
За мен извода е по-ниски скорости на първо място и на второ по-широка отвеждащи канали на гумите.

Идиотите на пътя...

Публикувано на: 26 Сеп 2019 20:54
от peterhr
И без да навлизам толкова навътре във физиката, поредпочитам да карам по-бавничко при дъжд. А при силен дъжд, още една идея по-бавно.
Повечето хора се съобразяват с това правило, но има едни 5-10% безсмъртни...

Идиотите на пътя...

Публикувано на: 26 Сеп 2019 22:59
от gimara
BOz написа: 26 Сеп 2019 17:58 Въпреки, че твоя Джип може да е тежал с 50% повече, колата ти оказва еднакво налягане върху пътя, защото това налягане се държи и разпределя от налягането в гумите.
Налягането на гумата може да оказва само влияние на площта, с която гумата стъпва върху пътя.
От там нататък физика за 6 клас:
натиск– сила, насочена перпендикулярно на повърхността на тялото, върху което е приложена
налягане – натиск върху единица площ (1 m2)
паскал – единица за налягане.
Налягането е 1 Pa, когато на площ 1 m2 действа сила на натиск 1 N
ScreenShot032.jpg
ScreenShot032.jpg (86.77 KiB) Преглеждано 3022 пъти

Идиотите на пътя...

Публикувано на: 27 Сеп 2019 02:31
от slowtraveler
BOz написа: 26 Сеп 2019 17:58 Въпреки, че твоя Джип може да е тежал с 50% повече, колата ти оказва еднакво налягане върху пътя, защото това налягане се държи и разпределя от налягането в гумите.
Така е, но нещата не са толкова еднозначни - при тежките автомобили често се увеличава и нужното налягане на гумите......
На твоят автомобил дават ли ти минимално допустимо налягане 2.5 бара при празен автомобил и 3.2 при натоварен ( и +.2 бара при движение по магистрала) ? :whistle:
Гумите загряваха много бързо - при 2.5 бара и след 3-4 минути малко по-активно шофиране вече бяха 2.8атм. По магистралата при такова налягане на студени гуми, обичайното налягане си стоеше около 2.8-.2.9....
Така, че масата си казва думата :thumbsup:

Идиотите на пътя...

Публикувано на: 27 Сеп 2019 11:43
от ufer
И аз имах един сериозен аквапланинг в Германия на А5 между Франкфурт и Карлсруе с една тежичка Гранада V6. Карах в лявата лента от 4 възможни със 180 км/ч. и изведнъж голяма, дълга локва (въпреки доброто отводняване на немците). Спасиха ме няколко фактора - основно никакви спирачки, само отнемане на газта и прав волан, дълбокият профил на гумите, после тежестта на колата 1300 кг и тежкият мотор отпред. Още си спомням за тази ситуация и се радвам, че сега мога да пиша, иначе тогва щях да уча немците как се яде варено жито... :D

Идиотите на пътя...

Публикувано на: 27 Сеп 2019 12:15
от BOz
slowtraveler написа: 27 Сеп 2019 02:31 Така е, но нещата не са толкова еднозначни - при тежките автомобили често се увеличава и нужното налягане на гумите......
На твоят автомобил дават ли ти минимално допустимо налягане 2.5 бара при празен автомобил и 3.2 при натоварен ( и +.2 бара при движение по магистрала) ? :whistle:
Гумите загряваха много бързо - при 2.5 бара и след 3-4 минути малко по-активно шофиране вече бяха 2.8атм. По магистралата при такова налягане на студени гуми, обичайното налягане си стоеше около 2.8-.2.9....
Така, че масата си казва думата :thumbsup:
По гръб никога няма да паднеш, както каза колегата.
И не, на по-тежките автомобили не дават по-големи налягания. По-скоро би било изключение, а не по-често, както се изказваш. Просто се увеличава площта на гумите, за да запазят необходимата им деформация в определена граница, за да запазят по-ниското им "стандартно" налягане. Което е и причината за даване на различно налягане при различно натоварване. Защото е много по-лесно да увеличиш налягането в гумите, а не да ги сменяш като размер от чисто потребителска гледна точка на един и същ автомобил, за да запазиш гумите в определените им работни граници на деформируемост.
И за това при огромния ти Джип и при моя Приус гумите ще работят при стандартния очакван товар при относително едно и също налягане, което от своя страна ще доведе до огромна разлика във водоизтласкването, с което автомобила/гумата ще трябва да се справи заради различната площ на която гумата ще стъпва, спрямо теглото на автомобила.
И ако моя Приус ще трябва да избута 100 кила вода, то твоя Джип ще трябва да избута 200 кила вода за единица време. И теглото не участва в тази сметка, за да се чувстваш по-стабилен с тежката машина. Единствено участва налягането на гумата, защото то е определящия фактор за това колко вода може/трябва да избута гумата, спрямо натоварването ѝ.

Конкретно за БМВ-то от клипа горе, което да приемам е с 50% по-леко от твоят голям джип. При 19" гуми и натоварен автомобил, предни на 2.4, задни на 2.8 бара (заводско предписание). Чакам от теб данните да видим колко толкова по-високи ще бъдат цифрите на огромния и тежък Джип, за да компенсирали теглото чрез налягане, а не чрез размер на гумата.

Второ сравнение, защото пита за моя автомобил:
Опел - 2.2/2.2
Тойота - 2.4/2.3
Може ли да ми обясниш как единият автомобил ми е с половин тон по-тежък, ама работи дори на по-ниски налягания. Чудо? tooth.gif

Идиотите на пътя...

Публикувано на: 27 Сеп 2019 15:06
от slowtraveler
BOz написа: 27 Сеп 2019 12:15 По гръб никога няма да паднеш, както каза колегата.
Кой го казва?! За пореден път - споделям факти, нареща получавам определения, дори без да си направиш труда да прочетеш цитата, който ползваш...
BOz написа: 27 Сеп 2019 12:15 Чакам от теб данните да видим колко толкова по-високи ще бъдат цифрите
В цитата който ползваш, съм ги посочил (числата, не цифрите :whistle: ).... Което съвсем не изключва факта, че и размерът на гумите при джипката бе доста по-голям от на БМВ-то... Да, размерът на гумите обикновено е минус при аквапланинга, но масата и налягането едва ли са в минус - просто може да са причина за по-доброто поведение...
Ако продължиш нагоре в масите на МПС-тата, ще видиш, че и наляганията се увеличават - 4-6атм...

Идиотите на пътя...

Публикувано на: 27 Сеп 2019 15:35
от BOz
slowtraveler написа: 27 Сеп 2019 15:06 В цитата който ползваш, съм ги посочил (числата, не цифрите :whistle: )
Не виждам къде си споделил точно колко налягане дава производителя на Джипа ти. А има някакви нахвърляни числа от теб, как те се били променяли и нищо общо с темата.
Аз ти казах - на Х3-ката от клипа производителя какво препоръчва. Дай да видим на Джипа ти производителя какво също препоръчва и да видим колко толкова на тия тежки автомобили, колко толкова производителя препоръчва.
Ето ти етикета на един като твоя Джип какво пише:

Не виждам да е толкова огромно налягането на тази огромна машина.
То масово съветват да си карам Приуса на над 3 бара, ама това пак какво общо има с темата? Може би, че Приуса ще е по-голяма машина от Джипа и по този начин ще загряват по-малко ли? Може, сигурно ще е така и без да съм пробвал ще повярвам. tooth.gif

Защо не ми отговори защо на Приуса, който е с половин тон по-лек от Опела, производителя дава да го карам на по-високо налягане? Нали по-голямата машина трябвало по правило да се кара на по-високо налягане? Или сега ще избухнеш с някаква извънбордова машина, което да докаже тезата ти? Типичен твой стил - по гръб няма да падна. :thumbsup:

Идиотите на пътя...

Публикувано на: 27 Сеп 2019 16:56
от slowtraveler
BOz написа: 27 Сеп 2019 15:35 Не виждам къде си споделил точно колко налягане дава производителя на Джипа ти.
Споменатите числа са точно тези, които дава прозиводителя и които бяха написани на баджа.....
За приуса - сам знаеш защо е така - по-високо налягане обикновено е свързано с по-малки деформации на гумата, по-малка контактна площ и от там - по-икономичено (и некомфортно) шофиране...
Т.е. при приуса при такива налягания жертваш част от параметрите за сметка на икономията... Навярно ако бе с такива налягания и по-голяма маса, също би бил с по-висока скорост на аквапланинг..
Дали е извънземна теза - не знам... :whistle:

В допълнение - ето какво мисли Бриджстон по темата: https://www.bridgestonetire.com/tread-a ... droplaning
Vehicle Weight - If we compare two vehicles equipped with the same size and type of tire, the heavier vehicle will have an advantage in resisting hydroplaning because there's greater force to displace water from under the tire’s footprint.