Страница 51 от 73

Идиотите на пътя...

Публикувано на: 24 Сеп 2019 11:35
от slowtraveler
Това, че даден прийом е ефективен при дадени условия не означава, че не е приложим в различни сфери ( и навярно всяка сфера се счита за откривател tooth.gif )
Конкретно това съм го чувал точно от пилоти особено при излитане нощем - преминаването от ярко осветената писта към нощното небе.
Пробвал съм го многократно при разстроени фарове (разбира се заедно с вариантите предложени от Недков - просто като допълнение към тях)..

Идиотите на пътя...

Публикувано на: 24 Сеп 2019 12:59
от Airfan
Почти мога да се обзаложа, че няма пилот, който да каца с едно око, най-малкото защото окомерът за дистанции и пространствената ориентировка се прецаква тотално.

Идиотите на пътя...

Публикувано на: 24 Сеп 2019 14:16
от Filbor
Офтопик
.... някой ден, когато технологиите и регулациите от законите се развият и се срещнат това ще стане нормална реалност: Toyota SkyDrive
то няма да има нужда от Агенции тип Пътна Инфраструктура. Тогава всеки ще може да провери дали ще може да кацне с едно око. Е, ако са автономни ще може и с две затворени tooth.gif. После текущата тема ще трябва да се заключи и ще има нова вид тема "Идиотите в небето..." tooth.gif

Идиотите на пътя...

Публикувано на: 24 Сеп 2019 14:32
от slowtraveler
Airfan написа: 24 Сеп 2019 12:59 Почти мога да се обзаложа, че няма пилот, който да каца с едно око, най-малкото защото окомерът за дистанции и пространствената ориентировка се прецаква тотално.
Излитане... :whistle:
Ето например: https://www.nkj.ru/archive/articles/23910/

Идиотите на пътя...

Публикувано на: 25 Сеп 2019 15:10
от rovers
Не е точно идиот на пътя, ако не броим буса, но все пак ситуация, която се разви буквално пред очите ми, вчера. В никакъв случай не подценявайте възможността за аква планинг.


Идиотите на пътя...

Публикувано на: 25 Сеп 2019 15:47
от tora
Не се вижда с каква скорост се движите, вижда се знак ограничение 70, когато е мокро... Предполагам всъдехода е бил и с галоши, че 18" гумите са и кът и скъпи... Късмета е с вас, че той разкарва локвата.

Идиотите на пътя...

Публикувано на: 25 Сеп 2019 16:22
от slowtraveler
Май бях пускал тема за аквапланинга... Основна грешка - видима и тук е натискане на спирачка в този момент... ohmy.gif
При аквапланинг, колата ще си продължи напред независимо какво искаш, но натиснеш ли спирачката, и придаваш въртящ момент (обикновено зацепва само едно от колелата в даден момент), при което наистина може да и предадеш въртене, което да не можеш да овладееш след възстановяване на контакта......
Между другото с Джипа нито веднъж не съм бил близо до аквапланинг - явно голямата маса и големите гуми (с доста по-дълбоки грайфери отколкото на лек автомобил) са се справяли добре...

Идиотите на пътя...

Публикувано на: 25 Сеп 2019 16:27
от BOz
Само по видео, което може и много да лъже, основна грешка е при такъв дъжд да се кара с такава скорост. Колите се виждат каква вода вдигат, което предполага да я има и на настилката.

Идиотите на пътя...

Публикувано на: 25 Сеп 2019 16:28
от slowtraveler
Различните автомобили вдигат различно водата... Пак да спомена - танкът правеше такава пелена зад себе си, че нищо не се виждаше от воден облак - фаровете изчезваха след около 2 метра... И в същото време - бе перфектно управляем... Из немско при по-добри воотливни системи карах в дъжд между 160 и 180км/ч - всичко във воден прах, но безкомпромисен контакт с пътя...
Маздата често изпадаше в аквапланинг - бе доста лека...
Но ми се е случвало и с нея да карам при нужда (медицинска) и с над 140км/ч по дълбока киша - ТС почти постоянно мигаше заради аквапланинга (то там реално не бе сняг, а киша, която е още по-неприятна от локвата - повърхността не е равна и често създава и въртящ момент).. Но там да - това бе изключение и не бе най-приятното преживяване нощем зимата...

Идиотите на пътя...

Публикувано на: 25 Сеп 2019 16:37
от BOz
Едно е облак, друго е толкова вода, че чистачките на колегата да не могат да се справят на максимална скорост.
И ти, и аз сме шофьори и знаем колко вода е това. А не обикновено разпръскване на водни капчици.

Идиотите на пътя...

Публикувано на: 25 Сеп 2019 16:48
от slowtraveler
Безспорно има вода на пътя... Просто различните автомобили имат различно поведение. А и различните гуми също оказват влияние.
Което води до разлика в безопасната скорост на различните типове автомобили - трудно се прави преценка особено по видео.. А и 10км/ч разлика си е много при дъжд...

Идиотите на пътя...

Публикувано на: 25 Сеп 2019 16:59
от Airfan
По гръб не падаш slow, винаги имаш обяснение за всичко. Айде жив и здрав - карай с едно око безопасно с висока скорост на тъмно и порой. Геройско punk.gif

И викаш пилотите да затварят едното око да летят в тази динамична обстановка или да шофираш с едно око? Братле, предизвикваш опасна ситуация на някой по-доверчив и наивен колега, който ти вярва на иначе достолепното мнение.
Ето ти един произволен пример:
I’m 48 years old and have one eye. I was born with two healthy eyes but lost one in an accident at 35 years old so I have a frame of reference. I have viewed the world both with and without depth perception. My answer to your question is yes, you completely lose your depth perception with one eye. Navigating in familiar areas like around home, work or basically any place you have a 3d memory of how the place is laid out from when you had depth perception is pretty easy to navigate. This is not the case when entering a new environment though. I will never forget getting off an airplane and entering an airport that I had never been to before (when I could see with two eyes), this is when it hit me hard that I really have no depth perception. The 3d space was collapsed into two dimensions, it was as if all the layers of every object displayed next to each other. I was in a flatland, everything appeared to be on a screen flat infant of my face. Stepping forward into that scene was weird. You expect to hit a wall but you keep going forward. I guess the opposite feeling would be a person with depth perception trying to walk through space but smashing into invisible walls and unable to move forward as they see the space.In conclusion, yes, one eye means zero depth perception unless you have a memory of the 3d space. You can create new memories of spaces it just takes way longer because when entering a new space you never really know where you exist in it…therefore it’s hard to have a memory of what you don’t know. The same space can feel different each time you enter it. It can create the feeling of being lost a lot.

По темата с джипа - оня също е мислил като теб, че с тая тежка кола, която никога не му е поднасяла няма проблем, ама ето на, един ден има.

По-сериозно майна, знам че те кефи да си все отгоре, но е мъжко да кажеш и че грешиш понякога. Айде лека.

Идиотите на пътя...

Публикувано на: 25 Сеп 2019 17:17
от BOz
slowtraveler написа: 25 Сеп 2019 16:48 А и 10км/ч разлика си е много при дъжд...
То и 2 км/ч си е много разлика. В единия случай ще си кажеш, че колата не мърда въобще, а след миг да си пумпал. В единия случай ще казваш, че гумите са ти чук, а в другия, със същите гуми, че са баси гадните. tooth.gif

Идиотите на пътя...

Публикувано на: 25 Сеп 2019 21:32
от slowtraveler
Airfan написа: 25 Сеп 2019 16:59 И викаш пилотите да затварят едното око да летят в тази динамична обстановка или да шофираш с едно око?
Колега, не знам защо те е подразнило мнението ми... Просто споделям факти и наблюдения... И съм убеден в пряката причина за катастрофата - чукването на спирачките. Разбира се с по-ниска скорост не би се достигнало до катастрофата. И да - с чиста съвест мога да кажа, че Джипът се държеше изключително стабилно при такова време. Вероятно заради голямата маса е успявал да избута водата.... БМВ-то е доста по-леко... И идеята за това мнение бе да се подчертае, че автомобилите имат различно поведение, a не да изтъквам с джипа - както знаете - Джипът от известно време си има друг собственик и сега с Кашкая нещата са различни - доста по-лека машина е, и съответно поведението е доста по-различно. И твърдо не бих карал със същата скорост при аналогични условия...
Цитатът, който си дал, обяснява базови истини... Което съвсем не значи, че методът не е ефективен (въпреки, че никой не те кара да го прилагаш). В единият случай едното ти око е заслепено, а в другият случай - и двете очи ще са ти заслепени и ще имат нужда от адаптация... Това е само един от възможните методи - като не те кефи - просто не го ползвай. При определени случаи го ползвам и го смятам за ефективен (както всички методи - не е универсално решение - не е идеалното за всички случаи, но затова си имаме глава на раменете - да избираме най-подходящото съобразно променящата се среда).
А за това, че нямаш пространствено виждане - уверен съм, че знаеш историята на Анохин, щом си airfan - нещата не са толкова страшни - просто са нужни тренировки :thumbsup:
Пробвай да покараш с едно затворено око на безопасен участък - ще се убедиш, че нещата твърдо не са страшни (да, губиш част от периферията)..

Идиотите на пътя...

Публикувано на: 26 Сеп 2019 08:57
от batececo
offtopic.gif
Това със затвореното око ми го е казвал приятел от тренировките (бил е нещо като барета и е видял много). Има ефект като сменяш от тъмно на светло и обратно. Лично аз като пътувам по терен без маркировка, като ме наближи насрещния, леко си ПРИтварям очите.