Здвавейте, знам че тук не е правилната тема, но тъй като гледам сте подхванали темата за SCV клапан и MAP сензор, да си пробвам и аз шанса. От скоро имам проблем(Подробо обяснен по-долу) със силно притрисане, менене на обороти и дори загасване на колата когато е прясно запалена(понякога се случава и след каране като работи дълго време на едно място), същият проблем го имах и януари, но тогава поне не гаснеше чак толкова много и се оправи със смяна на MAF сензор, тъй като даваше грешка че не работи. Сега 10к километра по-късно след стабилно каране само извънградско и слагане на Bardahl BDC, проблемът пак се появи но по настъпателно. Въпросът ми е как точно да отсея информацията с която разполагам, защото в началото си мислих че е от забивайки отворен ЕГР(което още не изключвам като вариянт), но след чистене от майстор(беше бая бая зацапан,без да бараме колекторите) и смяна на горивен филтър проблемът пак остана и сега се насочих към този SCV клапан за високо налягане, тъй като след като загасне доста трудно след това пали, трябват и около 4-5 въртенета. Изтеглих Techstream и викам дай малко да се правя на майстор

, започнах да си играя с EGR-a в очакване в моментът който излезе пак проглемът да затворя клапата и да видя дали ще спре това менене на обороти, но след 3-4 паления нямам успех със стратегията(ммисля да продължа да пробвам и когато стане) п.с колата тоста се стабилизира след като го затовя в работеща кола на място. Проверих стойностите на дюзите и явно имам късмет, 1-вата само има отколнение от около -0.5 mm3/st, също гледах и DPF Differential Pressure тъй като си мислих и че може да е от запушен DPF, но виждам измерване от около -+0 Kpa(във всякакви условия) което според интернет е идеален показател. Показателят на MAF сензорът е около 4-5 gm/sec при работа на място, но когато започне да работи по-нестабилно се вдига до 14-15. В програмата също се вижда измерване на Target Pump SCV Current което е около 1000-1100mA. И днеска новото което видях е че при незапалена кола MAP сензора два около 100-110 kPa, което е нормално според интернет, но след запалване тази стойност подщи не се променя най-много да падне на 85-90-100 kpa, а според интернет 27kpa е стойност на работещ автомобил на място. Което ме навежда на мисълта,че май е добре да го изкарам(MAP), да го изчистя и да видя как ще се променят нещата, а отностно SCV малко ме е страх да го изкарвам, най-много да го счупя и да взема нов, а й колата ми трябва точно сега най-много.
Как точно да разбера дали работи правилно(SCV), измерване на Target Common Rail Pressure и Fuel Pressure, колко Ома би трябвало да дава или колко трябва да се вкарат за да заработи, тъй като не знам защо ми е доста тръдно да намеря ръководството на колата.
Колата е Toyota Avensis 2005 2.2d D-cat 2AD-FHV мотор. Никакви грешки не е засичала досега което затруднява ситуацията. Като ми се струва че монякога има мирис на дизел вътре и вънка, като стой запалена на място и може би разходът да се е дигнал но не мога да кажа на 100%.
Когато се появи притрисането и сменянето на обороти е все едно се дави, с Тechstream изключих едната дюза да видя какво е и доста наподобява на това когато колата се дави, но доста по-силно все едно 2 неработят по едно и също време докъто оборотите ходят от около 600 до 1100rpm. Имам клип ако трябва ще го кача.
Поздрави и благодаря предварително