diver написа:....
Как не бях се сетил за РХ7/8 и безпроблемната му поддръжка...Още ми люти на очита само от спомена. Последно РХ7-цата биеше трабант по разход на масло. РХ8 на околовръсното се продава втора година с издухал ванкел. Защо ли никой не я купува?! За останалите нови мазни, като за умрелия. Или форд или да замълчим.......
diver, все пак ванкела има живот около 300х.км...
Ванкела конструктивно има и по-висок разход на масло(т.н. 'сегменти' имат голям радиален ход по време на работния цикъл).
РХ7 на колко километра беше?
Освен това кой и как кара тези автомобили? Ами младежи, дето оборотомера постоянно е над 8х.об/мин, в опити да дрифтят заради задното предаване.
Колата е малка за по-солидни хора, не е супер-спортист, не е много скъпа (за кола, която се доближава до спортистите). Заради ниския въртящ момент се кара все в обороти.
Какво повече да говорим - колата е правена за гъзария (виж, където спре се събират хора, особено РХ8), а не за ежедневно икономично каране...
Колко са майсторите, които могат не само да разглобят, но и след това да ремонтират ванкел? Колко са хората, които могат да вкарат точната резервна част на нормални цени при ремонт? Ами ако отговориш на въпросите ще разбереш защо стои непродаден повреден ванкел

Специално ванкелите ги търсят една малка група манияци
А за новите Мазда (от както размениха акции с Форд - около 2003г май беше), ами сигурно знаеш, че нямат общо конструктивно с Форд. Освен това на фона на затъването на Форд, Мазда бе с добри показатели последните години, и с това помагаше на Форд, а не обратното
При представянето на новата Мазда6 японеца специално подчерта, че е имало идея Мондео и Мазда да бъдат на обща база, но бързо са се отказали

Старата Мазда6 също не бе на една база с Мондео...
@BassMan - Вярно е, че не може да се сравняват двете марки по брой произведени автомобили - Тойота си е лидер в световен мащаб. Но за сметка на какво става това: Тойота произвежда около 4млн бр в Япония и още толкова извън нея, като голяма част пласира в Средния изток, Азия, Китай....
Мазда произвежда (за 2007г) около 1.3млн бр., като от тях около 1млн са произведени в Япония. Почти цялото производство отива за иснос от Япония - износа е около 800х.бр... Затова е и голяма разликата в съотношението на японския пазар...
Сервиза/мрежата/обслужването - за Варна са горе долу на едно ниво с Тойота, но се надявам да няма нужда да проверявам често готовността им.
За прегледа на 1000км (общ оглед, вдигане на подемник за оглед на ходова част) загубих общо 10 минути.
Причината сервиза да не е много натоварен може да е била: има малко продадени коли, или защото не се чупят толкова, или сервиза е много калпав, или цените са много високи (прегледа бе безплатен)
Явно точно в масовостта на производството някъде се е загубила системата за контрол на качеството на Тойота...
Но нещата са оправими. Важното е да не се самозабравят и да си коригират производството...
