Страница 6 от 7

Публикувано на: 03 Яну 2008 15:00
от desSs
аз пък си сложих две зимни отпред, а задните са летни, с тях ми я докараха. обаче не занася, доволна съм. и вчера в снежната буря ярито се държа отлично. като гледах на всеки 5 метра закъсала кола...
/е, днеска се наврях в един паркинг с неутъпкан сняг, та се наложи един чичка малко да ме побутне, ама...то задкормилното устройство май беше виновно biggrin.gif /

Публикувано на: 03 Яну 2008 16:22
от boikovz
Сложи още две зимни, не се стискай wink.gif и няма да занимаваш чичковците по паркингите.

Публикувано на: 03 Яну 2008 16:41
от desSs
boikovz написа:Сложи още две зимни, не се стискай wink.gif и няма да занимаваш чичковците по паркингите.
абе викам си миналата година нямаше сняг, па и нали глобално затопляне, ала-бала...ама зимата ме изненада laugh.gif

Публикувано на: 04 Яну 2008 15:56
от spiritch
че с какво ще и помогнат другите две зимни гуми при тръгване? Иначе и аз съм съгласен, че с 4 е по-добре

Публикувано на: 04 Яну 2008 16:09
от newmiro
alex_varna написа:Kaрaйте си с летни гуми и хич да не ви пука :thumbsup: Аз поне така правя. Защото повечето ми познати дето миналата зима сложиха зимни гуми, а нямаще и 1 мм сняг и беше доста мека и топла зимата..накрая се оплакваха , че гумите им са заминали и не стават за нищо. Бяха добри маркови доколкото си спомням
моите също са маркови и хубави, и не заминаха миналата зима, нищо им няма. ама кажи ми как ще караш с летни гуми сега по пътищата:) точно в това време, каквото е в момента, разбираш защо ти трябват зимни гуми и предимствата от тях. (просто с летни не можеш да подкараш колата:)

Публикувано на: 04 Яну 2008 16:41
от boikovz
spiritch написа:че с какво ще и помогнат другите две зимни гуми при тръгване? Иначе и аз съм съгласен, че с 4 е по-добре
Winter Tires

The initial movement and acceleration of any vehicle in winter or other adverse driving conditions are dependent on the traction available from the tires on the driving axle. However, the handling, cornering and braking of a vehicle after it is in motion, especially in any adverse weather conditions, are dependent on the traction from both the front and rear tires. The rear tires of any vehicle must have comparable or higher traction capabilities than the front tires in order to optimize vehicle mobility and control, especially during sudden maneuvers.

Winter/Snow tires - It is always preferable to apply winter/snow tires to all wheel positions, including duals, to maintain vehicle mobility and control.

If winter/snow tires are applied to the front axle of any vehicle, winter/snow tires must also be installed on the rear axle. DO NOT apply winter/snow tires only to the front axle. This applies to all passenger and light truck vehicles including front-wheel-drive, 4WD, and AWD vehicles. WARNING! Without winter/snow tires on the rear axle, which have comparable traction qualities to the tires on the front axle, the vehicle may experience adverse handling characteristics. This may result in loss of vehicle control, which could cause serious injury or death.

If winter/snow tires are installed on the rear axle of any vehicle, it is recommended that they also be installed on the front axle.

Studded Winter/Snow tires - Studded winter/snow tires have higher traction qualities under most winter weather conditions.

If studded winter/snow tires are installed on the front axle of any vehicle, studded winter/snow tires must also be installed on the rear axle. DO NOT apply studded winter/snow tires only to the front axle. WARNING! Installing only two studded winter/snow tires on the front axle of any vehicle (including front-wheel-drive vehicles) without studded winter/snow tires on the rear axle can cause adverse vehicle handling characteristics. This may result in loss of vehicle control, which could cause serious injury or death.

If studded winter/snow tires are installed on the rear axle of any vehicle, it is strongly recommended that they should also be installed on the front axle. Only if studded winter/snow tires are installed on all wheel positions of a vehicle will optimum handling characteristics be achieved.

С две думи, слагат се 4 зимни гуми за да може колата не само да тръгва в снега, но когато започнеш да спираш да имаш същият спирачен ефект на предна и задна ос.

Още едно обяснение, което включва че ако все пак си решил да сложиш само 2, то трябва да са на задният мост, без значение кои са задвижващите колела, защото това което се гледа е как спираш, а не как ускоряваш в снега. Не съм го измислил аз, написали са го хора които са правили излседване по въпроса.
NEVER put only 2 snow tires on the front, and it doesn't matter if you have FWD, RWD, or AWD. Your front will stop faster than the rear, and throw you into an uncontrollable spin. If you are too cheap to buy 4 snows, put the 2 on the rear, for safety. It doesn't matter how well you can accelerate, what counts is stopping. No reputable shop will put 2 snows on the front.
Buy 4 for the best combination of handling, safety, etc.

Публикувано на: 04 Яну 2008 16:52
от rudolf
бойко,,,аз това с двете гуми на задния мост--нещо не мога да се съглася...според мен винаги предните колела са по голям процент усилие при спиране,,,да не говорим че са кормилни,,,да не говорим и ако са предавателни

щом слагаш две,,отпред според мен, и според един мой познат от форума..

Публикувано на: 04 Яну 2008 17:38
от boikovz
rudolf написа:бойко,,,аз това с двете гуми на задния мост--нещо не мога да се съглася...според мен винаги предните колела са по голям процент усилие при спиране,,,да не говорим че са кормилни,,,да не говорим и ако са предавателни

щом слагаш две,,отпред според мен, и според един мой познат от форума..
Нямам опит, само съм се ровил за информация иначе винаги слагам 4 за да е по-сигурно.
Иначе хората пишат че проблема се появява когато започнеш да спираш, особено в завой, тогава предните задържат добре, задните (които са с летни или всесезонни и с по-малък коефициент на сцепление) занасят и колата се завърта. Аз поне така го разбрах. Само коментирам не съм експерт.
Пише че полигона на Мишлен са правили експеримента и те препоръчват да са на заден мост. Казват така: Не е важно само да тръгнеш, важно е да можеш да спреш.

Публикувано на: 04 Яну 2008 18:10
от rudolf
boikovz написа:
rudolf написа:бойко,,,аз това с двете гуми на задния мост--нещо не мога да се съглася...според мен винаги предните колела са по голям процент усилие при спиране,,,да не говорим че са кормилни,,,да не говорим и ако са предавателни

щом слагаш две,,отпред според мен, и според един мой познат от форума..
Нямам опит, само съм се ровил за информация иначе винаги слагам 4 за да е по-сигурно.
Иначе хората пишат че проблема се появява когато започнеш да спираш, особено в завой, тогава предните задържат добре, задните (които са с летни или всесезонни и с по-малък коефициент на сцепление) занасят и колата се завърта. Аз поне така го разбрах. Само коментирам не съм експерт.
Пише че полигона на Мишлен са правили експеримента и те препоръчват да са на заден мост. Казват така: Не е важно само да тръгнеш, важно е да можеш да спреш.
...
ми не ми се вярва някой да препоръчва зимата-да разчиташ да спираш когато колата е в завой,,,по скоро намаляваш преди завоя- и точно тогава предните са по важни,,,а с лоши предни-проблема с ундер стееринга ми се вижда доста по сериозен от това да ти мръдне задницата...

от моя опит- с хубави предни-на предно предаване-си върши работа зимата,,,по внимателно в завойте,,но то така или иначе зимата и с хубави гуми-си е по внимателно..

Публикувано на: 04 Яну 2008 22:18
от jamie
С лоши задни съм се въртял 2 пъти - на 180 и на 360 градуса.
Вярно - с ниска скорост (40-тина км/ч).

Публикувано на: 04 Яну 2008 22:21
от aleksbr
И АЗ С ЛЕТНИ ЗАДНИ :thumbsup:

Публикувано на: 05 Яну 2008 08:15
от spiritch
Аз си взех 4 зимни, ама преди съм си карал и с 2 отпред. И все пак ако си с летни отпред в това време, няма да ти се налага да спираш, тъй като не можеш да тръгнеш. И ставаше въпрос за чичкото, който най-вероятно е помагал при тръгване, а не при спиране, така че другите две гуми, няма да му помогнат много(на чичкото), освен, ако първите две не са сложени по твоята логика, отзад.

Публикувано на: 05 Яну 2008 13:44
от Proff
Колеги,

може да се кара без зимни гуми зимата това е факт, ама.....

Ето още един факт - онзи ден като заваля големия сняг и защото във Варна веднага платната се залеждат, от разни ТИКВИ дето нямат зимни гуми станаха нечовешки задръствания и коли останаха по пътя!
В резултат снегорините нямаха възможност да работят! Все пак не сме в Англия, където подобни имобилизирани автомобили направо се избутват от машините!
В крайна сметка без да е било чак толкова зле тук, нямаме ни един булевард изчистен като хората, а да не говорим как е по кварталите!

Разбирам някой дето кара кола за 1000 лв /която пък трябва да се забрани/, ама разни "Баровци" с чисто нови коли да пестят от сигурност и безопасност и то не само тяхната, а и на околните... не го разбирам!

Приветствам тези които карат по европейски и не пестят от безопасност!

Публикувано на: 05 Яну 2008 18:15
от jamie
Разбирам някой дето кара кола за 1000 лв /която пък трябва да се забрани/
Тук леко. Забрана се прави по други критерии, не по цена. Щото аз си купих някога Королка за 1100 и мина преглед съвсем легално - че си и беше наред.

Публикувано на: 05 Яну 2008 18:55
от slowtraveler
Различните гуми ще създадат трудности на ABS (няма да е толкова ефективно спирането).
АБС ще започне да сработва и да отпуска спирачката в момента, в който започне да се плъзга 'най-лошата' гума.