Страница 6 от 7

Проблем със CVT кутия

Публикувано на: 10 Юли 2024 09:55
от max-2
Хидротрансформатор с верига вместо планетарни предавки и фрикциони май.

Проблем със CVT кутия

Публикувано на: 10 Юли 2024 10:21
от slowtraveler
kaman4e написа: 10 Юли 2024 09:52 То тогава излиза ,че въпросната кутия не е CVT , а Хидротрансформатор. Ако греша ме поправете.
Грешите - хидротрансформатора съвсем грубо заменя съединителя, а не скоростната кутия...

Проблем със CVT кутия

Публикувано на: 10 Юли 2024 10:45
от kaman4e
@ slowtraveler , тогава въпросната скоростна кутия на госпожата с RAV4 каква се води , като не е CVT ?

Питам ,тъй като не знам ;)

Благодаря ти предварително

Проблем със CVT кутия

Публикувано на: 10 Юли 2024 10:51
от BOz
ЦВТ-тата са си хидротрансформаторни кутии в общия случай.

Проблем със CVT кутия

Публикувано на: 10 Юли 2024 10:56
от slowtraveler
kaman4e написа: 10 Юли 2024 10:45 @ slowtraveler , тогава въпросната скоростна кутия на госпожата с RAV4 каква се води , като не е CVT ?
Не знам каква е.. Вие решихте, че не е CVT...
А това, което споменах е, че реално хидротрансформатора на АСК стои на мястото на маховик/съединител на МКП и изпълнява същата функция - позволява ДВГ да си работи на празен ход при спрял автомобил...
И след хидротрансформатора може да има каквато и да е АСК - с фрикциони, CVT и т.н......

Проблем със CVT кутия

Публикувано на: 10 Юли 2024 11:05
от kaman4e
@slow и @Boz - благодаря ви за разяснението :)

Проблем със CVT кутия

Публикувано на: 10 Юли 2024 16:52
от gena_bs
Опитвам се да разбера дали не са "сапунисали" колежката в сервиза.
Тези лагери да не би да са на хидротрансформатора? Ама са написали скоростна кутия.
В крайна сметка кой точно модел е така и не разбрах. Има различни модификации.

Проблем със CVT кутия

Публикувано на: 10 Юли 2024 23:35
от slowtraveler
Съмнява ме... Хидротрансформатора е просто устройство, ама при смъкване на кутията може да са усетили луфт в него и да са го отворили и него за ремонт.
А там си е трудоемка работа....
Ама 900лв за лагери и 500 за гарнитури на АСК - доста ми се струва - т.е. с около 30-40% надценка...
Все пак би трябвало да са 4 лагера...

Проблем със CVT кутия

Публикувано на: 11 Юли 2024 10:53
от gena_bs
Интересно как работят някои хора на усет!
Има си измервателни уреди, методика за измерване, гранични стойности и т.н.
Вчера гледах за комшията комплект само гарнитури за автомат MB 7 G-Tronic - 480лв. на промоция!!!
А по-големия с фрикционите и стоманените дискове - 850лв.
Както казав комшията - тези не знаят цената на парите!

Проблем със CVT кутия

Публикувано на: 11 Юли 2024 13:59
от slowtraveler
gena_bs написа: 11 Юли 2024 10:53 Интересно как работят някои хора на усет!
Има си измервателни уреди, методика за измерване, гранични стойности и т.н.
Едва ли някой тук знае точно как са се развили събитията - как е правена диагностиката, какви уреди и методика са използвани и т.н... Нито познавам сервиза, нито хората, и не бих твърдял, че са работили на усет...
А отвори ли се - разбира се, че трябва да смениш гарнитурите... :thumbsup:

Проблем със CVT кутия

Публикувано на: 11 Юли 2024 16:44
от gena_bs
Нямах предвид конкретния сервиз. Възможно е да е изключение от правилото.
Просто за сравнение дадох цените.
Офертата за ремонт на споменатата от мен MB кутия започва от 2500лв. Преди специализирана диагностика и демонтаж от автомобила.
Като гледам цените за rebuild на CVT Aisin, май е евтинко. mellow.gif

Проблем със CVT кутия

Публикувано на: 11 Юли 2024 18:18
от BOz
Като гледам сравняваш круши с ябълки.
Трябва да се сравняват еднакви процеси, за да може да започне да се сравняват.
Иначе си го написал двусмислено за "евтиното". Може да се прочете, че на Мерцедеса е евтино. Може и на Тойотата. :thumbsup:

Проблем със CVT кутия

Публикувано на: 11 Юли 2024 19:44
от gena_bs
► Виж съдържание

Проблем със CVT кутия

Публикувано на: 11 Юли 2024 22:26
от slowtraveler
gena_bs написа: 11 Юли 2024 19:44 Не знам колко струва автомобилът на колежката, за да се ориентирам като съотношение.
Според мен такъв поглед върху проблема го има у доста хора, които разсъждават 'ама как може за кола, струваща 10х.лв да ми искат за ремонт 5х.лв....
Ами при ремонта използваш в някои случаи специализиран труд, скъпо оборудване, и влагаш нови (и скъпи) части..
Ами точно това е причината за бракуване (или продажба) на голяма част от старите автомобили - поддържането им и ремонта стават икономически неизгодни.. :thumbsup:

Проблем със CVT кутия

Публикувано на: 12 Юли 2024 15:35
от gena_bs
Имах предвид, че всеки си има праг на "търпимост".
Аз разсъждавам така - автомобилът ми е на Х години, струва У лева на вторичния пазар.
Получава повреда, чието отстраняване е минимум 1/4 от цената му. Или идва голямо техническо обслужване на двигателя, струващо приблизително 1/2.
Ако автомобилът е в добро общо състояние и е на под 15 години - ОК. Обаче, ако не е и нямам достъп до безплатен сервиз, подемник, инструменти или съм с две леви ръце, заминава директно. Дали при друг собственик или за брак - без значение.
Отделно, че за някои марки и модели да намериш нови части си е направо печалба от тотото. Дори за Opel преди PSA всичко е "бутиково".