Страница 6 от 8
Батерии
Публикувано на: 09 Сеп 2024 08:23
от biro
Слоу, не четеш внимателно. 15те минути зареждане не е в деня с хотела. 574км за 1 ден и 15 минути заряд. Предните 2 дни 740км общо за двата дни с нощувка в хотел и зареждане на бавното им зарядно 30.4квч за 2 часа и 50 минути.
Помежду тия пътувния си заредих в гаража 90.3kWh на стойност 13.70лв нощна тарифа. Тя е по-ефтина поради ниското потребление нощем на производства и домакинства, така че ток има предосттъчно за всички.
За миналата седмица от понеделник 2. Сеп до неделя 8. Сеп съм заредил в гаража 230.6kWh на нощна или по 33kWh средно на ден смятам нищо за енергийната система на страната дори и 50 000 автомобила да се бяха зареждали едновременно с моя на 22kW гаражни станции.
Батерии
Публикувано на: 09 Сеп 2024 09:51
от slowtraveler
Чета, това, което си написал
Например:
biro написа: ↑09 Сеп 2024 08:23
или по 33kWh средно на ден смятам нищо за енергийната система на страната дори и 50 000 автомобила да се бяха зареждали едновременно с моя
Хубаво смяташ, ама май си зле със сметките

Ако бе разгледал тази твоя 'сметка' би се убедил, че дори и в идеалният вариант това би надвишило двойно сегашният 'резерв', който имаме възможност да изнесем. Под 'идеален вариант' имам предвид системата да работи с пълен капацитет, без например някой блок от АЕЦ да е изключил, защото изключи ли - и в момента имаме общ недостиг на производството (брутният баланс е повече внос отколкото износ - производството не покрива нуждите). И дали самата система да може да подаде В НЕГО МОМЕНТ такава енергия (защото нощем все пак фотоволтаиците работят само на избрани фирми

) ...
Следващата интересна фаза, която очаквам все пак да достигне до нечии мозъци е кое е по-екологично - да имаш хиляди декари растения, или на плодородна земя да опънеш фотоволтаици, или пък после да се чудиш къде да заравяш огромните перки на вятърните паркове

Батерии
Публикувано на: 09 Сеп 2024 10:53
от dracunculus
Ето точно ТОВА е въпросът, който изпадналото в овчи възторг зелено племе не може и не иска да проумее. Че изсичането на стотици хиляди хектара гора и унищожаването на земеделски земи не е решението. А какво правим, ако наистина целият автопарк се електрифицира? Също не е решението да сложиш десетки хиляди вятърни перки в акваторията на Англия (в северно море)....което ще доведе до сериозно отклонение на въздушните маси за сев. Европа (научно доказано). Реално на гигаватчас най-"екологична" си остава ядрената енергетика. Но това например Германия не желае да проумее. Жалко, много жалко наистина.
Батерии
Публикувано на: 09 Сеп 2024 11:06
от WoLF
Човечеството си създава нови енергийни проблеми преди да е решило старите. Напредъка винаги е бил носен на гръб от мизерията, лишенията и желанието за по-добро. Винаги идва нещо ново, някакво ново ниво, към което да се стремим докато влачим едвам крака в калта. Метафорично казано

Батерии
Публикувано на: 09 Сеп 2024 11:56
от Filbor
Батерии
Публикувано на: 09 Сеп 2024 14:04
от WoLF
Чакам с нетърпение да изкарат повече енергия от използваната за стартиране и поддържане на процеса. До тогава се кръстим някой да не въведе големи субсидии за електрокари...
Батерии
Публикувано на: 09 Сеп 2024 15:22
от biro
slowtraveler написа: ↑09 Сеп 2024 09:51
това би надвишило двойно сегашният 'резерв
В момента изнасяме 1.9GW
Ако спре някоя мощност преспокойно може да внасяме.
Не виждам драма, а то на практика няма. Режим на тока не е имало от 30 години. Ток бол, зареждачки бол, ЕА се увеличават ежедневно.
Батерии
Публикувано на: 09 Сеп 2024 16:37
от WoLF
Тока няма да свърши, парите за купуването му се променят и то за всички

Батерии
Публикувано на: 09 Сеп 2024 18:09
от max-2
Специално за България и други, където пътищата не са гладки, може да се сложат амортисьори с регенерация да зареждат батериите. Така ако карат електричките в дясно по магистралите няма да имат нужда от зареждане по пътя и ще стигат където са тръгнали

Батерии
Публикувано на: 09 Сеп 2024 18:38
от mapamop
Офтопик
max-2 написа: ↑09 Сеп 2024 18:09
може да се сложат амортисьори с регенерация да зареждат батериите. Така ако карат електричките в дясно по магистралите няма да имат нужда от зареждане по пътя и ще стигат където са тръгнали
Или направо и на другите по 4-5 фенерчета от ония руските, които стискаш половин час и свети 10 минути,на всеки амортисьор. И акумулатор не е нужен. Сутрин ще малко кофти мачкането на окачването да запалиш
Батерии
Публикувано на: 09 Сеп 2024 22:29
от slowtraveler
biro написа: ↑09 Сеп 2024 15:22
В момента изнасяме 1.9GW
Ако спре някоя мощност преспокойно може да внасяме.
Не виждам драма, а то на практика няма.
Според Енергийният Системен Оператор в момента изнасяме около 680МВт, и внасяме около 400МВт...
За пореден път - не знам откъде вземаш данни, но е добре да се представят коректни данни... Среднодневно балансът е износ в момента (последните дни) износ е около 1-1.1ГВт/ч..
Не е коректно да смяташ само отразеният износ, защото имаме и сериозен внос.. Част от енергията е и транзитна ...
Също така е факт, че спирането на един блок на АЕЦ води автоматично до среднодневен внос около 800МВт/ч... Показа го последното изключване на блок...
Спрягат, че спирането за постоянно му би покачило цената на тока с 20%

Също както спрягат отпадането на нощната енергия защото в момента се получи голям дисбаланс заради зелената енергия - ФЕЦ логично правят пик около обяд (ако не вали

) ...
'преспокойно да внасяме' може само при изпълнението на три фактора - 1. Да има кой да го продаде; 2. Да иска да ни го продаде (може да има доста бизнес-причини да откаже да го направи); 3. Цената да е поносима за нас - да може да си я позволим...
Батерии
Публикувано на: 10 Сеп 2024 07:17
от biro
От тук вземам данни.

- Screenshot_20240910_071004_Samsung Internet.jpg (278.35 KiB) Преглеждано 12476 пъти
Снимката е актуална към 7:06
400MW е излишъкът в момента. В идеални условия би трябвало производството да е равно на потреблението - перфектния баланс.
Май нямаш опит със сайта на ЕСО. ТЕЦ имат голям потенциал, който в момента не се вижда. Виждал съм при спрян блок в АЕЦ пак да произвеждаме повече от товара.
Твоите конспиративни доводи за вноса издишат по един важен фактор. И това е, че не само мрежата на РБ има нужда от баланс.
Батерии
Публикувано на: 10 Сеп 2024 08:11
от Hursa
Това са динамични данни, постоянно вариращи. Вижте "картинката" с вноса и износа. В момента например изнасяме през Румъния. Внасясяме от Турция, Гърция, и дори от Сърбия и Македония. И това сутринта в 8 когато би трябвало да нараства производството на фотосоларните. Имаме положителен положителен баланс благодарение на все още неизведените от системата за през деня големи мощности на топлоелектроцентралите. И това въпреки, че сме санкционирани от "евросъюза" за свръх производство от фотосолари и разбалансиране на общата енергосистема.
Батерии
Публикувано на: 10 Сеп 2024 08:15
от biro
Hursa какъв фотосолар в 8ч сутринта? И ти не следиш ЕСОто явно.
Батерии
Публикувано на: 10 Сеп 2024 08:29
от Hursa
Ами изгрева е в 6:40. Съседите произвеждат, дори тези на запад от нас. А при нас е облачно и трябва да компенсираме с нарастване натоварването на тец (като се вижда в момента, вече минава 8:30, вместо разтоварването им за през деня, замествани от фец), не само нашата система, но и региона на север от нас, като ние си плащаме за емисиите.