И така да е. Защо в същия този диапазон, за същото определено време не предлага същата мощност на зареждане при регенерация?slowtraveler написа: ↑26 Авг 2021 11:17 Ами това е пикова мощност, в определен диапазон на батерията, и за определено време...
Електрически коли, но Не от TOYOTA
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Навярно не се изразих правилно ...
Според мен ограниченията са две:
1. Техническата невъзможност батерията в даден момент да поеме по-голяма стойност на тока.. Нали си наясно, че заряд с 3С(и то този заряд е временен - според нивото на заряд и т.н.) би оставил живот на батерията сигурно 300 цикъла, което за автомобил е нещо от рода 60х.км. живот на батерията, така, че вероятно използват по-малки стойности, които да са компромисни... Както и с Приуса - недопускане заряд над да кажем 80% и разряд под 40%..
2. Комфортът на шофиране - по-голямата регенерация довежда до 'по-силно' натискане на спирачките... Като е възможно отпускането да газта да води до умерено комфортно забавяне/регенерация, далеч от максумума по т.1., а в първите фази на натискане на спирачката регенерацията да се повиши до лимита на т.1, след което да се задействат и механичните спирачки...
Според мен ограниченията са две:
1. Техническата невъзможност батерията в даден момент да поеме по-голяма стойност на тока.. Нали си наясно, че заряд с 3С(и то този заряд е временен - според нивото на заряд и т.н.) би оставил живот на батерията сигурно 300 цикъла, което за автомобил е нещо от рода 60х.км. живот на батерията, така, че вероятно използват по-малки стойности, които да са компромисни... Както и с Приуса - недопускане заряд над да кажем 80% и разряд под 40%..
2. Комфортът на шофиране - по-голямата регенерация довежда до 'по-силно' натискане на спирачките... Като е възможно отпускането да газта да води до умерено комфортно забавяне/регенерация, далеч от максумума по т.1., а в първите фази на натискане на спирачката регенерацията да се повиши до лимита на т.1, след което да се задействат и механичните спирачки...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Относно т.2 не съм съгласен. Комфортът на шофиране и респективно спиране няма общо пряко с регенерацията, за да има връзка. Спирачното ЕКУ има таблица за извличане на желания от шофьора спирачен ефект дали чрез батерията, дали чрез дисковете. На самия шофьор му е все тая ако е решил да спира с 200кВт енергия от къде ще дойдат - дали дисковете ще греят като за 200кВт или батерията ще се зарежда с тази мощност. Да, има разлика в баланса на автомобила ако е само на едно предаване, което може да се вземе предвид, което би бил единствения недостатък от гледна точка на "комфорт" и по-конкретно безопасност.
За т.1 нали се разбрахме, че ако в този момент батерията може да поеме 100кВт, което не е много за една 80кВтч батерия, защо не се предостави. Да, ясно, дълготрайност е основната логика, заедно с баланса на колата. Но дори и такива, които могат да предоставят перфектен баланс на преден-заден мост, пак отиваш към живота на батерията. Но понеже даде за пример Приуса, нека го вкараме в логично разсъждение и тук. Нека в диапазона 50-70% отново да допуснат заряд от порядъка на 20Ц, като майтап да го предложа.
За т.1 нали се разбрахме, че ако в този момент батерията може да поеме 100кВт, което не е много за една 80кВтч батерия, защо не се предостави. Да, ясно, дълготрайност е основната логика, заедно с баланса на колата. Но дори и такива, които могат да предоставят перфектен баланс на преден-заден мост, пак отиваш към живота на батерията. Но понеже даде за пример Приуса, нека го вкараме в логично разсъждение и тук. Нека в диапазона 50-70% отново да допуснат заряд от порядъка на 20Ц, като майтап да го предложа.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Може би основната причина е щаденето на батерията. Но да не се акцентира, заради все по активното рекламиране на бързото зареждане и свързаното с това популяризиране на ел автомобилите. По вредно ли е рязкото нарастване на "зареждащата мощност" при регенерация (как е при зареждане)? Според мен не би трябвало, ако се има предвид, че кратковременното голямо натоварване на батерията при отдаване се понася по-добре от "дълговременното" такова. Но дали е това причината - мощностите, които се споменават при регенерация са много, в пъти по-ниски (май).
Последно промяна от Hursa на 26 Авг 2021 13:05, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Навярно знаеш, че сегашната тенденция е 'каране с един педал' - подадеш повече газ - ускоряваш, задържиш газта - круизваш, отпуснеш газта - намаляваш....
Спирачката я ползваш само в екстремни случаи и при спиране до 0км/ч...
Там е връзката с регенерацията - отпускането на педала на газта води до 'електромагнитно спиране' - определено ниво на регенерацията, а не 'пускане по инерция'...
Та нивото на тази регенерация при отпускане на газта както се вижда е настройваема от шофьора според неговите желания, предпочитания и комфорт...
Интересно ще е да се видят нивата при натискане на спирачка до нивото на задействане на механичните спирачки...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Аз все си мисля, че досега само за това говорим.slowtraveler написа: ↑26 Авг 2021 13:02 Интересно ще е да се видят нивата при натискане на спирачка до нивото на задействане на механичните спирачки...
Това за отпускането на педала на газта е съвсем друга тема и там говорим за ниски стойности на регенерация.
Ако вземем един автомобил като Приус, "нормалната" регенерация при отпускане на педала на газта, за да симулира ППХ, горе-долу регенерира около 3-5 кВт, в зависимост от скоростта.
Аз като шофьор в града се движа в трафика с регенерация (спирачка) от порядъка на 10-15 кВт. Демек карането с един педал чрез "конфигурируема" регенерация не ми се вярва да надхвърля 20 кВт в най-агресивния режим, защото това си е чувствително спиране, всеки път като отпуснеш педала на газта. Което за мен най-вероятно не би било комфортно. Но нали за това е конфигурируемо.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Зависи от външната температура. При около 20 градуса може би за следните коли ще е нещо такова, но тук наистина са сериозни зарядните станции с над 50 kW.
Източник:
https://www.p3-group.com/wp-content/upl ... -1-1-1.pdf
- Прикачени файлове
-
- P3-ChargingIndex_1-1.png (351.08 KiB) Преглеждано 4009 пъти
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Не. Питах - как се променя мощността при зареждане във времето, първите секунди след включване. Примерно, ако състоянието на батерията позволява зареждане с мощност 200 кВт, веднага след включване подаваната мощност 200 кВт ли е или има някакъв преход.
За батерията на нисан лийф (ако така се пише) - срещали ли сте някакви отзиви?
За батерията на нисан лийф (ако така се пише) - срещали ли сте някакви отзиви?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Мощността се качва плавно до лимита. Да кажем около 6кВ/сек. Примерно като тръгне заряда и лимита е да кажем 200кВ, ще достигне пика за около 35 секунди. Предполагам има зависимости от зарядни станции, свободна мощност, автомобил и т.н., но образно казано качва плавно, а не с "удар" на макс.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
За първото поколение - по-скоро негативни. А ето прехода към батерия 40 kWh:
https://www.marklines.com/en/report_all/rep1786_201811
А това е на Рено Зои:
https://ecars.bg/blogs/elektromobili-1/ ... enault-zoe
Последно промяна от Filbor на 26 Авг 2021 16:30, променено общо 1 път.
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Правилно ли го разбрах - мощността нарастна до около 250 кВт за по-малко от секунда?
Предполагах, че е така както написа BOz. Поради това мислех, че е ограничението при регенерация.
А какви са сега отзивите за батерията на нисана. Какви бяха недостатъците на първото поколение?
Предполагах, че е така както написа BOz. Поради това мислех, че е ограничението при регенерация.
А какви са сега отзивите за батерията на нисана. Какви бяха недостатъците на първото поколение?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Горното видео е забързано после, за да е по-кратко за гледане. И когато отива до около 250, то показва вече 1 минута.
За Нисан Лийф първо поколение - бърза деградация на батерията:
https://www.greencarreports.com/news/10 ... -you-worry
За последните поколения може би пак ще имат проблеми в дългосрочен план:
https://insideevs.com/news/495913/nissa ... ing-curve/
За Нисан Лийф първо поколение - бърза деградация на батерията:
https://www.greencarreports.com/news/10 ... -you-worry
За последните поколения може би пак ще имат проблеми в дългосрочен план:
https://automedia.investor.bg/a/0-nacha ... -plus-2019Очакваната по-рано система за охлаждане няма да се появи в серийния електрически автомобил, въпреки че колата се нуждае от нея
https://insideevs.com/news/495913/nissa ... ing-curve/
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Т. е. зареждащата мощност в първите секунди нараства така, както е описал BOz? (Нямаше да забележа, че е ускорено
)

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
На видеото на 26-та секунда е все още 0 минути. На 27-та секунда е вече 1 минута и 235 kW. Значи в този случай грубо за 1 минута е достигнало 235 kW.
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Както се вижда от графиките на Filbor, достига се само при определен заряд на батерията... При друг процент заряд, максималните нива са други...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта