Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс
Защото за да работи равномерно двигателя (да има в идеалният случай еднаква мощност от всеки цилиндър) трябва впръснатото количество гориво да е еднакво, дори и да е постигнато с различно време на отваряне на инжектора...
При въвеждане на кодовете и нужда например от впръскване на 5куб.мм гориво, то компютърът ще знае от кода, че трябва да държи първият инжектор 10мс, а на вторият трябва да го държи 7мс, при нулеви корекции.
Ако ги размениш инжекторите, компютърът първоначално ще държи инжектор на 'първото' място отворен 10мс, но ще разбере, че мощността е прекалено голяма (ще е впръскал прекалено много гориво), и затова ще почне корекции да намалява впръснатото гориво, докато накрая сумата от 'началния грешен код' и корекцията отново стане 7мс (например код - 10мс - корекция 3мс = 7мс=5куб.мм) - реалното нужно време за пускане на нужното количество гориво.... А пък на втория инжектор ще усети по-малката отдадена мощност и ще почне да го коригира - да го държи по-дълго отворен, докато го докара до правилните 10мс (например 'кода на стария инжектор' - 7мс + 3мс корекция=10мс=5куб.мм за конкретния инжектор).. Така при размяна на инжектори без промяна на кода, системата пак ще успее да се нагоди донякъде, но вече корекциите ще са много различни и навярно - големи. Докато ако въведеш актуалните и правилни кодове, компютърът ще си знае 'базово', че на първи цилиндър вече трябва да държи отворен инжектора 7мс и няма да прави корекции ...
При въвеждане на кодовете и нужда например от впръскване на 5куб.мм гориво, то компютърът ще знае от кода, че трябва да държи първият инжектор 10мс, а на вторият трябва да го държи 7мс, при нулеви корекции.
Ако ги размениш инжекторите, компютърът първоначално ще държи инжектор на 'първото' място отворен 10мс, но ще разбере, че мощността е прекалено голяма (ще е впръскал прекалено много гориво), и затова ще почне корекции да намалява впръснатото гориво, докато накрая сумата от 'началния грешен код' и корекцията отново стане 7мс (например код - 10мс - корекция 3мс = 7мс=5куб.мм) - реалното нужно време за пускане на нужното количество гориво.... А пък на втория инжектор ще усети по-малката отдадена мощност и ще почне да го коригира - да го държи по-дълго отворен, докато го докара до правилните 10мс (например 'кода на стария инжектор' - 7мс + 3мс корекция=10мс=5куб.мм за конкретния инжектор).. Така при размяна на инжектори без промяна на кода, системата пак ще успее да се нагоди донякъде, но вече корекциите ще са много различни и навярно - големи. Докато ако въведеш актуалните и правилни кодове, компютърът ще си знае 'базово', че на първи цилиндър вече трябва да държи отворен инжектора 7мс и няма да прави корекции ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс
За кодовете - ще въведем старите (защото нямаме "новите" - "времената" на състарените инжектори).
Не съм имал предвид просто размяна на монтажа, а с въвеждането на кодовете на конкретния инжектор. Така, че корекцията трябва да бъде около тази, до която е достигнал компютъра при предишния му монтаж (освен ако условията на работа в цилиндрите не се различават съществено). Но няма значение
Всъщност, при демонтаж за "почистване" на инжекторите не се ли получава нещо подобно?
Не съм имал предвид просто размяна на монтажа, а с въвеждането на кодовете на конкретния инжектор. Така, че корекцията трябва да бъде около тази, до която е достигнал компютъра при предишния му монтаж (освен ако условията на работа в цилиндрите не се различават съществено). Но няма значение

Всъщност, при демонтаж за "почистване" на инжекторите не се ли получава нещо подобно?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс
Просто се маркират инжекторите, и се връщат на същите места при демонтаж...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: 21 Дек 2018 05:48
- Местоположение: София
- Автомобил: TOYOTA RAV4 D4D 85Kw
Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс
Ако са рециклирани и нямаш нов код от стенд. Каквото и да въвеждаш ще бъде @ китка китка магданоз @. 

-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс
Не съвсем разбирам и към каква стойност се стреми алгоритъма при корекциите. Към някаква усредена за "всичките" инжектори на двигателя. Или към друга целева зависеща от режима на работа на двигателя в момента - режим зададен от "педала"? Защото например можем да поставим 4 сравнително "износени" дюзи - впръскващи за единица време, например по-голямо количество - всяка. Тогава алгоритъма към каква стойност ще ги приведе.
И друго - при 3000 оборота работния ход на буталото е за по-малко от 1 стотна от секундата. А разликите, които се засичат се измерват вероятно в милионни части от секундата. То всъщност и "времената" на дюзите, предполагам, са в десетохилядни от секундата - имайки в предвид, че впръскват по няколко "порции" на такт (поне при "дизела" - до колкото знам).
И друго - при 3000 оборота работния ход на буталото е за по-малко от 1 стотна от секундата. А разликите, които се засичат се измерват вероятно в милионни части от секундата. То всъщност и "времената" на дюзите, предполагам, са в десетохилядни от секундата - имайки в предвид, че впръскват по няколко "порции" на такт (поне при "дизела" - до колкото знам).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс
Hursa написа: ↑24 Дек 2018 14:04 Не съвсем разбирам и към каква стойност се стреми алгоритъма при корекциите. Към някаква усредена за "всичките" инжектори на двигателя. Или към друга целева зависеща от режима на работа на двигателя в момента - режим зададен от "педала"?
Компютъра задава корекции с цел достигане на баланс между работното налягане в отделните цилиндри.Нещо като равномерно натоварване на коляновия вал с цел удължаване на живота на двигателя ,икономия на гориво ,макс мощност и т.н.Капиш.
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс
Ами всъщност в репликата няма отговор. Просто повтаряте казаното и подразбиращо се от първите реплики по въпроса. Към каква стойност привежда алгоритъма настройките. Ако е към средна - всяко възмущение в една от дюзите (например отложение в една от дюзите. А ако се прояви неголяма утечка през един от клапаните или "дифтунга" на дюза започне да пропуска.) ще предизвика пренастройка и на четирите. Ако се опитва да върне отклонението в една от дюзите - трябва по някакъв критерии да избере осредни останалите три. (Монтажа на 4 дюзи с отклонение, може би е неадекватно - но подобен монтаж ще промени режима на двигателя. Въобще избора на "стойността" (на количество гориво) към която се опитва да приведе алгоритъма времената на дюзите - може да доведе до промяна на режимите на двигателя. Може би е несъществено, все пак се спомена, че е "фина настройка".)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Митхат
- Мнения: 3826
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс
Отговора е в горивните карти,в компа.
Те са алгоритмите казващи кога какво да се случи.Имах познати сваляха карти от нета и си чипваха колите....После се караха с жените кой е виновен за туй нещу дето е станало с колата
Те са алгоритмите казващи кога какво да се случи.Имах познати сваляха карти от нета и си чипваха колите....После се караха с жените кой е виновен за туй нещу дето е станало с колата

-
- Мнения: 42
- Регистриран на: 21 Дек 2018 05:48
- Местоположение: София
- Автомобил: TOYOTA RAV4 D4D 85Kw
Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс
Пичове ще ви покажа как професионално се рециклира един Денсо инжектор за комън рейл, какво оборудване изисква и най-важното, към края на видеото как се калибрира и се генерира кода за инжектора. Публикувам това видео за да разберете защо в България не е желателно да рециклирате инжектори за комън рейл, а е препоръчително да ги замените с нови такива. Изгледайте внимателно видеото, особено към края самото калибриране.
Това е коледния ми подарък за вас, Пожелавам ви много здраве и много безаварийни километри!
https://www.youtube.com/watch?v=6XJb0ghya0w

Това е коледния ми подарък за вас, Пожелавам ви много здраве и много безаварийни километри!
https://www.youtube.com/watch?v=6XJb0ghya0w
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс
Съгласен съм - горивните карти "дават" количеството гориво, което трябва да бъде "впръскано" на такт - съгласно "степента" на натискане на педала (режима на двигателя - който задава шофьора), предполагам и съгласно оборотите на които работи двигателя (вероятно и момента на впръскване на всяка порция), предполагам и с корекции в зависимост от налягането (разход на въздух), температура на двигател (охлаждаща течност) може би и външна темпаратура, вероятно се отчита и количеството изгорели газове "подадени" през егр, може би и температура на катализатора. Но конкретно отклоненията от количествата впръскано гориво поради състоянието на всеки инжектор (задават се само началните, чрез кода, който е въведен до колкото разбирам) и в зависимост от конкретните условия във всеки цилиндър - отклоненията от стойностите задавани от "горивните карти" - се установяват и коригират от тези датчици и алгоритъм за които написаха slowtraveler и Ники Петков - поне така го разбирам. (Разликите в пулсациите на въртящия момент при всеки работен такт, предизвикващи "различни" отклонения в ъгловата скорост на коляновия вал във всеки един момент - "хващани" от датчиците.)
Благодаря!
(Заслужава си, дори само за това, че се виждат "действителните" детайли (и самата "сглобка"), а не само на "картинка". Едва ли ще ги видя някога "на живо"

За съжаление съм зле с английския и не мисля, че разбрах много.
Но от написаното в темата останах с впечатление, че е доста по "фин елемент" и съответно, че трябва да се "пипа" доста по "фино". Та след видеото се чудя, дали въобще е желателно да се вземат рециклирани инжектори, независимо къде.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: 21 Дек 2018 05:48
- Местоположение: София
- Автомобил: TOYOTA RAV4 D4D 85Kw
Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс
Именно затова публикувах това видео. С такова оборудване разполагат на няколко места в света особено стенда на Бош от края на видеото. Струва си закупуването на рециклирани инжектори, но само от места като това от видеото... за съжаление е в Италия.

- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс
Хм.... Не че нещо, но това си е обикновен стенд... И съм уверен, че в България има доста аналогични, ако не и същите...
Виждал ли си стенд за горивни помпи от 80-те години
Изглежда 'страшно'. а реално няма нищо космическо - последно ремонтирах такъв стенд някъде 93-94г (16 цилиндров) - практически по него време цилиндрите се изравняваха с настройки на помпата, а не чрез корекции на инжекторите....
Инжекторите по него време се калиброваха с ръчен стенд - елементарна процедура, щом и аз съм я правил многократно, но тогава отваряха по налягане, и целта бе да се нагоди точното налягане и форма на облака
...
Безспорно - за комън рейл отново се изисква нужното оборудване (различно от старите), но съвсем не е нещо супер-сложно.... Реално имаш подаване на гориво през пресостат, електронно управление на дюзите за да отварят стандартно време (и с имитация на нужните обороти), и измерване на количествата преминала през дюзата нафта...
Виждал ли си стенд за горивни помпи от 80-те години

Инжекторите по него време се калиброваха с ръчен стенд - елементарна процедура, щом и аз съм я правил многократно, но тогава отваряха по налягане, и целта бе да се нагоди точното налягане и форма на облака

Безспорно - за комън рейл отново се изисква нужното оборудване (различно от старите), но съвсем не е нещо супер-сложно.... Реално имаш подаване на гориво през пресостат, електронно управление на дюзите за да отварят стандартно време (и с имитация на нужните обороти), и измерване на количествата преминала през дюзата нафта...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 312
- Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
- Местоположение: Асеновград
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс
Обикновен, обикновен, колко да е обикновен???Изобщо не е обикновен и цената им е доста солена, да , сигурно ги има на много места в БГ, но друг е въпроса, колко от ползващите го могат да работят с него!Защото и кучето гледа, ама не е станало касапин
А пък от друга гледна точка, ако се заменят износените детайли с качествени такива, то тогава рециклирането трябва да е успешно.Все пак мина време и трябва да са се научили вече...стендаджиите!

А пък от друга гледна точка, ако се заменят износените детайли с качествени такива, то тогава рециклирането трябва да е успешно.Все пак мина време и трябва да са се научили вече...стендаджиите!
Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF и Toyota Yaris 1.5 Hybrid 2013
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс
Никой не е казал, че тази техника е евтина.. Стенда не струва повече от комплект инструменти и приспособления, които трябва да имаш за конкретна марка автомобил
(според информация за цената на аналогичен стенд от интернет и информация от познат с оторизиран сервиз - стенда е двойно по-евтин от шкафа с инструменти)...
Та затова и 'разполагането на няколко места в света' ми прозвуча доста странно - ремонт на съвременна дюза не можеш да я направиш без подобна апаратура...
Конкретното изпълнение няма значение - дори и да е с колбички, пак можеш да си направиш измерването.. Обикновена проверка показва, че например София Дизел Център - имат аналогична техника.
Затова и да се вземат от Италия рециклирани дюзи не го смятам за гаранция - и тук има техника, просто трябва да се провери дали хората знаят да работят с нея.
Приятел в белгийски официален сервиз също споделя, че май там майсторите са като нашите - осезаема част могат да въртят само ключове, но не и да мислят

Та затова и 'разполагането на няколко места в света' ми прозвуча доста странно - ремонт на съвременна дюза не можеш да я направиш без подобна апаратура...
Конкретното изпълнение няма значение - дори и да е с колбички, пак можеш да си направиш измерването.. Обикновена проверка показва, че например София Дизел Център - имат аналогична техника.
Затова и да се вземат от Италия рециклирани дюзи не го смятам за гаранция - и тук има техника, просто трябва да се провери дали хората знаят да работят с нея.
Приятел в белгийски официален сервиз също споделя, че май там майсторите са като нашите - осезаема част могат да въртят само ключове, но не и да мислят

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: 21 Дек 2018 05:48
- Местоположение: София
- Автомобил: TOYOTA RAV4 D4D 85Kw
Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс
Стенд, който може да генерира код-корекция струва майка си и баща си. Тук става дума за цена на изключително прецизно оборудване боравещо с времена, които са стотни от милисекундата->(хилядна част от секундата). Частите в България не идват от Денсо а идват NONAME ot Китай, както и частите за турбините 80%... Та къде имат всички тези части и инструменти и стендове на едно място в БГ? Ако наистина е така къде е това място? Щото в София в най-големия сервиз на Бош на летището имат един стенд на 14-15 години и става само за камиони. За инжектори комънрейл 3-то поколение и дума не може да става да тестват на него. Освен това както каза колегата, човека зад тези инструменти и компютри, ако е добър трябва да взима поне 10 бона на месец, та къде по сервизите има такава заплата? Сестра ми е обикновен програмист в USA със 88000 долара годишна заплата. А супер програмистите там взимат заплатата и за два месеца. Да гайкаджии има много факт, но мислещите хора са кът в България,
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта