Страница 6 от 8
Публикувано на: 23 Ное 2010 18:47
от GRI
Здрасти Митоко,
Не съм след гаранция, не сипвам за първи път. Внесох си дзвера от Германия миналото лято. Чак сега се замислих, че по-изгодно ми е да сипвам по-скъпо (дано е по-добро) масло, с по-дълъг пробег отколкото да се циганя 2 пъти - да сипвам по-често и да пазарувам по-често. Но съм в дилема, сега предстои зима и карам с калпавото Кастрол 15В40 полусинтетика, навъртял съм с него 6000км, ще трябва да го сменям, защото наистина не ми харесва работата на двигателя с него..и се чудя кое е най-удачното (най-добро) масло - което да става и за зиме и за лете.. трябва да е подходящо и за двигател с пробег 118 000 км (има разлика какво да се сипва в под и над 100х.). Пълната синтетика по-добре ли е от полу-синтетика?
Публикувано на: 23 Ное 2010 21:40
от TATI
Колко мъка има на тоя свят не е истина.
Айде стига с тия пробези.
Ако колата ти няма проблеми, може и 500к км да изкара със синтетично.
Кой казва, че на 118к км трябва да сменяш вискозитета?
Всяка една кола от подписа ми се движи със синтетично масло и не се е оплакала до ден днешен. Само микробуса лапа по литър на 1000км, като 500 мг изтичат от дъгата на картера, но не ми пречи да му наливам 5 на 40 пълна синтетика. Километрите му са около 600к км до момента.
Сеата е на 140к км и пак е с 5 на 40 пълна синтетика и не му пука.
Маслата ги сменям на 7500 на дизелите и на 10000 на бензиновите. Нищо, че по книги им дават 15к км и пр.
Литъра масло ми е 28 лв.
Пълната синтетика е по-добра от полусинтетиката.
Колата е твоя и съответно избора си е изцяло твой.
Аз предпочитам да инвестирам колкото е нужно, за да съм сигурен, че като тръгна от точка А ще стигна до точка Б без да се налага да се притеснявам.
Успех с избора на масло.
ПП: Бассман и Фидо Дидо си направиха труда да напишат достатъчно много относно маслата - прочети важната тема най-горе.
Нека оценим труда на колегите и не пускаме по една и съща тема през има няма седмица.
Публикувано на: 23 Ное 2010 21:56
от DanielzZz
Наливам оригиналното Тойотско масло (не знам каква марка е,сменям го при Венци Велико Търново) и съм доста доволен.Колата е Д4Д,но грам не го бутва.

Публикувано на: 23 Ное 2010 23:19
от GRI
..ТАТИ, 2/3 от отговора ти по темата няма общо с този форум, ама въобще.. на който не му се пише, да не пише, Аз смятам, че има доста неизяснени неща по темата за маслата все още, които може да се дискутират..
Публикувано на: 23 Ное 2010 23:28
от max-2
Купил съм Енеос 5в40 и мисля да го налея до месец. Ще пиша отзиви за него. От до сега използваните масла двигателя е най-тих със Кастрол Магнетик 10в40, с което съм в момента и е на 8к, колегата Аел ми го донесе от Англия. Преди него пак беше същото, но от един сервиз кастрол в Пловдив, не беше същото, на 5к стана на водичка и го подарих на един колега с голфче дизел - да си долива. По-добре да го беше сипал при нафтата..... biggrin.gif
Преди кастрола си карах 3 смени с мотул 8100 и бях доволен, само малко по-шумен двг на празен ход, но на високи обороти беше като хала. Но след като падна нивото под средата на щеката за 7-8к, реших, че съм за полусинтетика, но пък с полусинтетика се налага да доливам? Оставащия литър от смяната си го доливам до 9к км. Затова сега ще сложа енеоса, пък дано е по-държелив на газене от кастролчето.....
Публикувано на: 24 Ное 2010 00:42
от mitoko
GRI написа:Здрасти Митоко,
Не съм след гаранция, не сипвам за първи път. Внесох си дзвера от Германия миналото лято. Чак сега се замислих, че по-изгодно ми е да сипвам по-скъпо (дано е по-добро) масло, с по-дълъг пробег отколкото да се циганя 2 пъти - да сипвам по-често и да пазарувам по-често. Но съм в дилема, сега предстои зима и карам с калпавото Кастрол 15В40 полусинтетика, навъртял съм с него 6000км, ще трябва да го сменям, защото наистина не ми харесва работата на двигателя с него..и се чудя кое е най-удачното (най-добро) масло - което да става и за зиме и за лете.. трябва да е подходящо и за двигател с пробег 118 000 км (има разлика какво да се сипва в под и над 100х.). Пълната синтетика по-добре ли е от полу-синтетика?
здрасти, гри....
недей да мислиш повече ами направо до махай тоя боклук дето си го налял.
колко хора трябва да ти кажат, че вискозитета за българия е 5в40 или 5в50.
няма никва дилема....
синтетичните масла са ПО-ХУБАВИ ОТ полу-синтетичните
ето един вариянт
отиваш до тойота и си купуваш маслен филтър .... докато чакаш пиеш един безплатен зелен чай, разглеждаш. питаш колко струва масло за твоята кола, 5в40 за всички сезони в БГ, клас Б1 ли беше какво пише у КНИГАТА, ако е до 30 леа си купуваш. пиеш още един безплатен чай със захар. слемяш некъде за 10лева. масленият филтър се завива на ръка !!! щастлив и доволен се прибираш у дома и пиеш един чай с мед докато пишеш пост във темата, че си сменил маслото.
втори вариянт
докато още мислиш дали да смениш чорбата зимата минава....
Публикувано на: 24 Ное 2010 21:16
от GRI
Благодаря Митоко,
точно така ще направя както казваш..след това ще се върна с отзиви..благодаря на всички, които се включиха в темата със своите отзиви и препоръки..ще следя темата с интерес!
Публикувано на: 25 Ное 2010 06:22
от Bass_Man
GRI написа:Благодаря Митоко,
точно така ще направя както казваш..след това ще се върна с отзиви..благодаря на всички, които се включиха в темата със своите отзиви и препоръки..ще следя темата с интерес!
Според мен има още много неща , които можеш да направиш и да дискутираш . Не може просто така да не се пише в този форум .
Публикувано на: 28 Ное 2010 17:37
от GRI
Bass_Man въпроса е да се пише качествено, а не просто да се пише, ИЗВОДА е, че трябва да наливаш това което е написал производителя в техническата документация на модела, всичко друго са експерименти, 2 ИЗВОД качествено масло за под 20лв/л едва ли е качествено..
Публикувано на: 28 Ное 2010 20:38
от nowyaris
Грешиш.Много.Наистина.
Публикувано на: 28 Ное 2010 21:56
от mitoko
GRI написа:Bass_Man въпроса е да се пише качествено, а не просто да се пише, ИЗВОДА е, че трябва да наливаш това което е написал производителя в техническата документация на модела, всичко друго са експерименти, 2 ИЗВОД качествено масло за под 20лв/л едва ли е качествено..
ГРИ смени ли маслото или още "мислиш"....
ДААААААААААААААА има и качествени масла под 20 лева-преди година американски кастрол СИНТЕК (синтетично)5в50 за 18 лева литъра в бутилки(не от варел- наливно)
Публикувано на: 29 Ное 2010 00:18
от Bass_Man
GRI написа:Bass_Man въпроса е да се пише качествено, а не просто да се пише, ИЗВОДА е, че трябва да наливаш това което е написал производителя в техническата документация на модела, всичко друго са експерименти, 2 ИЗВОД качествено масло за под 20лв/л едва ли е качествено..
Ти прочете ли какво ти препоръчва производителя или още се чудиш ? Да не се учудиш , като прочетеш и там не пише марка и модел и да пуснеш поредната тема " кое масло е най-добро за мен " ?
Публикувано на: 20 Яну 2012 22:23
от edmondantes
Здравейте, скоро си купих Корола версо 2.2 136к и трябва да сменям маслото. Колата е на 90 000км. Та въпросчето ми е някой би ли ми казал какво масло да сложа, абе с една дума нищо почти не знам, колко литра трябват колко струват филтрите нещо като информация да получа за да не ме качат на върбата:).За сега нямам възможност да отида в сервиз на Тойота и сигурно ще отида в друг сервиз, знам че там ще ми кажат кое-какво-колко, но аз просто искам да се информирам. Благодаря предварително

Публикувано на: 21 Яну 2012 19:54
от Джамбазов
Трябват ти 6л, 5в40, вземи си оригинален филтър.
Публикувано на: 27 Фев 2012 00:01
от hellboy89
Здравейте, искам да попитам, кое според вас е най-доброто масло за моята кола Celica VVT-i? До скоро карах с масло I.G.A.T. 10w60, обаче го смених на 9000 км, защото свърших тубата от 5 литра (колата ми събира 3.7); сега го смених с Mobil 1 Extended Life 10w60 за 2000 км съм долял около 100 грама, въпросът ми е, дали това масло, препоръчано ми от майсторите, които ми поддържат колата е най-удачното за моя мотор?